Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Project will be implemented by "Cultural Heritage Institute" with the support of stakeholders - local authorities, business incubators, socio-economic organizations.
Entrepreneurship is one of the main priorities of the European Commission. Promoting independent economic activities has been identified as a key prerequisite for innovation and creating more value added in the economy. One of the main challenges facing the Bulgarian labor market is the lack of proper training of future entrepreneurs.
This project aims to give new horizons for the development of unemployed and employees, incl. and young people by providing a range of services and training in entrepreneurship and business, and finding appropriate sources of funding to start their own business and self-employment.
The project will realize its activities in the territory of all districts in the Southwest region.
The target group of the project incl. unemployed and inactive workers, incl. youngsters up to 29, total of 140 persons wishing to start their own business. Over 70% from the total target group will be unemployed and / or inactive, incl. youths under 29.
The expected results are related to the indicator result and provides 50 persons to be participants in self-employment upon leaving the program. Promoting entrepreneurship and developing quality business plans by which the individuals apply for funding will create new jobs. Thanks for consulting services will achieve sustainability of newly founded businesses.
This project proposal is in line with the OP "Human Resources Development" 2014-2020, through an "Action Plan" Entrepreneurship 2020 "EU strategy" Europe 2020 ", municipal and regional development plans in South-west region. The project will contributes to achieving the objectives in the field of employment and combating poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество: Настоящата дейност има за цел да информира и мотивира представителите на целевата група по проекта за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество, както и за предстоящите обучения и консултации. Очаква се да вземат участие 140 лица - 100 неактивни и безработни, вкл. 20 младежи до 29 г.; 40 работещи. Това ще бъде постигнато чрез инициативи за информиране и мотивиране, които включват следните етапи: 1. Подготовка за информационни семинари и мотивационни срещи. Екипът на проекта ще осъществява комуникация с лицата от целевата група; ще организира всички логистични детайли; ще подготви необходимите материали. Важен елемент са срещите с медии и публикации на информационни материали за предприемачеството. По този начин целевата група ще бъде информирана предварително за инициативите. 2. Организиране на информационен семинар (10 бр.), както следва: - 3 в София-област - в общини Златица, Пирдоп, Етрополе; - 2 в обл. София-град - община Столична; - 2 в обл. Перник – общ. Перник и общ. Брезник; - 2 в обл. Благоевград – общини Дупница и Благоевград; - 1 в обл. Кюстендил – общ. Кюстендил. Семинарът ще информира лицата от целевата група за предприемачеството; за ролята му в икономиката на местно, национално и европейско ниво; за развитието на собствен бизнес и т.н. Ще бъде популяризирана ОП РЧР, както и проектните дейности. Участниците в семинара ще подобрят своето разбиране за предприемачеството като гръбнак на една модерна, конкурентноспособна и социално-приобщаваща икономика. Предвижда се информационният семинар да бъде с продължителност 4 часа. В него ще се обърне специално внимание на мерки за развитие на политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсна (енергийна) ефективност. Ще бъдат представени добри практики свързани с прилагане на тези политики и мерки, и как тези политики могат да се приложат на местно ниво и да бъдат в основата на предприемачески бизнес. 3. Провеждане на 10 мотивационни срещи с представители на целевата група по графика на информационните семинари. Тези срещи ще насърчат участниците от целевата група към развитие и подобряване на бизнес и предприемачески умения; ще насърчи стремежа за изграждане на една по-устойчива и качествена заетост на пазара на труда; ще създаде нагласи за позитивната роля на представителите на целевата група в обществото като възможност за устойчиво интегриране на пазара на труда на уязвими социални групи, вкл. младежи; а от друга страна ще насърчи самостоятелна заетост и развитието на собствен бизнес. Мотивационните срещи ще бъдат провеждани след информационния семинар с продължителност 4 часа. Като съобразно специфичните нужди и необходимост на целевата група се предвиждат да бъдат организирани като групови и/или индивидуални. Предвижда се на местата за провеждане на събитията да има достъп за хора с увреждания. При необходимост, организацията изпълнител ще осигури специализиран превоз на хора с увреждания или видео стрийминг. За изпълнението на тази дейност 1 и следващите дейности 2 и 3 се предвижда подготовка и провеждане на тръжни процедури за възлагане на договори за изработка/услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД: - за изработка и доставка на информационни и мотивационни материали и доставка на консумативи; - за изработка и доставка на обучителни материали и доставка на консумативи; - наем зали за събития/обучения; - подбор на специалисти и експерти; Предвижда се процедурите за всички дейности да се обединят, тъй като имат еднакъв предмет. В тази връзка ще бъдат подготвени и проведени през 1ви месец на проекта. За изпълнението на дейност 1 ще бъде назначен организатор събития, код 33323001, по реда на КТ, както и ще бъдат включени експерти и консултанти съгласно ЗЗД, които да мотивират и информират целевата група. В края на тази дейност ще бъде направен анализ на участниците и въз основа на тяхната мотивация ще се изготви списък с предварителен подбор на участници за следващите проектни дейности 2 и 3. 14 000.00 15 589.00
Предоставяне на обучения по предприемачество и бизнес умения: Настоящата дейност в продължение на 5 месеца има за цел да организира и проведе обучение на 100 бр. лица от целевата група, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. Обучаемите ще получат основни познания и умения в предприемаческата и бизнес дейности – най-вече при изготвянето на бизнес план за стартиране на бизнес и устойчиво управление. Обученията се извършват по утвърдена учебна програма от „Институт за културно наследство“, като е приложена към настоящия проект. Дейността предвижда следните етапи: 1. Предварителна подготовка в продължение на 1 месец за провеждане на обучения, която включва изпълнението на следните задачи: - Въз основа на предварителния подбор, проведен в края на дейност 1, ще се изготви списък с лица, които ще бъдат включени в обучение в дейност 2. За всеки участник ще бъде изготвен индивидуален план с необходимата за лицето подкрепа. Планът ще се актуализира в хода на участието в дейностите. Планът ще включва необходимостта от обучение, консултации и менторство, както и насочване към конкретна финансираща програма, чрез която лицето да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие. Тези планове са необходими за организацията на настоящата дейност 2 и следващата дейност 3, тъй като в тях ще има информация за това какъв брой лица ще бъдат включени в дейност 2 и 3 и какъв брой лица ще бъдат насочени директно към дейност 3. От общия брой на целевата група 140 бр. лица се очаква 100 бр. да се включат последователно в дейност 2 и 3, а 40 бр. лица да бъдат насочени директно към дейност 3. - Изготвяне на списък с лица за обучение в дейност 2; - Подбор и назначаване на служител Организатор обучение, код 24246004, съгласно КТ за период от 4 месеца; - Подбор на обучители и сключване на договор по реда на ЗЗД; - Изготвяне на график за провеждане на обученията; 2. Провеждане на обучения в рамките на 3 месеца. Предвижда се организиране на 12 групи, разпределени както следва: - група 1, общ. Златица. - група 2, общ. Пирдоп. - група 3, общ. Брезник. - група 4, общ. Столична. - група 5, общ. Етрополе. - група 6 и група 7, общ. Столична. - група 8, общ. Дупница. - група 9, общ. Благоевград. - група 10, общ. Перник. - група 11, общ. Кюстендил. - група 12, общ. Етрополе. 3. Продължителността на обучението по утвърдена учебна програма на Институт за културно наследство е 80 бр. лекторски часа. 4. Формата на обучение е гъвкава и съобразно специфичните нужди на групите, обучението ще бъде организирано вечерно, съботно-неделно, дневно, в присъствена форма. 5. Учебната програма е разработена съгласно изискванията на ОП РЧР и утвърдена от „Институт за културно наследство“ и включва 11 модула: - Вие като предприемач – 5 ч. - Форми на търговска дейност – 5 ч. - Основи на дребния бизнес: изграждане и развитие на малки и средни предприятия-МСП – 5 ч. - Персонал, правни отговорности и застраховка – 5 ч. - Финансово планиране – 5 ч. - Капитал и видове източници – 5 ч. - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план – 5 ч. - Стартиране на бизнеса – 5 ч. - Практически насоки – 10 ч. - ИТ средства и приложения в помощ на бизнеса – 20ч. Този модул е изцяло базиран на интерактивно обучение. - Добри практики на политика и мерки по околна среда, изменение на климата и енергийна ефективност. 10 ч. 6. След завършване на обучението се издава сертификат за завършен курс по „Предприемачество и бизнес умения“. Индивидуалният план на всеки участник ще се актуализира с оглед напредъка в обучението. Цялостната организация на дейността ще се изпълнява от екипа по проекта, организатора обучение и обучителите. 39 410.80 42 824.13
Предоставяне на подкрепа за подготовка на самостоятелна стопанска дейност - консултантски услуги и менторство: Дейност 3 в продължение на 8 месеца ще има за цел да предостави консултантски услуги и менторска подкрепа на представителите на целевата група за подготовка и развитие на самостоятелна стопанска дейност или самонаемане и да се насочат към подходящи източници за финансиране на дейността. Консултантските услуги, които ще бъдат предоставени са структурирани в консултантска план-програма разработена съобразно нуждите на целевата група по проекта и одобрена от „Институт за културно наследство“. Тя включва следните 8 модула с обща продължителност 40 часа: 1) консултации за разработване на бизнес идеи– 5 ч.; 2) консултации за преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите– 5 ч.; 3) консултации за подготовка на бизнес планове– 5 ч.; 4) консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността– 5 ч.; 5) консултации за правилна бизнес комуникация и делово общуване, вкл. създаване на бизнес контакти– 5 ч.; 6) подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. – 5 ч. 7) консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР– 5 ч.; 8) консултации за подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ– 5 ч.. Дейност 3 предвижда следните етапи: 1. Предварителна подготовка. - избор и назначаване на специалист обучение и развитие, код 24246002, по реда на КТ, за период от 4 месеца, който да организира провеждането и предоставянето на консултантските услуги. - подбор на консултанти - специалисти по финансово-правни въпроси, маркетинг, човешки ресурси, експерт европейски фондове и програми, банки и застраховане. Консултантите ще бъдат с широк спектър от възможности, за да отговорят на специфичните нужди на целевата група. - постоянна комуникация с лицата, за уточняване на техните нуждите, съобразно уменията и желания им за консултации, което е необходимо за изготвянето на календарен график. - изготвяне на календарен график за консултации. - постоянна комуникация с подизпълнителите по договорите за наем на зали, за обучителни материали, за консумативи и др., с цел уточняване на логистични детайли. 2. Организиране на консултантските услуги. Предвижда се предоставянето на консултантските услуги да са групови и/или индивидуални съобразно уменията и желанията на участниците. При сформиране на групи ще се съблюдава брой в група от 5 до 10 бр. лица. Съобразно спецификата на всяко лице и неговите бизнес идеи се предвиждат и индивидуални консултации. Те ще са належащи особено в модул 3, 7 и 8, общо 3 модула. Индивидуалните консултации ще се провеждат в присъствена форма. Груповите консултации ще са за модули 1, 2, 4, 5, 6, т.е. общо 5 модула. Общият брой часове на едно лице, на което е предоставена консултация или менторска подкрепа няма да надхвърля 40 часа. Предвижда се задължително насочване на всеки участник към финансиране на самостоятелна стопанска дейност. Източниците на финансиране ще включват възможности за кандидатстване по оперативни програми на ЕС, банкови заеми по различни схеми за нисколихвени кредити, както и други донорски програми. В процеса на провеждане на консултациите ще бъдат актуализирани индивидуалните планове на лицата. След приключване на консултациите и менторската подкрепа, всяко лице ще получи сертификат „Предоставена подкрепа – консултантски услуги и менторство“. Такъв документ ще се издава за всеки модул, за който е предоставена съответната подкрепа – консултация или менторство. 73 989.20 82 621.27

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).