Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The Municipality of Pravets has established the current project, which could improve the quality of life and the access to services for social inclusion as a response to the complex needs of 0 to 7 year old children and their families, as well as future parents from groups at risk, prevention and limitation of the risk of being in vulnerable position, minimisation of the risk of social exclusion, implementation of activities ensuring early childhood development. The project is continuation of other social projects and activities, through which analysis of target groups needs is done and there is clear vision for planned activities and its realisation to improve the established services and Family Counselling and Support Centre, established by the World Bank loan and the project “Social Inclusion”. The project intends social, educational and health-care activities. The aim of the municipality is to offer appropriate services for all groups at risk in order to form parenting skills, family counselling and support, encouraging parents and children to attend early childhood centres, to improve school readiness of children in the education system. As well as parent counselling for suitable children health care and equal starting point for all children before starting school.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Семейно консултиране и подкрепа, дейности за семейно планиране, индивидуална работа, в т.ч. и индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина.: I. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения. Цел: Формиране на родителски умения, създаване на връзка родител-дете. Целева група: Бъдещи родители, родители на деца от 0 до 3 г., родители от уязвими групи, които не полагат адекватни грижи за децата си. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Групи за консултация и подкрепа на бъдещи родители Повишаване знанията и уменията на бъдещите родители, както във връзка с особеностите на раждането, така и във връзка с нуждите на новороденото и необходимата подходяща семейна среда за отглеждането му. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители с бебета и деца на възраст от 0 до 3 г. Повишаване познанията и подобряване уменията на родителите относно отглеждането на бебетата и малките деца. Консултиране на родителите относно мрежата от услуги за подкрепа - социални, здравни, за заетост. 3. Групи за родители и бъдещи родители Споделяне на мнения и опит. Групите не трябва да надвишават 6-8 деца и придружаващите ги родители. Срещите се провеждат до два пъти седмично с продължителност до 90 минути. 4. Индивидуална работа с бъдещи родители и родители на деца от 0 до 3 г. Консултиране и подкрепа за изграждане на умения за адекватна грижа и справяне с проблемите на ранното детско развитие. II. Семейно консултиране и подкрепа, вкл. работа с родителите и децата, дейности за семейно планиране, индивидуална работа. Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително и с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина Цел: Подкрепа на семействата в грижата за децата, създаване и развитие на умения за пълноценно социално включване. Развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семеен бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа до различни институции. Целева група: Уязвими семейства, младежи от високо рискови общности, родители на деца с увреждания, родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си, неглижирани деца, деца – жертви на насилие. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Групови и индивидуални сесии за семейно планиране Предоставяне на информация и консултации в областта на репродуктивното здраве, методите за контрацепция, половите болести, семейното планиране. Индивидуалните сесии ще се провеждат при необходимост. Груповите сесии ще се провеждат веднъж седмично за групи от по 8-10 души - общият брой на сесиите следва да е между 5 и 8 за родители на деца от 0 до 3 г. 2. Групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г. Предоставяне на социални, юридически и други консултации за повишаване информираността на семействата относно техните права и отговорности за грижата за детето. 3. Консултиране и подкрепа (индивидуално или групово) Идентифициране на децата от 3 до 7 г. в риск чрез провеждане на дейности в рамките на общността; оказване на подкрепа; насочване към други услуги; консултации; придружаване; посредничество. Мобилната работа обхваща обхождане на рисковите райони най-малко веднъж седмично. 4. Консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда Индивидуална работа с деца от, които живеят в условия, възпрепятстващи тяхното развитие - мобилни дейности в по-затворените общности. 5. Работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Преодоляване на социалното изключване, изграждане на умения, необходими за равен старт в училище. Индивидуална работа за преодоляване на дефицити. 6. Работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина Предоставяне на възможност за срещи на родителите с персонала в детските градини; включване на родителите в интегриращи дейности. 7. Работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина 504 820.18 533 243.17
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Тази услуга следва да бъде достъпна за родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Потребители могат да бъдат: 1. Деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск: - Общности с различен етнически произход, в частност ромската етническа група; - Безработни с бебета и малки деца; - Родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; - Семейства, живеещи в лоши битови условия; - Семейства с ниско ниво на образование; 2. Деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; 3. Деца от семейства без здравна осигуровка; 4. Деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата; 5. Всички деца с увреждания; 6. Деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.). Етапи за изпълнение на дейността: І. Редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата. Ще се предоставят следните услуги: 1. Измерване на височината и теглото на детето, главата, гръдния кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи; 2. Преглед и диагностика на психомоторното развитие - ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година, на полугодие през третата година; 3. Консултации за смущения в храненето: насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и др. Обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето; 4. Консултации по отношение на съня – информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др.; 5. Обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето; 6. Предотвратяване на детски заболявания; 7. Съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. 8.Наблюдение на здравното, физическо и психомоторно развите на децата - по график съобразен с възрастта на децата; 9 . Изясняване на вредите от приемане на отровни вещества алкохол, наркотици и тютюнопушене - последствията за детето и майката; Достъпът до услугата ще бъде свободен до всички представители на целевите групи. Сградите в които се предоставя услугата по никакъв начин не възпрепятства физическия достъп до услугите. Чрез медиаторите и екипа към услугата ще се информират потребителите. Услугата има и мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране и т.н. 197 036.45 182 093.34
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Цел: Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Целева група: Деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас. Етапи за изпълнение на дейността: 1. Създаване на летни групи/училища Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища предоставят дейности за подобряване на предучилищната подготовка като: • Преодоляване на затруднения в изучаването на български език и др., осигуряване на възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата се разделят на групи в зависимост от техните нужди; • Игри в съответствие с предпочитанията на децата; • Кратки екскурзии в или в околностите на града или селото; • Включване на родителите в екскурзиите като придружители; • Организиране и провеждане на състезания, викторини и др. в края на летните училища; • Ежемесечни срещи с родителите. Мотивация за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас; • Включване на родителите в подготвителната работа; • Създаване на групи от деца от рисковите общности за преодоляване на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български Достъпът до услугата ще бъде свободен за всички представители на целевите групи. Родителите на включените деца също ще бъдат подкрепени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. 72 026.87 63 878.45
Информиране и публичност: Всички дейности, които община Правец ще предприеме за да популяризира проекта, са съобразени с документа „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020”. Целта на дейността е информиране на заинтересованите страни и местната общност, създаване на публичност и прозрачност на заложените дейности. 2 424.00 2 424.00
Организация и управление: Целта е управление на проекта, координиране на работата на екипа за управление на проекта, както и постоянно отчитане реализацията на дейността. През цялото времетраене на проекта екипът по проекта ще провежда екипни срещи, на които ще се обсъжда текущото изпълнение, евентуални трудности и проблеми при реализация на дейността. Ще подготвя доклади по проекта /съгласно изискванията на Управляващия орган/, като следи за постигане на заложените индикатори. Екипът ще изготвя междинни технически и финансови отчети, а в края на проекта ще бъдат изготвени окончателен технически и финансов отчет. Екипът следи за прецизното оформяне на всички приложими документи, съгласно указанията в Ръководството за бенефициенти по Схемата. Управлението и администрирането на проекта ще допринесе за успешно стартиране и функциониране на Центъра. Екипът ще се ангажира и с всички действия, свързани с осигуряване дейността на Центъра и след приключване на финансирането по ОП РЧР. В тази връзка успешното управление на проекта допринася за устойчивостта във времето на дейността и постигнатите резултати. 97 952.75 92 480.21
Управление и функциониране на услугите: Извършване на подбор и назначаване на персонал за управление на услугите. Подборът на персонала ще се извърши от комисия определена от бенефициента в съответствие с българското трудово и антидискриминационно законодателство. След сключване на договора за финансиране община Правец ще обяви конкурс за подбор и назначаване на персонал за ЦСКП: ръководител, технически сътрудник и хигиенист. Ръководителят ще има следните задължения: - организиране на цялостната дейност на ЦСКП така, че чрез предоставяните услуги да бъде предоставена подкрепа на целевата група по проекта и осигурен достъп до интегрирани услуги за ранно детско развитие - координация между екипите по отделните услуги - координация на подготовката на програми, планове, информационни и образователни материали и др. - координация на организирането и провеждането на мобилната работа в рамките на проекта - обобщаване на графиците за предоставяне на услугите по проекта и подготовка на общ график на дейностите и ангажираността на отделните специалисти; Техническият сътрудник ще има има следните задължения: - подпомага ръководителя при подготовката на документите, необходими за функционирането на ЦСКП - създава и поддържа база данни относно всички услуги по проекта и всички потребители по отделните дейности - предоставя на специалистите необходимите материали и консумативи, необходими им за реализирането на възложените им дейности; - отговаря за документооборота в ЦСКП; - участва в екипни сбирки, изказва мнение, дава предложения за подобряване дейността на ЦСКП Хигиенистът ще има има следните задължения: - отговаря за поддържане на реда и чистотата в работните, битовите помещения и дворното място на ЦСКП - отговаря за изхвърлянето на отпадъците до съответните места за събирането им, като спазва правилата за изхвърляне на различните видове отпадъци; - участва в екипни сбирки, и дава предложения за подобряване дейността на ЦСКП Предвиждаме закупуване на канцеларски пособия и материали, почистващи средства и консумативи, препарати за дезинфекция и средства за лична защита, необходими за функционирането на Центъра. Предвиждаме закупуването на мултифункционално устройство, тъй като такова не е закупено по проекта за Социално включване. По ПСВ е закупена компютърна конфигурация, но за да функционира Центъра е необходимо да бъде осигурена възможност за копиране и сканиране на обучителни и др. материали, както и тези свързани с организацията на услугите. МФУ е необходимо за размножаване на материалите, необходими за нормалното протичане на дейностите в Центъра. Предвиждаме средства за разходи за телефон, поради необходимостта от постоянна връзка между специалистите и ръководителя на центъра, както и с потребителите на услугите. В проекта залагаме закупуване на работно облекло на персонала в ЦСКП, а именно по 1 брой на трима наети лица един път годишно. Закупуването на работно облекло е необходимо, за да се запази личното облекло на работещите в ЦСКП и е съгласно Наредба за безплатно работно и униформено облекло. 192 940.55 191 688.46
Осигуряване на транспорт с цел посещаване на интегрираните услуги, детска градина, мобилна работа: Поради факта, че голяма част от децата и родителите с установени нужди от предоставяне на услугите по проекта са от населените места и с оглед на това, че съгласно транспортна схема автобуси до селата Осиковска Лъкавица, Осиковица, Джурово и Видраре има само 3 пъти дневно, както и отчитайки факта че потребителите са деца и семейства, живеещи в бедност предвиждаме периодично осигуряване на транспорт на целевите групи от селата до град Правец, както и на мобилните екипи от Центъра до населените места. 10 283.45 8 442.43

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).