Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The problems and uncertainties in the socio-economic life in Bulgaria have an impact on the whole society and reflect mostly on the most vulnerable groups – persons who are partially or completely unable to care for themselves and are at risk of social isolation and persons with disabilities. This project proposal is in accordance with the objectives of the procedure "Strengthening the municipal capacity", financed under the Program "Development of human resources" 2021-2027, which aims to reform the system of social services and facilitate the transition to the new mechanisms at the local level, through development and strengthening of municipal capacity in Harmanli Municipality. 
The integrated support provided will be in compliance with Harmanli Municipality's powers under the Social Services Act (SSA), The Disabled Persons  Act (PDA) and the Personal Assistance Act (PAA) and aims to accelerate the provision of more effective, efficient and quality care to persons from the most vulnerable groups of the population in the territory of Harmanli Municipality, which will support the process of social adaptation of these people. 
For the implementation of the current project proposal, a front office will be opened, where two jobs will be created. In the dedicated, renovated and furnished premise, services for social inclusion in the community or in a home environment, supportive and integrated health and social services will be provided, which will aim to provide the necessary help in the daily life of people in difficulty and with disabilities. In this way, certain difficulties in informing people about the provision of social services at the local level will be overcome and their accessibility and quality implementation will be improved.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Наемане на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползването на социални услуги: Дейността по наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общината по ЗЛП/ ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общината за ползването на социални услуги, включва подбор и назначаване на двама служители, които ще извършват дейности по насочване и/ или консултиране и/ или информиране, с оглед задоволяване на индивидуалните потребностите на хората в затруднение и хората с увреждане. С осъществяването на дейността и създадените работни места в сектора на социалните услуги, наетият персонал ще извършва дейности, ръководени изцяло от Закона за социалните услуги, Закона за хора с увреждане и Закона за лична помощ. Ще бъдат назначени 2 служители, които ще бъдат ангажирани по проекта за 21 мес., като разходът за трудови възнаграждения е на стойност 61 442,86лв. Работните места на персонала ще са разположени в помещение в административна сграда, собственост на община Харманли, с Акт за частна общинска собственост № 9111 от 24.03.2016г., намираща се на ул. Петко Каравелов № 4, град Харманли , в която се помещава и Информационен център към Община Харманли. Процесът при подбора на потребителите ще се осъществи, съгласно издадена от Кмета на община Харманли Заповед, с която определената в състав Комисия да извърши подбор на кандидатите и да проведе интервю. Ще бъде изготвена „Процедура за подбор“, която ще бъде в съответствие с изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство. Подборът на персонал ще протече на два етапа – подбор по документи и подбор чрез събеседване. Служителите трябва да умеят да изследват, изслушват и разбират проблемите и затрудненията на всеки нуждаещ се, включително и с увреждане. Да умеят да обмислят и вземат решения, включително в ситуация на криза и емоционален конфликт, да имат адекватно поведение при работа с лица с агресивно поведение. Да имат умения за работа в екип – в самата дейност и при междуинституционално сътрудничество, взаимодействие и др. Работата на персонала ще се състои в насочването на потребителите към ползването на съответната социална услуга, която ще бъде съобразена с конкретните им специфични потребности. С приемането на заявлението за всеки потребител ще се изготвя и предварителна оценка и ще се създаде лично досие, в което ще се съхраняват подадените документи. Като задължение по изпълнението на ЗЛП ,те ще имат ангажимента да приемат и заявления- декларации за включване в механизма лична помощ. Наетие по проекта лица ще съдействат и за популяризирането на Националната програма за достъпна жилищна среда и лична мобилност и ще подпомагат хората с увреждания, като им оказват пълно съдействие в процеса на изготвяне на проектни предложения, съобразно тяхната компетентност. За дейностите по организация и управление на проекта, ще се сформира екип, който ще бъде назначен със Заповед на кмета на община Харманли и ще отговаря за отчитането, архивирането и реализирането на дейностите по проекта. 61 442.86 19 780.45
Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и създаване на работни места( фронт- офиси): За осигуряването на качествено изпълнение на задълженията и отговорностите на община Харманли по ЗСУ,ЗЛП и ЗХУ за предоставяне на соц. услуги,както и по частта, свързана с насочването на общините за ползване на съществуващите соц. услуги,по проекта ще бъде създаден фронт-офис,в който ще работи персонал нает по проекта. Фронт-офисът ще се разположи в помещение в админ. сграда-собственост на община Харманли,в която се помещава и действащ информ. център на Общината.Сградата се намира на улична регулация,с директен достъп от прилежащата улица през рампа за преодоляване на разликата в нивата на тротоара и сградата и е съобразен с Наредба № РД-02-20-2/26.01.2021г. за определяне на изискванията за достъпност и универсален дизайн на елементите на достъпна среда в урбанизираната територия и на сградите и съоръженията.До работното място се достига през входно предверие и фоайе.Помещението е използвано за Бизнес център около 20 год.,през което време не е извършван ремонт.Боята по стените е олющена,на места мазилката е обрушена.Износоустойчивия слой на ламинирания паркет е изтъркан.Санит. възел не отговаря на хигиенните изисквания.Таваните с окачен таван и настилката от керамични плочи във фоайето са в добро състояни.За привеждане на помещенията във функционалното им предназначение и за осигуряване на комфорт и приятна обстановка за работа,ще се извърши текущ ремонт,включващ боядисване на стените,подмяна на подова настилка от ламиниран паркет и ремонтни работи по санитарния възел.В ремонтираното помещение ще се обособят две работни места за наетите служители по проекта.Текущият ремонт ще допринесе за поддържането на сградата и ще осигури сигурна и безопасна среда за персонала и нуждаещите се от информиране,консултиране и насочване,съгласно ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП.Общата стойност на разхода за строително-ремонтни дейности е 4800 лв. с ДДС.При преценката си за необходимостта от дейности,свързани с текущ ремонт, оборудване и обзавеждане на помещенията,Общ. Харманли ще се съобрази с изискванията на Наредбата за качество на социалните услуги.За изпълнение на заложените дейности и за постигане в пълнота на заложените цели по проекта,Община Харманли ще закупи оборудване и обзавеждане за новите работни места включващо: две бюра, 2 работни стола, 5 посетителски стола,1 метален шкаф за съхранение на документи на лицата,1 шкаф за общи докум. и 1 бр. шкаф за техника.Фронт-офисът ще се оборудва с 2 комп. конфиг.,1 многоф. устр./принтер+ копир+ скенер/и тел. апарат и ще бъде предоставен за нуждите на дейностите по настоящия проект.През периода на реализиране на дейността по проекта ще се проведат необходимите обучения, които ще се извършват от специалисти с подходяща квалификация в съответната област,с проф. опит в соц. работа и соц. услуги.Служителите, осъществяващи дейностите по насочване и/или консултиране и/или информиране ще има право на редовна супервизия в процеса на работа, която ще осигури професионално развитие и специализирана подкрепа.Осн. цел на супервизията е повишаване на качеството на работата чрез подобряване на работната ситуация, както и избягване на професионалното прегаряне, като основната задача ще бъде да се осъществява психолог. подкрепа при разрешаването на редица житейски казуси възникнали по време на предоставяне на услугата.Работата на новите служители ще се обезпечи и със закупуване на канц. матер.,необходими за качеств. изпълнение на дейностите по проекта.С реализирането на дейността,предоставената интегрирана подкрепа ще бъде в изпълнение с правомощията на Общ. Харманли по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП и ще ускори предоставянето на по-ефективна,ефикасна и качествена грижа на лицата от най-уязвимите групи, което ще подпомогне процеса на соц. адаптация на тези хора. Общата ст-ст по изпълнението на дейността възлиза на 24 577,14 лв., като:за СМР - 4 800 лв.;оборудване и обзавеждане- 7 152,00 лв.;обучение и супервизия- 5 300,00 лв.;екип- 7 102,57 лв.;канц. материали и консум.- 222,57 лв. 24 577.14 7 912.18

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).