Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

"ECOBELAN" Ltd. is a company specializing in the production of stationery materials made of paper and cardboard. The current project is aimed at and has as main objective the increase of the resource efficiency of ECOBELAN Ltd. and its positive effect on environment protection through the implementation of a technology-driven pilot solution for Bulgaria, which represents manufacturing (process) innovation aimed at improving the way of production of the products produced by the company - in line with the purpose of this procedure.
The project will be implemented through the implementation of a set of interconnected and upgrading activities eligible under Element A and Element C of the procedure, namely:
1: Acquisition of an automated, multicolour, sheet-offset printing press machine with four printing units that reduces paper waste generated and prevents photographic plate waste from the production of products 1. Registration and accounting books, order or receipt books; 2. Notebooks, letterhead blocks, stationery paper cubes (excluding date books); 3. Notebooks; 4. cobs with carbon less blanks or with indigo sheets; 5. Other stationery.
2: Develop a resource efficiency audit for the project for the purposes of the Annex F procedure;
3: Organizing and conducting events to multiply the results of the project - the activity will be implemented by organizing and conducting 2 public events - 1 round table and 1 press conference;
4.Publications in traditional and digital media to multiply the results of the project (the activity will be implemented through the implementation of 6 publications in traditional and digital media for multiplying the project results)
5. Project realization.
The present project has as its main object the implementation of an initial investment in FTA related to the expansion of the capacity of the existing business site.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на автоматизирана, многоцветна, листово-офсетова машина за полиграфически операции с четири печатащи модула, която води до намаляване на генерираните отпадъци от хартия и предотвратяване на образуваните отпадъци от фотографски плаки при производството на продукти 1, 2, 3, 4 и 5.: В рамките на дейността е планирана реализацията на първоначална инвестиция в ДМА,свързана с разширяване капацитета на съществуващия стопански обект и представляваща пилотна за България технология,резултираща в реализацията на производствена (процесна) иновация. В момента операциите по офсетов печат се извършват на едноцветна машина,с ниска производителност и голямо количество генериран технологичен отпадък и брак.При цветното печатане е необходимо да се генерират специални фотографски плаки за всеки цвят и за всеки формат.След това всеки цвят се отпечатва поотделно,използвайки един пълен работен цикъл на машината. След напечатването на цялата партида в един цвят,плаката се изважда и на нейно място се поставя следващата със съответния цвят.Смяната на плаките и непрекъснатото настройване на печатната машина,води до много голяма загуба на материал,т.к.настройката се извършва ръчно и зависи от опита и точността на оператора.Голяма част от дефектите,които се получават,не могат да бъдат видяни на момента и много често заради разминавания от няколко милиметра в мястото на печат,цялата поръчка се бракува и се отпечатва отново.Печатарските плаки имат живот от около 2000 копия, при производството на по-малки продукти,и около 1000 копия, при производството на тетрадки.След това се изработва нова плака,която се поставя в машината.При пълноцветен печат,всички дейности по монтаж на плаката,настройване на машината и печат, се повтарят 4 пъти–за всеки цвят по веднъж.Това са дейности,които се извършват на ръка и зависят от оператора.Вследствие на човешкия фактор,допусканите грешки водят до значителни количества технологичен отпадък.При всяка настройка на нов цвят,първите 50-100 копия задължително се бракуват,т.к. не отговарят на изискванията за крайния продукт.Много често,заради изхабяване на цветовете,се наблюдава разлика в нюансите между първите и последните отпечатани бройки,което води до допълнителен технологичен отпадък. С цел ефективно преодоляване на изложените недостатъци на съществуващата технология по отношение на ресурсна ефективност на производствения процес и ефективно управление на отпадъците,както и с цел разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект и реализиране на производствена иновация в рамките на дейността е планирано придобиването на автоматизирана,многоцветна,офсетова машина за полиграфически операции с 4 печатащи модула–по 1 за всеки основен цвят.Инвестицията ще доведе до производствена иновация посредвом автоматизиран софтуерен контролир на процеса на печат и отпадане необходимостта от настройка на листата.Веднъж зададена формата за печат,тя се зарежда в машината и автоматично се поемат листата, като последователно преминават през всеки един от печатащите модули, без да е необходима намесата на оператор.Машината е с обратна връзка и сама проверява качеството на печата и при необходимост извършва корекции.Планираната инвестиция води до голямо спестяване на основни суровини и спомагателни материали, тъй като голяма част от ограниченията на съществуващата машина и на съществуващите технологични решения на пазара към настоящия момент отпадат. Отпада нуждата от зареждане на машината с първичен материал всеки път,когато е необходима промяна на цвят.Новото оборудване подобрява значително качеството на произвежданата продукция,като гарантира еднаквост на цветовете в целия тираж.В новата машина отпечатването се извършва чрез директен печат върху хартията по цифров път и отпада нуждата от изработване на механична фотографска плака, което е ключова и пилотна за България технология. Технологията ще допринесе за съществено разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Стъпки за изпълнение: 1.Съгласуване с УО на график за избор на изпълнители-1ви м. 2.Предоставяне на проект на документация за избор на изпълнител за предварителен контрол-2ри м.; 3.Провеждане на процедура и сключване на договор с избран изпълнител-3-4 м.; 4.Доставка на ДМА и подписване на ППП(4-16ти м.) 1 394 125.40 1 390 000.00
Изготвяне на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е : Настоящата проектна дейност обхвана изготвянето на одит за ресурсна ефективност на проекта за целите на процедурата съгласно Приложение Е. Дейността е абсолютно необходима и има пряк принос за изпълнение на проекта с оглед на обстоятелството, че тя представлява предпоставка за допустимост на проектното предложение по настоящата процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с оглед на изискването проектът да се основава на извършен одит за ресурсна ефективност по образец, изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти съгласно Приложение Е към Условията за кандидатстване. Дейността, също така, попада в обхвата на допустимите по настоящата процедура дейности по Елемент В "Други инвестиции, услуги и мултиплициране на резултатите“". В рамките на обследването за ресурсна ефективност на проекта бе обоснован ефектът от реализация на инвестиция по елемемент А "Внедряване" - автоматизирана, многоцветна, дигитална, листово-офсетова машина за полиграфически операции с четири печатащи модула, която води до намаляване на генерираните отпадъци от хартия и предотвратяване на образуваните отпадъци от фотографски плаки при производството на продукти 1. Регистрационни и счетоводни книги, кочани за поръчки или за квитанции; 2. Бележници, блокове от листа за писма, канцеларски хартиени кубчета (без бележниците с дати); 3. Тетрадки; 4. Кочани със самокопиращи бланки или съдържащи листа индиго; 5. Други канцеларски материали. Реализацията на проектната дейност обхвана следните стъпки: 1. Избор на изпълнител 2. Извършване на одит за ресурсна ефективност на проекта по образец 3. Подписване на приемо-предавателен протокол. Видно от изложените стъпки за реализация, настоящата проектна дейност, в съответствие с изискванията на процедурата, е извършена след датата на обявяване на настоящата процедура и преди подаване на проектното предложение, като при описание на дейността, в месец за стартиране на дейността е посочена стойност "1", а в продължителност на дейността в месеци е посочена реалната продължителност на дейността. 14 500.00 14 500.00
Организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите от проекта - дейността ще бъде изпълнена чрез организиране и провеждане на 2 публични събития - 1 кръгла маса и 1 пресконференция : Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи. Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност събития са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения. На планираните събития ще бъде представена ползата от пилотната технология, в т.ч. приносът й за устойчиво развитие на предприятията в бранша и икономическата й целесъобразност като фактори за повишаване на мотивацията за внедряване на иновативната технология. С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано организирането и провеждането на следните събития: - 1 кръгла маса, на която ще бъдат поканени браншови, работодателски организации и конкретни предприятия, за които внедряваната по проекта технология би представлявала интерес - планира се провеждане на кръгла маса в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде еднодневно. - 1 пресконференция, в рамките на която ще бъдат представени постигнатите резултати от проектната реализация пред представители на медиите- планира се провеждане на пресконференция в наета за целта зала, разполагаща с необходимото оборудване, в т.ч. мултимедиа, прожектор, микрофони и др. Залата е планирано да бъде с капацитет не по-малък от 50 човека, а събитието се планира да бъде полудневно. Необходими стъпки за изпълнение на дейността: 1.Избор на изпълнител (12-ти месец) 2. Организиране и провеждане на събитията, в т.ч. таргетиране и информиране на целевите групи с цел привличане на максимално широк кръг заинтересовани страни и участници на събитията. Подписване на приемо-предавателен протокол с избрания изпълнител след провеждане на планираните събития (15-19ти месец) През целия период на изпълнение на дейността-спазване на мерките на информация и комуникация от страна на Бенефициента във връзка с всички документи/публикации, свързани с изпълнение на проекта. 6 000.00 6 000.00
Публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта (дейността ще бъде изпълнена посредством реализацията на 6 публикации в традиционни и дигитални медии за мултиплициране на резултатите от проекта) : Целта на настоящата проектна дейност е постигане на мултиплициращ резултат на въведените в рамките на проекта пилотни технологични решения и методи. Целева група на планираните за реализация в рамките на проектната дейност публикации в традиционни и дигитални медии са предприятия, осъществяващи същата или подобна дейност и заинтересовани страни от сектора/подобни сектори (работодателски/браншови организации и асоциации), където може да бъде въведена внедрената в рамките на проекта пилотна технология. Целта на тези действия е да се подобри информираността и да се покаже и популяризира ефектът относно въвеждането на подобни пилотни технологии и да се насърчат и други предприятия да въведат такива ресурсноефективни решения. С оглед на изложеното в рамките на проектната дейност е планирано да бъдат направени 6 броя публикации в традиционни и дигитални медии. С цел постигане на оптимален мултиплициращ ефект и достигане на информацията до максимално широк кръг заинтересовани страни, се планира 2 публикации да бъдат извършени в регионални традиционни медии, 2 в дигитални медии и 2 броя публикации - в национални традиционни медии. Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност. Всички публикации ще съдържат минимум емблемата на ЕС, Изписване на фразата Европейски съюз, наименование на съфинансираюия фонд, общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието на финансиращата ОПИК, Наименованието на Бенефициента. Планирано е публикациите да бъдат извършвани в паралелно в периода на изпълнението на проектна дейност 3, свързана с организиране и провеждане на събития за мултиплициране на резултатите с цел постигане на оптимален ефект от проектните дейности. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител (12ти м.) 2. Подготовка на съдържание на всяка една от публикациите (12-19 месец) 3. Извършване на публикациите (12-19 месец) 4. Подписване на приемо-предавателен протокол с избран изпълнител (20ти м.) 3 600.00 3 587.40
Визуализация на проекта: В рамките на дейността ще бъдат осигурени мерки за информиране и публичност в съответстие с Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020.Дейността е планирана и допустима с оглед на задължението на кандидата (и в последствие - на Бенефициента) да осигури изпълнението на дейности, свързани с информация и комуникация, съгласно Регл.1303/2013.Кандидатът ще прилага подходящи мерки за публичност и информираност съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС)№ 1303/2013, като ще спазва стриктно указанията на УО и изложените в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.указания и изисквания относно изпълнението на настоящата проектна дейност.С оглед на това се предвижда: -при всички мерки за информация и комуникация ще се указва съфинансирането от ЕФРР на ЕС чрез ОПИК на проекта посредством поставяне на: емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; общото лого за програмен период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правила за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта бенефициентът ще информира обществеността за получената подкрепа като: - включи на своя уеб сайт подробно описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като открои финансовата подкрепа от ЕС - публикацията ще бъде направена в рамките на 2 дни от сключването на административния ДБФП и ще съдържа минимум: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз", наименованието на ЕФРР, общото лого за програмен период 2014-2020г. с наименованието на ОПИК 2014-2020, наименование на проекта и общата му стойност, в т.ч. размер на европейското и национално съфинансиране,представени в български лева; -постави 2 временни билборда с минимален размер 50х70см. с информация за проекта, в които се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място. Билбордите ще съдържат следната текстова и визуална информация: емблема на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименование на съфинансиращия фонд-ЕФРР;общото лого на програмен период 2014-2020 г. с наименованието финансиращата ОПИК; наименование на проекта и главната му цел;обща стойност и размер на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева;начална и крайна дата на изпълнение. - ще се поставят стикери на подходящо място на повърхността на всеки актив, закупен по проекта, с визуализирани на тях емблемата на ЕС, упоменаването на “ЕС”, наименование на ЕФРР, общото лого за програмния период с наименованието на ОПИК и номер на договора. - постоянна табела-2 бр.ще бъдат поставени на видно място, достъпно за широката общественост в рамките на 1 седмица след датата на отстраняване на билбордите. Размерът на табелите ще бъде минимум 50х70 см. и те ще съдържат основните елементи,приложими за билбордовете, но без дати за начало и край на проекта.Табелите ще бъдат изработени от подходящ материал, устойчив на неблагоприятни атмосферни условия. - Публични събития - ще бъдат организирани минимум 2 публични събития, предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване/публикуване на рекламно-информационно каре в регионална или национална печатна медиа. УО на ОПИК ще бъде уведомен за датите на провеждане на събитията.Предварителна информация ще бъде публикувана и на интернет страницата на бенефициента, както и изпратена на УО и най-близкия офис от мрежата от 28 информационни центъра.След събитието ще бъде изготвено и разпространено прессъобщение, текстът на което ще се публикува на страницата на Бенефициента. Необходими стъпки: 1.Сформиране на екип,съгласуване на График за провеждане на процедури,Избор на изпълнител (1ви месец) 2.Изработка на материали, доставка и подписване на ППП (2ри месец) 3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация през целия период на изпълнение на дейността/проекта. 960.00 520.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).