Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

"ELICA ELEVATOR" LTD produces machines and equipment for transporting bulk cargoes (elevators, chain conveyors, screw and belt conveyors and others, whose body is entirely of metal), machines for cleaning and calibration of oil and technical crops, in whose large number of metal parts are used.

The aim of the project is to increase the competitiveness of Elika-Elevatore Ltd. by developing the innovative facility for automated grain silos removal with an automated management and monitoring system. The goal of the project is to create the right concept for the innovative product and conduct a number of research to determine its optimal innovative functionality. This will give the company a competitive edge over a long period of time.

Major activities are related to performing research, testing, measurements, as well as activities for the creation and testing of prototypes in laboratory conditions related to the developed innovation; activities to acquire tangible fixed assets and consumables needed for development, and visualization of the project.

As a result of the development of the innovative facility, it is expected to achieve a higher grain removal capacity, respectively twice the silo discharge time, to control the residual availability of the products in the silos, to prevent mixing of different crops, different workflow parameters will be visualized in graphical and tabular form, archive production protocols will be kept, which will serve for further analysis and decision making.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация Под-Дейност 1.1. Изследване и изготвяне на спецификация : Дейността ще се осъществява съвместно от Елика и ТУ Варна. Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на изпитвания и измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация. За техническото подсигуряване работата на инженерния състав от Елика ще са необходими четири индустриални работни станции, всяка от тях специализирана в различна област от задачите в проекта. Работните станции, които са собственост на фирмата ще са необходими през целия период на Дейност 1, като ще послужат от етапа на проучване, обсъждане и изготвяне на спецификации, проектиране, провеждане на редица симулации в дигитална среда до последния етап на валидиране възможността на автоматизираната система да се интегрира и осъществява иновативните функции. Основните характеристики на работните станции, ще обезпечат проекта с високо-ефективност при проектирането, възможност за детайлно възпроизвеждане при симулациите, бързина на извличане, анализиране и обобщаване на данни, работа в 3D среда, конфигуриране на сложни единици, конфигуриране на автоматизацията и др. С тяхна помощ ще бъдат създадени 3D моделите в среда, позволяваща извършването редица симулации за статично и динамично натоварване, измерване силата на триене, изследване промяната на напрежението спрямо неравномерността на зърнения куп, симулация тежестта на зърното и ефекта върху конструкцията, създаване на логическите и мрежовите връзки при автоматизацията, програмиране на контролера, създаване, поддържане на база данни от всички етапи на разработването, изготвяне на анализи, диаграми. Под-Дейност 1.1. Изследване и изготвяне на спецификация ще се осъществява от 1-ви до 6-ти месец и вкл: • Изследване на работната среда - ще се изследват основни и критични, оказващи влияние върху правилна и безопасна работата на планираното иновативно съоръжение. Ще бъдат изследвани следните хар-ки: степен на запрашеност; взривоопасност; самозагряване; натоварване върху транспортьора от теглото на зърнената маса; различни видове изпълнение на подови настилки в силоз; специфични характеристики на трите основни типове култури, съхранявани в силоз – пшеница, царевица, слънчоглед; • Изследване на основните параметри на дизайна - ще се изследва конструкцията на транспортьора, предвид изготвените спецификации на работната среда, предназначението му и добрите практики в областта, така че: да се постигне равномерно разпределяне на натоварването от тежестта на зърното върху конструкцията при пълен силоз; да се предпазят възлите, където не е желателно попадането на зърно; ще се изследва каква би била максимално- обтекаемата форма, която да способства движението му в купа зърно; ще се изследва конструкцията, която ще се монтира в централния отвор, така че да е ефективна при изпразване на зърното, както на самотек, така и с помощта на транспортьора; ще се определят местата за поставяне на противотежести за балансиране на конструкцията • Изследване на функционалности - ще се специфицират производствените възможности - оптимална скорост на въртене на веригата и на придвижване на съоръжението; ще се изследва как ще се промени производителността в тон/час при трите различни култури, при избраната оптимална скорост • основни конструктивни възли - ще се определи предназначението на възлите; по какъв начин ще се свързват по между си за постигане на устойчива конструкция; ще се изследва технологията на сглобяване на отделните възли на транспортьора заедно с шлосерите; ще се съгласуват двете технологии на сглобяване на транспортьора и автоматизацията По време на Дейност 1.1. екипа ще се състои от 4 машинни инженера, шлосер-монтьор и шлосер от Елика и 6 специалиста в сферата на автоматизацията в производството от ТУ-Варна - (работа с програмируеми логически контролери, комуникационни мрежи, управление на база данни и системи за автоматизирано проектиране). Етапи за изпълнение: - Подбор на квалифициран персонал /м. 1/ - Период на заетост на наетия персонал /от 1-ми до 6-ти м./ 118 796.28 189 826.18
Дейност 1: Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация Под-дейност 1.2. Проектиране: 1.2. Проектиране Създаване на 3D дигитален модел, което е най-трудоемката част от целия процес. За да бъдат извършени планираните симулации и част от измерванията и изследванията е необходимо да създаде окомплектован 3D модел на съоръжението. Процесът ще включва: • Проектиране и програмиране на системата за автоматизирано управление и мониторинг - ще се състави граф на състоянията (схематично представяне на логическите връзки между отделните компоненти) - ще се определи броя на входове и изходи за контролера - ще се избере технология за комуникация - ще се направи избор на нужния хардуер: контролер (PLC), Честотни Регулатори, Операторски панел (HMI), Енкодер, Сензори, Мрежови устройства - ще се пристъпи към конфигуриране на хардуера: Изграждане на топология между отделните компоненти, Конфигурирне на хардуерните устройства PLC Честотни регулатори, eнкодер и Операторски панел (HMI) - ще се изберат методите за предаване на информация между отделните компоненти. • Програмиране на контролер - ще се състави таблица с тагове - ще се изготви списък с невъзможните събития и комбинации (Списък с аларми) - ще се програмират логически връзки - ще се програмира Пропорционален – Интегрален – Диференциален регулатор - ще се извършат редица симулации на програмата - ще се направят проверки за грешки, ако се открият такива ще се отстранят - ще се извърши симулиране на неблагоприятни ситуации, ако се открият пропуски и грешки ще се отстранят • Програмиране на операторски панел - ще се състави структурна схема на визуализацията (менюта, подменюта, екрани с аларми, потребителски нива на достъп, графики, рецепти и отчети) - ще се създадат полета за въвеждане и визуализиране на информация от контролера или честотните регулатори - ще се създадат графични елементи показващи моментното състояние на съоръжението - ще се създадат графики следящи различни параметри на съоръжението в реално време - ще се създадат рецепти с различни настройки (Фабрични или потребителски) - ще се създадат потребителски нива на достъп • Проектиране конструкцията на верижния транспортьор - Силови и мощностни изчисления. Ще се извършат редица изчисления за оптималната скорост на движение на веригата при различните култури; ще се изчисли необходимата мощност за задвижване на веригата, при максимално натоварване на транспортьора; ще се изчисли необходимата сила за придвижване на транспортьора при различни нива на зърнения куп, респективно неговото тегло и обем; ще се изчисли средната консумация на електрическа енергия за едни час работа; ще се изчислят и всички останали мощности за транспортьора; ще се изчислят приблизителните скорости на двата трактора – единият ще се монтира по средата, а другия в края на транспортьора - Създаване на 3D модел на транспортьора Тук ще бъдат обхванати индивидуално всички детайли, с техните характеристики и размери. В резултат на проектирането ще се създаде 3D модел на транспортьора, който ще послужи за извършването на редица тестове, измервания, изследвания и симулации в компютърна среда. Процесът ще включва: - Разработване детайлите на основата на транспортьора – пивот, която ще се монтира в центъра на силоза - Разработвне на отделните детайли на задвижна станция с контактор - Разработване на отделните детайли на крайна станция - Разработване на отделните детайли на междинна секция голяма - Разработване на отделните детайли на междинна секция малка - Разработване на отделните детайли на секция с бутащи колела – трактор - 3D моделиране и сглобяване на всички единици в основните възли - 3D моделиране и сглобяване на всички основни възли в обща конструкция - Симулации на разработения модел в дигитална среда - Промени в детайлите, съгласно резултатите от извършените симулации Етапи за изпълнение: - Подбор на квалифициран персонал /м. 1/ - Период на заетост на наетия персонал /от 7-ми до 18-ти месец в зависимост от отговорностите на отделните експерти/ 180 892.56 141 802.44
Дейност 2: Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация (част 1) : Дейността ще се осъществява съвместно от Елика и ТУ Варна. Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за създаване и тестване на прототип необходим за разработването на продуктовата иновация. Екипът ще се състои от 4 машинни инженера, стругар, заварчик, машинен оператор металообработващи машини–щанца, машинен оператор металообработващи машини – абкант; ел.техник, двама специалиста по сглобяване на машини и съоръжения – шлосер-монтьор и шлосер от Елика Елеватро ООД и 6 специалиста в сферата на автоматизацията в производството от партньорската организация - (работа с програмируеми логически контролери, комуникационни мрежи, управление на база данни и системи за автоматизирано проектиране). За техническото подсигуряване работата на инженерния състав от Елика ще са необходими четири индустриални работни станции, всяка от тях специализирана в различна област от задачите в проекта. Работните станции, които са собственост на фирмата ще са необходими през целия период на Д 2. За постигане на поставената цел ще е необходимо закупуването на следните консумативи необходими за производството на тестовите възли: Програмируем логически контролер PLC - 1комплект, Сензорен дисплей - 1 комплект, Компоненти за изграждане на топология - 1 комплект, Управление на електрозадвижването - 1 комплект, Квадратна основа с колектор - 1 бр., Задвижна станция - 1 бр., Междинна секция голяма - 6 бр., Крайна станция - 1 бр., Трактор - 2 бр., Междинна секция малка - 2 бр. Ще се изработят няколко от възлите на транспортьора: квадратната основа, тъй като към нея ще се монтира вертикалната ос около която обикаля транспортьора и без нея не би могло да се осъществят тестове; задвижна и крайна станция – в тях ще се монтират верижни колела, които насочват и опъват веригата; междинни секции щест малки и две големи –с тяхна помощ ще се осигури достатъчно дълъг модел за провеждане на тестове за синхронизиране и управление на тракторите. Двата трактора ще бъдат разположени на различни места и поради тази причина ще обикалят по различни траектории. Основно предимство на съоръжението е наличието на функция за автоматично намаляване на скоростта, чрез инвертори на ел. двигателите на тракторите. Към този модел ще се прикрепят съответните елементи от автоматизираната система, така че да бъде възможно да се докаже, че системата може да управлява транспортьора и до колко ефективно ще е това. Ще се направят изследвания, нужни за синхронизиране на двигателите на двата трактора, тъй като те обикалят по различен радиус и натоварването върху тях е различно. С изключение на лопатките, всички останали детайли на съоръжението, които ще бъдат произведени във фирмата са от метал. Част от тези детайли са кожуха на секциите, цялата носеща конструкция, противотежестите, квадратната основа, всички предпазни капаци, валове и др. Основните консумативи ще представлява листов материал - ламарина с различна дебелина според детайла, метални профилни пръти с различни размери, прокат. Основните операции ще бъдат металообработващи, металорежещи и струго-фрезова работа. Всички валове, фланци, осички, шпонкови канали, зъбни колела и други се извършат на струг и фреза, с които фирмата разполага. Освен на болтова връзка конструкцията се сглобява и посредством заваряване. Фирмата разполага с нужния специалист и оборудване за извършване на тази операция. За изрязване на детайли от ламарина ще се използва наличната в производствения цех щанца. На базата на чертежите на детайлите, оператора на щанцата ще подготви програма за тяхното изрязване, като подбира съответните инструменти. Освен изрязване на детайли, на тази машина ще се пробият и отвори за крепежите. След като бъдат изрязани, някои детайлите ще се насочат към абканта за направа на сгъвки. Тук отново оператор ще изготви програма с последователни операции, в която ще заложи ъгъл на сгъване, дебелина на материала, сила и други. За тази операция ще се използва налично собствено оборудване. продължение част 2 303 892.56 107 427.51
Дейност 2: Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктовата иновация (част 2): Дейност 2 ще се осъществява от 16 до 24 м. и включва: 2.1. Валидиране на възможността автоматизираната система да се интегрира и управлява функционално транспортьора За постигане на поставената цел ще е необходимо изработването на няколко от възлите на транспортьора: квадратната основа, тъй като към нея ще се монтира вертикалната ос около която обикаля транспортьора и без нея не би могло да се осъществят тестове; задвижна и крайна станция – в тях ще се монтират верижни колела, които насочват и опъват веригата; междинни секции щест малки и две големи –с тяхна помощ ще се осигури достатъчно дълъг модел за провеждане на тестове за синхронизиране и управление на тракторите. Двата трактора ще бъдат разположени на различни места и поради тази причина ще обикалят по различни траектории. Основно предимство на съоръжението е наличието на функция за автоматично намаляване на скоростта, чрез инвертори на ел. двигателите на тракторите. Към този модел ще се прикрепят съответните елементи от автоматизираната система, така че да бъде възможно да се докаже, че системата може да управлява транспортьора и до колко ефективно ще е това. • Изработката на възлите на транспортьора: - Ще се изготвят в съответната програмируема среда чертежи за ЦПУ щанца за изрязване на детайлите от ламарина и абкант за огъване на изрязаните детайли; - Ще се изработят детайли на струг - Ще се извършат необходимите фрезови работи - Ще се заварят нужните детайли от конструкцията - Ще се разпробият предвидените отвори - Ще се сглобят възлите по отделно и един към друг до получаване на тестовия модел - Симулации на разработения модел - изследвания, изпитвания и измервания, необходими за разработването на иновативния транспортьор - Корекции в детайлите, съгласно резултатите от извършените симулации • Сглобяване на компоненти от системата за автом. управление, необходими за провеждане на изследването: - ще се пристъпи към инсталиране и окаменяване на хардуера в Ел табло - ще се монтират датчици, сензори към транспотьора, окабеляване на системата - ще се направят първични настройки и проверка на мрежовата връзка - свързване на съоръжението към Ел табло • Провеждане и описание на резултатите от изследванията: - Симулации на разработения модел - изследвания, изпитвания и измервания, необходими за разработването на иновативния транспортьор - Корекции в програмните настройки, съгласно резултатите от извършените тестове - Ще се изготвят заключения и анализи на резултатите от теста Етапи за изпълнение: - Подбор на квалифициран персонал /м. 1/ - Период на заетост на наетия персонал /от 19-ти до 24-ти м. в зависимост от отговорностите на отделните експерти/ - Избор на изпълнители за закупуване на консумативи /16-18м/ 0.00 49 527.74
Дейност 3: Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктовата иновация : Дейността ще се осъществява от кандидата Елика Елеватор. За проследяване при сглобяване и поправка, всички връзки между отделните компоненти на автоматизацията, като сензори, датчици, инвертори, мотор-редуктори, дисплей, контролер и други трябва да бъдат означени със съответните знаци надписи. Означаването на компонентите на системата се извършва със специализиран термо-трансферен печат. За това се предвижда закупуването на: - един брой специализиран принтер термо-трансферен – чрез технологията на термо-трансферно нанасяне на мастило се поставят означения върху кабели и клеми на всички производители, кабелни обувки, възможност за въвеждане на данни на различни езици, работи с кирилица, резолюция 300х600 за печат на малки изображения, съвместим с офис-пакет и CAD системи; След като бъдат изработени отделните детайли се пристъпва към сглобяване на отделните възли. Крепежите, които ще се използват са са с различни размери и степен на якост. Осигуряване на бързо и коректно затягане на огромен брой крепежи изисква използването на високоскоростни електрически инструменти, които са пригодени с нужната мощност и блокировка срещу пренатягане. За сглобяване на предвидените възли фирмата предвижда да закупи в рамките на програмата следното оборудване: – два броя безкабелна машина ( винтоверт ) - в комплект с две батерии Li-ion и зарядно 230 V, напрежение 21.6V, реверсивен превключвател, тегло 1.5кг, спирачка на двигателя, обхват на патронника 2-13 мм, бавна скорост на въртене 0-480об./мин., бърза скорост на въртене 0-1600 об./мин; - два броя безкабелен ударен гайковерт- в комплект с две батерии Li-ion и зарядно, напрежение 22V, реверсивен превключвател, тегло 1.5кг, спирачка на двигателя, обхват на патронника М10-М24, максимален въртящ момент 450 Nm. Инвестицията в ДМА допринася и подпомага пряко изпълнението на проекта, тъй като позволява изпитване и тестване на иновацията и проверка доколко целените с нея параметри и показатели са достижими в релевантна среда. Етапи за изпълнение: -- Избор на изпълнители за закупуване на ДМА /16-18м/ 11 300.00 5 909.00
Дейност 4: Визуализация на проекта: Елика Елеватор ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта, кандидата и партньора ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - включим на уебсайта на двете организации кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; - поставим табела на видно място в двете организации; - във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата. Визуализацията ще съдържа: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. На закупеното оборудване ще се поставят стикери с изискуемата информация за финансиране по проекта. Етапите за изпълнение на дейността са следните: - Избор на изпълнител /1-ви месец/ - Дейности по информиране и публичност /месец 1-24/ Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно. 500.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).