Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 368 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

	"Service coordination for victims of trafficking in South and East Balkans" is a project that will be implemented in Greece, Bulgaria and Romania. The aim of the project is to improve the services provided to victims of trafficking in human beings by strengthening the identification and assistance mechanism from Bulgaria and Romania (mainly women and children) and improving the cooperation mechanisms between the authorities of the countries of origin (Bulgaria, Romania) and the tracing country (Greece).
	The project will be implemented by ARSIS - Social Organization for Youth Support and the National Centre for Social Solidarity (EKKA) in Greece and by the State Agency for Child Protection and A21 in Bulgaria. The project partners will conduct mixed methods research (field and desk research) to determine the reality of human trafficking in Greece. Based on the results, the project partners will discuss and agree on a Cooperation Protocol that will coordinate their support activities towards (potential) victims of human trafficking.
Once the relevant staff have been trained on the implementation of the new protocol, a period of pilot implementation will follow and the results obtained will be shared with all relevant professionals and the general public.
	The proposal aims to provide assistance and support services for victims of trafficking in human beings, taking into account their immediate and long-term needs, with a particular focus on women and children. The proposed project will contribute to improving the services provided to victims of trafficking in human beings because it will study the existing realities, including the legal framework and existing services, and improve them through the piloting of the Cooperation Protocol between the parties involved. The Cooperation Protocol will detail which services will be provided by each country involved (country of origin or country of destination), a system that will be tested during the pilot implementation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и изпълнение на проекта: По време на дейността ще бъдат изпълнени ключови задачи по управлението на проекта, като от страна на гръцкия Ръководител на проекта (ARSIS) ще бъде осъществена подготовката и финализирането на споразумението за консорциум, ще бъде изготвен и Плана за управление на проекта и План за мониторинг и оценка. Що се отнася до по-широкото управление на проекта, дейностите по управление и координация ще се изпълняват през целия период на проекта (Месеци 1-24), като водещата организация е ARSIS, а от страна на България Ръководителят и Координаторът от А21 и ДАЗД ще следят за спазването и изпълнението на дейностите, и заложените Планове. Проектът като цяло ще се управлява от ARSIS, Гърция, която ще назначи от своя страна генерален координатор (т.е. гръцки Координатор) на проекта и финансов мениджър (т.е. гръцки Финансов мениджър) за неговото изпълнение, които ще бъдат в пряк контакт с ръководителите на проектите (от българска страна) на другите партньори и техните финансисти (от българска страна). От страна на България е създадена следната организационна структура: I. Ръководител на проекта – Теодора Иванова (ДАЗД) (teodora.ivanova@sacp.government.bg) II. Координатор на проекта – Моника Николова (А21) (monika.n@a21.org) III. Финансист/счетоводител – Валентина Тодорова (ДАЗД) (valentina.todorova@sacp.government.bg) и Лилия Ждракова (А21) (lilly.j@a21.org); IV. Експерти ангажирани с изпълнението на заложените дейности: 1. ДАЗД – 6 (шест) експерта, служители в Агенцията, определени със Заповед на Ръководителя на проекта и Председател на ДАЗД: а. Гинка Шуклева (ginka.shukleva@sacp.government.bg) – експерт; б. Цветелина Кьосева (tsvetelina.kyoseva@sacp.government.bg) – експерт; в. Марга Стоянова (marga.stoyanova@sacp.government.bg) – експерт; г. Милена Дянкова (milena.dyankova@sacp.government.bg) – експерт; д. Даринка Янкова (darinka.yankova@sacp.government.bg) – експерт; е. Георги Иванов (georgi.ivanov@sacp.government.bg) – експерт; 2. A21 – 4 (четирима) експерта – на трудов договор от Фондацията: а. Александра Йорданова (alexandra.j@a21.org) – експерт/социален работник; б. Диана Китова (diana.k@a21.org) – експерт; в. Ивана Колева (ivana.k@a21.org) – експерт/социален работник; г. Диляна Гитева – правен експерт. При организирането и провеждането на мероприятията включени в проекта, екипът по управление и изпълнение на двете организации / ДАЗД и А21/, ще участва в организирането и провеждането на съответните събития, в това число, но не само организиране на събития, координация и организационната помощ при проучавенато на случаите на трафик на хора, през последните три години, проучване на правната рамка, логистика при организиране на посещения, логистика при организиране на транснационални срещи и др. Експертите, ангажирани с изпълнението на заложените дейности ще изпълняват следните задачи по Дейност 1 „Управление и изпълнение на проекта“, в които Ръководителят и Координаторът (от ДАЗД и А21) на проекта ще следят за спазването и изпълнението на задачите по заложения и разработен от ARSIS План за управление на проекта и План за мониторинг и оценка, съгласно времевия график и ще извършват проверка на спазването на извършените задачи във връзка с одобреното предложение в сътрудничество с партньорите по проекта. Ще следят за надлежното и навременно изпълнение на дейностите. Ще осъществяват организирането на работни срещи и транснационални координационни разговори веднъж месечно или при необходимост. Ще осъществяват контрол по изпълнение на дейностите и осигуряване на качеството на дейностите и др. В тази дейност двамата Финансисти ще осъществяват всички дейности свързани с управлението на финансовите средства по проекта, ще следят за точното отчитане на изразходваните средства и цялостното спазване на заложения бюджет. Ще се изготвят финансовите отчети с участието на всички партньори. 16 030.53 0.00
Проучване на случаите на трафик на хора през последните три години: В рамките на тази дейност ще бъде извършено кабинетно проучване на случаите на трафик на хора през последните три години, съвместно всички партноьри (ARSIS, EKKA, A21 и ДАЗД). Екипите между двете страни (Гърция и България) ще проучат и анализират случаите на жертви на трафик и в риск от трафик на деца, и пълнолетни лица, като след провеждане на проучването на национално ниво, партньорите ще споделят резултатите и ще изведат препоръки, предложения и изводи, които да допълнят, и надградят работата по случаи на трафик. В рамките на това изследване ще бъдат проучени случаите на жертви на трафик и в риск от трафик на хора, идентифицирани в Гърция и България през последните три години. По-конкретно, ще бъде поставен акцент върху причините, видовете експлоатация, специфичните показатели и характеристики на потенциалните жертви (като социален и икономически произход, пол, възраст и д.р. фактори), социалните услуги и подкрепата, получавани от жертвите, причините за явлението и начините за справяне и предотвратяване на престъплението трафик на хора. В процеса на изпълнение на дейността ще се използват актуални данни от информация, която постъпва в ДАЗД за всяко дете жертва на трафик, настанено в Кризисен център или под друга мярка за закрила, годишните Мониторингови доклади за деца жертви на трафик, и издаваните годишни доклади от за получените обаждания до Националната гореща линия за борба с трафика, управлявана от А21, както и друга релевантна информация от всички партньори по проекта (ARSIS и EKKA). 25 372.13 0.00
Проучване на правната рамка и съществуващите услуги, предлагани на жертвите на трафик на хора: В рамките на тази дейност, партньорите от България и Гърция ще извършат проучване на правната рамка и съществуващите услуги, предлагани на жертвите на трафик на хора в техните страни. В рамките на дейността това проучване ще бъде извършено на база националното законодателство на Република България, международното право и правото на Европейския съюз. По-конкретно, в контекста на тази дейност ще бъде разработен Наръчник, който ще включва международното и европейското законодателство в борбата срещу трафика на хора, както и съответното национално гръцки и българско законодателство. Следователно, индикативно, ще бъдат включени разпоредбите на Конвенцията на ООН за правата на детето, Конвенцията на Съвета на Европа за борба с трафика на хора, Конвенцията на ООН срещу транснационалната организирана престъпност и директивите на Европейския съюз 2011/36/ЕС, 2012/29/ЕС и 2004/80/ЕО, както и всички други международни договори или европейски директиви, които могат да възникнат в рамките на изпълнението на тази дейност и изготвянето на Наръчника. Освен това в този Наръчник ще бъдат представени случаи на национална съдебна практика относно престъплението "трафик на хора" и идентифицирането на жертвите. В Наръчника ще бъдат представени правата на жертвите на трафик и услугите, които те могат да получат. 37 571.33 0.00
Транснационални посещения: В рамките на тази дейност ще бъдат осъществени транснационални посещения на 7-членен екип от Гърция в България и Румъния, съчетани с посещение на службите и националните органи на всяка държава, които имат отношение към подпроекта и неговата тема. Дейността ще позволи на партньорите по проекта да обменят информация и поуки от всеки национален контекст, за да намерят начини за подобряване и допълване на предоставянето на услуги за жертви на трафик на хора на транснационално равнище. Този целенасочен, холистичен подход към предоставянето на услуги ще гарантира, че жертвите на трафик на хора получават максимална подкрепа както от страната на произход, така и от страната на местоназначение. Седемчленен екип от Гърция ще посети България, за да обсъди резултатите от проучването. Същият екип ще се координира със съответните румънски институции, за да осъществи подобно пътуване до Румъния. Всяко пътуване ще продължи три дни. Резултатите от този работен пакет включват доклади от транснационалните посещения, изготвени от координатора на проекта, съдържащи доклади и коментари за посещенията и обсъждания на констатациите от проучванията и изследванията от Дейност 3 и 4. 16 538.25 0.00
Транснационална конференция за създаване на Протокол за сътрудничество: В рамките на тази Дейност в Гърция, по-конкретно в Солун, ще се проведе транснационална конференция за изготвяне на протокол за сътрудничество. Транснационалната конференция ще бъде организирана и координирана от ARSIS, Гърция. Шест членове на проектния екип ще пътуват до Гърция за тридневна конференция (през февруари 2025 г.). 21 490.46 0.00
Дисеминация и повишаване на видимостта, прозрачността и реализиране на комуникационни събития за разпространение и повишаване на осведомеността: В качеството си на член на Европейския съюз България предоставя информация в съответствие с член 19 от Директива 2011/36/ЕС, а обменът на информация и сътрудничеството с компетентните органи на други държави и международни организации се осъществяват в съответствие с действащото законодателство и международните договори, по които Република България е страна. Задачите, които са заложени в дейността са съобразени с разпоредбите на чл. 47 "Емблема на Съюза" от Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, като настоящата дейност е с конкретна цел за осигуряване на видимост, прозрачност и комуникация. Бенефициерите по проекта ще използват емблемата на Съюза и са съобразени с изискванията на чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1149 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване фонд „Вътрешна сигурност“ и в публикуваните материали е заложено спазването на изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал. Основните комуникационни канали на проекта ще бъдат социалните мрежи и сайтовете на организациите по проекта. Информацията по проекта ще се разпространява на английски, гръцки и български език. На уебсайтовете на партньорите ще бъдат разработени тематични секции за проекта, които ще предоставят информация, ресурси и доклади за дейностите по проекта. Ще бъде проведена една транснационална, която ще се организира от ARSIS на територията на Гърция, в която ДАЗД и А21 ще участват онлайн и една национална конференция на територията на България, която ще се организира съвместно от ДАЗД и А21 и ще се подкрепи и координира от партньорите от Гърция ARSIS и EKKA, с цел разпространение на информация, повишаване на осведомеността и чувствителността по темата на съответните специалисти, включително и по отношение на разработения Протокол за сътрудничество, и научените уроци от етапа на изпълнението на проекта. Националната конференция на територията на България ще представялва хибридно национално събитие (т.е. ще бъде осигурена възможност за онлайн присъствие и присъствие на живо) с цел информиране на съответните специалисти по отношение на Протокола за сътрудничество и цялостно представяне на направените изводи по време на изпълнението на проекта. На това национално хибридно събитие, което ще бъде организирано съвместно от ДАЗД и А21, с подкрепата и координацията на партньорите от Гърция (ARSIS и EKKA), ще бъдат поканени представители на различните целеви групи по проекта от българска и гръцка страна. 42 006.08 0.00
Национални семинари за обучение по Протокола за сътрудничество (Дейност 6 от одобреното проектно предложение от ЕК) : В рамките на дейността ще се организират и проведат два еднодневни национални семинара, като парньорите от Бълргария ще участват в един от семинарите. Единият семинар ще се проведе в Атина, а другият в Солун, с поне 25 участници всеки. Организацията и провеждането на обучителните семинари ще бъдат осъществени от ARSIS. Семинарите ще се проведат с цел обучение по Протокола за сътрудничество, представяне и разпространение на методите за прилагането му. В дейността ще участват всички партньори (ARSIS, EKKA, A21 и ДАЗД). Участниците, които ще бъдат поканени от страна на гръцкия партньор ARSIS за обучение ще бъдат местни (гръцки) полицейски служители, длъжностни лица от сектора на правосъдието (особено от прокуратурата), служители на EKKA (партньор по проекта) и служители от социалните служби в Гърция. В едно от обученията ще участват и представители от екипа по управление и изпълнение на проекта на България (по-специално 4 представители - по двама от ДАЗД и А21). 16 608.87 0.00
Теренни проучвания (Дейност 1 от одобреното проектно предложение от ЕК): Дейността се изпълнява само от ARSIS, Гърция. Дейността представлява провеждане на теренни проучвания от гръцкия партньор ARSIS, като ще включва и регистрирането на предполагаеми жертви на трафик чрез създаването на екипи за работа на улицата (ARSIS). Проучването ще се съсредоточи върху специалните характеристики на тези случаи и условията, които водят до попадането на жертвите в Гърция. 0.00 0.00
Пилотно прилагане на Протокола за сътрудничество (Дейност 7 от одобреното проектно предложение от ЕК): В рамките на тази дейност ще се проведе локализиране и идентифициране на поне 150 жертви на трафик на хора, включително и лица потенциални жертви и в риск от трафик на хора, чрез екипите за работа на улицата на ARSIS в Гърция (в Атина и Солун) и насочването им към гръцката национална система за предоставяне на цялостни услуги. Допълнително, в рамките на тази дейност ще се проведе и пилотно прилагане на Протокола за сътрудничество, който е създаден в рамките на Дейност "Транснационална конференция за създаване на Протокол за сътрудничество" (Дейност 5 от текущото проектно предложение и съответно Дейност 5 от одобреното проектно предложение от ЕК) и който ще бъде представен в рамките на Дейност "Национални семинари за обучение по Протокола за сътрудничество" (Дейност 8 от текущото проектно предложение и съответно Дейност 6 от одобреното проектно предложение от ЕК). Дейността ще включва идентифицирането на жертви на трафик на хора и лица потенциални жертви и в риск от трафик на хора. Дейността ще се осъщестява от водещата организация на проекта ARSIS, чрез наличните за организацията екипи за работа на улицата в Гърция (в Атина и Солун) Целта на дейността е да бъдат идентифицирани поне 150 жертви на трафик на хора, включително и лица потенциални жертви и в риск от трафик на хора от. Следните задачи ще бъдат изпълнени (от гръцкия партньор ARSIS) в рамките на дейността за предоставяне на следните услуги: - разпределяне на храна, вода, хигиенни комплекти и други стоки от първа необходимост; - първична консултантска помощ; - психосоциална подкрепа; - съдействие и представителство пред административни и други държавни органи, когато е необходимо; - информиране и връзка с наличните социални служби в Гърция, предоставящи първични здравни грижи (психиатрична грижа, медицинска грижа и др), включително и приюти, и услуги за безплатна правна помощ. Пилотното имплементиране на Протокола за сътрудничество включва: - взаимодействие с публичните органи съгласно Протокола за сътрудничеств; - сътрудничество с транснационални партньори по проекта (в това число ДАЗД и А21) за цялостна подкрепа от страната на произход съгласно Протокола за сътрудничество. Следва да се отбележи, че в настоящата дейност (Дейност 9 от текущото проектно предложение и съответно Дейност 7 от одобреното проектно предложение от ЕК) броят на жертвите на трафик на хора, включително и лицата, които са потенциалните жертви и са в риск от трафик на хора, които ще бъдат подкрепени и ще получат услуги от гръцкият партньор ARSIS във връзка с изпълнението на дейността, е 150. Общият брой на жертвите, които ще бъдат подпомогнати в Дейност "Теренни проучвания" (Дейност 7 от текущото проектно предложение и съответно Дейност 1 от одобреното проектно предложение от ЕК), е 300 (потенциални) жертви на трафик на хора. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).