Description
The project proposal is relevant to the objectives of OP HRD 2014-2020, and has contributed to the implementation of two of the objectives of the EU strategy "Europe 2020" - increasing employment and combating poverty and social exclusion. Overall goals and objectives of the project are in accordance with Specific Objective 1 investment priority 2 Priority 1 "Improving access to employment and quality of jobs." They also contribute to the achievement of the basic and specific objectives of this procedure BG05M9OP001-1.002 "assets" and also part of the planned strategic and programming documents for the development of the Municipality. The project complements local initiatives and partnership approaches in the implementation of the 2014-2020 NPIEGM. Activities to achieve the general and specific objectives: Identification of economically inactive young people to '29, activation to their inclusion in the labor market or the ongoing project training and employment; motivational training in the skills of active behavior and involvement in training or employment process; Vocational training in the profession "Landscaper" and "Office Secretary"; Employment to 6 months by the acquired professional training positions "Gardener" and "technical assistant". EXPECTED RESULTS: identified activated supported in the selection of possible "path" at least 60 young people from the target group in municipalities Glavinitsa, Tutrakan, Isperih, Sitovo /413/, 60 motivated young people as a result of conducted motivational training, 50 young people with acquired vocational training qualifications and 45 of them worked for a period of 6 months on corresponding positions for the profession. PLANNED INDICATORS: minimum 60-activated up to 29 years in municipalities Glavinitsa, Tutrakan, Isperih, Sitovo and 45 of them leaving the project included in training, acquiring education / skills or employment, incl. as self-employed. FINANCIAL AID applied for: 315,677 Levs
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително в община Главиница и съседните общини Ситово, Тутракан, Исперих, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: ЦЕЛТА на дейността е да се извърши проучване, идентифициране и анализ на пасивната работна сила на възраст от 15 до 29 години, включително в община Главиница и съседните общини Ситово, Тутракан, Исперих, с оглед достигане до нейните представители и активирането на част от тях към включване в обучителен и трудов процес или за ползване на посредническите услуги на ДБТ. ОЧАКВАНИЯТА са тези действия да имат не само позитивен ефект за включените в проектните дейности младежи, но и резултатите да бъдат показателни за останалите неактивни по една или друга причина младежи и други членове на общността. ЦЕЛЕВАТА ГРУПА в община Главиница обхваща над 413 младежи на възраст до 29 години, които в периода на разписване на проектното предложение не са активно учащи или трудещи се. От тях: 53% са до 24 години, 7% са с по-ниско от основно образование, 42% с основно, 49% със средно и близо 2% с висше. Общо 16% от младежите са напуснали училище преди завършване на съответната степен в системата на образованието. На база извършения анализ на структурата и характеристиките на младото население в община Главиница и съседните общини Ситово, Тутракан, Исперих, кандидатът чрез настоящия проект насочва действията си към активизиране на преобладаващите групи младежи, а именно: живеещите в населените места от общината млади хора до 29 години, завършили или напуснали преди завършване на основно или средно образование, като приоритетно ще се работи с младежите до 24 години. Изборът на тези групи се обосновава и от факта, че тези младежи нямат придобита професия от завършеното образование, а още повече професионален опит, които да им дадат основа за правилна ориентация при търсенето и намирането на подходяща работа на съвременния трудов пазар. За изпълнението на дейността е разработена Методология, приложена към проектното предложение. В нея подробно е разписан процеса на идентифицирането, който включва различни действия, насочени към определянето на младежите извън образователната система и неучастващи в никакъв обучителен или трудов процес. КОНКРЕТНИ ДЕЙСТВИЯ (част от тях разписани в приложената Методология): - групови мероприятия: информационни събития, разпространение на информационни листовки; - индивидуална работа: изготвяне на индивидуален профил; ориентиране към подходящи професии; насочване към образователни институции за продължаване на образованието; насочване към обучение; подпомагане наемането на работа; насочване и подпомагане за регистрация в ДБТ. Поетапните действия най-общо се свеждат до: - Поименно определяне на младежите във всяко населено място от общината, които повече от 4 месеца не учат, не работят и през последните 12 месеца не са търсили услуги от дирекция „Бюро по труда” (ДБТ); - Набиране на данни за тях, в т.ч. адрес от служба ЕСГРАОН и форма за осъществяване на конктакт с тях, първоначално чрез групови, а впоследствие чрез индивидуални мероприятия; - Персонална работа с минимум 60 от тях за активирането им чрез мотивиращи действия, ориентиране към подходящи професии, подпомагане при избора и насочване към възможните „пътеки” за връщане в образователната система, регистриране в дирекция „Бюро по труда", включване в професионално обучение и/или работа. | 47 890.00 | 47 885.80 |
Предоставяне на мотивационни обучения за активно търсене на работа на 60 младежи в община Главиница и съседните общини Ситово, Тутракан, Исперих: ЦЕЛТА на мотивационното обучение е младежите от целевата група по проекта да бъдат стимулирани и да придобият приложими към съвременния пазар на труда умения за активно поведение и включване в обучение или трудов процес. Целевата група по проекта е младежи до 29 г., голяма част от които ненавършили 24 години. На тази възраст те нямат жизнен и трудов опит, както и достатъчна ориентация в социално-икономическата среда на местно, регионално или национално ниво. Успоредно с това съвременните информационни и комуникационни средства са източник на голям обем информация, от което произтича риска младежите да не се ориентират и правилно да я класифицират съобразно своите потребности. Често разказаната информация е по-атрактивна и заинтригуваща, възприема се лесно и се отразява трайно в съзнанието на неопитните младежи. Факт е и наличето на вътрешна съпротива в тази възсрастова група към възприемане на „неизгодни” за тях факти или напътствия, особено когато са свързани с неатрактивните теми за учене или работа. Поради тази специфика, както и при отчитане на демографските и социални особености на малките и отдалечени от икономически центрове населени места от селски тип, кандидадът по настоящия проект ще приложи различен, вероятно иновативен подход за провеждане на мотивационното обучение. Предвижда се мотивационният процес да включва два основни модула: МОДУЛ 1: Стимулиране и насочване на лицата за активно включване в обучителен или трудов процес чрез групови форми за придобиване на знания и усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа, за ефективно използване на различни източници на информация за свободни работни места, за успешно представяне пред работодател. Придобитите знания и умения практически ще се тестват с насочването, кандидатстването за включване в обучение или заетост, предвидени по настоящия проект. Този модул ще се извършва от експерт с образование и квалификация в областта на социалните дейности, психология и работа с уязвими групи на пазара на труда. МОДУЛ 2: Практическо приложение и усъвършенстване на придобитите знания и умения. Предвижда се в рамките на реалния обучителен или трудов процес, всеки младеж да получи индивидуална подкрепа за подобряване на неговите позитиви в способите, поведението и мотивацията за изпълнение на поетите ангажименти към обучители и/или работодатели. Ще се фокусира върху придобиването на нагласи и умения за формиране на лични цели и постигане на индивидуални резултати и ефекти от участие и успешно приключване на обучителен или трудов процес. Паралелно, по време на обучението и заетостта по проекта, ще продължи индивидуалната работа с всеки младеж за формиране на интерес и нагласи за самооценка, за придобиване на знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, за търсене и избор на подходяща заетост чрез самоинформиране или ползване на услуги на бюрото по труда, лицензираните трудово-посреднически институции и други алтернативни, но достоверни източници на информация за свободните работни места. Модул 2 ще се извършва от експерта по мотивационно обучение и избран по реда на ЗОП външен изпълнител ЮЛ във всяко от населените места от община Главиница, в които ще работят наетите по проекта младежи. Така формираната програма за обучението е предпоставка в края на участието си в проекта, всеки младеж, освен придобитите квалификация и трудов опит, да има правилна ориентация и затвърдена позитивна нагласа за търсене и намиране на трудова реализация, съобразно не само личните си потребности, но и при съобразяване с условията на реално съществуващата социално-икономическа среда. Изпълнението на тази програма за мотивационно обучение и постигнатите резултати са предпоставка за продължаване на активното поведение и включване в трудов или обучителен процес на младежите след приключване на участието им в проекта, с което ще се постигнат индикаторите и ще се формира последващ и траен ефект от проекта. | 21 539.00 | 21 529.40 |
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация от 50 младежи в община Главиница и съседните общини Ситово, Тутракан, Исперих: ЦЕЛТА на дейността е да се проведат обучения за придобиване на професионална квалификация по част от две професии от ІІ ра квалификационна степен в съответствие със заявената готовност и конкретната възможност на Кандидата - работодател община Главиница за наемане на работа на 45 младежи. Обученията ще се проведат от партньора по проекта – Сдружение „Иновационен регионален университет” с ЦПО с лиценз № 200612353 от НАПОО. Обученията ще бъдат с продължителност 300 учебни часа, като в съответствие с разпоредбите на ЗПОО учебните часове за практика ще бъдат над 50% от общия хорариум. Успешно завършилите обучението младежи ще получат съгласно чл. 38, ал. 2 и ал. 3 от ЗПОО Удостоверение (образец на МО съгл. Наредба № 4/16.04. 2003 г. на МО) за професионално обучение по част от ІІ-ра ПК. Те могат да продължат обучението си по всяка друга специалност от професионалното направление, в което са се обучили по настоящия проект. Предвижда се обучение по следните професии и специалности съгласно СППОО: - По професия "Озеленител", специалност "Цветарство" (код по СППОО 6220201) за 30 младежи от целевата група по проекта. Конкретно учебната програма включва: Теория: общо 120 учебни часа, в т.ч. за: 1) обща професионална подготовка по следните теми: Здравословни и безопасни условия на труд Икономика. Предприемачество и дребен бизнес Основи на правото; 2) Отраслова професионална подготовка по теми: Озеленяване, Ботаника, Цветарство, Почвознание; 3) Специфични за професията професионална подготовка по теми: Цветопроизводство,Декоративна дендрология с разсадници, Машини в цветопроизводството; 4) Задължително избираема подготовка по теми: Трудовоправно законодателство, Бизнес комуникация и мотивация Практика: общо 180 учебни часа в следните модули: 1) Учебна практика Цветопроизводство, Машини в цветопроизводството; 2) Производствена практика професия „Озеленител”, специалност „Цветарство”. Завършилите обучение по специалност Цветарство младежи ще имат необходимата подготовка за работа на длъжности: (от НКПД 2011) Градинар, Семепроизводител, Цветопроизводител, Работник, озеленяване/ разсадник/ оранжерия/ парник/ отглеждащ цветя и др. Обучението по професия "Озеленител" е необходимо за длъжност „Градинар” код по НКПД 6113-1002, по която община Главиница ще разкрие работни места в населените места по местоживеене на младежите. - По професия "Офис–секретар", специалност "Административно обслужване" (код по СППОО 3460201) за 20 младежи. Конкретно учебната програма включва: Теория: общо136 учебни часа, в т.ч.: 1) Обща задължителна професионална подготовка: Здравословни и безопасни условия на труд; Макроикономика; Микроикономика; Офис, съобщителна и компютърна техника; Информационни технологии- Windows, Word, Excel, Power Point, Internet; Чужд език по професията. 2) Отраслова задължителна професионална подготовка: Обща теория на счетоводството; Счетоводство на предприятието; Предприятие. Обща характеристика; Обща теория на правото. 3) Специфична за професията и специалността задължителна професионална подготовка: Фирмена култура; Бизнес комуникации и делово общуване; Бизнес кореспонденция по БДС и междунардни стандарти; Деловодство и архив; Планиране на работното време; Работа в екип. 4) Производствена практика. Завършилите обучението могат да се реализират на длъжности: Секретар (съдебен, машинописец, стенограф, стилист), технически секретар/ сътрудник/ изпълнител/ организатор, Организатор обработка, Завеждащ регистратура, Служител, човешки ресурси, Отговорник спомагателни дейности, Деловодител и др. Предвиденото обучение по професия "Офис–секретар" е необходимо за длъжност „Технически сътрудник” код по НКПД 4110 2005, по която кандидатът – община Главиница ще разкрие работни места в структурите на местната власт в съответствие с местоживеенето на младежите. На сесия на 31.08.2015 г. ОбС на община Главиница ще обсъжда и вземе решение за партньорството по проекта, като копие от него ще бъде представено при поискване от УО. | 51 425.00 | 81 092.71 |
Наемане на 45 лица от целевата група на работа за период до 6 месеца: ЦЕЛТА на дейността е 45 младежи, завършили успешно обучение по част от професията „Озеленител” или „Офис-секретар” да придобият 6 месечен трудов и професионален опит на разкритите по проекта работни места от община Главиница. Кандидатът с настоящия проект заявява готовност да разкрие общо 45 работни места за длъжности Градинар (код по НКПД 2011 - 6113 1002) и Технически сътрудник (код по НКПД 4110 2005). Община Главиница е с динамично променящ се средносписъчен състав на персонала, в зависимост от възможностите за осигуряване на субсидирана от Държавния бюджет, европейски или други фондове. Длъжностното и щатно разписание на общината не включва 45 бройки за длъжности градинар и технически сътрудник, поради което назначението на младежите няма да доведе до съкращаване на постоянен персонал. Успоредно с това, в зависимост от конкретния период, в който ще стартира заетостта, се очаква назначаването на 45 лица да формира нетно увеличение на броя на персонала в сравнение със средния му брой през предходните 12 месеца. ИЗБОРЪТ на професия и длъжност се обосновава от: - характеристиките на преобладаващата част от неактивните младежи (описани в т.11.2. Описание на целевата група); - възможностите за териториално разпределение на работните места във всички населени места; - съществуващи потребности от допълнителна работна сила за осъществяване на дейностите по поддържане и разширяване на цветните и зелените площи и градини, както и за извършване на деловодни, регистрационни, архиваторски, и други дейности в кметствата и другите обществени институции, които традиционно изпитват недостиг на административен персонал. - перспективност на професиите и длъжностите предвид тяхната широка приложимост – цветарството /градинарството/ е възможност за самостоятелна стопанска дейност в разсадници, оранжерии и др. и типичен български занаят, оценяван и в чужбина; Професията „Офис-секретар” /длъжността технически сътрудник/ е приложима във всички сфери на икономиката и търсена на пазара на труда. - предпоставки за устойчив и мултипилициращ ефект – прозрачност и публичност на работните места (в кметства, градини, паркове), поради което се очаква позитивното им въздействие за активиране на останалите младежи и членове на местната общност. - общополезност и екологичен ефект – ще се осъществяват дейности пряко или косвено допринасящи за подобряване на условията и организацията на живот на населението в селата и обищинския център, с което ще се подкрепи изпълнението на хоризонталния принцип за устойчиво развитие. Осъществявайки трудова дейност младежите, наети на длъжност „Градинар” ще могат да практикуват придобитите от професионалното обучение по „Цветарство” знания и умения чрез: самостоятелно планиране и провеждане на необходимите операции за поддръжка на зелените и градински площи в населеното място, прилагайки техники на култивация; отглеждане на дръвчета, храсти, цветя и други растения; извършване на текущи операции по плевене, торене и поливане на цветните и тревни площи и градини. Младежите наети на длъжност „Технически сътрудник” ще придобият практика по административно обслужване чрез осъществяване на трудови дейности в кметство, читалище или друга структура по: получаване, изпращане и систематизиране на кореспонденция и документи; съдействие при организация и подготовка на мероприятия вкл. чрез осигуряване на материали и уведомяване на заинтересованите страни; получаване и предаване на информация по установените комуникацонни канали, вкл. и електронна поща, факс; обработка и систематизиране на получена на хартиен или електронен носител информация; работа с принтерна, копирна и друга офис техника; изготвяне на документи, въвеждане на данни в компютър, отпечатване и размножаване на материали; водене на картотека по установена номенклатура; съхраняване и архивиране на документация; посрещане и обслужване на посетители, в т.ч. местни жители и др. | 151 131.00 | 130 283.29 |
Дейности по информиране и публичност: ЦЕЛТА на дейността е информиране и публичност сред обществеността за финансовата подкрепа на ЕС при изпълнение на проектните дейности по активиране на неучещите, неработещи и нетърсещи работа младежи до 29 години в община Главиница и съседните общини Ситово, Тутракан, Исперих. Изпълнението на дейността ще се осъществи в съответствие с условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Всички мерки за информация ще съдържат информация за ИМЗ, с чиято финансова подкрепа ще се реализира проекта. Конкретните планирани по настоящия проект мерки за информация и публичност включват: До два дни след сключване на договора за безвъзмездна помощ публикуване на сайта на община Главиница информация за целите, очакваните резултати, проектните дейности, в която ще се открои приноса на финансиращия фонд – ИМЗ; Оформяне на всеки документ изготвян за участниците в проекта или обществеността със задължителните реквизити за визуализация на източника на финансовата помощ и подкрепата на ЕС чрез ОПРЧР 2014-2020; Изработване и разпространение в населените места от община Главиница и съседните общини Ситово, Тутракан, Исперих на 30 броя плакати с размер не по-малък от А3 с информация за проекта, в т.ч. наименование, цел, обща стойност, период на реализация, оформен със задължителните елементи и технически характеристики по т. 3.4. от Наръчника. Информиране на участниците в информационните събития за младежите до 29 години, попадащи в обхвата на целевата група и обществеността за финансовата подкрепа за изпълнение на проектните цели и дейности Изработване и разпространение сред младежите до 29 години и обществеността в 23-те населени места и община Главиница и съседните общини Ситово, Тутракан, Исперих на 1000 печатни информационни листовки, изготвени в съответствие с т. 3.7. от Наръчника и съдържащи кратка информация за целите, очакваните резултати и начините за постигането им с финансовата помощ на ИМЗ; Изработване и разпространение сред участниците (младежи, експерти, преподаватели и др) на промоционални материали - 70 тениски и 70 конферетнти чанти с емблемата, Европейски съюз, ИМЗ, общото лого на програмния период 2014 – 2020, ОПРЧР и адреса на Единния информационен портал; Изработване и маркиране на закупеното по проекта оборудване и обзавеждане с информационни стикери, изготвени с техническите параметри посочени в т. 3.12 от Наръчника; Информиране на обществеността при публични прояви и изказвания от представители на кандидата или партньора по проекта относно водещата роля на Общността за осъществяване на проекта чрез финансовия инструментариум на ОПРЧР и ИМЗ. За коректно изпълнение на задълженията си като бенефициент на финансова помощ, кандидатът – общинска администрация Главиница ще осъществи необходимите действия за документиране и отчитане на осъществените мерки за информиране и публичност. | 3 672.00 | 3 672.00 |
Дейности за организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да се обезпечи ефективен мениджмънт на проекта, да се ограничат евентуални рискове в хода на изпълнение на проектните дейности, да се координират действията за гарантиране на качеството на проектните дейности и постигането заложените цели и индикатори по проекта. Дейността включва: - създаване, поддържане и подобряване при необходимост на организационната структура, формите за комуникация, процедурите за администриране, отчетност, начините и периодиката на информационен обмен; - административно обслужване на дейностите по проекта и екипа; - детайлизиране и актуализиране при необходимост на план-графика за дейностите и етапите за изпълнението им; - установяване формите за информационен обмен между водещата организация, партньора, обучители и външни експерти, младежите от целевата група по проекта, бюрото по труда, и др. институции; - разпределение на задълженията чрез възлагателни договори с членовете на екипа; - техническо и материално осигуряване на управлението на проекта; - вътрешен мониторинг и контрол, непрекъснато наблюдение, периодично анализиране и прилагане на корективни действия при необходимост и/или по препоръка от Управляващия орган. Предвижда се управлението и организацията на изпълнението на проекта да се възложи на екип от 3 вътрешни експерти, ръководител, координатор, счетоводител и 2-ма външни експерти - ЗОП и експерт мониторинг и контрол. Ръководителят - Отговоря за цялостния технически и финансов мениджмънт на проекта в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на ОПРЧР. Конкретните задъбжения са разписани по-долу в т. 9 от настоящия проект. Координаторът - Координира действията на ангажираните и участващите в изпълнението на проекта; Отговаря за навременната подготовка и изпълнение на отделните дейности по проекта, съобразно времевия график, планираните обхват и ресурси; организира и изготвя междинни и заключителен технически и финансови доклади; поддържа вътрешни и външни комуникации на екипа по проекта с УО, преките бенефииценти, партньора и др. във връзка с реализацията на проекта. Счетоводителят - Следи за правилното и законосъобразно разходване на средства по проекта; Организира, провежда и поддържа счетоводната отчетност на дейностите по проекта; Изготвя приходно – разходни документи документи в съответствие с условията на сключения договор; Изготвя междинни и финален финансови доклади за изпълнението на проекта; Извършва дейности по изплащане на дължими средства на участници и изпълнители по проекта, членовете на екипа; Отговаря за поддържането на цялата финансова документация в съответствие с приложимите законови разпоредби и изискванията на ОПРЧР. Отговорностите на експерт мониторинг и контрол ще са: 1. Подпомага дейността на ръководителя проект 2. Разработва система за мониторинг и контрол на проекта и следи за нейното изпълнение; 3. Създава правила и процедури за корективни действия при неизпълнение или забавяне изпълнението по проекта 4. Осъществява вътрешен мониторинг и контрол на изпълнението като работи също така и „на терен“ при изпълнение на Дейност 1, където следи доколко правилни се идентифицират представителите на целевата група, дали се спазва разработената методика, дали се попълват правилно анкетните карти и др., както и контролира работата на партньора свързана с изпълнението на дейност 3. | 30 500.00 | 19 255.79 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN