Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 191 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The current project aims to provide, in correspondence with the purpose of Procedure BG16RFOP001-8.006, support for increasing the capacity of the Municipality of Plovdiv for effective and efficient implementation of the 2021-2027 RDP and thus - to lead to a quality use of EU funds at the local level . The project will be implemented in 3 main activities: 1. Organizing and conducting trainings to increase the capacity of the beneficiary, including - in the context of management and implementation of integrated territorial investments (ITI), for the 2021-2027 program period; 2. Preparation of documentation (cost-benefit analysis/ financial analysis/ feasibility studies) in connection with participation in project proposals under the "Regional Development" Program 2021-2027; 3. Purchase and delivery of computer and peripheral equipment to ensure the work of structures and persons responsible for the preparation and implementation of the projects under the 2021-2027 RDP and of the territorial bodies under PO1 of the RDP.
The implementation of the complex of measures and activities under the project will provide the necessary support and conditions for increasing the capacity and expertise of the Municipality of Plovdiv for the selection, management and implementation of projects related to the PRR 2021-2027 and the approaches applicable to the same, along with the provision of the necessary conditions and preparatory actions for the preparation, submission and implementation of quality project proposals of importance for the local community and the development of the Southern Regional Development Center, as well as with a view to the appropriate utilization of resources from European funds.
In the implementation of the project, the horizontal policies and principles of equal opportunities, non-discrimination and gender equality will be observed, according to applicability.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 - Участие в специализирани обучения, програми за обмен на опит и добри практики, семинари, работни групи и др. за повишаване капацитета на бенефициентите в контекста на управление и изпълнение на инструменти за Интегрирани териториални инвестиции (ИТИ) за програмен период 2021-2027г.: За целите на функционирането на Звеното за подбор (сформирано от Община Пловдив със Заповед No 23OA-250/31.01.2023г.), изпълнението на функциите по ПО1 на ПРР 2021-2027, в т.ч.- за оценка и подбор на проектни предложения за новия програмен период, както и за обезпечаване на работата на служителите на администрацията, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027г., е необходимо надграждане и подобряване на капацитета на относимите лица. Ефективен инструмент за това е участието в обучения и обмен на опит на местно и международно ниво. Предвид изложеното, в рамките на Д1, е предвиден комплекс от обучения и събития за обмен на опит и добри практики, които целят да подготвят служителите от администрацията на Бенефициента за по-бърза и успешна адаптация към работата по проекти за периода 2021-2027г. и специфичните особености на интегрирания териториален подход. За изпълнението на Д1, Община Пловдив планира да проведе следните обучения по направления и брой служители: 1. "Организиране и провеждане на специализирани/тематични обучения за повишаване капацитета на общините за изпълнение на публичните им функции, свързани с прилагането на инструменти за интегрирано градско развитие по линия на ПРР - за бенефициенти по Приоритетна ос 1 (в България)": • 19 служители; • Участие в обучение - 28 500 лв. (1 500 лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 19 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 2 280 лв.(40 лв. x 3 дни; 19 служители; 1 бр. обучение) и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 1 140 лв.; (30 лв. х 2 х 19 човека); Общо БФП: 31 920 лв. 2. "Организиране участието на представители на общините бенефициенти по Приоритетна ос 1 и Приоритетна ос 2 в програми за обмен на опит и добри практики в страната по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие": • 10 служители ; • Участие в обучение - 16 800 лв. (1 680лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 10 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 1 200 лв. ( 40 лв.; 3 дни; 10 служители; 1 бр. обучение); и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 600 лв.; (30 лв. х 2 х 10 човека); Общо БФП: 18 600 лв. 3. "Участие в семинар и/или работна група по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие" - обучението ще предостави практически инструменти и материали, които да подпомогнат експертите при подготовката и реализирането на ИТИ: • 10 служители; • Участие в обучение - 16 800 лв. (1680 лв. с ДДС на участник - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение; 10 служители). Без включени разходи за пътни и дневни; • Предвиждат се дневни командировъчни в размер на 1 200 лв.( 40 лв.; 3 дни; 10 служители; 1 бр. обучение) и транспортни разходи (отиване и връщане) в размер на 600 лв.; (30 лв. х 2 х 10 човека); Общо БФП: 18 600 лв. 4."Организиране участието на представители на общините бенефициенти по Приоритетна ос 1 и Приоритетна ос 2 в програми за обмен на опит и добри практики в чужбина и/или организиране на посещение в страни членки на ЕС за обмяна на опит и добри практики по прилагане на инструменти за интегрирано градско и териториално развитие (индикативни държави – Словения, Полша и Португалия или по заявка от община/общини бенефициенти на ПРР)"; • 9 служители; • Участие в обучение - 48 600 лв. (5 400 лв. с ДДС на участник в зависимост от държавата - 3 дни/2 нощувки, в т.ч. - такса обучение, с включени транспортни разходи за самолетни билети); • Дневни командировъчни в размер на 3 186 лв.(118 лв.; 3 дни/2 нощувки; 9 служители; 1 бр. обучение); Общо БФП: 51 786 лв. 120 906.00 65 692.96
Дейност 2 - Изготвяне на анализ „Разходи - Ползи“/ финансов анализ/ предпроектни проучвания във връзка с участие с проектни предложения по Програма „Развитие на регионите“ 2021-2027.: Дейността включва изготвянето на анализ "разходи-ползи", проучвания и обследване във връзка с участие с проектно/и предложение/я, които ще бъдат предложени за финансиране по ПРР 2021-2027, в съответствие със заложеното в Програма за реализация към ПИРО (Прил.1) на Община Пловдив и т.нар. "кратък списък" с проекти (Прил. 1А), налични на адрес: https://www.plovdiv.bg/piro/. За целта и с оглед приоритетността на планираната инвестиция, Бенефициентът предвижда в рамките на настоящото проектно предложение, да се разработи документация (анализ "разходи-ползи" и съотв. проучвания) за проект: - Интегриран градски транспорт (ИГТ) на гр. Пловдив; индикативен бюджет: 263 003 583 млн. лв. (1) Изграждане и реконструкция на транспортна инфраструктура, вкл. изграждане на осветление, пешеходни пътеки и велоалеи по протежение на транспортната инфраструктура, част от ИГТ; и зелена инфраструктура покрай основните булеварди, и реконструкция на уличното залесяване (защитно залесяване и/или реконструкция на улично залесяване/зелени клинове), част от ИГТ - 50 млн. лв.; Реконструкция и разширение на бул. „Александър Стамболийски“ от бул. „Коматевско шосе“ от бул. Коматевско шосе до бул. „Кукленско шосе“ - 40 млн. лв. и друга допълваща инфраструктура; (2) Компонент на ИГТ - Изграждане на мрежа от буферни паркинги и гаражи за оптимизация на автомобилния трафик, вкл.: Буферен паркинг - 6,2 млн. лв.; "Многоетажен гараж"- 7009519 млн. лв.; (3) Доставка на подвижен състав - нови електрически автобуси, ново автобусно депо и инфраструктурата към тях (в т.ч. зарядни станции) - 20 млн. лв.; (4) Интелигентна транспортна система; Надграждане на системата за управление и контрол на транспорта и трафика, вкл. видеонаблюдение - 2.5 млн. лв.; Осъвременяване на електронната система за таксуване на пътници в градския транспорт - 3.5 млн. лв.; Изграждане на система за велосипеди под наем; Разширение на контролирана зона към главни входни артерии и ключови кръстовища. Обемът на планираната документация следва да обхваща индикативно подкомпонент велоалеи и компонентите,описани по т.2, 3, 4 от посочената интегрирана инвестиция, част от Програма за реализация на ПИРО на общината с планирано финансиране по линия на ПРР 2021-2027. Четирите компонента ще са предмет на следния индикативен анализ и части: 1. Анализ на разходите и ползите за оценка на фин.ефективност на инвестиц.компоненти, в т.ч.- дали очакваните ползи от инвестицията ще превишат разходите за изпълнението й; 2. Финансов анализ, включващ оценка на различни фин.показатели, като: Вътр.норма на възвръщаемост (Internal Rate of Return - IRR) - фин.ефективност на инвестицията за определяне рентабилността на инвестицията; Нетен настоящ стойност (Net Present Value - NPV) - стойността на инвестицията днес съобр. очакваните бъдещи разходи и ползи; Период на възвръщаемост (Payback Period) - времето, за възвръщаемост на инвестицията; 3. Предпроектно проучване: -Определяне на целите на проекта - изследване на целите на проекта и очакваните ползи от него, в т.ч. - проучване дали проектът има за цел да подобри градския транспорт, да увеличи броя на пътниците, да намали замърсяването или др.; Оценка на разходите и наличните ресурси - разходи за изграждането на необх.инфраструктура и закупуването на оборудване, в т.ч. - ще се проучат възможните източници за частично/цялостно финансиране на проекта; Анализ на потенциалните рискове - възможни рискове и мерки за намаляването им; Изготвяне на бизнес модел - който да покаже как ИГТ може да бъде финансово устойчив, в т.ч. - възможности за покриване на разходите, за генериране на приходи (субсидии, вноски от бизнеса, такси от пътниците и др.); Изготвяне на детайлен план за проекта - който да съдържа информация за необходимите ресурси, времевата рамка за реализацията му, етапите и отговорности на участниците; Оценка на социалните ползи - например: по-бърз, по-удобен и по-евтин транспорт за гражданите, по-ниско ниво на замърсяване и др.; Изготвяне на заключения и препоръки. 116 400.00 115 146.00
Дейност 3 - Закупуване и доставка на компютри (хардуер и софтуер) и на ИТ оборудване за обезпечаване на работата на структури (дирекции, отдели и др.)/ лица, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021 – 2027 г. и на териториалните органи по ПО 1 на ПРР: Дейността е планирана с оглед обезпечаване работата на структури/лица, отговорни за подготовка и изпълнение на проектите по ПРР 2021-2027 и на териториалните органи по ПО1. Предвид очакваните ангажименти на посочените лица, структури и органи, свързани с подготовка, изпълнение и подбор на проектни предложения по ПРР, е идентифицирана необходимостта от закупуване, доставка и монтаж на техническо оборудване. Сложността и интензитета на ангажиментите, които изпълняват служителите и експертите, работещи по ПРР и свързаните с нея подходи и инвестиции, могат да доведат до затруднения при изпълнението им поради липса на комуникационна и техническа обезпеченост. Служителите ще имат важни отговорности, свързани с изготвянето на проектни предложения, провеждане на срещи с потенциални институционални и бизнес партньори по проекти, базирани на концепциите за ИТИ, а звеното за подбор на проектни предложения ще провежда редовни срещи и ще обработва голямо количество документация като част от задълженията си, поради което нуждата от техническо обезпечаване безпроблемната работа на същите е безспорна. Закупуването на преносими компютри и периферия ще има положителен ефект не само по отношение на изпълнението на служебните ангажименти, но и ще подобри комуникацията със съответните отговорни структури, тъй като ще предостави техническа възможност за проследяването и провеждането на нужната своевременна комуникация, воденето на ключова кореспонденция с УО и др. заинтересовани страни, както и обработка на документация, свързана с подготвяни/представени за оценка проектни предложения за новия програмен период. Във връзка с повишаване ефективността на работата на горецитираните служители/органи, проектът предвижда да бъдат закупени: • Лаптопи и слушалки с микрофон - 19бр. - 9бр. броя за определените представители, част от Звено за подбор на проектни идеи на Община Пловдив и 10бр. - за служители, натоварени с функции по подготовка и изпълнение на проекти по ПРР 2021-2027 на обща стойност 25 467,60 лв. с ДДС (от които по следния начин 19 бр. х 1320,00лв. с ДДС на обща стойност 25 080,00лв. за лаптопи и 19 бр. х 20,40 лв. с ДДС на обща стойност 387,60 лв. за слушалки с микрофон); • Мултифункционални печатни устройства с повишен капацитет (копир\скенер\принтер) - 10 бр. х Мултифункционално устройство (х 1620,00лв. с ДДС на обща стойност 16200,00лв.); 41 667.60 27 332.80
Дейност 4 - Информация и комуникация по проекта: С оглед осигуряване публичността и информирането на обществеността относно финансовия принос на ОПРР 2014-2020 за реализацията на настоящото проектно предложение се предвиждат мерки за информиране на обществеността за получената подкрепа, съгласно Общите условия за изпълнение към административен договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОПРР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. в контекста на предвидените конкретни дейности, които ще се изпълняват. Мерките включват разгласяване на информацията с оглед осигуряване публичността и информирането относно източниците на финансиране, основните цели на проекта, начините и условията за получаване на помощта, срока на изпълнение на заложените дейности, както и планираните резултати от изпълнението им. Минималните задължителни мерки, които ще се реализират в рамките на дейността за бюджетната линия са: - Включване на уеб-сайта на бенефициента на кратко описание на бюджетната линия, включително на нейните цели и резултати, като се откроява финансовата подкрепа от Европейския съюз; - поставяне на мин. един плакат (с мин. размер - формат A3) с информация за бюджетната линия, в който да се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз на видно за обществеността място; - поради предвидената в Д3 доставка на оборудване, ще се постави стикер (лепенка) на подходящо място на повърхността на оборудването; Предприетите мерки ще са в съответствие с приложимите правила, предвидени в Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ на Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. По настоящата процедура, Община Пловдив ще предостави съфинансиране за обезпечаване на разходите свързани с изпълнението на дейностите по информация и комуникация по проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).