Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The Project proposal includes activities for preparation of a Regional feasibility study (RFS) for the territory of Sofia Municipality, preparation of infrastructural conceptual designs, project documentation, assessments and evaluation of compliance with environmental legislation and other analytical documents, preparation of institutional, financial and economic analyzes, costs and benefits analyze for the consolidated region, as well as preparation of documentation for  subsequent application under OP Environment 2014 – 2020 for the indentified in RFS measures, incl. Application form. 
The implementation activities set in the Project proposal target the population in the whole territory of the municipality. After its accomplishment reconditions for increasing the share of population connected to the sewage system of Sofia Municipality will be established. The measures will create possibility for implementation of  the requirements of 91/271/EIO EU Directive  urban waste water treatment,  the collection  of waste water will improve by increasing the number of households connected to the sewage system.  The leaks and infiltration into the sewage system will be decreased as well.
The presence or lack of engineering infrastructure, in particular – sewage system, is important factor directly influencing the quality of the environment and its attractiveness to potential investors and respectively - for the implementation of municipal policies. Public investments in sewage systems are one of the most efficient tools available to the Municipality to targer urban development and to accomplish the goals set in its strategic documents.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на РПИП за територията на Столична община, идейни проекти за ВиК инфраструктура и прилежащите към нея съоръжения и подготовка на документи за последващо кандидатстване по ОПОС на идентифицирани в РПИП мерки, вкл. формуляр за кандидатстване: Във връзка с изпълнението на проекта и постигане на заложените цели и индикатор ще се разработят регионално прединвестиционно проучване, което ще дефинира интегрирани ВиК проекти за постигане на съответствие с националното и европейското законодателство в областта на питейните води, отвеждането и пречистването на отпадъчните води, и повишаване на ефективността на системите и съоръженията, както и формуляр за кандидатстване, съответните идейни проекти за агломерации над 10 000 екв.ж. за обособената територията на Столична община. Изпълнението на дейността включва следните поддейности: - Подготовка на РПИП за територията на Столична община - С оглед осигуряване на интегриран и регионален подход на инвестициите в дългосрочен план, ще бъде изготвен РПИП за територията на СО, който ще идентифицира и инвестиционни нужди (въз основа на разработените стратегически документи в отрасъл ВиК) за всички агломерации с над 2 000 е.ж. за отпадъчните води и всички населени места над 50 ж. за питейно водоснабдяване. - Изготвяне на инвестиционни проекти в идейна фаза (или мотивирани предложения за предлагане на задание за комплексен проект за инвестиционна инициатива в случаите без устройствено регламентиране) за агломерации над 10 000 е.ж. - След изготвянето и приемането на РПИП ще бъде изготвена проектна документация, ще се направи преценка и оценка за съответствие с екологичното законодателство и др. аналитични документи за последващо кандидатстване по ОПОС. - Подготовка на институционални, финансови и икономически анализи и анализи на разходите и ползите (АРП) за консолидирания район - при изпълнението на поддейността ще се вземат предвид следните документи: указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г.; всички актуални национални методически указания и разпоредбите на ЗУСЕСИФ и др. Изготвените документи ще бъдат част от формуляра за кандидатстване за инфраструктурен проект по по ОПОС. - Подготовка на документи за последващо кандидатстване по ОПОС 2014-2020 г. на идентифицирани в РПИП мерки, вкл. формуляр за кандидатстване за консолидирания район - подготовката на формуляр за последващо кандидатстване представляващ "голям" проект по смисъла на чл. 100 от Регламент (ЕС) № 1303/2013, както и други съпътстващи документи съгласно Регламента. Регионалното прединвестиционно проучване следва да предложи ефективни инвестиции за постигане на съответствие с европейските директиви в областта на питейните води, отвеждането и пречистването на отпадъчни води, в това число и управление на утайките, формирани на територията на СО. При изготвянето на прединвестиционното проучване ще се вземат предвид всички мерки и проекти за постигане на съответствие с европейското и национално законодателство в областта на питейните води, отвеждането и пречистването на отпадъчните води, в това число и управление на утайките, отчитайки интегриран подход. В последствие, след изработването на регионалното прединвестиционно проучване, ще се дефинират елементите на регионалния проект за агломерациите над 10 000 е.ж., които да влязат във Формуляра за кандидатстване за финансиране по ОПОС 2014-2020. За населените места между 50 и 2000 жители, РПИП ще се фокусира върху генералната схема на водоснабдяване - водовземни съоръжения, довеждащи водопроводи и прилежащи съоръжения, пречиствателни станции за питейни води, резервоари и др. 4 800 000.00 4 078 800.00
Осигуряване на информация и публичност по проекта: Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. По време на изпълнение на дейността се предвижда да се проведат 2 пресконференции - една в началото на проекта и една заключителна. Планираните пресконференции ще изиграят ролята на акцентни моменти от общата комуникационна среда, създадена с цел популяризиране на проекта. Пресконференциите ще бъдат предварително анонсирани по подходящ начин чрез разпространение на прессъобщения, преди и след, до средствата за масово осведомяване. Предварителна информация за събитието ще се публикува на интернет страницата на Столична община, като предварителната информация ще се изпраща на Управляващия орган и на Областен информационен център - София. Ще бъдат отпечатани 1 000 бр. брошури включващи информация за срока на проекта, стойността, бенефициента, дейности и резултати, които ще се постигнат. Също така, ще бъде изработен рекламен клип, който ще се излъчи в национална медия. При изготвянето на брошурите и рекламния клип ще бъдат спазени изискванията на Единния наръчник за прилагане на мерките за информация и комуникация. Във всички материали, доклади по изпълнението на проекта (междинни и окончателен), контакти със средствата за масово осведомяване ще бъде упоменат финансовия принос, предоставен от ЕС чрез ОПОС, емблемата на Кохезионния фонд, единното лого и слоган за периода 2014-2020 г., като обединяващ символ на всички програми, името на проекта и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Във всички обяви или публикации, свързани с проекта ще се оповестява, че проектът е получил финансиране чрез ОПОС. Тези изисквания ще бъдат включени и към изпълнителите на дейностите по проекта. По време на изпълнение на проекта Столична община ще информира обществеността за получената подкрепа, като публикува на интернет страницата си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, финансовата подкрепа от ЕС. Също така, на общодостъпно място ще бъде поставен плакат с информация за проекта, с размери А3, в който се споменава финансовата подкрепа на ЕС и т.н. Предвидените мерки се основават на Регламент 1303/2013 на Европейския парламент за определяне на общоприложими разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство, и за отмяна на Регламент (ЕО) 1083/2006 на Съвета. Всички техническите характеристики ще бъдат съобразени с Единния наръчник на бенефициента за прилагане на мерките за информация и комуникация в съответствие с Регламент за изпълнение (ЕС) 821 /2014 на Комисията от 28 юли 2014 година за определяне на правила за прилагането на Регламент (ЕС) 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на някои подробни разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. 40 800.00 9 120.00
Организация и управление на проекта : Във връзка с изпълнението и управлението на проекта ще бъде сформиран екип, който ще отговаря за цялостното управление на проекта, в т.ч. мониторинг и контрол за изпълнение на договорите с външни изпълнители, спазване на графика за изпълнение на дейностите по Проекта; оценка и докладване за напредъка и изпълнението на Проекта (месечно, тримесечно, годишно, окончателно); верификация и финансово управление на Проекта; докладване на нередности; архивиране; информиране и публичност на Проекта, включително комуникация с Управляващия орган; спазване на графика за провеждане на обществени поръчки и др. В екипа за управление на проекта ще бъдат включени следните експерти: - ръководител на проекта - отговаря за качественото и в срок изпълнение на заложените дейности; за законосъобразното разходване на средства по проекта; наблюдава и контролира изпълнението на сключените договори с изпълнители; организира и координира дейността на членовете на екипа и разпределя задачите между тях в зависимост от техните компетенции; установява и поддържа връзки със съответните институции; докладва на Кмета на Столична община за изпълнението на проектните дейности и др. - административен сътрудник - подпомага екипа при изготвянето на месечни, тримесечни и годишни доклади за напредък и на окончателния доклад; осъществява допълването/ отстраняването на констатирани от УО непълноти и/или несъответствия в докладите за напредък; отговаря за правилното архивиране на цялата документация и информация по Проекта в съответствие с изискванията на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ до неговото приключването; подготвя разяснения, уточнения и друга информация, изискани от УО или от други одитиращи и контролиращи национални и европейски органи; подпомага процеса на набиране и обработване на информацията, необходима за мониторинг и оценка на Проекта, с оглед извършването на вътрешна оценка на Проекта; организира провеждането на регулярни срещи на екипа и протоколира проведените срещи; подпомага всички служите на екипа в рамките на своите компетенции и др. - счетоводител на проекта - отговаря за целесъобразността на поеманите задължения и извършваните разходи; съхранява разходно оправдателните документи за всички направени разходи; отговаря за поддържането и съхраняването на финансовата информация, станала му известна по време на изпълнение на дейностите по проекта; получава всички фактури/документи с еквивалентна доказателствена стойност, представени от изпълнителите на дейностите по Проекта и извършва документални проверки на съответните документи; докладва на ръководителя на проекта всички финансови въпроси и др.; отговаря за цялостното съхранението на документацията във връзка с Проекта; подпомага всички служите на екипа в рамките на своите компетенции; - технически лица - предвид основната дейност по проекта и неговите цели, в екипа за изпълнение на проекта ще бъдат включени 3 експерти, като разпределението на задълженията между тях ще се уреди в заповедта за сформиране на екипа във връзка с изпълнението на проекта. Основните им задължение и отговорности ще бъдат: организиране и извършване проверки на място на изпълнението на договора за подготовка на РПИП, потвърждаване на действителното извършване на дейностите; осъществяване на координация и взаимодействие с отдели и звена на общинската администрация, както и с външни институции, по отношение на процедури, които трябва да бъдат извършени по ЗУТ и наредбите към него, във връзка с изпълнението на проекта; отговарят, в рамките на своята компетентност, за съхранението на документацията във връзка с проекта, в сроковете, съгласно ДБФП и др. Настоящата дейност ще гарантира устойчивото и качествено изпълнение на проекта в съответствие със заложените цели и очаквани резултати; ще подсигури методически неговото изпълнение, посредством сформирането на екип, който ще разработи план на действие с отговорности и конкретен времеви график. 400 000.00 166 015.71

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).