Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The main goal of this project proposal is to provide an opportunity for better reconciliation of professional and personal life of the employees of "MHAT St. Pantaleimon" and the associated partners, providing a corner for children. The target group includes 27 parents and 4 unemployed people. The children that will take part are 31. They will be divided into age groups - from 0 to 3 years and from 3 to 12 years, and for this purpose will be two premises.
The project will start with the adaptation of the premises in which the children's playground was created, as they will be renovated and furnished in order to provide a safe and comfortable environment for children. After that, the project will continue with the selection of unemployed people from DBT Pleven, who will take care of the children. We expect the selected people to have no experience in raising children, which is why we have planned training. Through this activity, the target group of parents participating in the project will gain confidence that their children are provided with adequate and quality care. For the successful functioning of the children's corner, subsidized employment will be provided for babysitters within one year.
As a result of the implementation of these activities, a children's corner will be created, where parents from four organizations will have the opportunity to leave their children for hourly care when they do not have the opportunity to care for them. Dividing children into age groups will provide better care for them, as their needs will not be shifted.
Through the implementation of the project we will meet the following main needs of the target groups: acquisition of new knowledge and skills for unemployed, as well as providing employment, which will improve their quality of life, which will facilitate integration into the market labor. For the group of parents, their basic need for opportunities to help them reconcile personal and professional life will be resolved.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на социални придобивки (кът за деца), посредством адаптиране и оборудване на подходящо помещение за полагане на почасови грижи за деца: Целта на настоящата дейност е да бъде създадена нова социална придобивка - детски кът, където ще се полагат грижи за деца до 12 г. на "МБАЛ Свети Панталеймон" и асоциираните партньори. За целта е необходимо да бъдат адаптирани помещенията, които ще използваме, така че да бъдат безопасни за децата. Поради наличието на 31 деца, които ще посещават детския кът, сме планирали разделянето им по възрастови групи от 0 до 3 г. и от 3 до 12 г. Децата ще бъдат разделени в различни помещения, които са разположение в две различни локации. Помещенията и в двете локации са собственост на асоциирания партньор "Прометей ЕА". Помещението за децата от 0 до 3 години се състои от две отделни стаи, разположени една срещу друга на един етаж в сградата на "МБАЛ Свети Панталеймон". Двете стаи са с квадратура от по 17 кв.м. и имат собствен санитарен възел. Разполагат и с прозорец с отваряемо крило, който осигурява естествена светлина и вентилация. Стените са боядисани с латекс, а подовите настилки са от ламинат. Отоплението е чрез климатици, които са обезопасени и не представляват опасност. Помещенията са без тераси. За адаптирането на тези 2 стаи е необходимо да бъде извършено освежително пребоядисване на стените, които в момента са зацапани. Настилката от ламинат също не е подходяща, особено за възрастова група 0 - 3 г. затова ще бъде монтирана ударопоглъщаща настилка, която ще предпазва децата от нараняване при падане, което често се получава при по-малките. В едната стая предвиждаме да бъдат закупени кошарки, заедно с матраци, за да бъде осигурено място за почивка, ако деца от тази група са в детския кът в следобедните часове. В другата стая планираме да закупим масички и столове, на които да се провеждат занимания на децата. При полагане на грижи за деца в тази възраст повече от два часа е необходимо да има възможност за осъщестяване на занимания, които да бъдат разнообразни, тъй като децата трудно задържат вниманието си. Масичките ще бъдат използвани и за хранене, ако такова се налага да бъде извършвано. Допълнително планираме и поставянето на предпазни механизми на прозорците, за да не могат да бъдат отваряни от децата. Помещението за деца от 3 до 12 г. ще бъде ситуирано в центъра на града. То е с обща площ от 45.90 кв.м. Снабдено е с прозорци, които се отварят и така осигуряват естествена светлина и вентилация. Отоплението е централно, като има и климатик за охлаждане. И двете инсталации са обезопасени. В помещението има мивка с течаща топла и студена вода. Санитарният възел е с големина 2.10 кв.м изнесен в коридора към помещението и се състои от тоалетна с мивка. Настилката е гранитогрес, а стените са с тапети. Помещението разполага и с тераса, за която е изпълнено изискването за парапет с 1.40 м. височина. Ремонтните дейности, които предвиждаме да извършим са свързани със замяната на настилката, като ще бъде поставена ударопоглъщаща, с цел постигане от една страна на безопасност, а от друга на комфорт на децата и детегледачите. Ще бъдат поставени и предпазни механизми на отваряемите части на прозорците. От гледна точка на обзавеждането ще трябва да се закупят масички и столчета, за да може да се провеждат различни занимания, а за учениците да се осигури място, ако е необходимо да пишат домашните си. С цел разнообразяване на заниманията планираме поставянето на бели и магнитни дъски. Също така ще са нужни флумастри, моливи, блокчета за рисуване, пластилин, сметала, букви и цифри, магнитни плодове, зеленчуци, животни, маркери и гъби за бяла дъска. Като допълнение искаме да закупим и кубчета - пластмасови и дървени, строители, пъзели от едри елементи, книжки за оцветяване, играчки за по-малките, лепила за материали за апликиране. Описаното оборудване и ремонт ще направят помещението изцяло в съответствие с нуждите на децата, като също така ще бъдат предпоставка за интерсни игри и развитие от по-малките до по-големите. 0.00 28 754.60
Подбор на безработни лица, регистрирани в ДБТ, за определяне на възможностите им за включване в заетост и/или в обучение при необходимост, свързано с полагане на грижи за деца: Дейността има за цел да идентифицира представителите на една от целевите групи - безработни лица, които да бъдат включени в изпълнението на проекта. Чрез изпълнението й ще подберем 4 безработни лица, които ще бъдат назначени и ще полагат грижи за децата в детския кът. Лицата ще бъдат подбрани не само в съответствие със спецификата на работата, но и съобразно нашите изисквания и ценности на компанията. Изпълнението на дейността по подбор на 4-те безработни лица ще се осъществи чрез съвместна работа с Дирекция "Бюро по труда" в гр. Плевен. Подборът ще бъде направен измежду предложените безработни от Бюрото по труда съгласно обявените от нас критерии. Ще се проведат интервюта с подбраните лица. Тези, които изпълняват нашите изисквания, ще бъдат поканени за сключване на договор и започване на работа. Основните етапи, през които ще премине изпълнението на дейността, са следните: 1. Подаване на заявка до Дирекция "Бюро по труда" гр. Плевен Със заявката Бюрото по труда ще бъде информирано за стартирането на проекта и за представителите на целевите групи, които трябва да осигурим в резултат на съвместната ни работа, а именно 4 безработни лица. Ще му бъде предоставена кратка информация за целите на проекта, целевите групи, както и за работата, която лицата ще извършват. Ще запознаем дирекцията с изискванията ни за заемането на новите работни места. Ще се насочим към възрастова група 30-54, тъй като много често хората в тази група имат семейства, запознати са с грижите за децата. Друг мотив е и фактът, че това е най-активната работна възраст, която би била подходяща за полагане на грижи за деца, особено във възрастова група 0-3 г. Разбира се много важен при подбора е и опитът на всеки кандидат, както и неговото образование. При наличие на подходящи кандидати от други възрастови групи, те също ще бъдат поканени на интервю. 2. Идентифициране от ДБТ на подходящи кандидати Дирекцията ще информира принадлежащите към целевата група лица за възможността да бъдат включени в заетост по проекта, като ще подготви списък от изявили желание кандидати, подали заявление по надлежния ред. 3. Преглед на предложените от Бюрото по труда безработни лица и провеждане на интервюта с избрани от нас кандидати Екипът на проекта ще прегледа списъка с безработните лица от целевата група, предложени от Бюрото по труда в гр. Плевен и ще избере лица, които да бъдат интервюирани. Избраните лица ще бъдат информирани и поканени за интервю. След провеждане на интервюта, одобрените кандидати ще бъдат поканени за започване на работа. Разчитаме, че използването на бюрото по труда ще ни даде достъп до посочените от нас представители на целевите групи, тъй като в условията на пандемия и нарастваща безработица, голяма част от хората останали без работа се регистрират в бюрата по труда. Допълнително гр. Плевен е голям град, но използването на регионалните бюра по труда си остава най-разпространеният канал за намиране на нова работа. Опитът ни с бюро по труда в гр. Плевен показва, че там се записват не само хора с ниско образование и квалификация, но и хора с висше образование и значителен опит. Това ни дава увереност, че ще успеем да намерим подходящите лица, които ще се грижат за децата в детския кът, който ще изградим по проекта. 0.00 0.00
Предоставяне на обучение на безработни лица за придобиване на умения за полагане на грижи за деца: Целта на настоящата дейност е да бъде предоставено обучение на селектираните 4 безработни лица при подбора, за полагане на грижи за деца. Чрез изпълнението на дейността, хората ще получат необходимите познания за работа с децата, което изисква определени познания и от гледна точка на безопасност, здраве, дисциплина, поведение при инциденти, процедури по приемане и предаване на децата. Обучението ще разшири познанията и уменията на лицата, които ще наемем, като по този начин ще им даде възможности и за кариерно развитие в областта. От друга страна, организациите участващи в проекта и родителите ще бъдат спокойни, че за децата се полагат адекватни грижи. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Подбор на организация, която ще проведе обучението В този етап ще бъде подготвено запитване към потенциални обучителни организации или физически лица, които имат опит в провеждане на подобни обучения. 2. Провеждане на обучението Обучението ще бъде проведено в рамките на 2 седмици. Програмата, която ще търсим от обучителната организация, е следната: • придобиване на познания за развитието на детето (деца със специални нужди); • дневен режим на детето и ролята на игрите в различна възраст; • безопасност на детето и възможности за предотвратяване на критични и опасни за здравето и живота му ситуации; • придобиване на познания за реакция в случай на инцидент, остро заболяване и/или насилие; • дисциплината като средство за защита и възпитание на детето; • придобиване на познания за стандартите за етично поведение на работещите с деца в сферите на образованието, здравеопазването, социалните грижи, правосъдието, вътрешните работи и др., посочени в Етичния кодекс на работещите с деца; • придобиване на познания относно разработени процедури за достъп на външни лица в кътовете и такива за приемане и предаване на децата от и на техните родители. Включването на всички тези теми в обучението ще осигури един пълен обхват на всички знания и умения, които са необходими на безработните лица, за да се грижат адекватно за децата. При подбора на безработните лица е малко вероятно да намерим хора, които имат подходящия опит. В тази връзка включването на подбраните безработни лица в обучението е задължителен елемент за правилното функциониране на детския кът. Темите в обучението са подбрани, така че да осигурят пълно покритие на необходимите знания за работа с деца. Така например темата за дневният режим и ролята на игрите е особено важна за възрастова група 0 - 3 г, като може много добре да бъде адаптирана и за по-големите, на които чрез игри да се затвърждават допълнителни познания и умения за общуване. Безопасността на децата и реакциите в случай на инцидент са също съществени. Дисциплината като метод за защита и възпитание на детето също е определяща за полагането на адекватни грижи за децата, както и общите познания за развитието на децата, стандартите за етично поведение и всички останали теми, посочени в обучението. Обучението планираме да съдържа теоретична и практична част. Целта е не само да бъдат получени знания под формата на теория, но и там където е възможно да бъдат приложени на практика, като например темата за реакции в случай на инцидент. Планираме обучението да завърши с кратък тест за проверка на усвоените знания. Изпълнението на дейността е ключово за успешното изпълнение на проекта, тъй като е свързана с грижите за децата. 0.00 0.00
Включване на безработни лица в субсидирана заетост при работодател за почасово или целодневно полагане на грижи за деца за период от 12 месеца: Целта на дейността е осигуряване на заетост за четерите безработни лица, селектирани при подбора. След изпълнение на дейностите свързани подбор, ще бъдат наети всичките 4 одобрени лица. С тях ще бъдат сключени трудови договори на пълен работен ден за субсидирана заетост за период от 12 месеца. След приключване на проекта при желание от страна на лицето, договорите ще бъдат продължени. Целта ни ще бъде детския кът да продължи да функционира и след приключване на проекта, като това ще доведе и до запазване на създадените четири нови работни места. Предвидената продължителност на заетост на лицата от целевата група по проекта е оптимална и дава възможност новоназначените служители да придобият допълнителни умения, необходими за изпълнение на професионалните им задължения, да се адаптират в трудовата среда и да развият потенциала си. Всички тези обстоятелства създават предпоставки новоназначените служители да запазят заетостта си и след изтичане срока на проекта. Промяната в статуса на ново наетите от безработни към заети лица, получаващи стабилни доходи и социално осигуряване, ще подобри начина им на живот. Те ще имат възможност да се възползват от придобивките на социалното и здравно осигуряване, което ще повлияе положително на техния социален статус. Планираме и четирите лица да бъдат назначени на осем часов работен ден. Това се определя от факта, че в проекта са включени 31 деца, което предполага поне половината да посещават детския кът в различни дни от годината. При наличието на целодневно присъстващи служители ще можем да спазим и изискването едно безработно лице да полага грижи за 5 деца. Предвид отново увеличаващата се вълна от Ковид-19 и последиците, които ще продължат и през следаващата година, предвиждаме, че наетите лица ще могат да упражняват постоянна заетост. Допълнително обстоятелство към това е и натовареният работен график на заетия медицински и немедицински персонал, които многократно са споделяли своите затруднения в грижите за децата им. Затова считаме, че най-оптималният вариант е лицата да бъдат назначени на пълен работен ден. Основните етапи, през които ще премине изпълнението на дейността, са: 1. Сключване на трудови договори с безработните лица Сключването на трудови договори ще даде увереност на новите служители, че те ще запазят работните си места за продължителен период от време. Това е от особено значение за тях, тъй като е посока в развитието им и задържането им на постоянна работа, съчетана с всички социални придобивки. 2. Запознаване с вътрешно-фирмената политика и ценности Този етап е много важен за въвеждането на новите служители в изпълняваните от тях задължения и бързото адаптиране към фирмената среда. При въвеждащите обучения новите служители ще се запознаят с дейността и историята на фирмата, с организационните правила за работа и конкретиката на съответната позиция. Правилното представяне на работния процес и на конкретните фирмени правила предопределят по-бързото навлизане на служителите и по-качественото справяне със задълженията. 3. Менторство с цел приобщаване към фирмената култура Освен въвеждащите представяния новопостъпилите служители ще получават и системна подкрепа от наши опитни служители. При необходимост ще им бъдат давани допълнителни разяснения и указания с цел бързото им навлизане в работа и подпомагане на успешното справяне с текущите задачи. 4. Оценяване на извършената работа с цел преценяване степента на справяне и осигуряване на възможност за бъдещо запазване на работното място Оценяването на извършваната работа е от изключително значение както за работодателя, така и за работника. Персонал на ръководни позиции от "МБАЛ Свети Панталеймон" ще има активно участие в тази дейност, като текущо ще оценява степента на справяне със задълженията на новите служители. Обратната връзка от оценяването ще даде възможност на служителите да подобрят своята работа, което ще бъде предпоставка за запазване на работното място и след приключването на проекта. 0.00 71 886.51

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).