Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Within the project the information system for management and monitoring of EU funds in Bulgaria(UMIS) will be upgraded. With the planned new functionalities and automations in all modules of the system, the way of managing funds from the European Union will be improved, while ensuring the digital transformation in EU funds management. The actions of the project aim to reduce the administrative burden for the beneficiaries and candidates and at the same time support the work of the managing and control authorities. The steps taken will ensure transparency and completeness in the collection of structured data, while at the same time is planned to improve the integration of UMIS with other external information systems or registers. Through the project, the work of the technical assistance unit will also be improved by providing additional newly introduced tools for faster and more efficient assistance to the users. The idea also will include the implementation of a system for entering and managing requests, which will provide tracking of difficulties or questions that have arisen, which will facilitate the work of employees and at the same time, will reduce the response time to users. The project also includes participating in trainings, working groups, seminars, workshops and study visit for improvement of the competence of the technical assistance unit as well as trainings for UMIS users on the new and upgraded modules of the system. The written manuals will be updated for the new UMIS functionalities, while also video manuals will be updated to make them as accessible as possible to all users. In the implementation of the financial plan, the horizontal policies for the promotion of equality between men and women, non-discrimination and accessibility, partnership, sustainable development will be observed.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дигитална трансформация при управлението на средствата от ЕС: В рамките на дейността ще бъде осигурена поддръжка и същевременно ще бъде надграден ИСУН с разработване на нови функционалности и модули. Дизайнът и внедраването им в продуктивната среда ще бъдат насочени към облекчаване на бенефициентите и кандидатите от административна тежест, както и към оптимизиране на работните процеси и намаляване на времето за изпълнението им от органите за управление. Интеграцията на системата с други регистри и системи на администрацията ще бъде основана на принципа за надежност и сигурност, при постигане на по-добра оперативна съвместимост и интеграция на данни. Ще се осигури възможност за генерирането на надеждни обобщени данни относно изпълнението на проектите и програмите, включително концепциите за Интегрирани териториални инвестиции. Всички актуализации на функционалностите ще бъдат разработени с цел автоматизиране на процесите в ИСУН, като бъдат автоматизирани и процесите по проверка на коректното функциониране на системата. Текущо ще бъдат оптимизирани и обновени също и процедурите за информационна сигурност и процедурите на Звеното за техническа помощ на ИСУН. Новите функционалности ще бъдат описани и ясно дефинирани в актуализирани ръкодства за работа със системата, в това число и видео-ръководства. Те също така ще бъдат представени на органите за управление и контрол на средствата от ЕС по време на работни групи или организирани от дирекция ЦКЗ обучения/форуми. Работата на Звеното за техническа помощ ще бъде подобрена чрез въведеждане на нови технологии и надградени системи, с цел още по-ефективно и бързо обслужване на заявките и въпросите от потребителите. Своевременно, с цел да бъде гарантирана сигурността на система, текущо ще бъдат извършвани проверки на ИСУН. Основен акцент в рамките на проекта ще бъдат дейности, насочени към поддържане на високи нива на компетентност на потребителите на ИСУН, вкл. чрез провеждането на работни групи за развитие на ИСУН, разработване на обучителни модули по новите функционалности на ИСУН, организиране и провеждане на обучения/форуми във връзка с новите функционалности на системата. 8 014 301.71 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).