Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 170 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The project "New care for people with disabilities in the municipality of Kyustendil" aims to create and implement a sustainable model for deinstitutionalization of care for people with disabilities by providing quality, affordable and sustainable long-term care services tailored to the individual needs of people in Kyustendil and all its settlements .
This project proposal supports the process of deinstitutionalization of care for people with disabilities by creating 3 "Care centers for people with mental retardation", "Center for care of people with mental disorders" and "Day Care Center for people with various forms of dementia and their families".
Continuing the already achieved infrastructural results in the implementation of projects under OP RR 2014-2020, now the intentions of the Municipality of Kyustendil are focused on providing services for living in a family-like environment, social inclusion, equal access and protection of people with disabilities in the institution.
Deinstitutionalisation of the care of these people will fulfill one of the most important conditions for guaranteeing their rights, which for one reason or another are at risk or cannot live in their families.
The project proposal is in the line with the requirements of the operation and is in the context of the overall process of enabling the elderly and people with disabilities to live independently by providing quality, affordable and effective cross-sectoral long-term care services tailored to the real needs of people in the community.
The project proposal will be implemented in implementation of the measures set in the Action Plan for the period 2018-2021 for the implementation of the National Strategy for Long-Term Care.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонала в създадените услуги : Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него,координацията и управлението му са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга, включително на услугите, които ще разкрие Община Кюстендил в изпълнение на проекта.В новите резидентни услуги и дневния център /ДЦ/ хората с увреждания ще водят независим начин на живот и ще бъдат подкрепяни от професионалисти.За целта настоящата дейност ще осигури професионални грижи и подкрепа за потребителите на услугите от страна на мотивиран,добре обучен и работещ в екип персонал. Подборът на персонала на социалните услуги ще бъде извършен на конкурсен принцип.Ще бъде изготвена Процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Кюстендил с приложено към нея заявление за кандидатстване.Определена комисия със заповед на Кмета на Община Кюстендил ще организира и извърши подбора на персонала съгласно изискванията на КТ-ще се подготви и публикува обява в сайта на Общината със свободните работни места.Обявата ще съдържа информация за изискванията за заемане на длъжността,необходимите документи,които трябва да се представят, начин на провеждане на подбора, кратко описание на длъжностите и място и срок за подаване на документите. Подборът на персонала ще се осъществи на два етапа-по документи и събеседване.Всички лица, успешно преминали през процедурата на подбор, ще останат, като банка с резерви при евентуални бъдещи напускания на специалисти и необходимост от кадрови промени.Чрез процедурата ще се осъществи подбора на най-подходящите лица, които да са в състояние да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата.Одобрените кандидати се предлагат за назначаване и сключване на договор, съгласно изискванията на Кодекса на труда. Назначените служители ще получат длъжностна характеристика, неразделна част от договора, в която са описани задълженията, отговорностите и подчиненост.При започване на работа в разкритите по проекта социални услуги всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни).Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител в резидентните услуги и ДЦ ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите.Всеки назначен служител ще премине през начално и надграждащо обучение. В услугите ще бъде предвидена такава структура на персонала, която да осигури предоставянето на качествени грижи, съобразно индивидуалните планове за грижа и специфичните потребности и нужди на отделните групи потребители на услуги.Числеността на персонала ще е съобразена с капацитета на съответните услуги.За назначения персонал ще бъде организирано начално и надграждащо обучение с цел предоставяне на качествени услуги. Подборът за всяка конкретна услуга ще стартира в зависимост от приключване на дейностите по проектите за изграждането на услугите по ОП РР. Процеса на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. Възнагражденията на служителите са планирани в съответствие с Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020 и съгласно данни за средна брутна месечна заплата на наети лица по трудово и служебно правоотношение през 2020 г., икономическа дейност "Хуманно здравеопазване и социална работа" от НСИ. 1 000 541.54 864 749.87
Оборудване и обзавеждане: Предвижда се закупуване на оборудване и обзавеждане за новите услуги, което ще осигурява максимален комфорт и функционалност на потребителите на услугите, както следва: -."Център за грижа за лица с умствена изостаналост" 1 - сушилня – 883,81 лв.; 15 протектор за матрак – 12,96 лв.; пречиствател на въздух – 504 лв. Обзавеждане Център 1 -1 582,21 лв. -."Център за грижа за лица с умствена изостаналост" 2 – сушилня – 883,81 лв.; 2 бр. шкаф за документи – 230,40 лв.; 2 бр. бюро- 273,60 лв.; 5 бр. посетителски столове- 41,76 лв.; 3 бр. трапезна маса (разтегателна) - 285,12 лв; 15 бр. трапезен стол - 56,16 лв.; готварска ел.печкса - 580 лв.; модулна кухня - 682,80 лв.; съдомиялна - 811,99 лв.; спешен шкаф – 316,80 лв.; 3 бр. дивани – 396 лв.; прахосмукачка –192 лв.; ютия – 96 лв.; дъска за гладене - 28,32 лв.; 15 протектор за матрак – 12,96 лв.; 4 шкафа за обувки – 112,32 лв.; 15 бр. гардероб – 286,56 лв.; 15 бр. нощни шкафчета – 48,48 лв.; 2 бр. малка маса – 115,20 лв.; 40 кв.м. щори – 26,64 лв./кв.м.; пречиствател на въздух – 504 лв.; 3 бр. тенджери -37.30 лв.; уок тиган-36.99 лв.; тиган-39.66 лв.; 2 бр. тава -20.87 лв.; 2 комплекта за готвене - 28.76 лв.; комплект прибори за хранене - 43.93 лв.; комплект ножове - 49.99 лв.; 2 бр. комплект оливерник -12.87. лв.; 2 комплекта чаши - 20.66 лв.; 3 комплекта за хранене-49.31 лв.;сушилник за съдове-28.90 лв.; 20 бр. чаша чай/кафе - 1.90 лв.; 3 дъски за рязане -15.63 лв.; 9 бр. кошче и четка – 10,80 лв.; 9 бр. аксесоари за баня – 56,16 лв., хладилник – 1044 лв. Обзавеждане Център 2 – 16 622,21 лв. -."Център за грижа за лица с умствена изостаналост" 3 - сушилня – 883,81 лв.; 3 бр. трапезна маса – 285,12 лв. /разтегателна/; 15 бр. трапезен стол – 56,16 лв.; модулна кухня – 682,80 лв.; съдомиялна –811,99 лв.; спешен шкаф – 316,80 лв.; 3 бр. дивани – 396 лв.; прахосмукачка – 192 лв.; ютия – 96 лв.; дъска за гладене – 28,32 лв.; 15 протектор за матрак – 12,96 лв.; 4 шкафа за обувки – 112,32 лв.; 15 бр. гардероб – 286,56 лв.; 15 бр. нощни шкафчета – 48,48 лв.; 2 бр. малка маса – 115,20 лв.; 40 кв.м. щори – 26,64 лв. кв.м.; пречиствател на въздух – 504 лв.; 3 бр. тенджери -37.30 лв.; уок тиган-36.99 лв.; тиган-39.66 лв.; 2 бр. тава -20.87 лв.; 2 комплекта за готвене - 28.76 лв.; комплект прибори за хранене - 43.93 лв.; комплект ножове - 49.99 лв.; 2 бр. комплект оливерник -12.87 лв.; 2 комплекта чаши - 20.66 лв.; 3 комплекта за хранене-49.31 лв.; сушилник за съдове-28.90 лв.; 20 бр. чаша чай/кафе - 1.90 лв.; 3 дъски за рязане -15.63 лв.; 9 бр. кошче и четка – 10,80 лв.; 9 бр. аксесоари за баня –56,16 лв., хладилник –1044 лв. Обзавеждане Център 3 – 15 714,91 лв. - Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства - 2 бр. инвенторен стенен климатик – 1 866 лв.; сушилня – 883,81 лв.; диспенсър за вода – 180 лв.; 3 бр. пластмасов кош за отпадъци – 15,84 лв.; 15 протектор за матрак – 12,96 лв.; кафемашина – 162,40 лв.; Обзавеждане на ДЦ – 5 200,13 лв. 42 366.41 38 405.94
Създаване и предоставяне на 3 бр. социални услуги "Център за грижа за лица с умствена изостаналост" : В изпълнение на дейността ще бъдат създадени 3 бр. Център за грижа за лица с умствена изостаналост в с. Вратца с общ капацитет 45 потребители, всеки по 15 потребители. Във всяка услуга ще бъде назначен мотивиран за социална работа персонал, които ще осигури по-добро качество на живот на 15 лица с умствена изостаналост, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всяко лице в среда, близка до семейната чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Назначения персонал ще премине през въвеждащо, и надграждащо обучение и супервизия.За всяко настанено лице щe се води досие. Досиетата се съхраняват съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера.Важни елементи за оптимално предоставяне на всяка услуга са структурата и ритъмът на ежедневните дейности. Предварително планираният и повтарящ се дневен режим ще осигурява чувството на сигурност и подкрепа на живеещите в новите резидентни услуги. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в центровете. Ако е необходимо ще се съставя и персонална програма за деня и седмицата, така че всяко лице да има своите индивидуални занимания, които да включват по-детайлно заниманията в жилището (индивидуални и групови) и по-общо – заниманията навън (читалище, екскурзии и др.). СУ ще осигуряват на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Целта на услугите е да се предостави жилище на лицата, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. Освен подкрепата за осъществяването на общи дневни дейности, ще се набляга на подкрепата за социалното и емоционалното им благосъстояние. Основният принцип е стремежът към култура на взаимно уважение, която дава възможност да се прави собствен избор. Създаването на удобна среда на живот, в която човек може да бъде себе си и да научи нещо положително за околните, е важна част от това начинание. В новите услуги ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности. Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността. В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти в и извън жилището (социален работник, трудотерапевт, психолог, логопед, лекар и др.), ще посещават различни социални услуги в общността и институции на територията на община Кюстендил. За периода на предоставяне на услугите назначения персонал ще осигури 24 –ри часова подкрепа и задоволяване на специфичните потребности на потребителите.Всички лица ще се включват в различни форми на занимания, подходящи и съобразно възможностите им, където ще общуват и ще се срещат с други хора и ще участват в занимания. В новите резидентни услуги ще се честват традиционните и личните празници, като създаването на специфични ритуали е от огромно значение за уюта, спокойствието и домашната атмосфера. Персоналът и ползвателите на СУ ще си създават собствени ритуали за посрещане на отделните празници и ще ги спазват с предварителна подготовка и последователност. За организация на личните празненства персоналът ще осигурява подкрепа на настанените лица в зависимост от желанията и възможностите им. Празниците ще се честват групово от всички живеещи в СУ и персонала или индивидуално – при лични празници – според желанието на празнуващия. На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства, приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на социалната услуга. Цялата дейност по предоставяне на СУ ще бъде регламентирана в утвърдена по проекта Методология за дейността, процедури и правила. 170 303.61 172 048.89
Създаване и предоставяне на Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства : Предоставянето на комплексните услуги в Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства/ДЦ/ ще стартира на основание Заповед на Кмета на Община Кюстендил за разкриване на социална услуга. ДЦ ще осигурява дневни, полудневни и почасови услуги като грижа, рехабилитация, терапия, консултиране, информиране и подкрепа, включително и на хората, полагащи грижи за лицата от целевата група в домашна среда, мобилни услуги и други дейности. Услугите в ДЦ ще се предоставят както на лица от общността, така и на лица, ползващи резидентни услуги. Капацитетът на ДЦ, съгласно функционалните изисквания и насоки за изграждане на инфраструктурата по ОП РР, е 40 лица. Дейностите по проектното предложение са комплексни интегрирани мерки с иновативен характер, насочени изцяло към услуги за лица с деменция и техните семейства. Чрез настоящия проект се апробира модел за предоставяне на услугата Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства в гр.Кюстендил,като услугите са съобразени с потребностите на лицата от целевите групи.Капацитета на ДЦ ще бъде 40 потребители. В СУ ще бъде назначен мотивиран за социална работа персонал, които ще осигури подкрепа и грижа за потребителите и техните семейства. Назначения персонал ще премине през въвеждащо, и надграждащо обучение и супервизия Целта е оказване на социална,психологическа и здравна подкрепа на потребителите на услугите чрез осигуряване на равен достъп на всички нуждаещи се на територията на общината. Грижите за хората в ДЦ ще се организират на програмен принцип в индивидуален и групов формат.Специалистите на ДЦ ще изготвят програми за работа си и ще отчитат месечно постигнатите резултати.Реализирането на груповия формат е от изключително значение за осъществяване на информиране,демонстрации, споделяне на опит,взаимопомощ,наблюдение и практикуване.Освен чрез участие в групи,програмите на ДЦ ще предвиждат и неструктуриран или много слабо структуриран дневен престой,позволяващ прекарване на свободното време по смислен начин,в съответствие с нагласите и интересите на потребителите.Създаването на неформални групи по интереси ще се насърчава.Общото време,което потребителите ще прекарват в ДЦ ще е съобразно желанието и потребностите на всеки потребител. Дейностите в ДЦ ще включват и занимания през свободното време - слушане на любима музика, занимателни игри, разходки, излети, екскурзии и др. За целта ще се организират инициативи, културни участия, съобразно интересите и възможностите на потребителите. Горепосочените дейности ще се осъществяват в специализираните кабинети и зали в центъра и на открито. Цялата дейност по предоставяне на СУ ще бъде регламентирана в утвърдена по проекта Методология за дейността, процедури и правила. В бюджета на проекта за ДЦ са заложени средства за: -Разходи за материали и консумативи (за предоставянето на услугата), в т.ч. разходи за закупуване на работно облекло и гориво -37 179,61 лв.; - Разходи за закупуване на храна - 12 729,54 лв.; -Разходи за трудова медицина - 288 лв.; -Разходи, в т.ч. режийни разходи (електричество, поддръжка на помещения, интернет и др.), необходими за помещенията - 12 000.00 лв.; -Разходи за провеждане на обучения и супервизия - 1 900.00 лв. 64 097.15 39 174.66
Създаване и предоставяне на социална услуга "Център за грижа за лица с психични разстройства" : В изпълнение на дейността ще бъде създаден"Център за грижа за лица с психични разстройства" в с.Копиловци с капацитет 15 потребители.В центъра ще се осигури възможност за настаняване в среда,близка до семейната–оказване на грижа и съдействие за постигане в максимална степен на самостоятелност,в комбинация с други социални,здравни,образователни и други подкрепящи/съпътстващи услуги в съответствие с потребностите на настанените лица.В новата резидентна услуга ще бъдат настанени лица с психични разстройства,които ще бъдат изведени от специализираните институции и ДПБ, след направена оценка на потребностите и изготвен индивидуален план в рамките на изпълнявания от АСП проект. В СУ ще бъде назначен мотивиран за социална работа персонал,които ще осигури по-добро качество на живот на 15 лица с психични разстройства, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всяко лице в среда, близка до семейната чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Назначения персонал ще премине през въвеждащо, и надграждащо обучение и супервизия. За всяко настанено лице щe се води досие. Досиетата се съхраняват съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера.Важни елементи за оптимално предоставяне на всяка услуга са структурата и ритъмът на ежедневните дейности. Предварително планираният и повтарящ се дневен режим ще осигурява чувството на сигурност и подкрепа на живеещите в новата резидентна услуга. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в СУ.Ако е необходимо ще се съставя и персонална програма за деня и седмицата, така че всяко лице да има своите индивидуални занимания, които да включват по-детайлно заниманията в жилището (индивидуални и групови) и по-общо – заниманията навън (в дневен център, ЦСРИ,читалище и др.).СУ ще осигури на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания.Целта на услугата е да се предостави жилище на лицата, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността.Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. Освен подкрепата за осъществяването на общи дневни дейности, ще се набляга на подкрепата за социалното и емоционалното им благосъстояние.Основният принцип е стремежът към култура на взаимно уважение, която дава възможност да се прави собствен избор. Създаването на удобна среда на живот, в която човек може да бъде себе си и да научи нещо положително за околните, е важна част от това начинание.В СУ ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности.Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността и трудова реализация.В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти в и извън жилището (социален работник, трудотерапевт,психиатър,психолог,логопед,лекар и др.), ще посещават различни социални услуги в общността и институции на територията на община Кюстендил.В новите резидентни услуги ще се честват традиционните и личните празници, като създаването на специфични ритуали е от огромно значение за уюта, спокойствието и домашната атмосфера.Персоналът и ползвателите на СУ ще си създават собствени ритуали за посрещане на отделните празници и ще ги спазват с предварителна подготовка и последователност.За организация на личните празненства персоналът ще осигурява подкрепа на настанените лица в зависимост от желанията и възможностите им. Празниците ще се честват групово от всички живеещи в СУ и персонала или индивидуално–при лични празници–според желанието на празнуващия.На потребителите ще бъде осигурена подкрепа за осъществяване на контакти с техните семейства,приятели или близки хора и всичко предвидено в плана за предоставяне на СУ. 56 672.51 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).