Description
The project proposal is part of the Investment Program for the implementation of the Integrated Plan for Urban Reconstruction and Development of the Municipality of Petrich 2014-2020. With its implementation, it will contribute to stimulating the economic development of the city and improving energy efficiency in public buildings. Projects Improvement of the energy efficiency of the "Police Station building - renovation of administrative infrastructure" and Improvement of the energy efficiency of the "Building of the RFSPP - renovation of the administrative infrastructure" are included within the investment priority "Energy efficiency in administrative buildings of the state administration" as part of the list of basic indicative projects, with Total budget of costs for the two projects BGN 1 120 000 lv. The project is aimed at implementation of energy efficiency measures in the building of the building of the RFSPP building of the Regional Police. The site of intervention falls within the building boundaries of the town of Petrich. Project activities will directly contribute to reducing final energy consumption and indirectly to reducing greenhouse gas emissions in public buildings. The project proposal is an object consisting of four buildings, united in one complex, belonging to two separate departments. In the Investment Program in the list of main sites these four buildings are divided into two separate projects - one for a building of the Regional Police Department and one for a building of RFSPP.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Управление на проекта: 1. Бенефициентът община Петрич определя ръководител проект и екип проект за управление на проекта. Екипът включва: - Ръководител проект; - Счетоводител; - Технически асистент; Отговаря за общото управление на проекта и на бюджета, за спазването на правилата и процедурите на Оперативната програма, организира изпълнението на проекта, неговото докладване и отчитане. Подробното описание на задълженията и отговорностите на всеки член на екипа е дадено в Раздел 9. Екипът на проекта ще бъде от общински служители. 2. Текущо управление на проекта: - детайлно запознаване на членовете на екипа за управление с Методическите указания на УО на ОПРР за изпълнение на сключените договори; - провеждане на периодични срещи на екипа (ако е необходимо срещите ще бъдат ежемесечни, особено ако са възникнали проблеми, свързани с технически въпроси, разходи, качество или други теми, свързани с ДБФП). За всяка среща ще се води протокол; - актуализиране на план-графика на проекта след текущо отчитане на напредъка; - регулярни срещи с представители на избраните изпълнители и всички други лица, които имат участие в изпълнението на проекта на съответния етап; - при необходимост ще се организират и отделни технически срещи, включително и на място на обекта. 3. Финансово управление на проекта: - вътрешната организация на финансовите документи ще бъде направена така, че да подпомага управлението – ще бъде въведена номерация на платежните нареждания за целите на проекта, номерация на сметките и договорите, така че да предполага лесно архивиране и проследяване. - ще бъдат правени копия на разходно - оправдателни документи за всеки вид разход още в момента на извършването му, за архива на проекта. | 17 600.00 | 15 648.80 |
Изпълнение на СМР: Настоящият проект третира сградата на РУ - Петрич към ОД на МВР Благоевград и на РС „ПБЗН” – Петрич, изградена в УПИ І-за МВР и ППО, кв. 225 в централната градска част на гр.Петрич. Имота обхваща почти целия квартал, заключен между улиците:„Александър Стамболийски”, „Градска”, „Христо Ботев” и „Отец Паисий”. Мястото попада в ЦГЧ на гр.Петрич. Осигурен е пешеходен и автомобилен достъп посредством тези обслужващи улици от V и IV клас. Нейната обемно - пространствена композиция включва един три-етажен блок и три двуетажни блока. Първият блок има сутерен, а на останалите долното ниво е полуетаж. Предназначение на строежа: Сграда на РУ Петрич към ОД на МВР Благоевград и РС „ПБЗН” Петрич е обществено-обслужваща сграда в областта на административното обслужване със специално предназначение /приложение №2 към Наредба №1 от 30.07.2003г./. 1.Топлинно изолиране на външни стени В момента външните стени на сградата са тухлени на стоманобетонов скелет. Същите са измазани с вароциментова мазилка. Предвижда се първо сваляне на обрушените места и измазването им отново с вароциментова мазилка. Всички стени ще се обработят с дълбоко проникващ заздравяващ грунд. След това топлоизолирането ще се извърши в зависимост от типа на стената. 2. Подмяна на дограмата. В момента на сградата има монтирани следните видове дограма: от метални профили единични прозорци и входни врати; дървени слепени прозорци; дървени единични прозорци; ПВЦ дограма с двоен стъклопакет; алуминиева дограма с двоен стъклопакет. Прозорците се подменят с нова петкамерна ПВЦ дограма с троен стъклопакет, отваряемост съгласно спесификацията, вградена клапа и комарник на отваряемата част. Обобщение коефициент на топлопреминаване за системата да не надхвърля U=1.40W/m²K. Цвят тъмен орех, по мостра одобрена от проектанта. 3. Топлоизолация на покрив Предвижда се първо демонтаж на компрометираната рулонна хидроизолаци; демонтаж на поцинкована ламарина от бордове и покрив; демонтаж на дървена обшивка и компрометирана част от дървената конструкция; демонтаж на улуци и водосточни тръби; демонтаж на воронки. В сгадата има два типа покриви, за които се предвиждат строително ремонтни работи. 4. Изграждане на соларна инсталация Предвижда се доставка и монтаж на 4бр. селективни слънчеви панели на покрива. Те ще подсигурят частична енергия за загряване на вода от топлинния акумулатор. Ще се предвиди основа за инсталацията и нейното хидроизолиране с рулонна хидроизолация. Разработена е инсталация за топла вода и циркулационна, поради липсата им до момента. 5. Подмяна на отоплителната инсталация Подмяната се свързва с изграждането на термопомпена инсталация. Същата се монтира във вътрешния двор, близо до склада под гаража на пожарната. За сутерена се предвижда вентилационна отоплителна инсталация. Горните инсталации са подробно разработени в част ОВиК. 6. Подмяна на осветителни тела Към енергоспестяващите мерки се включва и промяната на осветителните тела с LED осветление за скрит монтаж. Във връзка с това се предвижда окачен таван от минераловатни плочи, с размери 60/60см, звукопоглъщащи. ФАСАДНО ОФОРМЛЕНИЕ Фасадите на сгради 1 и 2 се оформят с окачена сива стъклена фасада с троен стъклопакет без шпроси; топлоизолационна система облицована с „еталбонд” в цвят графит по RAL 7010; топлоизолационна система със завършек от драскана мазилка, оцветена в тъмно сиво в цвят по RAL 7010. Сгради 3 и 4 също са с топлоизолационна система с мазилка оцветена в тъмно сиво. Козирката на пожарната ще се оцвети в червено – цвят по RAL 3000. Цоклите на сградите, както и английските дворове ще са също топлоизолирани, изпълнени с минерална мазилка – мазилка „mosaik” тип „BAUMIT” М302 или аналогична по одобрена мостра на проектанта. Прозорците са от ПВЦ с троен стъклопакет в цвят тъмен орех, а вратите са от алуминий, също с троен стъклопакет. Всички ламаринени обшивки да са с полиестерно покритие с цвят по RAL 7010. | 1 060 360.01 | 1 189 356.84 |
Мерки за информация и комуникация: Съгласно изискванията на Регламент (ЕС) 1303/2013 в проектното предложение са предвидени мерки и дейности за информация и комуникация, чрез които да се информира обществеността за приноса на Общността за изпълнението на заложените интервенции за ефекта, който те ще имат за развитието на града. Всички дейности ще бъдат съобразени с изискванията на Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация (Единния наръчник). Мерките за информация и комуникация са насочени към следните групи: - Целеви групи и преки бенефициенти по проекта; - Широка общественост (на общинско и областно ниво); - Разпространители на информация (национални и регионални медии). Изпълнението ще съответства на заложените в Националната комуникационна стратегия принципи, а именно: - Равнопоставеност – изпълнението на мерките за информация и комуникация ще осигури равен достъп до информация както на всички заинтересовани страни, така и на широката общественост като цяло; - Навременност – всички мерки за информация и комуникация са планирани и ще бъдат изпълнени с оглед своевременното задоволяване на идентифицираните нужди на отделните групи и аудитории; - Адаптивност – всички мерки за информация и комуникация са съобразени със специфичните особености както на идентифицираните групи и аудитории, така и на конкретната ситуация, в която се изпълняват; - Партньорство – всички мерки ще се изпълняват в открит диалог и взаимодействие с всички заинтересовани страни; - Прозрачност – ще се предоставя на информация за изпълнението на мерките по информираност и публичност, съгласно Единния наръчник за бенефициента. Основна цел на дейността е достигането до различни аудитории с широка гама от активни мерки. Изпълнението има за цел и да повиши публичността и прозрачността на процеса на реализация на проектното предложение. Комуникационни канали, които ще бъдат използвани при реализацията на тази дейност: - Електронни медии; - Печатни медии; - Онлайн медии (включително социални мрежи); - Областен информационен център - Благоевград - Директна комуникация (пресконференции, официални церемонии, информационни дни, разработване на брошури и промоционални материали); - Външна реклама (билбордове, постоянни обяснителни табели) Съгласно Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация при всички мерки, предприети от бенефициента се указва съфинансирането на фондовете на ЕС чрез поставяне на: - Емблемата на ЕС; - Наименование на съответния фонд (в случая ЕФРР); - Общото лого на програмен период 2014-2020. Всички документи и материали, свързани с управлението на проекта ще съдържат гореописаните реквизити и дизайнът им ще бъде съобразен с изискванията на Единния наръчник. | 9 840.00 | 9 840.00 |
Одит на проекта: Бенефициентът ще организира извършването на одитна проверка за проекта с цел предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на Европейския съюз. При изпълнение на дейността по извършване на ангажименти по договорени процедури ще се прилага Инструкция за извършване на ангажименти за договорени процедури във връзка с проекти, съфинансирани със средствата от Структурните и фондове и Кохезионния фонд на ЕС на ниво бенефициент (Инструкцията), издадена от Сертифициращия орган (Дирекция "Национален фонд" в Министерство на финансите). Одитът ще бъде извършен от регистриран експерт-счетоводител или фирма за одит, избрани по реда на Закона за обществените поръчки съобразно заложената стойност в бюджета. Избраният изпълнител ще отговаря на изискванията, заложени в Инструкцията. Целта на ангажимента също така е и да установи наличие на констатации, които могат да бъдат: - Съществени констатации – установени недостатъци, които имат пряко отражение върху верифицирането на разходите. Такива констатирани пропуски могат да доведат до финансови корекции и необходимост от възстановяване на средства от бенефициента. Тези недостатъци изискват вземането на незабавни решения и предприемането на конкретни дейности от бенефициента, които са насочени към промяна/засилване на контролните дейности от самия бенефициент. - Второстепенни констатации – установени недостатъци, които при определени обстоятелства може да окажат влияние върху допустимостта на разходите, респ. на размера на средства от СКФ, които следва да се възстановят от ЕК. Такива недостатъци могат да се отстранят от бенефициента. - Несъществени констатации – добри практики, оптимизиране на дейността, т.е. тези констатации нямат пряко отражение върху допустимостта на предоставените средства. Тези недостатъци имат формален характер. | 9 840.00 | 8 000.00 |
Въвеждане на обекта в експлоатация: След приключване на СМР по подобряване на градската среда, бенефициентът ще пристъпи към въвеждане на обекта в експлоатация съгласно изискванията на Закона за устройство на територията. Ще се изпълнят всички предписани от закона дейности във връзка с въвеждането в експлоатация и ще бъдат издадени всички необходими за това документи. | 1 000.00 | 0.00 |
Извършване на авторски надзор: По време на строителството ще бъде осъществяван авторски надзор. Авторският надзор ще се осъществява в пълно съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и Наредба №3/2003 год. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството както следва. Лицето/лицата, упражняващо/-и авторски надзор по смисъла на чл. 162 от Закона за устройство на територията (ЗУТ ) носи/-ят отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ. Лицето/лицата, упражняващи авторски надзор ще участва/т/ при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството. Лицата, изпълняващи авторски надзор ще следят и ще упражняват стриктен контрол над работата на строителните обекти, като по този начин се предвижда да се гарантира точното изпълнение на проекта. В хода на изпълнение на услугата по упражняване на авторски надзор стриктно ще се съблюдават архитектурните, технологичните и строителни правила и норми, както и подготовката на проектната документация за въвеждане на обекта на интервенция в експлоатация. | 6 359.99 | 6 240.00 |
Извършване на независим строителен надзор: Съгласно разпоредбите на националното законодателство за задължително упражняване на независим строителен надзор за изпълнението на строителни дейности се предвижда осъществяването на строителен надзор по време на цялото СМР. Дейността по упражняване на строителен надзор ще се извърши от изпълнител избран по ЗОП, и в съответствие с чл.166, ал.1, т.1 от Закона за устройство на територията чрез екип от правоспособни квалифицирани лица. Изпълнителят ще бъде отговорен за изпълнението на всички нормативни изисквания съгласно ЗУТ, свързани с надзора на предвидените строителните дейности. Избраният изпълнител ще извършва контрол за съответствието на строително-монтажните работи съгласно разработените технически проекти за обекта на интервенция, както и за качеството на влаганите материали в строителството. Ще бъде осъществяван контрол и върху графика на извършване на строителните дейности с оглед навременното изпълнение на строителството, както и точно отчитане на количествата и видовете на изпълнените СМР. | 15 000.00 | 12 000.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN