Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The project includes renovation of public transport vehicles in the Municipality of Sliven by purchasing of 4 new electric buses, which are considered to be the most environmentally friendly vehicles and 6 new trolleybuses with improved energy efficiency. 
The new buses and trolleybuses will replace the oldest and most depreciated vehicles of the project partner. The electric buses will be used for the busiest suburban lines.
The following 11 units will be replaced:
- 5 diesel buses complying with Euro 0 and Euro I standards, manufactured from 1976 to 1995.
- 6 trolleybuses, manufactured in 1986 /33 years old/
3.414 tonnes of NOx and 0.260 tonnes of atmospheric particulate matter per year will be saved with the implementation of the envisaged activities for decommissioning the above 5 diesel buses and their replacement with new electric buses. The project includes renovation and repair of the existing 35-year (since 1984) infrastructure, providing the operation of the trolleybus transport in the city of Sliven through:
• Repair of 8 sectors of the air contact network;
• Repair of converter stations - 2 pcs. / Station 2 "Druzhba" and Station 3 "G. Kirkov" /
• Delivery of charging stations - 4 slow charging stations for electric buses and 1 fast charging station.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление, комуникация и публичност и изготвяне на тръжни документации: След сключване на АДБФП - м. 12.2019 г. ще бъде сформиран екип за управление на проекта и ще се стартира изготвянето на тръжната документация, подготовката и възлагането на дейностите по информация и комуникация. Организацията и управлението са пряко свързани с всички останали хоризонтални дейности по проекта и подсигуряват тяхното ефективно изпълнение, а от там и постигането на заложените в проектното предложение индикатори. В рамките на тази дейност се включва цялостният процес по подбор на изпълнители по всички процедури, проверка и отчитане на извършената от тях работа, осъществяване на вътрешен мониторинг, проверки на място на обектите и документална проверка. За екипа за управление на проекта се предвиждат следните експерти: Ръководител, Счетоводител, Технически сътрудник ,Експерт СМР, Координатор, Експерт „Тролейбусен и електробусен състав“, Юрист ,Експерт „Мониторинг“ . Екипът за управление на проекта ще подготви и проведе следните обществени поръчки: 1. Закупуване и доставка на тролейбуси /открита процедура – чл. 20, ал.1, т.1, б. "б" от ЗОП/; 2.Закупуване и доставка на електрически автобуси и станции за зареждането им /открита процедура – чл. 20, ал.1, т.1, б."б" от ЗОП/; 3.Ремонт на съществуваща контактна мрежа и токоизправителни станции по две обособени позиции: Обособена позиция 1 - Ремонт на съществуваща контактна мрежа; Обособена позиция 2 - Ремонт на токоизправителни станции /публично състезание - чл. 20 ал.2, т.1 от ЗОП/; 4. Строителен надзор на ремонт на съществуваща контактна мрежа /директен договор - по чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП/; 5. Строителен надзор на ремонт на токоизправителни станции /директен договор - по чл. 20, ал. 4, т. 3 от ЗОП/; Преди подаване на проектното предложение партньорът по проекта е сключил договори с изпълнители за: проектиране и авторски надзор на въздушноконтактна мрежа; проектиране и авторски надзор на 2 броя ТИС; договор за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите за обект "Ремонт на токоизправителни станции"; обследване за енергийна ефективност на 2 броя ТИС. Преди подаване на проектното предложение Община Сливен има сключен договор за изготвяне на анализ разходи-ползи и анализ относно остойностяването на дейностите по проекта. В рамките на дейност 1 се предвижда изпълнение на следните мерки, в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020: 1. В срок до 2 дни след сключване на административния договор за БФП ще бъде публикувана информация за проекта на сайта на Община Сливен; 2. Изработка и поставяне на билбордове -2 бр; 3. Изработка и поставяне на постоянни обяснителни табели - 2 бр; 4. Организиране на церемония "първа копка" и церемония за откриване на обектите; 5. Организиране на публични събития- 2 пресконференции за представяне на дейностите по проекта и за приключване изпълнението на проекта. 6. Изработка на банер; 7. Публикации - 4 броя статии в местни/регионални медии за напредъка на проекта; 8. Изработка на 150 бр. инф. материали, включващи тефтер и химикал, които ще бъдат разпространявани на публичните събития; 9. Изработка на 250 бр. информационни брошури - цветни А4. 10. Изработка на 20 броя стикера за тролейбуси/електробуси. Размерът на разходите за организация и управление, информация и комуникация на проекта е 2% от преките допустими разходи. 239 683.77 217 559.28
Подготовка на проектно предложение: За нуждите на настоящото проектно предложение е сключен договор за изготвяне на анализ на разходите и ползите (АРП) и анализ относно остойностяването на дейностите - задължителни придружителни документи към формуляра за кандидатстване. АРП е документ съобразен и с: – Изискванията за определяне на нетни приходи по чл. 61 от Регламент (ЕС) № 1303/2013; – Методологията, определена в Регламент за изпълнение на Комисията (ЕС) № 2015/207 от 20 януари 2015 г. за определяне на подробни правила за прилагането на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образците за доклад за напредъка, представяне на информация относно голям проект, съвместен план за действие, доклади за изпълнението по цел „Инвестиции за растеж и работни места“, декларация за управлението, одитна стратегия, одитно становище и годишен контролен доклад, както и методология за анализ на разходите и ползите и в съответствие с Регламент (ЕС) № 1299/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на образеца на доклади за изпълнението по цел „Европейско териториално сътрудничество“ (http://eurlex.europa.eu/legalcontent/BG/TXT/HTML/?uri=CELEX:32015R0207amp;from=EN ); – Делегиран Регламент (ЕС) № 480/2014 на Комисията по отношение на метода за изчисляване на дисконтираните нетни приходи от операции, които генерират нетни приходи; – Указанията за подготовка на Анализ на разходите и ползите за инвестиционни проекти – инструмент за икономическа оценка на Кохезионната политика за периода 2014-2020 г. (http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/studies/pdf/cba_guide.pdf ); Методът, по който следва да бъдат определени потенциалните нетни приходи от проекта, трябва да следва разпоредбите на чл. 16, ал. 2, т. 2 от ПМС № 189/2016 г. Под „нетен приход“ следва да се разбира дефиницията по т. 4 от § 1 на ДР на ПМС № 189/2016 г. Анализ на разходите и ползите е документ, идентифициращ всички възможни въздействия, с цел определяне разходите и ползите от изпълнението на предвидените дейности. Документът доказва икономическата целесъобразност на проекта. – Анализ относно остойностяването на дейностите - съобразно сключения договор с изпълнител в документа е извършена обосновка на разходите на дейностите по проекта. Обосновката е получена от: информация за технически и/или функционални характеристики данни/ показатели/ оферти/ извлечение от каталог на производители/доставчици, информация за вече сключени и изпълнени договори със сходни параметри и предмет, в следствие на което е посочена стойността на бюджетния разход. 19 920.00 19 920.00
Закупуване и доставка на тролейбуси: В рамките на дейността партньорът по проекта - " Пътнически превози" ЕООД ще проведе процедура за избор на изпълнител за доставка на 6 бр. тролейбуси. Настоящият тролейбусен парк е представен от 6 тролейбуса Шкода 14ТR , произведени през 1986г. Годишният им пробег е 25000 км. за всеки. (Обосновка за изчисляване на целевата стойност на индикатора за резултат по процедура № BG16M1OP002-5.004). Новите превозните средства следва да са: нископодови, соло 12 ± 1 метра тролейбус с две оси, категория M3 (категория М3 - моторните превозни средства за превоз на пътници с повече от 8 места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса над 5 т), клас 1 (клас I - превозни средства, в чиято конструкция са предвидени площи за стоящи пътници с възможност за тяхното придвижване в салона на автомобила), новопроизведени в серийно производство (неограничена серия), отговарящи на изискванията на Директива 2001/85/EC от 20.11.2001 г; Регламент №661/2009 или Правило на ИКЕ на ООН №107. Автобусите трябва да притежават сертификат ЕО одобряване на типа на превозното средство, издаден от компетентен орган по одобряване, в съответствие с Директива 2007/46/ЕО или Наредба №60 от 2009г на МТИТС; Регламент (ЕС)№ 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 9.10.2013 год. за създаване на митнически кодекс на Съюза (ОВ, L 269/1 от 10.10.2013 год) и Делегиран Регламент на Комисията (ЕС) № 2015/2446 от 28.07.2015 год. за допълнение на Регламент (ЕС) № 952/2013 за определяне на подробни правила за някои разпоредби на Митническият кодекс на Съюза. 6 479 928.00 6 479 928.00
Закупуване и доставка на електрически автобуси и станции за зареждането им: С цел подобряване качеството на атмосферния въздух, посредством намаляване нивата на фини прахови частици (ФПЧ10) и азотни оксиди (NOx), община Сливен, съвместно с партньора си по проекта "Пътнически превози" ЕООД, ще осъществи дейност "Закупуване и достава на елекрически автобуси и станции зареждането им". В рамките на дейността се предвижда да бъдат закупени и доставени 4 бр. електрически автобуси с 4 бр. бавни зарядни станции за тях и 1 брой бърза зарядна станция. Тип на превозните средства: нископодови, соло минимум 9 м. градски автобус с две оси, категория M3 (категория М3 - моторните превозни средства за превоз на пътници с повече от 8 места за сядане, без мястото на водача, с технически допустима максимална маса над 5 т), клас 1 (клас I - превозни средства, в чиято конструкция са предвидени площи за стоящи пътници с възможност за тяхното придвижване в салона на автомобила), новопроизведени в серийно производство (неограничена серия), отговарящи на изискванията на Директива 2001/85/EC от 20.11.2001 г; Регламент №661/2009 или Правило на ИКЕ на ООН №107. Автобусите трябва да притежават сертификат ЕО одобряване на типа на превозното средство, издаден от компетентен орган по одобряване, в съответствие с Директива 2007/46/ЕО или Наредба №60 от 2009г на МТИТС; Регламент (ЕС)№ 952/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 9.10.2013 год. за създаване на митнически кодекс на Съюза (ОВ, L 269/1 от 10.10.2013 год) и Делегиран Регламент на Комисията (ЕС) № 2015/2446 от 28.07.2015 год. за допълнение на Регламент (ЕС) № 952/2013 за определяне на подробни правила за някои разпоредби на Митническият кодекс на Съюза. Новите автобуси ще обслужват 3 броя извънградски линии. Характеристики на зарядните станции: - Бавна зарядна станция 4 бр. - Трифазен ток 380/400 V; min 32, max 63 Aмпера, мощност: 26- 43 kW. Станциите ще бъдат монтирани в базата на партньора на бул. "Стефан Караджа" № 3. - Бърза зарядна станция - 1 бр. с възможност за зареждане на два автобуса едновременно, трифазен ток 380/400 V, мощност: 140 - 170 kW. Станцията ще бъде монтирана в базата на партньора "Пътнически превози" ЕООД в гр. Сливен, бул. "Стефан Караджа" № 3. За всяка станция се изгражда съответно захранващо табло. Зарядните станции ще бъдат използвани единствено за нуждите на закупените по проекта електрически автобуси. 4 381 800.00 4 381 320.00
Реконструкция на съществуваща контактна мрежа и на токоизправителни станции: Електрификацията на гр. транспорт е предпоставка за намаляване на вредните емисии в населените места, подобряване на микроклимата и опазване на околната среда. - В гр. Сливен въздушната контактна мрежа и тролейбусният транспорт са пуснати в експлоатация през 1986 г. Осигурени са тролейбусни линии по най-натоварените маршрути на гр. транспорт. Общ. дължина на конт. мрежа е над 43 км., разделена на 10 сектора. От изграждането на въздуш. контактна мрежа до настоящия момент не е извършван основен ремонт. Същата е в експлоатация, но основни ел. като стрелки, кръстовки, компенсатори и др. са силно износени и следва да се подменят, заедно със съпътстващите ел. на техн. инфраструктура като носещи и фиксиращи въжета. За подготовката на проектното предложение е скл. договор за изготвяне на проект във фаза „работен“ и осъщ. на авторски надзор на обект „Ремонт въздушна контактна мрежа“ с възложител - "Пътнически превози" ЕООД, а в рамките на настоящата дейност община Сливен ще осъществи СМР, заложени в проектното решение. Ще бъдат извършени ремонтни дейности и подмяна на основни градивни елементи от въздуш. контактна мрежа в секторите: "Таньо войвода","Х. Димитър - Предгарова","Е. Телман","Дружба", "Комуна","Бр. Миладинови","Сини камъни","П. Хитов". Останалите 2 сектора на тролейбусната мрежа не се предвижда да се ремонтират. Предвидени са демонтаж и монтаж на: Автоматични стрелки, Събирателни стрелки, Кръстовки 55 ̊, Шина комплект, Компенсатори, Носещи и фиксиращи въжета; обезопасителни и подготвителни работи; регулировки, проби и измерване и др. В рамките на дейността ще се извърши извозване на строителни отпадъци. Модернизацията на спец. съоръж. (стрелки автоматични, стрелки изходящи, кръстовки, компенсатори и др.) ще доведе до по-висока скорост на движение на тролейбусите, по-голяма надеждност, по-малки загуби при преноса на ел. енергия, по-малко аварии и лесна диагностика на отказите. - За захранване с 600V постоянно напрежение на тролейбусната мрежа на гр. Сливен са изградени и функционират 3 бр. ТИС, разпределени в рамките на града. Изградени са през 1986 г /преди 33 г. /, като за този период не са правени никакви преустройства и функционални промени. Изградени са с релейно-контакторни схеми, притежават много ниска степен на автоматизация и са предвидени да работят под постоянен контрол от оператори. За периода на експлоатация, липсата на напрежение по ВКМ, респективно движението на тролейбуси заради повреди в ТИС, е 32% от общия дял на бр. и продължителността на авариите в цялата енергийна система – ТИС и ВКМ, като 9% се дължат на оперативния персонал и 23% - на технически неизправности. Това налага изгр. на с-ма за контрол, мониторинг и управление. С изп. на предвидените мерки ще се повиши редовността, безопасността и ефективността на гр. транспорт и ще се намалят задръстванията, както и вредните емисии на газове от автомобили, което е свързано с по-доброто качеството на въздуха. За нуждите на подготовката на проектно предложение е скл. договор за проектиране и авторски надзор за 2 бр. токоизправителни станции: 1.ТИС 2 „ДРУЖБА“ със застр. площ 263 кв.м., за захранване на изводи: П. Хитов, Сини камъни, Дружба, Комуна, 1 резерв. 2.ТИС 3 „Г. КИРКОВ“ със застр. площ 289 кв.м., за захранване на изводи: Таньо войвода, Г. Кирков – Предгарова, Е. Телман, Бр. Миладинови, 1 резерв. В Работния проект е представено проектно решение за СМР - подмяна на съществ. комплектно разпределително устр. 20 kV, подмяна на правотокови комплектни разпределителни устр., подмяна на трансформатори и токоизправители. Подмяна на съществ. ел. съоръжения с нови – цифрови релейни защити, релета, ключове, клемореди, предпазители, кабели и м-ли за вторична комутация и др, подробно разписани в работен проект. За подготовката на проекта е сключен договор с изпълнител за изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието за обект "Ремонт на токоизправителни станции" и по част ЕЕ (когато е необх.) с възложител - "Пътнически превози" ЕООД. 2 301 161.04 2 251 137.54
Строителен надзор: Строителният надзор ще носи отговорност за законосъобразното започване на строежа, пълнотата и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнението на обекта съобразно одобрения инвестиционен проект и нормативните изисквания (ЗУТ), спазването на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на обектите за въвеждане в експлоатация и др. Дейностите по надзор ще се провеждат през цялото време на изпълнение на обектите на интервенция, включително до въвеждането им в експлоатация. 35 280.00 35 280.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).