Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 225 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The "GOOD AND HEALTHY WORKPLACES FOR ALL AGES" aims to improve the working environment and working conditions in the mining enterprise GORUBSO - MADAN JC focusing on the introduction of a system to develop human resources to optimize business processes and introducing practices extending the working life of older workers, providing organized transport, means of collective protection to secure a portion of the mineral areas provide personal protective equipment and special clothing, and supplementing social benefits for workers by purchasing new equipment for places to eat.

The project also envisages the provision of specific measures to promote development in the field of environmental policy, policy on climate change, resource efficiency, improving access for people with disabilities and carry out publicity activities and project management.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. РАЗРАБОТВАНЕ, АДАПТИРАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СИСТЕМА ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ: Дейността има за цел разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в ГОРУБСО - МАДАН АД с обхват оптимизация на работните процеси и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители, както и въвеждане на иновативни модели за организация на труда и конкретни мерки за насърчаване развитието в различни области - околна среда, климат, ресурсна ефективност, като ще обхване 826 заети в предприятието лица, от които 140 лица над 54 години и 6 трудоустроени и лица с увреждания. Възможностите за трудова мобилност на по-младите хора в чужбина, географската обособеност на отдалечен планински район, както и ниските възнаграждения и лоши условия на труд принуждават много от жителите на община Мадан да се преселват в други населени места. Тези негативни тенденции водят до обезлюдяване и оказват съществено влияние във възрастовата структура на населението, като все повече намаляват лицата в трудоспособна възраст. Промените се отразяват и в развитието на местната промишленост и в частност на производителността и конкурентоспособността на ГОРУБСО - МАДАН АД. Въпреки, че в миннодобивната промишленост голяма част от заетите лица имат право на ранно пенсиониране на 45 години и редица обезщетения, в предприятието близо 17 процента от заетите са лица над 54 години. По-възрастните работници представляват все по-голяма част от работната сила, като през последните четири години тенденцията е трайна. Ето защо дружеството полага сериозни усилия за да осигури различни възможности за насърчаване на трудовия потенциал на по-възрастните служители и работници, като има въведени частични практики към осигуряване на заетост на длъжности с по-лек режим и условия на работа. Необходими са обаче повече усилия в посока разработване, адаптиране и въвеждане на подходяща за спецификата на трудовата среда на ГОРУБСО - МАДАН АД система за развитие на човешките ресурси, която да обхване заетите в предприятието от всички възрасти с особено внимание към заетите над 54 години лица и акцент върху следните елементи: 1) Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот на работещите в ГОРУБСО - МАДАН АД - включително гъвкаво работно време, ротация на работното място, планиране и намаляване на нощни смени за лицата над 54 години, разработване на план за честота и продължителност на почивките за отдих според всяка от възрастовите групи в предприятието. 2) Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители, като например организиране на мотивационни срещи, здравни програми и програми за повишаване ангажираността, както и други подходи за удължаване на трудовата заетост; 3) Въвеждане на иновативни модели за организация на труда, включително изследване и прилагане на дейности за организация на труда и осигуряване на достъп за хора с увреждания; 4) Въвеждане на конкретни мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност и изграждане на "зелени" умения на заетите, включително в съответствие с изискванията на законодателството в ЕС и националното законодателство в тези области. Такива мерки могат да бъдат например въвеждането на частично разделно събиране на непроизводствени отпадъци в зоните за отдих и хранене, разпространение на информационни видео материали и брошури относно климатичните промени, екологията и др. Всички изброени елементи ще бъдат включени в подробен аналитичен доклад, изготвен от тримата ключови експерти чрез прилагане на подхода "от вътре навътре". Чрез доклада ще се формулират основните дейности на системата за развитие на човешките ресурси, които ГОРУБСО - МАДАН АД ще предприеме с изпълнението на проекта. 12 852.00 12 878.64
Дейност 2. ОСИГУРЯВАНЕ НА ОРГАНИЗИРАН ТРАНСПОРТ ОТ РАБОТОДАТЕЛЯ ДО И ОТ РАБОТНОТО МЯСТО НА ЗАЕТИТЕ ЛИЦА ЗА ПЕРИОД ОТ 12 МЕСЕЦА: Дейността има за цел осигуряване на организиран собствен транспорт от работодателя до и от работното място за заетите в ГОРУБСО - МАДАН АД лица в рамките на определените съгласно изискванията на процедурата 100 км. в едната посока, за период до 12 месеца. Дейност 2 ще обхване над 85% от заети в дружеството лица (708 заети в предприятието лица, от които 90 лица над 54 години и 5 трудоустроени и лица с увреждания), с изключение на лицата, чието местонахождението на работното място е в населените места, където лицата са регистрирани по настоящ адрес. Основните работни места по звена в предприятието са както следва: - руден участък "Крушев дол" - няма конкретно населено място, 204 заети; - руден участък "Петровица" - няма конкретно населено място, 167 заети; - руден участък "Върба - Батанци" - няма конкретно населено място, 174 заети; - обогатителна фабрика (РОФ) - гр. Рудозем, 105 заети; - спомагателни звена и отдели, включително въжени линии и автотранспорт - гр. Мадан, гр. Рудозем, за някои от длъжностите - съобразно рудните участъци и въжените линии, с брой на заетите 176; Важно е да се отбележи, че лицата, заети в рудниците и обогатителната фабрика имат сменен режим на работа, включително се извършва нощен труд. Транспортът по всички маршрути се извърша целогодишно, като има сутрешно, следобедно и нощно разписание. I. Детайлно разписана транспортна схема на поддържаните собствени автобусните линии, обслужващи ГОРУБСО - МАДАН АД: 1) Маршрутно разписание: Мадан - "Крушев дол", обслужва 224 лица, поддържа се целогодишно, като има сутрешно, следобедно и нощно разписание съгласно сменния режим на работа; маршрутът е с обща дължина от 16 км. в едната посока за сутрешно разписание (9 спирки), 16 км. за следобедно разписание (9 спирки), 16 км. за нощно разписание (9 спирки) - виж приложени разписания по часове с включено наименование на всяка спирка. 2) Маршрутно разписание: Мадан - "Петровица", обслужва 188 лица, поддържа се целогодишно, като има сутрешно, следобедно и нощно разписание съгласно сменния режим на работа; маршрутът е с обща дължина от 14,2 км. в едната посока за сутрешно разписание (9 спирки), 14,2 км. за следобедно разписание (9 спирки), 14,2 км. за нощно разписание (9 спирки) - виж приложени разписания по часове с включено наименование на всяка спирка. 3) Маршрутно разписание: Мадан - "Върба - Батанци", обслужва 218 лица, поддържа се целогодишно, като има сутрешно, следобедно и нощно разписание съгласно сменния режим на работа; маршрутът е с обща дължина в едната посока от 20 км. за сутрешно разписание (7 спирки), 20 км. за следобедно разписание (7 спирки), 20 км. за нощно разписание (7 спирки) - виж приложени разписания по часове с включено наименование на всяка спирка. 4) Маршрутно разписание: Рудозем - Чепинци - Рудозем - Мадан - Рудозем, обслужва 78 лица, поддържа се целогодишно, като има сутрешно, следобедно и нощно разписание съгласно сменния режим на работа; маршрутът е с обща дължина от 74 км. за сутрешно разписание (11 спирки), 92 км. за следобедно разписание (13 спирки), 42 км. за нощно разписание (8 спирки) - виж приложени разписания по часове с включено наименование на всяка спирка. Подробна информация с детайлно разписание за всяка от точките с описан подробно маршрут на четирите собствени автобусни линии - в километри от началната точка, откъдето тръгва съответното превозно средство, местата, от които се качват/слизат служителите до работното място и обратно, е приложена за всяка линия, поради ограниченията на полето. II. Вид и брой на използваните транспортни средства по маршрута за денонощие: Всички изброени маршрути се осъществяват чрез собствени превозни средства (3 бр.), както следва: 3 броя автобуси, всеки с: места 30 + 1, вид гориво - дизел, екологична категория - EURO 2, марка/модел - ОТОКАР НАВИГО H145 C 2 от автобусите са с дата на първа регистрация 18.12.2006 г., 1 автобус е с регистрация от 01.09.2006 г. 56 400.00 52 701.53
Дейност 3. ОСИГУРЯВАНЕ НА БЕЗОПАСНИ И ЗДРАВОСЛОВНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД - СРЕДСТВА ЗА КОЛЕКТИВНА ЗАЩИТА ЗА ОБЕЗОПАСЯВАНЕ НА СЪЩЕСТВУВАЩИ ОБЕКТИ (РУДНИ УЧАСТЪЦИ): Дейността има за цел осигуряване на средства за колективна защита за обезопасяване на съществуващи обекти (рудни участъци) в предприятието ГОРУБСО - МАДАН АД. Дейност 3 ще обхване като целева група всички заети с подземен труд лица - общо 170 миньора, сред които - поради спецификата на длъжността - няма лица над 54 години, трудоустроени и лица с увреждания. Дейността ще бъде извършена и в трите обособени рудни участъка, както следва: - руден участък "Крушев дол", където ще обхване 66 заети подземни работника; - руден участък "Петровица", където ще обхване 52 заети подземни работника; - руден участък "Върба - Батанци", където ще обхване 52 заети подземни работника. Важно е да се отбележи, че посочените лица, включени като целева група по тази дейност извършват изключително рисков труд, определен с най-високия коефициент (7,03) на трудов травматизъм с близо 11 пъти по-висока стойност от средния коефициент (0,66) за страната. Ефективността на проветряването на работните места в мините е от изключително значение и се определя от съчетаването на работата на главната вентилацонна уредба и изграждането на местни вентилационни системи, които работят на всички добивни блокове и проходчески галерии. При подземен добив рудничните вентилатори работят в почти непрекъснато в денонощието във връзка с непрекъснатия режим на работа в рудничните участъци, като вентилационните системи консумират близо една трета от общата електроенергия, потребявана в дружеството. Вентилационните системи включват вентилатори, метални тръбопроводи и вентилационни ръкави. Нагнетателният тръбопровод в началото (първите 10-20 м) е изграден от метални тръби (с прави и криви елементи). С напредване на забоя при прокарване на минните галерии, удължаването на вентилационните системи се извършва с вентилационен ръкав. Полиетиленовият вентилационен ръкав, който се използва в момента бързо се износва, често се къса и пробива в близост до местата, където се извършват пробивно-взривни работи или от съприкосновение с движещите се през изработката товарачни машини, при което се получават големи загуби на чист въздух и намаляване скоростта на въздушната струя. Това увеличава времето за проветряване след всяко взривяване, което води до удължаване на работния цикъл и влияе пряко на производителността и микроклиматичните и безопасни условия на труд в тази силно агресивна работна среда. Поради това, допълнителната експозиция на вредни въздействия (замърсяване на въздуха с химични агенти - отработени газове от дизеловите челни товарачи), изисква и допълнителни средства за колективна защита за подобряване ефективността на вентилационните системи и микроклимата на работната среда с цел редуциране концентрацията на вредните газове, температурата и влажността на въздуха под допустимите гранични стойности. С цел минимизиране на горепосочените рискове е предвидена замяната на полиетиленовите ръкави, които недостатъци бяха описани по-горе, с използваните в съвременната минна практика по-плътни вентилационни ръкави – гумирани, РЕ или PVC тръбопроводи, т.нар. "резинови тръби". Те се характеризират с изключителна плътност, гъвкавост и здравина, което значително ще увеличи времето на износване, ще намали загубите на пресен въздух, респективно ще подобрят многократно ефективността от проветряването, а ще доведат до снижаване разхода на електроенергия поради намаляване времето за проветряване на работните места и повишаване на производителността на труда. Тук е важно да направим изричното уточнение, че предвид спецификата на обекта, полагането на тръбопроводите се извършва от работещите в подземните участъци миньори, като тази дейност не се определя като строителна, а допълваща минния труд по част обезопасяване. Поради това, в бюджета на настоящия проект тръбопроводите са заложени като остойностени материали в линейни метри, които предприятието ще придобие след провеждане на процедура за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСФ/ПМС 118. 21 900.00 18 318.00
Дейност 4. ОСИГУРЯВАНЕ НА БЕЗОПАСНИ И ЗДРАВОСЛОВНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД - ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА И СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО: Дейността има за цел осигуряване на лични предпазни средства и специално работно облекло за заетите в предприятието ГОРУБСО - МАДАН АД. Дейност 4 ще обхване като целева група заетите в предприятието лица - общо 826 заети, от които 140 лица над 54 години и 6 трудоустроени и лица с увреждания. Дейността ще бъде извършена основно в трите обособени рудни участъка, както следва - "Крушев дол" (204 лица), "Петровица" (167 лица), "Върба - Батанци" (174 лица), обогатителна фабрика (105 лица), спомагателни звена и отдели, вкл. въжени линии и автотранспорт (176 лица). Всички изброени лица са описани по длъжности в Списъка на работните места и видовете работи при които е необходимо да се използват ЛПС и СРО, утвърден съобразно оценката на риска и приложената утвърдена Програма за минимизиране на риска. ГОРУБСО - МАДАН АД е ключов работодател в областта, като компанията е със съзнанието за високата обществена отговорност, която носи за безопасността на трудещите се в подземни условия и съществуващите рискове от аварии и злополуки. Въпреки взетите мерки за осигуряване безопасност и превенция, в които компанията инвестира регулярно, дружеството изпитва необходимост от подкрепа за усъвършенстване на условията на труд и намаляване на риска чрез използване на нови, модерни ЛПС и СРО с по-добри качествени показатели и изработка. Наскоро предприятието започна внедряване на съвременен минен модел с въвеждане на техника на гумено-колесен ход (дизелови подземни челни товарачи и пробивни карети), която е двойно по-производителна от досега използваните пневматични товарачни машини и ръчни пробивни чукове. Внедряването на новата техника изисква, съгласно оценката на риска, използването както на допълнителни ЛПС и СРО - полумаски с филтри за машинните оператори на ТТМ (челни товарачи и карети), миньори и друг персонал, работещи на съответните работни места за редуциране на риска от отделяните в работната среда отработени газове; специализирани работни костюми и ватенки с повишена видимост (със светлоотразителни ленти) за избягване риска от удар от подвижните обекти (при маневриране на товарачните и пробивни машини). Нуждата от подмяна и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и СРО е изцяло обоснована. Необходимо е да бъдат осигурени ЛПС и СРО, свързани с конкретните опасности по длъжности, съгласно оценката на риска: 1) за СРО - подхлъзване, падане; механични увреждания; ниски и променливи температури; висока влажност, капеща вода; вода; удар / притискане от движещи се обекти; замърсяване; Изброените рискове ще бъдат преодолени чрез закупуване на нови и по-модерни СРО, с добра изработка, надграждащи по качество ползваните до момента: - Специален работен костюм (яке и панталон) с висока видимост (със светлоотразителни ленти) - 330 бр.; - Ботуши с бомбе - 500 бр. - Зимно работно облекло - ватенка (със светлоотразителни ленти) - 520 бр. - Специализирани работни обувки с бомбе - 40 бр. 2) за ЛПС - замърсяване; висока влажност, капеща вода; вода; механични увреждания; ниски и променливи температури; ниска осветеност; задушаване; вредни газове; Изброените рискове ще бъдат преодолени чрез закупуване на нови и по-модерни ЛПС, с добра изработка, надграждащи по качество ползваните до момента: - Влагозащитен костюм със светлоотразителни кантове - 170 бр. - Предпазни ръкавици антисрезни - 350 бр. - Предпазни ръкавици - 170 бр. - Предпазни антивибрационни ръкавици - 170 бр. - Предпазни очила незапотяеми - 520 бр. - Водоустойчив миньорски костюм - 60 бр. - Спасителни колани - 260 бр. - Самоспасители - 120 бр. - Руднични минни аварийни лампи - 160 бр. - Антифони за миньорски каски - 190 бр. - Каски - 500 бр. - Полумаска с филтър - 30 бр. - Противопрахова маска - 180 бр. - Работен костюм електроженист - 16 бр. - Предпазни ръкавици електроженист - 16 бр. Поради ограниченията на полето, прилагаме към формуляра Пояснителен списък относно планираното по проекта ЛПС и СРО с включени длъжности, мерни единици и планирани количества. 106 760.00 94 664.40
Дейност 5. ОСИГУРЯВАНЕ НА СОЦИАЛНИ ПРИДОБИВКИ ЗА РАБОТЕЩИТЕ: Дейността има за цел допълване на осигурените социални придобивки за работещите чрез закупуване на ново оборудване за местата за хранене в ГОРУБСО - МАДАН АД, като ще обхване всички 826 заети в предприятието лица, от които 140 лица над 54 години и 6 трудоустроени и лица с увреждания. В предприятието са осигурени по едно или две хранения на ден за всички заети, в зависимост от категорията персонал, а на лицата полагащи І и ІІ категория труд и извършващи нощен труд се полага и подкрепителна пакетирана храна за междусменната почивка. На всеки зает в предприятието се полагат по 2 безплатни купона/ден, като първия купон включва и подкрепителна пакетирана храна за междусменната почивка за работещите от І и ІІ категория труд. ГОРУБСО - МАДАН АД ползва стол под наем, където се приготвя храната за всички заети лица в предприятието. В главния стол в Мадан се приготвят по около 900 порции в денонощието, които включват по 2-3 вида първо (супи, чорби) и 3-4 вида основно ядене (готвено и скара), също така се предоставя кисело мляко за десерт и се подготвя допълнителната подкрепителна пакетирана храна за работещите от І и ІІ категория труд. В стола се храни персоналът от помощните звена и администрацията, както и част от персонала на минните участъци, когато не са на смяна. След приготвяне, храната се разпределя и транспортира 2 пъти в денонощието (сутрин - за влизащите първа смяна и излизащите от нощна смяна и следобед - за влизащите за втора смяна и излизащите от първа смяна) до другите обособени места за хранене - столови-разливовъчни за хранене - в трите минни участъка "Крушев дол", "Петровица" и "Върба - Батанци". За влизащите за нощна смяна и излизащите от втора смяна, доставената следобед храна се претопля на комбинирани печки (фурна с котлони). С цел допълване на осигурените социални придобивки е необходима подмяна на остарялото кухненско оборудване, с което в момента приготвя и подгрява храната за всички заети в предприятието лица. Наличното оборудване е изцяло амортизирано, недостатъчно и често подлежи на ремонт. Ето защо е необходимо да се осигури ново готварско оборудване, което пряко ще подобри и допълни предоставяната социална придобивка на работещите в ГОРУБСО - МАДАН АД за предоставяне на топла храна, както следва: - Електрическа комбинирана печка 6 котлона - 3 бр., изцяло за нуждите на главния стол в Мадан; - Електрическа комбинирана печка 4 котлона - 2 бр., по една печка за всеки от минните участъци "Крушев дол" и "Петровица"; - Електрическа пекарна - 2 бр., изцяло за нуждите на главния стол в Мадан; - Обръщателен тиган - 1 бр., изцяло за нуждите на главния стол в Мадан. Столовата-разливовъчна за хранене в минния участък във "Върба - Батанци" е оборудван наскоро с нова готварска печка за претопляне на храната, поради това заетите там лица, като част от целевата група по тази дейност ще се възползват от планираните подобрения на готварското оборудване в главния стол в град Мадан. По проекта не се планира извършване на ремонт на изброените помещения за хранене, като за всички закупени активи съобразно изискванията на процедурата ще бъдат направени застрахователни полици - изцяло за сметка на предприятието. 25 500.00 25 142.00
Дейност 6. ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОЕКТА: Дейността цели осигуряване на добро, ефективно и ефикасно управление, организация и координация на дейностите по проект "ДОБРИ И ЗДРАВОСЛОВНИ РАБОТНИ МЕСТА ЗА ВСИЧКИ ВЪЗРАСТИ". В изпълнение на дейността и за обезпечаване изпълнението на целия проект, ще бъде сформиран екип, състоящ се от Ръководител проект, Координатор проект, Координатор информиране и публичност и Счетоводител проект. В съответствие с нормативните изисквания ще бъде избран външен изпълнител, който ще оказва услуги по управлението на проекта и в частност консултации при подготовката и провеждането на тръжни процедури и при подаването на отчетната документация към администратора на програмата. Планира се и закупуване на многофункционално устройство - скенер, което да подпомогне електронната отчетност на проекта в системата ИСУН 2020. Ръководител проект ще бъде ангажиран със следните ключови за изпълнението на целия проект функции: - ръководи цялостно проекта, като разпределя задачи и следи за спазването на сроковете, координира дейността на другите членове на екипа; - следи за провеждането на тръжните процедури, входящата и изходяща кореспонденция, изпълнението на проектните дейности, подготовката на финансови и технически доклади и съгласува промени и изменения ако такива се наложат. Ръководителят на проекта ще бъде ангажиран с дейности по управление на проекта почасово. За вменените му от длъжността отговорности и за осигуряване качественото и в план изпълнение на проекта, Ръководителят ще предприема всички необходими действия, като очаквана месечна заетост ще възлиза на 63 часа. Координатор проект: - ще участва в подготовката на тръжните досиета, необходими за провеждането на съответните тръжни процедури; - ще координира комуникацията между бенефициента и избраните доставчици; - ще отговаря за събирането, съхранението и архивирането на документацията по изпълнение на проекта; Пряко подчинен е и ще се отчита на Ръководител проект, като също ще бъде ангажиран с дейности по проекта почасово с очаквана месечна заетост по проекта от 63 часа. Координатор информиране и публичност: - ще отговаря за събирането, съхранението и архивирането на документацията по изпълнение на проекта пряко свързана с мерките по публичност и визуализация на проекта; - ще следи за изпълнение на изискванията за публичност и графично оформление на всички проектни документи. Пряко подчинен е и ще се отчита на Ръководител проект, като също ще бъде ангажиран с дейности по проекта почасово с очаквана месечна заетост по проекта от 63 часа. Счетоводител проект ще има следните функции в изпълнението на проекта: - ще участва в срещите на екипа по проекта; - ще следи и обработва счетоводно-отчетната документация, като обобщава, събира и следи отчетността на счетоводните документи; - ще съдейства активно при изготвянето на финансови отчети по проекта. Пряко подчинен е и ще се отчита на Ръководител проект, като също ще бъде ангажиран почасово с очаквана месечна заетост от 63 часа. Според изискванията, автобиографии на предложените експерти са приложени към настоящия формуляр за кандидатстване. Важно е да се отбележи, че лицата имат подходящ опит и квалификация, включително и по сходни, с представените по проекта дейности по организацията и администрирането на проект по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2007-2013. Изпълнителният директор на дружеството ще отговаря основно за осигуряването на всички необходими ресурси за изпълнението на проекта, в това число финансов ресурс и необходимото техническо обезпечение за изпълнение на планираните по проекта дейности. Разходите за възнаграждения и дължими осигуровки по Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване, начислявани за сметка на работодател са разчетени съгласно Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г., приложение към документацията за кандидатстване и съгласно действащото трудово и осигурително законодателство. 24 588.00 23 677.71
Дейност 7. ОСИГУРЯВАНЕ НА ИНФОРМИРАНЕ И ПУБЛИЧНОСТ: Дейността цели да се популяризира финансиращата програма и самото проектно предложение, неговата полза и благоприятен ефект върху целевите групи и ГОРУБСО - МАДАН АД като представител на работодателска организация и бенефициент по процедура BG05M9OP001-1.008 "Добри и безопасни условия на труд" и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г. В изпълнение на дейността по информиране и публичност, ГОРУБСО - МАДАН АД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., а именно: 1. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, изрично ще се укаже съфинансирането от Европейския социален фонд и националното финансиране, чрез поставяне: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - упоменаването на Европейския социален фонд, ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г., по които се финансира проекта; - общото лого за програмен период 2014-2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъде публикувано кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на ГОРУБСО - МАДАН АД; - ще бъдат поставени плакати с информация по проекта (минимално размер А3), в които се посочва финансовата подкрепа на ЕС, на видно място в централния офис и във фоайето на сградата, където ще е мястото на изпълнение на проекта, както и във всички места на изпълнение на проекта, включително 3-те рудни участъка и обогатителната фабрика; - ще бъдат поставени стикери/табели/етикети на закупеното по проекта оборудване, ЛПС и СРО; - във всяко от превозните средства, ползвани за транспорт по проекта, ще бъдат поставени 2 бр. табла с информация за проекта и приноса на ОП РЧР 2014 - 2020 г., ЕСФ и националния бюджет на Р. България. Таблата ще съдържат и кратка интересна информация и добри практики в областта на политиката по околната среда, изменението на климата, ресурсната ефективност и придобиването на "зелени" умения; - във всеки от рудните участъци ще бъдат поставени информационни табла (общо 3 бр.) с информация за проекта и приноса на ОП РЧР 2014 - 2020 г., ЕСФ и националния бюджет на Р. България. Таблата ще съдържат и кратка информация относно направените подобрения на микроклимата на работната среда. - в аналитичния доклад по Дейност 1 ще бъдат включени информация и графично оформление, съответстващи на изискванията и целите на проекта; - ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на целевата група и кандидати за работа на новосъздадените по проекта работни места. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014 - 2020 г., Европейския социален фонд и националния бюджет на Република България. Ще бъде изпълнено изискването на програмата да се отбележи финансовия принос на Общността и да се поставят логата на ЕС и на ОП "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. на всеки продукт по проекта. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани в резултат на финансовата помощ на оперативната програма. 2 000.00 2 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).