Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The Vocational School for Stonemasonry in the village of Kunino provides professional education in the field of stonemasonry. Essential for meeting the specific requirements of the school is to renovate and modernize its main building and transform an existing building into a new multifunctional hall for sports and events. The project provides for energy efficiency measures, including construction of a boiler room (equipped with a new boiler for heating and connection of buildings through external connections) and internal heating installation, renovation of the school building incl. accessible environment for people with disabilities, revision and connection of the existing fire alarm system, rehabilitation of the main switchboard and the distribution switchboards, reconstruction of the existing canteen building into a sports hall, improvement of the adjacent yards and sports ground, and construction of a modular wastewater treatment plant, which is certified and meets sanitary requirements. The project proposal contributes to the implementation of the EU Strategy for the Danube Region by promoting cultural diversity and better education.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта от екип: Екипът ще включва: - Ръководител на проекта; - Координатор; - Счетоводител; - Инвеститорски надзор; За изпълнението на тази дейност ще се използва изцяло собствено финансиране в размер на 52 658 лв. За да се постигнат очакваните цели, резултати и ползи за целевите групи, основополагащи принципи при организирането и управлението на проекта, ще бъдат: - детайлно структуриране и разпределение на задачите по реализацията на проекта във времето; - ясно разграничаване на функциите и отговорностите на всеки член на екипа; - оптимално използване на наличните човешки ресурси; - дефинирани правила и ред за комуникация и отчитане; - ограничаване на рисковете пред успешната реализация на проекта; - равенство, координация и партньорство между всички участници в управлението на проекта. За гарантиране спазването на тези принцип, в рамките на заложените времеви и финансови параметри за изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени и утвърдени всички необходими документи и процедури, определящи правилата и стъпките за реализирането му. За тази цел след стартирането на проекта и избирането на външни за бенефициента "Ръководител на проекта" и "Лице по инвеститорски контрол", екипът ще се събере на работна среща, на която: - ще се запознае с условията и приложимите процедури за изпълнението на проекта; - ще се запознае с определението за нередност, както и с правилата за докладване и отчитане на нередности; - ще приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на плана за действие към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; - ще обсъди и приеме в окончателен вариант предварително разработени от ръководителя на проекта описания на задълженията, отговорностите и организационните взаимоотношения за всяка една длъжност в екипа по проекта; - ще обсъди и приеме детайлни правила и процедури (проекти на документите ще бъдат подготвени от проектния ръководител) за вътрешен контрол и самооценка, както и за мониторинг върху дейности, възложени на външни изпълнители; - ще бъде обсъден графика за провеждане на обществени поръчки. Всеки член на екипа ще получи копие от приетите документи, както и протокол от проведената среща. Администрирането и отчитането ще бъдат осъществявани от Ръководителя на проекта и проектния екип в пълно съответствие с изискванията на договора за безвъзмездна помощ, като: 1. Навреме ще бъдат подготвяни и представяни всички изисквани технически и финансови доклади към исканията за плащане, като се спазват образците, заложени в Договора за безвъзмездна помощ. Към финансовите доклади ще бъде прилаган опис на разходооправдателните документи за периода на докладване, както и копия на разходооправдателни документи, договори и други доказателствени документи. 2. Ще бъде докладвано своевременно за възникнали нередности, както и за случаи, в които може да се предполага, че са налице нередности. 3. Ще се гарантира спазването на разпоредбите на действащото законодателство, отнасящо се до управлението и изпълнението на проекта, включително законодателството в областта на държавните помощи, възлагането на обществени поръчки и осигуряването на равни възможности. 4. Ще се осигури пълна прозрачност и проследимост на извършените по проекта дейности и направените разходи, като пълен достъп до информацията за проекта ще имат представителите на Министерството на културата като конкретен бенефициент, както и представители на Управляващия орган, Сертифициращия орган, Одитния орган и органи на Европейската комисия. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедурите за възлагане на обществени поръчки: Прецизната и качествена подготовка на документацията за обществени поръчки е основна предпоставка за законосъобразното провеждане на процедурите, навременното изпълнение на проектните дейности с желаното качество и обем и в рамките на планирания бюджет както и за защита на интересите на бенефициента в най-голяма степен, тъй като ще се осигури законосъобразен избор на най-добри изпълнители при възможно най-изгодни условия. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки и тяхното провеждане за: 1. Ръководител на проекта и лице по инвеститорски контрол; 2. Инженеринг (проектиране и технически паспорт, СМР и авторски надзор); 3. Строителен надзор; 4. Оценка на съответствието по ЗУТ; 5. Оценка на съответствието на енергийната ефективност (Сертифициране); 6. Дейности за публичност и визуализация; 7. Одит. 0.00 0.00
Инженеринг за обновяване и модернизация на Професионална гимназия по каменообработване - с. Кунино: Дейността по инженеринг включва 3 дейности: проектиране (изцяло със СФ в размер на 35 000 лв.), строително-монтажни работи (736 580 лв. БФП и 168 420 лв. СФ) и авторски надзор (изцяло със СФ в размер на 15 000 лв.) на обща стойност от 1 025 000.00 лв. I. Проектантският екип трябва да изготви инвестиционен технически проект по всички части, засягащи ремонтните дейности по точка II. - това ще се финансира изцяло със СФ в размер на 35 000 лв. II. СМР ще бъдат финансирани със 736 580 лв. БФП и 168 420 лв. СФ и ще обхванат следните допустими дейности: 1. Предприемане на мерки за повишаване на енергийната ефективност на основната сграда - външна топлоизолация, покривна топлоизолация и смяна на дограмата на покрива, енергоспестяващо осветление (За тази дейност според приложеният валиден Енергиен сертификат на училището е посочена сумата от 196 650 лв., което ще погълне цялото СФ по дейността от 170 420 лв, като остатъкът ще се допълни с БФП); 2. Частична подмяна на вътрешни и външни врати (където не са сменени) (ще се финансира изцяло с БФП); 3. Рехабилитация на съществуващата електрическа инсталация с цялостна подмяна на силови табла, изграждане на нова слаботокова и заземителна инсталация, и др. (ще се финансира изцяло с БФП); 4. Полагане на мазилки, обработване на пукнатини по стени, боядисване (ще се финансира изцяло с БФП); 5. Осигуряване на условия за достъп до сградата за хора с увреждания (вкл. изграждане на тоалетна за инвалиди) (ще се финансира изцяло с БФП); 6. Преустройство на съществуваща едноетажна постройка в двора в котелно помещение (оборудвано с нов котел за отопление и свързване със сградите чрез външни връзки) и вътрешна отоплителна инсталация (преустройството на помощението ще се финансира изцяло с БФП, докато цената на котела и свързването със сградата е включено в стойността на точка 1. за ЕЕ); 7. Ревизия и ремонт на ВиК инсталацията в сградите (ще се финансира изцяло с БФП); 8. Ремонт и преустройство на съществуваща сграда-бивша столова в многофункционална зала за спорт и официални събития (бившата столова е с отпаднала необходимост поради изграждането на нова такава) (ремонтните работи ще се финансират изцяло с БФП, без да се включват скамейките и спортните съоръжения за залата, гардеробчетата и пейките за съблекалните - те ще се закупят със собствен принос по Дейност 7 от Плана за изпълнение); 9. Изграждане и доизграждане на противопожарната инсталация и адаптиране към вече съществуващата (ще се финансира изцяло с БФП); 10. Частична подмяна на компрометирана настилка в дворните пространства и нова настилка на спортната площадка (ще се финансира изцяло с БФП); 11. Демонтажни работи и изхвърляне на отпадъци (ще се финансира изцяло с БФП). Както и следната недопустима според Насоките дейност, която ще бъде изпълнена със собствено финансиране (СФ) от 45 000 лв. с ДДС: 1. Изграждане на модулно пречиствателно съоръжение за отпадни битови води, което да бъде сертифицирано и да отговаря на санитарните изисквания; Планираните интервенции ще доведат до обновяване на основната сграда, създаване на многофункционална зала, облагородяване на прилежащото пространство и достъп за хора в неравностойно положение, с което училището ще се модернизира и ще позволи провеждането на съвременен и качествен учебен процес. III. Авторският надзор включва контрол за точното спазване на изработения технически проект и оформяне на техническа документация, подготовка на писмени становища и участие в приемателни комисии, съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията. лицето, осъществяващо авторския надзор ще защитава интересите на Възложителя през целия инвестиционен процес. Той ще бъде отговорен за изпълнението на всички изисквания на българското законодателство, свързано с изпълнение на строителни дейности, а също така ще проверява дали СМР се извършват в съответствие с техническите норми и изисквания на законодателството. -Тази дейност ще се финансира изцяло със СФ в размер на 15 000 лв. 736 580.00 1 454 417.38
Извършване на независим строителен надзор на строително-монтажните работи: Строителният надзор следва да се извърши от лицензирана фирма-консултант съгласно чл.168 ал.2 от Закона за устройство на територията. За изпълнението на тази дейност ще се използва изцяло собствено финансиране в размер на 20 000 лв. При извършване на строително-монтажните работи избраният консултант ще бъде отговорен за: - законосъобразното стартиране на строителните работи; - съответствието на изпълняваните строителни работи с одобрените технически проекти - контрола на продуктите, влагани при изпълнението на строителните работи - спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; - недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - коректното изпълнение на работите свързани с осигуряване на достъп на хора с увреждания; - коректното изпълнение на работите, свързани с енергийна ефективност; - пълнота и правилно съставяне на всички актове и протоколи по време на строителството съгласно наредбата на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите; - годността на строежа за въвеждане в експлоатация. След приключване на строително-монтажните работи упражняващият строителен надзор ще изготви окончателен доклад до възложителя, както и ще съгласува констативния акт по чл.176, ал.1 от ЗУТ за предаване на строежа от строителя на възложителя. В допълнение ще бъдат актуализирани и техническите паспорти на сградите. 0.00 0.00
Осигуряване на публичност и популяризиране на проекта: За изпълнението на тази дейност ще се използва изцяло собствено финансиране в размер на 15 000 лв. С цел популяризиране финансовата помощ, предоставена чрез ОП „Региони в растеж 2014-2020”, са предвидени разнообразни мерки за информация и публичност. Чрез комбинирането на различни средства и канали за популяризиране на проекта и на осигуреното финансиране ще достигнем до възможно най-широка аудитория – родители, ученици и служители в Професионална гимназия по каменообработване - с. Кунино, местната общност, медии, отговорни институции на местно и национално ниво и др. За реализиране на мерките за информация и публичност при спазване на изискванията и насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност от бенефициентите на Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020", ще отговарят членовете на проектния екип и ръководителя на проекта. 0.00 0.00
Извършване на независим финансов одит на проекта: За изпълнението на тази дейност ще се използва изцяло собствено финансиране в размер на 6 000 лв. На базата на предоставените от проектния екип документи (финален отчет по проекта, договор за безвъзмездно финансиране, договори с изпълнители, документация за провеждане на обществени поръчки, разходооправдателни документи и др.) квалифициран одитор (физическо или юридическо лице ) ще извърши одит на проекта и ще изрази заключенията си в одиторски доклад, който ще съдържа независимо мнение върху финансовия отчет като цяло. Одиторският доклад ще бъде приложен към финалния отчет по проекта и ще бъде представен пред Управляващия орган на програмата. Извършването на независим одит на проекта е задължително изискване съгласно Насоките за кандидатстване. Освен това, изразяването на независимо одиторско мнение по всички съществени аспекти на финалния финансов отчет на проекта ще удостовери допустимостта, целесъобразността и законосъобразността на разходите, както и отчитането им с релевантни разходооправдателни документи. Независимият одиторски доклад е и своеобразна оценка за качественото и финансово отговорното управление на проекта. 0.00 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане: За изпълнението на тази дейност ще се използва изцяло собствено финансиране в размер на 25 000 лв. Предвижда се по проекта да се закупят нови ученически и учителски маси за класните стаи, както и ученически и посетителски столове и бели учебни дъски. За спортната зала се предвижда закупуване на две шведски стени, баскетболни и волейболни съоръжения, скамейки за публиката. За двете съблекални се предвижда закупуване на метални гардеробчета и пейки. За спортната площадка се предвижда закупуване на два нови баскетболни коша със стойки и на волейболна мрежа с 2 филети. Цялата дейност ще се осъществи със собствено финансиране. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).