Description
The specificity of the tasks carried out by the Structural Units of the CDBP to carry out effective border controls is directly related to ensuring the actions of the officers relevant to security, control and security at the borders of the country, increasing their mobility in the measures implemented to counter irregular migration and prevent highlighted threats to national security. In this regard, it is essential, in the fight against irregular migration, trafficking in human beings and cross-border crime in all its forms of manifestation, as well as in preventing threats to EU Member States, the CDBP authorities are ensured by the relevant number of security staff. In this respect, the structural units carrying out the monitoring of the state border as well as the BCCP should have a staff providing effective physical security at the border and quality implementation of the border checks carried out. The joint Specialized Police Operation of the Ministry of Interior for enhanced physical security at the Bulgarian-Turkish border engages a significant resource of forces and funds from the territorial structures of the CDBP. This circumstance of secondment of police personnel from the other structures at the Bulgarian-Turkish border creates significant difficulties in the organization of border controls in the respective RDBP. The persisting strength of the migratory pressure and high number of attempts for illegal crossing from the Republic of Turkey to the territory of the Republic of Bulgaria, as well as the active operational situation at separate borders of the Republic of Bulgaria (Bulgarian-Serbian border) require the maintenance of readiness at national level, in order to ensure reliable security at the borders of the country, respectively the external borders of the EU, such as the Bulgarian-Turkish border, as well as to counter the existing threat of migratory pressure at sea and the Bulgarian-Serbian border.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Управление и изпълнение на проекта.: Със заповед на директора на Главна дирекция " Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация управление и изпълнение на проекта със задача: По управлението на проекта - организиране ефективното изпълнение на проекта; - организация по изпълнение на дейностите по проекта; - мониторинг, контрол и координация по изпълнението на проекта / спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/. По изпълнението на проекта - осигуряване на ефективно изпълнение на проекта; - участие в изпълнението на дейностите; - представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит; - спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта; - водене на документацията; - водене на счетоводство и отчитане на разходите;- подготовка на доклади и искания за плащане. Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане ще се бъдат постигнати предвидените резултати. Предвижда се средства за възнаграждения на експерти, които са определени за изпълнението на дейностите по проекта, както и експерти, включени в екипа за организацията и управление на проекта. Предвидените средства са обективно и реалистично определени на базата на средните ставки за възнаграждение на дадената длъжност и ще бъдат съобразени с реалното време, през което експертите ще бъдат ангажирани с дейности по проекта. Разходите за персонал са изчислени на база човекочасове/ човекомесеци. Във формуляра за кандидатстване детайлно са обосновани ролята и функциите на всеки експерт, ангажиран по проекта. Определени допълнителни експерти по ЧР ще: Подготвят проекти на обяви за обявяване на процедурите за подбор и ще съдействат същите да бъдат обявени в интернет страницата на МВР и в сайт за търсене на работа; Предоставят на кандидатите за назначаване, комплект от документи за назначаване по образец; Приемат и проверяват правилността на подадените от кандидатите заявления и приложените към тях документи; Изготвят за всеки кандидат персонални искания за проверка по оперативния отчет, включително и писма за проверка в АИС “Централен полицейски регистър” и до дирекция „Информация и архив“ – МВР. Изготвят за всеки кандидат писма до съответното Районно управление „Полиция“ за тяхното проучване/изучаване по местоживеене; Извършват справки в Информационна система за заявяване и предоставяне на електронни справки за съдимост; Дават становища, дали кандидатите отговарят на основните и специфични изисквания за посочената длъжност Изготвят докладни записки с предложение, съдържащо кратко резюме на образователния ценз и професионалния/трудовия опит, за сключване на трудови договори с кандидатите, и проекти на трудови договори; Изготвят писма - уведомления по чл.62, ал.3 от КТ до НАП и тяхната регистрация. | 34 526.00 | 13 724.04 |
Наемане допълнителен, временен персонал за охрана на държавната граница: Проекта финансово ще обезпечи и осигури продължанването на дейностите по наемането на допълнителен, временен персонал за охрана на държавната граница по етапно от приключилия към 31.10.2023 г. ДБФП № 812108-18/02.02.2023 г. „Осигуряване на допълнителни разходи за персонал по дейност № 2“ и след 31.12.2023 г. от ДБФП № 812108-17/02.02.2023 г. „Осигуряване на допълнителни разходи за персонал по дейност № 1“, при следния: I . Щатен разчет във времето: - За периода 01.11.2023 г. – 30.11.2023 г.: 163 служителя /реално наети към 01.10.2023 г. по дейност № 2/, като продължение на приключилия към 31.10.2023 г. ДБФП № 812108-18/02.02.2023 г. - За 01.12.2023 г. – 31.12.2023 г.: 207 служителя /горните 163 служителя + 44 новоназначени служителя в РДГП Бургас и РДГП Елхово/. - За 01.01.2024 г. – 29.02.2024 г.: 280 служителя /тук освен горните207 се включват и наетите служители по ДБФП № 81210817/02.02.2023 г. който приключва 31.12.2023 г./; II. Финансов разчет: На база осреднена месечна ставка на нает служител - 2310 лв /формирана: основна, работа в МВР, клас - 1625 лв; извънреден труд, нощен труд, официални празници - 85 лв; пътни, суц, вещево - 70 лв; осигуровки - 330 лв; храна - 200 лв /, определена на база вече направените разходи за периода август, септември и октомври месец на 2023 г. по ДБФП № 812108-18/02.02.2023 г. „Осигуряване на допълнителни разходи за персонал по дейност № 2“ - За периода 01.11.2023 г. – 30.11.2023 г. 163 служителя х 2310 лв месечна ставка на нает служител х 1 месеца (01.10.2023 г. – 30.11.2023 г.) = 376 530 лв. - За периода 01.12.2023 г. – 31.12.2023 г. 207 служителя х 2310 лв месечна ставка на нает служител х 1 месеца (01.10.2023 г. – 30.11.2023 г.) = 478 170 лв. - За периода 01.01.2024 г. – 29.02.2024г. 280 служителя х 2310 лв месечна ставка на нает служител х 2 месеца (01.12.2023 г. – 29.02.2024г.) = 1 293 600 лв. Общо за периода от 01.11.2023 г. до 29.02.2024г. – 2 148 300 лв. Остатъка от 276 700 лв. се предвижда за евентуално увеличаване на възнагражденията на наетите служители и/или за други разходи, свързани с признатите разходи за персонал. | 2 425 000.00 | 1 733 442.69 |
Информация и публичност.: Проектното предложение съдържа мерки за изпълнение на изискванията за информиране и публичност съгласно чл. 2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията. - Лицата, които участват в проекта ще бъдат уведомени за товафинансиране; - документите, които ще се изготвят ще съдържат текст инеобходимите обозначения, съгласно делегиран регламент (ЕС) № 1049/2014 на Комисията от 30 юли 2014 г. и Указанията на ОтО. - Ще бъде качена информация на сайта на ГДГП, относно изпълнението на проекта. - Информационните табели ще бъдат разположени в близост добългаро-турската и българо-сръбската граница препокриващи зоните за отговорност на РДГП – Бургас, РДГП – Елхово и РДГП – Драгоман, осигуряването им ще е със сили и средства на ГДГП. | 0.00 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN