Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 557 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Pirin Spring AD has started its activity in 2002 as a limited liability company registered under the Commerce Act. In 2006 the legal status of the company has been changed and since then it operates as a shareholding establishment with 100% private capital. Its main activity includes the exploitation and bottling of natural mineral water, known to Bulgarian consumers under the trade mark “Pirin Spring”. The company owns a municipal water use concession for water boreholes № 273, located in the village of Banichan, Gotse Delchev Municipality. Through the realization of this project the company plans to implement activities for improving its management capacity as well as activities for encouraging the usage of information and communication technologies and services. With this regard the project includes a specialized consultancy service for reengineering of the company’s processes and elaboration and introduction of an ERP system for resource management. The third basic project activity includes an investment in new equipment – a server system that is necessary and directly contributes to the introduction of the elaborated ERP system. The new server will enable the installation and maintenance of the developed software for resource management.  
Proposed activities will provide for achieving the project basic objective – to strengthen the management capacity of the company and to encourage its growth through: 
-	Improving the resources organization, optimizing of the company’s production process as well as the process of market realization of its products;
-	Increasing the productivity with 33,25 % for the first 3 years after the project completion in comparison with its rate in 2015; 
-	Enhancing the net incomes, including the export incomes with 36,35 % targeting the market in Ukraine.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет чрез ползване на специализирана консултантска услуга за реинженеринг на процесите в предприятието: Като част от дейността ще бъде извършена консултантска услуга за реинженеринг на процесите в компанията, в съответствие с нуждите на Пирин Спринг АД за препроектиране на бизнес процесите с цел постигането на коренни подобрения в основните показатели на предприятието. За целта в рамките на тази дейност ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител на услуга за реинженеринг на процесите в предприятието. Изборът на изпълнител е описан подробно по-долу във Формуляра за кандидатстване, като той ще бъде проведен при спазване на изискванията на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ, както и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Услугата ще има следния обхват: - Събиране на данни и информация, анализ нa досегашната структура на дейностите във фирмата с цел изготвяне на диагностика на съществуващото състояние. - Изработване на Стратегически Ситуационен Анализ към настоящия момент (SWOT анализ) с цел идентифициране на процесите, които ще бъдат изменени и препроектирани вследствие на реинжинеринга. - Техническо изготвяне на модел на предлаганото решение-визия - преформулиране на стратегическата рамка за протичане на основните процеси, което да осигури изпълнението на стратегическите цели на Пирин Спринг АД. - Оптимизиране на дейностите по продажби и на тази база преформулиране на стандарти и политики, които да извличат максимума от всеки специфичен клиентски сегмент – бизнес към бизнес продажби, продажби към търговски вериги, продажби към партньори - дистрибуторски канал. Разработване на балансирана политика по отношение на отстъпките между различните участници на пазара, за да се постигне покритие на страната, формулиране и каскадиране на целите. - Дефиниране на необходимата Комуникационна стратегия, включваща и Рекламната политика на фирмата, така че да бъдат постигнати целите на компанията. - Изработване на предложение за организационни промени, отразяващо динамиката на развитие на фирмата, функционални характеристики на отделните дейности и ключови служители. Формулиране на констатации и препоръки за системите за оценка, подготовка и отчетност на служителите, както и по отношение на механизмите за контрол. - Обсъждане с представители на фирмата на предложенията и препоръките на консултантската компания, извършваща услугата за реинженеринг. - Изготвяне на план за действие за осъществяване на нововъведения и промени в структурата и организацията на процесите. - Методическо подпомагане за въвеждане на препроектираните процеси (предписанията от реинженеринга) в дейността на предприятието. Краен резултат от услугата ще бъде получаването на документ (издаден от организацията, извършила реинженеринга), който ще удостоверява приемането на предписанията за извършване реинженеринг на процесите. Основните стъпки за изпълнение на дейността ще включват: 1. Избор на изпълнител на консултантска услуга за реинженеринг на процесите в предприятието (1-ви - 2-ри месец); 2. Изпълнение на услугата по реинженеринг (3-ти - 5-ти месец) 3. Издаване на Документ (издаден от организацията, извършила реинженеринга), удостоверяващ приемането на предписанията за извършване реинженеринг на процесите и подписване на финален приемо-предавателен протокол за извършената услуга – 5-ти месец от изпълнението на проекта. 24 000.00 24 000.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система в Пирин Спринг АД: Като част от тази дейност ще бъдат извършени услуги по разработване и внедряване на ERP система, в съответствие с нуждите на Пирин Спринг АД да подобри цялостната организация на основните работни процеси, управлението на ресурсите, производствената дейност, взаимоотношенията с доставчиците и всички клиенти на вътрешен и външен пазар. За целта в рамките на настоящата дейност ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител на услуга за разработване и внедряване на цялостна ERP система за подобряване на дейността на предприятието. Изборът на изпълнител е описан подробно по-долу във Формуляра за кандидатстване, като той ще бъде проведен при спазване на изискванията на Глава четвърта от ЗУСЕСИФ, както и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Планираната за разработване ERP система ще включва следните модули: 1. Модул „Управление на продажбите”, който ще позволи работа с досиета на клиентите на Пирин Спринг АД, извършване на всички необходими операции по продажбите и отпечатване на съответните документи – оферти към клиенти, промени в офертите, регистриране на поръчки, подаване на информация към склад и звеното за продажби, проследяване на изпълнението на всяка поръчка, изготвяне на фактури, проследяване на експедиции, дължими вземания и получени плащания, обработка на кредитни известия, следене на сключени договори и връзка с конкретните поръчки, анализ на рентабилността по клиенти и отделни поръчки. 2. Модул „Планиране на доставки” със следните функционалности: работа с досиета на доставчици, вкл. групиране, условия и начини на плащане, следене на плащания и падежи на плащания, кредитни лимити, складови наличности по доставчици, време за доставка, планиране на доставките спрямо обещана дата на изпълнение на дадена поръчка към клиентите. 3. Модул „Склад”, с който ще се постигне управление и оптимизация на складовите наличности, проследяване и оптимизация на движението между складовете, както и планиране на складовите запаси. 4. Модул „Производство” с функционалности за планиране на поръчките за производство на бутилирана минерална вода, поддържане и проследяване на статуса и състоянието на отделните поръчки за производство, формиране на себестойност на произведеното изделие (например при промяна на цените на доставчиците на ПЕТ преформи за издуване на бутилките, в които се предлага минерална вода „Пирин Спринг”, при промяна в стойността на транспортните разходи за доставка до крайните клиенти и др.), обработка на партиди. 5. Модул „Управление на отпадъците” – модулът ще осигурява възможност за проследяване и документиране на всички дейности, свързани със събирането, обработката и транспортирането на отпадъците от дейността, воденето на отчетност съгласно изискванията на Закона за управление на отпадъците и Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса за продукти, след употребата на които се образуват масово разпространени отпадъци; генериране на справки за продуктовата такса, извличана на база продаваните количества крайни продукти по фактури; справки за количествата реализирани опаковки и дължимата сума за тях за месеца, групирана или по компоненти на опаковката, или по група материали по ЗУО и компоненти на опаковката. 6. Модул „Счетоводство и финанси”- автоматично генериране на счетоводни записи от другите модули в системата (доставки, складово стопанство, продажби) и последващото им осчетоводяване, възможност за ръчно въвеждане на счетоводни записи, функционалност за работа с каса и банка, регистриране на плащания към клиенти и от доставчици, закриване на фактури с плащания. 7. Модул „Персонал” - завеждане на карти на служителите, проследяване на договорни отношения – дата на постъпване и напускане, основания, статус на служителя, водене на дневник на отсъствията. 8. Модул „Справки, отчети, анализи” - генериране на финансово-счетоводни справки, генериране на SQL отчети, възможности за използване на други програми (Excel). 160 000.00 158 800.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез закупуване на ново оборудване, необходимо за функционирането на ERP системата.: Като част от дейността се предвижда доставката на 1 брой сървърна конфигурация, която е пряко необходима за инсталирането и функционирането на планираната за въвеждане ERP система. Към настоящия момент компанията не разполага със софтуерни системи или приложения, които да са изисквали наличието на собствен сървър за тяхното поддържане и функциониране. ERP системата, която ще бъде разработена по проекта е първото цялостно решение за управление на процесите в дейността на фирмата, като нейното функциониране ще изисква и закупуването на сървър със следните характеристики: - Двупроцесорно дъно; - Процесор 2640V4, 2.4 GHz, 25 MB Cache; - Памет: 32 GB DDR4-2400 P ECC REG RoHS; - Твърд диск за операционна система – 2 бр. х 240 GB, SATA 2.0 6Gb/s; - Твърд диск – 4 бр. х 300 GB, SAS 2.0 6Gb/s; Предвид стойността на това оборудване, посочена в бюджета на проекта (24 500 лв.) ще бъде проведен избор на изпълнител чрез събиране на 3 предложения в съответствие с изискванията на Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. Сървърът ще бъде доставен и инсталиран в базата на компанията в с. Баничан, община Гоце Делчев и ще бъде използван за инсталацията, извършването на финалните настройки и последващото функциониране на разработената по предходната дейност ERP система. Основните стъпки за изпълнението на дейността ще включват: 1. Избор на изпълнител за доставка на сървърната конфигурация (от 3-ти до 4-ти месец); 2.Сключване на договор с избрания изпълнител (5-ти месец); 3.Доставка на оборудването и подписване на приемо-предавателен протокол (от 5-ти до 6-ти месец); 4. Инсталиране и тестване на доставения сървър (от 6-ти месец). 24 500.00 11 621.15

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).