Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The project aims to improve the working environment "Stenli-03" Ltd, by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of work organization and management of human resources, which in turn stranashte improve the quality of jobs and will reflect positively on labor productivity in the enterprise.
With the implementation of concrete projects "Stenli-03" Ltd. focuses on the introduction of new organizational practices, models and systems for managing human resources and investment in safe and healthy working conditions as essential practices for achieving progress in this direction.
The project will help provide opportunities for the introduction of flexible forms of employment will contribute to the reconciliation of work and private lives of employees, but also for a longer stay in employment of older workers.
This in turn will increase the competitiveness of the enterprise.
 To achieve the set objectives will be implemented the following activities: "Development, adaptation and implementation of systems for human resource development in the enterprise"; "Providing the means for collective protection related to improving working conditions"; "Purchase of LPE and special clothing"; "Providing benefits to workers by equipping the dining areas, recreation and sport in the enterprise." The project provides activities for organization and project management, as well as in information and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
„Организация и управление на проекта”: Цел на дейността: Осигуряване на ефективно и ефикасно управление, организация и координация на дейностите по проекта. Целта на тази дейност е отговорно администриране и финансово отчитане на настоящия проект, съгласно изискванията на приложимото национално и европейско законодателство, както и осигуряване на съответствие с Насоките за кандидатстване. Избраната организация, съвместно с ръководителя на екипа ще отговаря за изпълнението на дейностите, предвидени в проекта, в съответствие с клаузите и срока на договора с Управляващия орган - МТСП за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Дейностите за организация и управление на проекта ще обезпечат ефективното му изпълнение, като кандидата се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът на проекта, който ще има следните задължения: - Ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели; - Отговаря за целесъобразното изразходване на средствата по проекта и осъществява текущ мониторинг; - Изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган; - Изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган; - Контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/2014 г. за целите на проекта. С цел да се постигнат очакваните резултати от изпълнението на проекта и да се осигури възможност за тяхното оценяване е разработена специфична работна методология. Приемливите дейности са структурирани след извършен цялостен анализ на настоящата ситуация в предприятието, за входящите ресурси, нуждите и ограничителните условия, при които организацията стартира проекта, както и възможните рискове и заплахи, които могат да възникнат в процеса на изпълнение на проекта. Дейността ще се реализира от 1-ви - 18- ти проектен месец, включително. 16 986.72 19 121.78
„Информиране и публичност по проекта“: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. Дейността е насочена и към информиране на заинтересованите страни по отношение на целите, резултатите, реализирания опит, както и добрите практики, постигнати чрез предоставената безвъзмездна финансова помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: • Провеждане на две информационни събития - при стартиране и финализиране на дейностите по проекта; •Отпечатване и разпространение на информационни листовки; • Поставяне на стикери на закупените ДМА; • Изработване на информационни табели; • Изработване и разпространяване на промоционални материали: тефтери и химикалки. В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните и рекламни материали – листовки, тефтери и химикалки, ще бъдат предоставяни на всички клиенти и партньори на фирмата. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Дейността ще се реализира от 1-ви до 16-ти месец, включително. 2 818.00 2 818.00
"Разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурс в предприятието": Цел на дейността: Предоставяне на възможности за гъвкави форми на заетост, с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Предприятието няма въведена система за управление на човешките ресурси. Създаването на СУЧР е необходима с за усъвършенстване и подобряване на управлението, спрямо текущото състояние и планираното му разрастване, с цел да диференцира и улесни цялостното управление и да мотивира заетите за по-добро изпълнение на задачите и функциите, които изпълняват. Системата за развитие на човешките ресурси в предприятието, която ще се изгради по проекта, ще включва следните елементи: • Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място), и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот - 98 лица от целевата група; • Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) – 26лица от целевата група; В настоящата дейност се предвижда да бъде реализирано следното: - Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; - Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане; - Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда; - Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива; - практическото въвеждане в действие на системата чрез приемане от ръководните органи и включване във вътрешните фирмени документи на разработените в дейността нововъведения по отношение на управлението и развитието на човешките ресурси. Системата за развитие на човешките ресурси в предприятието ще включва мерки за: - насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот - инвестиране в подобрения и адаптиране на работната среда и работните места за нуждите на работниците над 54 години;осигуряване на възможности за физическа активност на възрастните хора чрез практикуване на физически упражнения и спорт; - околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството на ЕС и националното законодателство в тези области и за допринасянето за преодоляване на недостига на „зелени“умения в съответствие с реалните нужди на пазара на труда и на ниво предприятие - придобиване на умения, необходими за трансформиране на традиционните работни места в зелени такива и умения, изискващи се от прехода към нисковъглеродна и ресурсноефективна икономика, вкл. познания, специализирана информация за технологии и продукти, който биха намалили вредното влияние върху околната среда. - мерки насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот с въвеждане на гъвкаво работно време. Дейността ще се реализира от 4-ти до 8-ми проектен месец, включително. 32 000.00 32 000.00
"Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работните и служителите“ Под дейност 3.1.1 Модернизация на съществуващи обекти, свързани с подобряване условията на труд. : Цел на дейността: Модернизация на съществуващи офис помещения и работилници чрез монтаж на окачен таван и подмяна на дограма. Дейността предвижда монтаж на окачен таван и подмяна на дограма с цел осигуряване на защита от неблагоприятен микроклимат на заетите лица в предприятието. Към момента на кандидатстване помещенията, в които заетите в офисите и работилниците лица извършват служебните си задължения се нуждаят от спешни мерки за осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд. Дограмата е направена от метални винкели като към тях са прикрепени единични стъкла. Цялата дограма е морално остаряла и между нея и стъклото, както и между нея и стената стават въздушни течения. Високата влажност е предпоставка за развитие на болестотворни микроорганизми и плесени. Таванът на помещенията в трите работилници е покривната бетонова плоча, която през лятото се нагрява и повишава температурата с няколко градуса над външната температура, а през зимата прави неефиктивно отоплението. Това води до влошаване на микроклимата и топлообмена на работещите в тези помещения заети лица. Въздействието на неблагоприятните микроклиматични условия е свързано с наличие на положителен или отрицателен топлинен баланс, съответно напрежение на терморегулаторните механизми на организма, което води до чести отсъствия на работещите поради висока честота на простудни заболявания и на респираторни инфекции. Формирането на оптимални микроклиматични условия зависи основно от качествата на ограждащите конструкции и дограмата. С дейността се предвижда решаване на изброените проблеми чрез:  подмяна на съществуващата метална дограма с PVC 6 камерна, 32 мм стъклопакет КА стъкло и монтаж на окачен таван от гипсокартон с изолация от минерална вата в следните помещения: - Работилници за Стругар и Заварчик - 2 бр. - подмяна на дограма с площ 42,48 м2 (2 х 21,24) и окачен таван 139,26 м2 (69,60 м2 х2); - Работилница за Техник-механик, Организатор ремонт и поддръжка МПС и Чистач- производствени помещения - подмяна на дограма - 14,16 м2 и монтаж на окачен таван - 142,80 м2;  подмяна на съществуващата метална дограма с PVC 6 камерна, 32 мм стъклопакет КА стъкло в следните офис помещения: - Ръководител транспорт и Технически сътрудник - дограма 3,6 м2; - Домакин и Складажия - дограма 14,40 м2; - Техници, строителство и архитектура с работещи в него 2 бр. Техници - дограма 3,6 м2; - Помещение пазачи - дограма 3,36 м2;  подмяна на съществуващата метална дограма с PVC 4 камерна, 24 мм стъклопакет КА стъкло в: - Хале за сервиз на товарни МПС с работещи в него 2 бр. Автомонтьори - подмяна на дограма 309,60 м2; Като ефект се очаква целогодишно осигуряване на топлинен комфорт на 17 заети лица и осигуряване на оптимални условия на микроклимат съгласно Наредба РД-07-3/2014г. за минималните изисквания за микроклимата на работните места. -Дейността ще се реализира от 5-ти до 12-ти проектен месец, включително. 55 338.73 54 799.27
"Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите“ Под дейност 3.1.2 Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд чрез закупуване на колективни предпазни средства (КПС) : Цел на дейността: Осигуряване на безопасност и здраве чрез закупуване на нови иновативни колективни предпазни средства (КПС). Дейността е насочена към осигуряване на защита на лицата от целевата група чрез предотвратяване на следните рискове: - Осигуряване на Електробезопасност при работа в електрически уредби на електрически и топлофикационни централи и по електрически мрежи В момента се използват съоръжения за безопасност налични и предоставени от операторите на уредбата, на която се извършва работа и чиито качествени показатели не могат да бъдат контролирани или такива собственост на фирмата, но морално остарели и амортизирани. - С цел осигуряване на електробезопасност се предвижда закупуване на следните КПС: Щанга изолираща за поставяне на преносими заземители: - 20 кV – 4 броя - 110 кV – 2 броя - 220 кV – 2 броя - 400 кV – 2 броя Комплект диелектрични ръкавици, диелектрични боти и изолиращи площадки към всяка щанга за преносими заземители – общо 10 комплекта. Шанги изолиращи оперативни: - 20 кV – 4 броя - 110 кV – 2 броя Шанги изолиращи оперативни фазоуказателни за проверка за наличие или липса на променлив ток в електрически мрежи: - 20 кV – 4 броя - 110 кV – 2 броя - 400 кV – 2 броя Преносимо заземление за работа по въздушни електропроводи и уредби с напрежение - за 5 проводника до 380V и заземление– 6 броя - за 3 проводника до 20 kV и заземление – 6 броя - за 3 проводника до 110kV и заземление – 4 броя - за 3 проводника до 220kV и заземление – 4 броя Преносимо заземление за работа по въздушни електропроводи с напрежение 400kV за заземяване на една фаза състояща се от 3 -фазни проводника или уредби с напрежение 400kV – 10 броя. Чрез закупуването на нови преносими заземители ще се осигури безопасна работа на обслужващия персонал при работа по съоръженията и оборудването в случай на неправилно подаване на напрежение. За да се поставят трябва да се използват изолиращи щанги. С предвидените комплекти ще се осигури също така безопасността на персонала при пресичане на електропроводи под напрежение и рисковете от възникващата в тези случаи индукция. Чрез изолиращите оперативни щанги могат по безопасен начин да се извършват манипулации при разединители СрН и ВН и служат за ръчно изключване и довключване на контактите на разединителите. - Защита от опасни пари или аерозоли на химични агенти, прах – За работното място на заварчика не е осигурена аспирация. В работилницата има вентилатор, който не може да осигури изискуемите норми за защита на работното място. За работното място на заварчика ще се достави мобилна аспирация при източника на отделяне на вредни вещества с дебит не по-малко от 1000 м3/h при смукателя. - Защита при работа в изкопи В момента при работа в изкопи за предотвратяване на риска от свличане на земна маса се правя укрепления с подръчни средства и откоси. С проекта ще се закупят платна за защитни системи за изкопи за боксово укрепване - нов способ за укрепване на изкопите, осигуряващ безопасни условия на труд. Те ще се използвани при полагане на тръби и шахти за работа по В и К, както и при работа за полагане на кабели и друга инфраструктура където съществува риск от свличане на земна маса. За да се гарантира безопасността на работниците закупените платна трябва да покриват изкопи с дълбочина около 4 метра и дължина на защитения участък поне 10 метра и един комплект платна за защитни системи за боксово укрепване за обезопасяване на изкоп за шахти с дълбочина около 4 метра. С новите КПС ще се осигури здравословна и безопасна среда на работа. -Дейността ще се реализира от 5-ти до 8-ми проектен месец, включително. 108 279.76 107 645.00
"Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работните и служителите“ Под дейност 3.2. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло.: Цел на дейността: Закупуване на нови, по-модерни ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица. Осигуряване на специално работно облекло и лични предпазни средства от най висок клас ( очила, ръкавици, каски и др.) е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа в строителните обекти и услугите, които предприятието предлага. С доставката на защитното облекло (предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и заетите в предприятието лица ще имат възможно най доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички планирани за закупуване лични предпазни средства, специално работно облекло и средства за колективна защита - техният вид и брой, са определени въз основа на Утвърден списък на работните места, при които се използват ЛПС въз основа на извършената оценка на риска на работните места. Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място./Наредба № 3 от 19 април 2001 г. Две са основните предпоставки, обуславящи тази дейност а именно: - работната среда на строителните обекти и предлаганите услуги, представляват източник на опасност, заплашващ или увреждащ здравето и живота на работниците и служителите; - използваните в момента защитни средства като цяло са морално и технически остарели. Коефициента им на ефективност срещу риска е нисък. Доставката и разпределението на лични предпазни средства по длъжности и работни места, както и доставка и разпределение на специално работно облекло за заетите лица ще се реализира по одобрен списък от ръководството. Всички лични предпазни средства са за конкретни работни места и отговарят на конкретните предписания от службата по трудова медицина. Закупените средства ще са от специални екологични материи, с които ще се намали риска от злополуки. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности, които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване в Списъка на работните места и видовете работи за периода на изпълнение на проекта. Закупуването на ЛПС и специално работно облекло се отнася за периода, планиран за изпълнение на проекта и съответстват на оценката на риска, вписани са в утвърдения списък на работните места и видовете работи, при които се използват ЛПС и специално работно облекло. Дейността ще се реализира от 5-ти до 6-ти проектен месец, включително. 79 672.88 79 264.68
Осигуряване на социални придобивки за работещите с закупуване на оборудване за места за отдих, хранене и почивка в предприятието, и спортни съоръжения.: Основната дейност на "Стенли -03" ЕООД е строителство на инфраструктурни обекти, а фирмата извършва постоянно дейността си чрез административен офис, производствено-ремонтна база и на обекти. Производствено-ремонтната база е с адрес гр. Лом, Промишлена зона-Север. В обекта има офис помещения, работилници, автосервизна база за собствените МПС и строителна механизация. Брой на заетите лица – 17. Управлението и администрирането дейността на "Стенли-03" ЕООД се осъществява в административен офис с адрес: гр. Лом, ул. Панайот Волов, 10. Брой на заетите лица - 14. В базата и в административния офис има обособени места за хранене и санитарни помещения. Оборудването - скара, котлон, кафе машина са морално остарели и е необходима подмяната им, както и закупуване на допълнително оборудване и обзавеждане. Място за спорт в момента не е обособено. Работещите на строителните обекти - 67 заети лица, имат импровизирани места за отдих и хранене, в зависимост от строителната площадка, на която се работи в даден период. Обикновено се използват фургоните, които са поставени за пазачите на обектите. С дейността се предвижда осигуряване на места за хранене, краткотраен отдих и спорт за всички заети лица в предприятието чрез реализиране на следните мерки:  Места за хранене: - модернизиране на две съществуващи помещения за хранене:  в офис сградата в помещението за хранене с площ 44,44 м2 се предвижда да се направи текущ ремонт - полагане на латекс по стени и таван с квадратура от 110,79 м2; доставка на ново оборудване и обзавеждане - кухненски бокс с кухненски шкафове; кафе машина; печка готварска; аспиратор; микровълнова печка; маси - 2 бр. и столове - 14 бр.  помещение за хранене в базата - площ 11,94: подмяна на дограма с PVC 6 камерна, 32мм стъклопакет КА стъкло - 5,91 м2; монтаж на окачен таван - 11,94 м2, полагане на латекс по стени и таван с квадратура от 39,51 м2; доставка на оборудване и обзавеждане: кухня с кухненски шкафове, микровълнова печка, печка готварска, аспиратор, маса - 1 бр., столове - 8 бр.; климатик. - за строителните обекти - закупуване на контейнер, който ще има възможност да се транспортира със специализиран транспорт на обектите. Контейнерът ще бъде с изолация, с осветление, климатизиран и с подходящ електрогенератор за захранване на климатика, осветлението и оборудването. Оборудването е налично и не се включва в проекта.  Места за отдих - предвижда се осигуряване на модерна, уютна обстановка за 67 заети лица, които работят на строителните обекти на предприятието. Ще се закупи контейнер, със същите параметри, като на контейнера, предвиден да осигурява условия за хранене. Оборудването е налично и не се включва в проекта.  Места за спорт:  В базата ще се предостави помещение, което е с площ 14,9 м2. Предвижда се подмяна на дограма с PVC 6 камерна, 32 мм стъклопакет КА стъкло – 2,07 м2; монтаж на окачен таван - 14,9 м2, полагане на латекс по стени и таван с квадратура от 56,35 м2 Доставка на оборудване и обзавеждане: комбиниран мултифункционален тренажор тип Гладиатор, гребен тренажор и климатик. Фитнес уредите ще се използват за повишаване на двигателната култура както на работещите в базата 17 лица, така и на 67 работници работещи на обекти, които ежедневно отпътуват и се връщат в базата.  Офис помещения - във вътрешния двор на сградата ще се постави тенис маса за външно приложение и ще се закупят 4 броя хилки за тенис на маса. Период на изпълнение: 12 -ти - 16-ти проектен месец, включително, след извършване на СМР дейностите в обектите на предприятието. 50 819.00 50 711.52

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).