Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Applying a model for the provision of hourly mobile integrated health and social services in the home environment in favor of elderly people with limited or inability to self-service or people with chronic illnesses and permanent disabilities for 12 months. Promoting their social inclusion, preventing loneliness and isolation and improving the quality of life by providing the basic needs of older people to be independent and to stay as long as possible in their usual environment. Building appropriate physical and staff capacity through training for service providers in a home environment will respond to each adult according to their needs and condition. People with chronic illness and permanent disability are provided with specialized medical care in their homes - medical care, rehabilitation and other services. For this purpose, a specialized team based on the needs of the target group will be appointed for both municipalities, such as: nurses, rehabilitators, homeowners and coordinators, who will also take the position of drivers. They will provide integrated services such as injections, changing dressings, blood glucose measurement, rehabilitation, etc., according to the needs of the target group eligible to be provided outside of a medical facility, psychological support and counseling, escorting to different institutions , household help and sanitary services, and more. Many people aged over 65 suffer from serious health problems and belong to a group of people with disabilities who have no close but have a social need for hourly services, thus protecting the public interest and responding to the needs of the population . The social inclusion of people with disabilities is of great importance and the project operation aims at this result.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на мобилни екипи за предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора. : Подборът на персонала ще се извърши в периода от първия до трети месец след стартиране на проекта, чрез обявяване на прием на документи от кандидатите за медицински персонал, рехабилитатор и домашни санитари. Подборът ще бъде извършен едновременно в двете общини: Рудозем и Мадан, като кандидатите ще се оценяват по документи и чрез интервю с цел установяване на личните им качества и мотивацията им за работа. Предоставянето на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещите се лица се извършва от хора, които имат нагласа да полагат адекватни грижи за болни и трудно подвижни възрастни хора. Опит в предоставянето на подобни дейности, както и медицинско образование и такова в областта на психологията и социалните науки, е предимство. За целта ще бъде проведена масова информационна кампания на територията и на двете общини. Ще се потърси съдействието на Бюрото по труда за насочване на подходящи кандидати. Подходът и критерии, които ще бъдат използвани за подбор на кандидатите, ще са съобразени с Методиката и програмата за предоставяне на патронажна грижа, изготвена от Министерството на здравеопазването по Компонент 1 на процедура "Патронажна грижа на възрастни хора и лица с увреждания". Екипът за организация и управление на проекта ще разработи критерии за подбор за персонала, ангажиран с предоставяне на услугите в домашна среда. Ще бъдат сключени договори с екипите, предоставящи мобилни интегрирани здравно-социални услуги при спазване на законовата нормативна уредба. 0.00 0.00
Обучение и супервизия на персонала от мобилните екипи.: Избраният персонал следва да премине обучение (въвеждащо и надграждащо). Обученията се извършват по предварително изготвена и предоставена на общините програма за обучение на специалистите в областта на социалните дейности, предоставящи патронажната грижа. Въвеждащото обучение е теоретично и практическо, с продължителност не по-голяма от 5 дни. Само лица преминали задължително въвеждащо обучение могат да извършват патронажна грижа. Надграждащото обучение е с продължителност не повече от 2 дни. Всички медицински специалисти и специалисти в областта на социалните услуги, които са ангажирани с предоставянето на патронажни грижи, ще преминат специализирано обучение по програмата разработена от Министерство на здравеопазването в рамките на компонент 1 по процедура „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“. Обучението ще повиши уменията и компетенциите на персонала от мобилните екипи. Персонала ще получи необходимите знания и компетенции, за да полага адекватни грижи в съответствие със съвременните изисквания за съответните професии. Освен обучение по проекта се предвижда да бъдат извършени 2 групови супервизии на персонала, който ще предоставя комплексни социални услуги на потребителите. Супервизията е един от важните фактори за професионализиране на социалната работа и за нейното развитие като дейност, осъществявана в интерес на подобряване на благосъстоянието на хора от уязвими групи. В този контекст от съществено значение са нагласите на членовете на екипа и за провеждане на супервизия и активното им участие в нея. Супервизията е дейност с ключово значение за практикуващите социални работници и се реализира като споделена отговорност на супервизор и супервизиран, чрез което се осигурява ефективност на подкрепата и насърчаване на компетентната практика. Компетентно реализираната супервизия представлява конструиране и използване на модели и свързани с тях принципи, техники, методи и подходи. В своя технологичен синтез те позволяват на супервизора успешно да осъществява дейността си в посока към повишаване на качеството и ефективността на услугите, предоставяни от супервизираните от него работници. В условията на динамично развиваща се система на социалните дейности познаването и оползотворяване на възможностите на съвременните модели на супервизията е важна предпоставка, която определя не само разнообразието в използването от супервизора на методи и подходи, но и качеството и ефективността на социалните услуги, нивото на професионално развитие на персонала, както и удовлетвореността им от осъществяваната професионална дейност. 1 800.00 1 800.00
Прием на документи и подбор на кандидат – потребители.: Обхватът на целевата група, включена в настоящото проектно предложение на общините Рудозем и Мадан са възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства. Планираният брой лица, на които ще бъде предоставена мобилна интегрирана здравно-социална услуга в домашна среда са 28 лица за община Рудозем и 42 лица от община Мадан. Екипа назначен за организация и управление на проекта ще извърши прием на документи от кандидат - потребителите по проекта и съответно тяхното класиране, в периода от първи до края на третия месец от началото на проекта. Заявленията ще се подават по постоянен или настоящ адрес на територията на съответната община. Предвижда се подбора да се извършва едновременно и в двете общини. Дейността се изпълнява, за да се подобри качеството на живот и на достъпа до кандидатстване за услуги за социално включване в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност и хора с увреждания с цел преодоляването на последиците от социалното изключване и бедността като се направи обективна оценка на потребностите им. Целта е да се проведат мероприятия, насочени към предоставяне на пълна информация за създадените условия и възможности за комплексно задоволяване на потребностите на целевата група в общините Рудозем и Мадан, които предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. По този начин ще се осигури достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определената в проекта целева група и на база изготвените обективни оценки на потребностите им ще се направи подбор на 28 лица за община Рудозем и 42 лица от община Мадан от заявилите своите потребности кандидат - потребители за ползване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. Целта е да се извърши обективна оценка на потребностите на всички подали заявления. Предвижда се да се подготвят и разпространят обяви на територията и на двете общини, вкл. публикуването на същите на официалните интернет страници на общините. Класирането на кандидат-потребителите ще се извърши на база индивидуална оценка на потребност от комплексни услуги, изготвена от екипа за управление на проекта.Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. 150.00 60.00
Обзавеждане и оборудване на подходящи помещения, включително и закупуване на транспортни средства за извършване на мобилната работа.: Община Рудозем Община Мадан са разположени в Западните Родопи в Южна България, югоизточно от Смолян, по долината на река Арда. Община Рудозем е съставена от 22 населени места: 1 град и 21 села, които се намират от 700 до 1300 метра надморска височина. Община Мадан се състои от 44 населени места – един град и 43 села.Селищната мрежа на двете общини е типична за планински район - дисперсно разположени населени места, преобладаващи малки селища, обединяващ икономическите, административните и културно-просветните функции. Периферните населени места се намират на отстояние от 9 до 28 км. в едната посока от административните градски центрове. Силно пресеченият планински релеф, както и липсата на вътрешно общински транспорт до всички населени места, затрудняват предвижването на хората от и до общинския център, където са съсредоточени всички институции и Центъра за спешна медицинска помощ. Болницата в гр. Рудозем е затворена преди около 15 години. Автобусен транспорт до голяма част от тях - липсва. Автобусните линии извършват превози на пътници само до по-големите села - веднъж или два пъти дневно, до по- отдалечените места пътуват само в едната посока. Използва се основно автомобилен транспорт за всички видове превози. По-голяма част от потенциалните потребители по проекта живеят по селата, т. е извън градските центрове Рудозем и Мадан, поради което предоставящите здраво-социални услуги на място в домовете на потребителите ще се налага да пътуват. Предвид ограниченията, свързани с многото населени места, големите отстояния между тях и недостатъчните или изцяло липсващи автобусни линии и с оглед качествено и навременно предоставяне на услугите по проекта, вкл. свеждане до минимум загуба на време за придвижване от едно населено място до друго се предвижда закупуване на транспортни средства за извършване на мобилната работа. Реализирането на дейностите на партньорския проект между Община Рудозем и Община Мадан ще бъде много затруднен, в случай че се използва едно общо МПС, това произтича от факта, че се намираме във високопланински и трудно достъпен район и голямата отдалеченост между населените места от двете общини. Практически е невъзможно една кола да покрива нуждите и на двата мобилни екипа, които ще трябва да предоставят съответните социални услуги на общо 70 потребители по проекта. Предвид факта че Общините Рудозем и Мадан са малки, бюджетните средства с които те разполагат са също ограничени и това влия върху възможността на общините сами да обезпечат предоставянето на мобилните услуги по проекта, като предоставят общински служебни автомобили. Според направените изчисления общата сума на компенсацията, която ще се формира на база разпределения брой потребители за двете партньорски общини, едва стига да се обезпечат възнагражденията на персонала, който ще бъде нает за предоставяне на комплексни услуги. Закупуването на два автомобила, необходими за двата мобилни екипа от партньорските общини, ще спомогне до голяма степен за предоставяне на качествени и ефективни комплексни услуги на потребителите по проекта. Все пак основната цел на проекта е да се предоставят комплексни "МОБИЛНИ" услуги на потребителите по проекта, а това няма как да се случи ако за екипите от двете общини по проекта не са предвидени две транспортни средства. Разходите, необходими за реализиране на дейността са следните: 1. Разходи за обзавеждане и оборудване, включително и закупуване на две транспортни средства за извършване на мобилната работа в община Рудозем и община Мадан - 50 000.00 лв, в т.ч. - две транспортни средства за извършване на мобилната работа в община Рудозем и община Мадан - 2 х 24 600.00 - 49 200.00 лв. - бюра 2 бр. по една за всяка община -2 х150 лв.- 300.00 лв. - столове посетителски - 6 бр. по три за община - 6 х 40.00 - 240.00 лв. - шкаф за документи -2 бр. по един за община - 2 х 130.00 - 260,00 лв. 50 000.00 49 999.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги на лицата от целевата група: Предоставянето на почасовите мобилни интегрирани здравно-социални услуги на територията на общините Рудозем и Мадан ще се извършва съобразно разработената Методиката и програмата за предоставяне на патронажна грижа, изготвена от Министерството на здравеопазването по Компонент 1 на процедура "Патронажна грижа на възрастни хора и лица с увреждания", гарантираща в максимална степен интересите на целевата група и ефективната и ефикасна работа на специалисти, предоставящи услугата. Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция на възрастните хора и хората с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл. за техните семейства и за насърчаване на равните възможности, както и за разширяване на обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги е предвидено да се изгради модел за патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания, вкл. с хронични заболявания и трайни увреждания с цел осигуряване на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в техните домове. Мобилната услуга има няколко ключови цели по отношение на възрастните хора, лицата с увреждания и техните членове на семейства, а именно: - пряка подкрепа за самостоятелен живот на възрастни хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване и хора с увреждания и техните семейства;; - подкрепа на помагащите лица (роднини, близки и др.) за намаляване на натоварването и стреса в ежедневните грижи за лицата с увреждания. - превенция на социалната изолация на възрастни хора и лица с увреждания и техните членове на семействата; Мобилните интегрирани услуги в рамките на настоящия проект включва пакет от здравно-социални услуги до 2 часа на ден за дейности в подкрепа на целевата група в домашна среда, а именно: 1.Почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, придружаване, административни дейности, общуване, др.); 2.Здравни грижи и медицинско наблюдение, което включва текущо наблюдение на здравния статус, измерване на кръвно налягане, провеждане на диагностика и медицински манипулации при възникнала необходимост, поставяне на инжекции, смяна на превръзки, измерване на кръвна захар, осигуряване помощ в процеса на закупуване, съхранение, разпределение и прием на лекарствата в домашна обстановка, съдействие при настаняване в болница, помощ при изготвяне и спазване на хранителен и диетичен режим и др. Услугите им целят постигане на оптимална възможност за пълноценен живот, добро здраве и право на достоен живот. 3.Професионална подкрепа от рехабилитатор (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства); Задължителната документация, която се води за патронажната грижа е съгласно Приложение № 1 (Декларация за информирано съгласие), Приложение № 2 (План за здравни грижи, предоставяни в обхвата на проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“). Приложение № 3 (Лист за извършени манипулации и дейности по предоставяне на патроиажната грижа), Приложение № 4 (Отчет за вложени лекарствени продукти и медицински изделия по предоставяне на патронажната грижа). Приложение № 5 (План за социални дейности, предоставяни в обхвата на проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“). Приложение № 6 (Лист за извършени социални дейности по предоставяне на патронажна грижа), Приложение № 7 (Анкета за проучване удовлетвореността на потребителите на патронажии грижи, получени по проект „Патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания“). За всеки потребител се съставя досие за патронажна грижа, в което се съхраняват екземплярите от приложенията към настоящата методика и друга документация. Досието за патронажна грижа се съхранява пет години от общинския център за патронажии грижи. 139 170.00 125 325.45

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).