Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Project Support  for persons with mental disorders in the municipality of Kyustendil aims to create and implement a sustainable model for deinstitutionalization of , for persons with mental disorders by revealing and providing new resident services in the municipality of Kyustendil- Sheltered housing  for 8 women with mental disorders and Sheltered housing for 6 men with mental disorders This project proposal supports the process of deinstitutionalization of persons in residential care homes and the closure of these institutions. The implementation of the procedure will ensure the provision of the new services in the community built under the project "Improving the social infrastructure in Kyustendil Municipality-a guarantor for a sustainable model for deinstitutionalization" financed by Contract BG16RFOP001-5.001-0042-C01 under the procedure "Support for deinstitutionalization childcare ”of Operational program“ Regions in growth 2014-2020.In line with the already achieved infrastructural results, the intentions of the Municipality of Kyustendil are now oriented towards ensuring social inclusion, equal access and protection of  for persons with mental disorders The social inclusion of persons with mental disorders will be of paramount importance and will be achieved by enabling all of them to participate in all aspects of community life, including attending local social services and using local health, transport and other public services. The deinstitutionalization of care for these people will be fulfilled one of the most important conditions for guaranteeing their rights, which for one reason or another are at risk or cannot be raised by their families. The project proposal complies with the Updated action plan for the implementation of the National Strategy "Vision for deinstitutionalization of children in the Republic of Bulgaria" and the approved Map of resident services.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за социалната услуга „Защитено жилища за лица с психични разстройства" – 2 бр.: Подборът на персонала, структурирането на длъжностите в него, координацията и управлението му са дейности с ключово значение за предоставянето и качеството на всяка социална услуга, включително на услугите, които ще разкрие Община Кюстендил в изпълнение на проекта. В ЗЖ – 2 бр. потребителите ще водят независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти. За целта настоящата дейност ще осигури професионални грижи за потребителите на услугите от страна на мотивиран, добре обучен и работещ в екип персонал. . Подборът на персонала на ЗЖ – 2 бр. ще бъде извършен на конкурсен принцип. Ще бъде изготвена Процедура за подбор, утвърдена от Кмета на Община Кюстендил с приложено към нея заявление за кандидатстване. Определена комисия със заповед на Кмета на Община Кюстендил ще организира и извърши подбора на персонала съгласно изискванията на Кодекса на труда - ще се подготви и публикува обява в сайта на Общината със свободните работни места. Обявата ще съдържа информация за изискванията за заемане на длъжността, необходимите документи, които трябва да се представят, начин на провеждане на подбора, кратко описание на длъжностите и място и срок за подаване на документите. Подборът на персонала ще се осъществи на два етапа - по документи и събеседване. Всички лица, успешно преминали през процедурата на подбор, ще останат, като банка с резерви при евентуални бъдещи напускания на специалисти и необходимост от кадрови промени. Чрез процедурата ще се осъществи подбора на най-подходящите лица, които да са в състояние да защитават здравето, сигурността и благополучието на потребителите на услугата. Одобрените кандидати се предлагат за назначаване и сключване на договор, съгласно изискванията на Кодекса на труда. Назначените служители ще получат длъжностна характеристика, неразделна част от договора, в която са описани задълженията, отговорностите и подчиненост. При започване на работа в разкритите по проекта социални услуги всеки служител ще има ясно разбиране за същността и обхвата на неговата дейност; ценностите и философията, на които е основана тя; отговорностите и задълженията, които трябва да спазва; организационните връзки и взаимоотношения (вътрешни и външни). Тези важни условия и изисквания ще са детайлно описани в длъжностна характеристика. Чрез реализацията на процедурата ще се осигури заетост на лица, като всеки един назначен служител на ЗЖ – 2 бр. ще предоставя дейности, съобразно квалификацията си в зависимост от потребностите и желанието на потребителите. Процеса на кандидатстване и подбор ще се извърши в условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, възраст, етническа принадлежност и т.н. на кандидатите. Подборът и наемането на персонала е съобразен с принципа на равнопоставеност и в съответствие с изискванията на трудовото и антидискриминационното законодателство. 0.00 67 537.16
Подготовка, преместване и настаняване на потребителите в 2 бр. Защитени жилища: С тази дейност се цели безпроблемно и безболезнено извеждане на потребителите от институции или от общността и настаняването им в среда близка до семейната, съобразено с индивидуалността на всеки потребител. Назначеният персонал на ЗЖ – 2 бр. ще извършат посещение на кандидат потребителите на услугата на местата, където са настанени, за да се опознаят преди настаняването им. След всяка опознавателна среща екипа ще се събира, за да анализира ситуацията и с подкрепата на консултантите ще се направят изводи, да се набележат нови стъпки в общуването с потребителите. По проекта се предвижда сформираните екипите на новите услуги да отидат на обмяна на опит в други населени места, където вече има такъв или подобен тип социални услуги, за да се разгледа документацията, която трябва да има в този вид услуги, какви проблеми срещат и как ги решават. Наетият персонал за предоставяне на услугите с експертното съдействие на двамата консултанти ще разработят необходимите документи и процедури за функциониране на ЗЖ – 2 бр., съобразно нормативната база в социалната сфера - закони, правилници, наредби, утвърдените от МТСП Методика за предоставяне на услугата ЗЖ и посетените добри практики в страната. Консултантите ще предоставят компетентни съвети, споделяне на опит, знания и умения на наетия персонал, спрямо документацията на услугата и профила на конкретните потребители. Наетите лица ще подпомогнат новосъздадените екипи на услугите, като за избора им ще се търсят квалифицирани лица, с опит позволяващ им да извършват заложените дейности. С тях ще се сключат договори за услуга. В пряка зависимост от изпълнението на тази дейност е подготовката на всеки потребител за преместването в новите услуги. Адаптацията на потребителя при настаняване в новите услуги ще се извършва на база на информацията от извършения анализ на съществуващите оценки. Планирането на грижите и интервенциите за него ще се основава и на първоначалния период на наблюдение и обсъждане в екип от страна на персонал на ЗЖ – 2 бр. и наети по проекта консултанти. За посещенията при потребителите ще се изготвят графици и протоколи за посещение. На опознавателните срещи на потребителите ще се покаже снимков материал за новата услуга, с цел запознаване с новите условия и хората, които ще се грижат за тях. На срещите ще се работи за изграждане на взаимоотношения на доверие между потребители и персонал на новите услуги. Посещението на кандидат потребителите на услугите ЗЖ – 2 бр. ще се извърши въз основа на предоставени данни от Агенция за социално подпомагане и Дирекция «Социално подпомагане» Кюстендил. За посещението на потребителите в други населени места ще се използва МПС, наето за целите на проекта. За посещенията на кандидат потребителите в съответните институции, от които ще бъдат изведени, с цел опознаване, назначените ръководители на ЗЖ – 2 бр. ще изготвят график за посещение на персонала, който ще предоставя услугите. Графикът ще се съгласува с ръководителя на проекта. При посещенията на кандидатите за потребители, с оглед запознаване ще се включи целия персонал, ангажиран с предоставянето на самите услуги и преместването на децата в бюджета са предвидени средства в размер на 10 000 лв. за наем на МПС за осъществяване на заложените дейности по проекта. Предвиденият разход е заложен на база най- отдалечена точка в страната от гр. Кюстендил, поради липсата на социални институции в град Кюстендил и все още неопределени потребители за настаняване в новите услуги ЗЖ – 2 бр. 150 354.82 3 779.74
Предоставяне на социалните услуги Защитено жилище – 2 бр.: Предоставянето на услугите Защитено жилище 1 с капацитет 8 бр. жени и Защитено жилище 2 - за 6 бр. мъже ще осигури по-добро качество на живот на 14 потребители, което ще гарантира пълноценното им физическо, емоционално и познавателно развитие и социално включване на всеки потребител в естествената за него среда, чрез осигуряване на индивидуализирана грижа и подкрепа. Защитените жилища 1 и 2 са място за грижа, подкрепа и рехабилитация на хора с психични страдания, които не са в остри и тежки състояния. За всеки потребител се предоставя свобода и възможности за самостоятелна работа и саморазвитие. За всеки настанен потребител щe се води досие. Досиетата се съхраняват, съгласно изискванията за съхранение на лични данни и съдържанието им ще е съобразено с изискванията на нормативната база в социалната сфера. Важни елементи за оптимално предоставяне на всяка услуга са структурата и ритъмът на ежедневните дейности. За целта ще се разработват програми, които ще описват дейностите в центровете. Ако е необходимо ще се съставя и персонална програма за деня и седмицата, така че всеки потребител да има своите индивидуални занимания, които да включват по-детайлно заниманията в жилището (индивидуални и групови) и по-общо – заниманията навън (в дневен център, ЦСРИ, работа и др.). ЗЖ – 2 бр. ще осигуряват на ползвателите си лично пространство, право на предпочитания и личен избор и свобода за развитие съобразно собствените възможности и желания. Целта на услугите е да се предостави жилище на потребителите, в което те да живеят възможно най-нормално и възможно най-пълноценно да участват в живота на общността. Подкрепата има за задача да създаде сигурна, позната среда на живот и отношения в техния дом. В новите услуги ще се организират занимания на потребителите със смислени ежедневни дейности. Тези дейности ще насърчават социалните контакти на потребителите и активното им участие в живота на общността. Всичко това помага хората с психични страдания да започнат да изграждат самочувствие и да подобряват емоционалното си благосъстояние, което е началото на пътя им към независимост и възстановяване. В рамките на тези дейности потребителите ще получават помощ от различни професионалисти в и извън жилището (социален работник, психолог, трудотерапевт, психиатър и др.), ще посещават различни социални услуги в общността (ДЦ, ЦСРИ и др.), възможности за трудова реализация и институции на територията на община Кюстендил. Социалните услуги в общността, насочени към социално включване и интеграция на потребителите, предполагат основната част от дневните занимания и грижи да се провеждат на място, различно от мястото на живеене. Това ще даде възможност на потребителите да се срещат с повече хора, да развиват различни социални умения, да се справят с различни ситуации. Програмите в услугата ще обхващат теми като: социални и битови умения, здравна просвета, посредничество за намиране на работа, подготовка за извеждане от ЗЖ, реинтеграция и създаване на умения за самостоятелен начин на живот. За изпълнение на дейността са предвидени разходи по ЕРС за ЗЖ – 2 бр. за общо 14 потребители за периода на предоставяне на услугата по проекта. Всички случаи за отделните потребители ще се описват в индивидуалния план за подкрепа, като ще се търсят допълнителни средства и мерки за тяхното социално включване и интеграция. 209 407.38 137 501.10
Оборудване и обзавеждане за помещенията на ЗЖ – 2 бр.: В настоящето проектно предложение Община Кюстендил залага закупуване на оборудване и обзавеждане за помещенията, в които ще се предоставят новите услуги, извън закупеното, съгласно функционалните характеристики и насоки за изграждане на инфраструктурата по процедура BG16RFOP001-5.001 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за деца“ по ОП „Региони в растеж“. В рамките на тази дейност ще бъдат проведени всички процедури свързани с подбора на изпълнители за обезпечаване на проекта и неговите дейности. Ще се подготви необходимата тръжна документация, съгласно изискванията. В рамките на тази дейност ще се организират тръжни процедури за избор на доставчици на необходимото оборудване и обзавеждане свързано с дейността на услугите. Закупено обзавеждане и оборудване ще допринесе за осигуряване на психологически комфорт, уют и безопасна и сигурна среда за потребителите на услугите. 111 588.04 101 438.32

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).