Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

I.Need for Satisfaction
  According to research, 48.6% of companies hired employees after completing their education identify gaps in their training and do not have the knowledge and skills necessary to fulfill their professional duties. For the recruited persons, about 70% of the firms point to lack of professional knowledge and skills and 60% to the ability to work independently and to make decisions. About 40% of companies believe that young people can not work in a team, and 80% think that they have gaps in their professional knowledge and skills.
  All this shows that the level of competence and the professional-qualification structure of the workforce among the target group is not at the required level.

II.Specific objectives
 Provide training to improve professional qualification and key competencies of employees
 Increase the number of employees with acquired or improved qualifications and key competencies
 Increase the number of employees who have acquired new knowledge and skills
 Creating sustainable employment for employees

III.Target audience-23 employees,appointed on a labor contract with the Applicant and the Partner

IV.Basic activities
1. Selection of individuals from the target group
2. Specific training:Course 1-Programming in a new Qaudit hardware-software environment,course 2-Connection of a different protocol peripheral type,course 3-Recycling of used hardware
3. Training to increase the prof.qualification-course 4-Programming for creating new functionalities in high-performance OS and course 5-Economic Information Security
4. Training to KC2-course 5-English
5. Providing flexible forms of employment

V.Results for achievement
1. Selected Employees-23
2. Specific trainings-3 courses for 23 persons
3. Trainings for vocational qualification and KC-2 courses for 23 persons
4. Employed persons who have acquired qualification and KC2-23
5. Trained persons with permanent employment after completion of the project-23
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на лицата от целевата група.: Ще се определят общо 23 лица от целевата група за включване в дейностите по проекта. Определяне на заетите лица при Кандидата и Партньора е според следните условия: - 17 лица, назначени на трудов договор при Кандидата; - 6 лица, назначени на трудов договор при Партньора; - с минимално входящо ниво: навършени 15 години и завършено образование според ДОИ за професионално обучение по професия или част от професия; - да имат нужда от обучение за придобиване/повишаване на професионалната квалификация и/или обучение по ключова компетентност и/или специфични обучения. б. КИД на Кандидата е 63.12, а на Партньора е 62.09, които са сред приоритетните сектори и лицата, включени в проекта ще преминат и специфични обучения. При определяне на лицата от целевата група ще се съблюдават и спазват и хоризонталните принципи на ОП РЧР за равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете, както и устойчиво развитие при провеждане на обученията и заетостта. 0.00 0.00
Входящ тест по КК2 - Английски език: За да се включат в обучението по КК2 - Английски език, съгласно изискванията на процедурата ще се проведе входящ тест на заетите лица определени за обучението. Това ще се направи с цел определяне на нивото им от знания и умения по КК2 - Английски език. 0.00 0.00
Специфично обучение за конкретен работен процес - курс 1- Програмиране в нова технологична среда хардуер–софтуер на Qaudit.: Една от основните дейности на Кандидата и Партньора е изработване на системи, продукти и услуги за автоматизирани действия в различна среда, системи, хардуер и периферия. Необходимостта от настоящото обучение се обуславя от бързото развитие на информационните технологии във всички нейни аспекти. Чрез придобитите специфични знания за тази нова технологична среда, заетите лица ще нови умения за разработване на продукти и услуги. Ще се разширят значително функционалните възможности както на продуктите и услугите, така и на екипите, които работят по тях. Това ще доведе до по-широк набор от предлагани услуги, ще увеличи възможностите за покриване на клиентски нужди и запитвания и в резултат на това до по-висока конкурентоспособност. По този начин ще се осигури и връзката с бързо променящите се изисквания на пазара и бизнеса. Основната цел на специализираното обучение е заетите лица при Кандидата и Партньора да придобият нови умения за използване на нови специфични функции за да се разшири обхвата на използваните дейности, да се доразвие софтуера, за да бъде конкурентен на основните играчи в бранша и не на последно място да се реализират световни иновации по отношение на локализирането на подвижни обекти в затворени помещения с оптимална точност. Предприятията на Кандидата и Партньора са от приоритетните сектори (КИД 63.12 и 62.09) и съответно специфичните обучения са допустими като дейност. Самото обучение е специфично и допустимо по процедурата поради следните обстоятелства:  темата и спецификата на обучението попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност съгласно ПМС № 280/2015;  заетите лица ще придобият подготовка, която е пряко и главно приложима към настоящата им длъжност в предприятието, а именно разработване на нови продукти и услуги, използвайки световни иновации по отношение на локализирането на подвижни обекти в затворени помещения с оптимална точност;  обучението осигурява квалификация, знания и умения, които в много малка и ограничена степен могат да се използват в други предприятия и/или области на дейност/икономически отрасли. Основните модули на обучението са:  Работа на Qaudit в среда с външни устройства  Принципи на свързване на периферни устройства към Qaudit  Екосистема на Qaudit – модули за управление на периферни устройства  Интеграция на външни устройства със съществуващи модули и функционалности на системата За постигането на тези умения ще се проведе курс за специфично обучение: - Тема: Програмиране в нова технологична среда хардуер–софтуер на Qaudit - Хорариум часове: 2 групи по 76 уч.часа + 3 уч.часа изпит - Форма на провеждане на обучението: присъствена - Брой обучавани лица: 18 лица (12 на Бенефициента и 6 на Партньора) - Изисквания обучител: чуждестранен лектор с мин 3 год опит в Qaudit среда и приложението и в практиката. Да е софтуерен архитект - Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за специфично обучение 37 080.00 37 080.00
Специфично обучение за конкретен работен процес - курс 2- Свързване на различен тип периферия по протокол. Използвани технологии. Комуникационна оптимизация: Една от основните дейности на Кандидата и Партньора е изграждането на сложни технологични системи, състоящи се от различни софтуерни приложения и различни по тип хардуерни системи, устройства, най-общо наричани периферия. За целите на изграждането на комплексни системи, заетите лица следва да познават възможностите за връзка на хардуерна периферия и нейните особености. Необходимостта от това обучение се обуславя от множеството различни протоколи за комуникация с периферни устройства и възможностите за оптимизация на комуникацията със софтуерните приложения. Това ще доведе до по-широк набор от предлагани услуги, ще увеличи възможностите за покриване на клиентски нужди и запитвания и в резултат на това до по-висока конкурентоспособност. По този начин ще се осигури и връзката с бързо променящите се изисквания на пазара и бизнеса. Основната цел на специализираното обучение е заетите лица при Кандидата и Партньора да придобият нови умения за използване на различни специфични похвати, чрез които да се разшири обхвата на използваните периферни устройства, което да доразвие разработваните софтуерни продукти, като ги направи конкурентни на основните играчи в бранша и не на последно място да се реализират световни иновации по отношение на комуникацията с различни по тип и вид периферни устройства. Предприятията на Кандидата и Партньора са от приоритетните сектори (КИД 63.12 и 62.09) и съответно специфичните обучения са допустими като дейност. Самото обучение е специфично и допустимо по процедурата поради следните обстоятелства:  темата и спецификата на обучението попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност съгласно ПМС № 280/2015;  заетите лица ще придобият подготовка, която е пряко и главно приложима към настоящата им длъжност в предприятието, а именно за изграждането на комплексни системи чрез използване на различни специфични похвати, чрез които да се разшири обхвата на използваните периферни устройства;  обучението осигурява квалификация, знания и умения, които в много малка и ограничена степен могат да се използват в други предприятия и/или области на дейност/икономически отрасли. Основните модули на обучението са:  Комуникация с облачни решения, едновременни връзки  GPS свързаност, определяне на местоположението посредством комуникационни протоколи и външни устройства  Технологични нововъведения и спазване на базови GDP практики (обобщение)  NFC и BLE възможности за проследяване на стоки в реално време За постигането на тези умения ще се проведе курс за специфично обучение: - Тема: Свързване на различен тип периферия по протокол. Използвани технологии. Комуникационна оптимизация - Хорариум часове: 2 групи по 72 уч.часа + 3 уч.часа изпит - Форма на провеждане на обучението: присъствена - Брой обучавани лица: 18 лица (12 на Бенефициента и 6 на Партньора) - Изисквания обучител: чуждестранен лектор с мин 3 год опит в протоколи за комуникация. Да е софтуерен архитект и експерт комуникационни системи - Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за специфично обучение 25 920.00 25 920.00
Специфично обучение за конкретен работен процес - курс 3 - Рециклиране на използван хардуер - лаптопи, монитори, таблети, компютри. Обучение на процесите по рециклиране: Една от основните дейности на Кандидата е рециклиране на използван хардуер и последваща продажба през електронен магазин. Дейностите по рециклиране включват почистване, тестване, замяна на компоненти, остойностяване и класифициране. Необходимостта от настоящото обучение се обуславя от бързото развитие на тези дейности и липсата на адекватни познания от служителите за ефективното и качествено рециклиране на хардуера. Чрез придобитите специфични знания за дейностите по тази услуги, заетите лица ще добият нови умения за правилното извършване и последователност на рециклиране на хардуера според вида и състоянието му и така ще се оптимизира процесът по рециклиране на хардуера и ще се намали времето за преработката му. В резултат на придобитите умения ще се намали времето за тестване, а самото тестване ще стане по-ефективно. Ще се повиши скоростта на асемблиране на рециклирания хардуер. Ще се намали вероятността от трудови злополуки, поради оптимизирането на процеса в цялост. Ще се увеличи използването и на нови компоненти. Не на последно място ще се намали и въглеродния отпечатък върху природата от оптимизиране по процесите при предоставяната услуга. Всичко това ще доведе до по-широк набор от предлагани услуги в тази сфера и до по-голям капацитет, ще увеличи възможностите за покриване на клиентски нужди и запитвания и в резултат на това до по-висока конкурентоспособност. Основната цел на специализираното обучение е заетите лица при Кандидата да придобият нови умения за използване на специфични дейности по рециклиране за да се разшири обхвата и капацитета на услугата и за да бъде конкурентен на основните играчи. Предприятията на Кандидата и Партньора са от приоритетните сектори (КИД 63.12 и 62.09) и съответно специфичните обучения са допустими като дейност. Самото обучение е специфично и допустимо по процедурата поради следните обстоятелства:  темата и спецификата на обучението попадат извън обхвата на системата за професионално образование и обучение и извън обхвата на обученията за придобиване на ключова компетентност съгласно ПМС № 280/2015;  заетите лица ще придобият подготовка, която е пряко и главно приложима към настоящата им дейност в предприятието, а именно набор от дейности по рециклиране на използван хардуер и оптимизиране на тези процеси;  обучението осигурява квалификация, знания и умения, които в много малка и ограничена степен могат да се използват в други предприятия и/или области на дейност/икономически отрасли. Основните модули на обучението са:  Принципи на кръговата икономика. Рециклиране, възстановяване и усвояване при компютърния хардуер;  Работа с машини за рециклиране. Базови етапи, компютърен хардуер - обдухване, разглобяване, анализ. Тест на отделни компоненти, асемблиране, обновяване;  Системи за тестване на компоненти;  Видове рецилируем хардуер и особености на различните устройства. За постигането на тези умения ще се проведе курс за специфично обучение: - Тема: Рециклиране на използван хардуер - лаптопи, монитори, таблети, компютри. Обучение на процесите по рециклиране - Хорариум часове: 1 група по 84 уч.часа + 3 уч.часа изпит - Форма на провеждане на обучението: присъствена - Брой обучавани лица: 5 лица (всички лица са на Бенефициента) - Изисквания обучител: инженер „компютърни системи", който да има мин 3 г. опит в изграждане и управление на системи за рециклиране - Документ, доказващ завършеното обучение: Сертификат за специфично обучение 13 640.00 13 640.00
Обучение за повишаване на професионална квалификация по част от професия по 2 СПК - курс 4-Програмиране за създаване на нови функционалности в опериращи системи с голямо натоварване: Заетите лица в предприятието на Кандидата са специалисти в областта на създаването и управлението на бази от данни. Големия набор от функционалности и информация в проектите изисква различен подход при създаване на нови функционалности и обработката на данни, за да се постигне непрекъсваем процес и да се гарантира работата на вече публикуван релийз. Предизвикателство при дългогодишно разработваните системи, които имат разнородни функции е тестването преди официален релийз. Разделянето на съществуващите функционалности в различни слоеве и създаването на специфични автоматизирани тестове за тяхното тестване, гарантира безпроблемната работа. Ползването на Unit тестове, които тестват само определена функционалност над която се работи, също гарантират безпроблемна работа на цялата система и бързо откриване и отстраняване на проблеми. Обектноориентираните програмни езици и бази данни, дават възможност за работа с големи масиви от информация, без това да натоварва системата. Преминаването на подобен курс ще повиши професионална квалификация на заетите лица, като разшири възможностите им за създаване на програмен код и по този начин повиши конкуренноспособността и качеството на предлаганите продукти от компанията. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  ЗБУТ при извършване на дейности с ИКТ;  Continuous integration-поетапно деплойване на нови функционалности, отстраняване на локални проблеми и бъгове;  Автоматично тестване при големи системи. Създаване на автоматизирани алгоритми за тестване;  MongoDB-обектно ориентирана база от данни, базирана на JSON формат;  Vue.js/Angular–Начин на работа и предимства пред други front-end езици. Библиотеки за работа и начин на интеграция;  Python – възможности и предимства на програмния език пред останалите при създаване на back-end функционалности. За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Програмиране за създаване на нови функционалности в опериращи системи с голямо натоварване”: - Професия: 481010 - Програмист; - Специалност: 4810101 - Програмно осигуряване; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (76 уч.ч. - теория и 224 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 9 лица (всички лица са на Бенефициента); - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Част от занятията, които са упражнения ще се проведат дистанционно. Те ще се осъществят през специална web-базирана платформа. Всяко лице, включено в курса ще получи регистрация на платформата и ще може да осъществява достъп с име и парола. В web-платформата Изпълнителя ще предоставя на обучаемите лица материалите за упражнения и самоподготовка. Тези материали ще са в електонен формат и ще могат или да се изтеглят на работната станция или интерактивно да се изпълняват на момента. Тези занятия и упражнения ще се контролират от лектора през платформата за дейностите изпълнени от лицата и чрез резултатите от упражненията. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 5 400.00 3 600.00
Обучение за повишаване на професионална квалификация по част от професия по 2 СПК - курс 5-Икономическо информационно осигуряване: За да могат заетите лица на административна и/или маркетинг позиция да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да получат допълнителна квалификация. Административната и маркетинг дейност изисква бърза, точна и своевременна обработка на всички бази от данни, за да може да се вземата правилни и ефективни решения. За да се реализират тези изисквания е необходимо тези лица да могат да работят със съвременна ИКТ и съответната периферия. Също така трябват и знания за поготовка на икономическата информация във формат и вид удовен за въвеждане и обработване от специализиран и стандартен офис софтуер и такъв за работа с бази от данни. Чрез придобитите знания и умения всички работещи ще могат качествено и бързо да изпълняват възложените им дейности и задължения по обработка, съхраняване и анализиране на икономическа и търговска информация. Целта на професионалното обучение е лицата да добият знания и умения за:  Спазва здравословни и безопасни условия на труд при извършване на икономически, информационни и административни работи;  Умее да различава и разбира финансовите и маркетинг документи на предприятието ;  Умее да борави със системи, автоматизиращи основните видове организационно-управленски структури и маркетинг документи;  Събира, обработва, съхранява и анализира икономическа и маркетинг информация;  Разбира основните етапи на информационно осигуряване с ИКТ на икономическите и бизнес процеси; За постигането на тези умения ще се проведе курс за професионално обучение „Икономическо информационно осигуряване”: - Професия: 482020 - Оператор информационно осигуряване; - Специалност: 4820201 - Икономическо информационно осигуряване; - квалификация по част от професия по 2 квалификационна степен; - Хорариум часове: 300 уч.часа (96 уч.ч. - теория и 204 уч.ч. - практика) + 12 уч.часа изпити (6 уч.ч.-изпит теория и 6 уч.ч.-изпит практика); - Брой обучавани лица: 14 лица (8 на Бенефициента и 6 на Партньора); - Документ, доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение. Част от занятията, които са упражнения ще се проведат дистанционно. Те ще се осъществят през специална web-базирана платформа. Всяко лице, включено в курса ще получи регистрация на платформата и ще може да осъществява достъп с име и парола. В web-платформата Изпълнителя ще предоставя на обучаемите лица материалите за упражнения и самоподготовка. Тези материали ще са в електонен формат и ще могат или да се изтеглят на работната станция или интерактивно да се изпълняват на момента. Тези занятия и упражнения ще се контролират от лектора през платформата за дейностите изпълнени от лицата и чрез резултатите от упражненията. Извършеното професионално обучение е стабилна основа за надграждане с нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. В началото ще се проверява минималното входящото ниво на курсистите – навършени 16 години, средно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват професията. Професионалното обучение, ще се осъществи от Изпълнител по модулна система, акцентът ще се постави върху практическите модули. Методиката за провеждането на курсовете, които са за степен на професионална квалификация или по част от професия, се основава на одобрени от НАПОО учебни планове и програми. От изключителна важност за екологичната устойчивост е намаляване на отрицателното въздействие на транспорта върху качеството на околната среда. С цел насърчаване използването на транспорт с по-ниски емисии на парникови газове при изпълнението на дейностите, финансирани по проекта ще се изплащат на курсистите транспортни разходи единствено за обществен транспорт. В рамките на обучението като задължителен елемент ще бъде включен модул, свързан с ефективно използване на ресурсите, опазване на природата и околната среда, управлението на отпадъците и др. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката. 8 400.00 7 200.00
Обучение за придобиване на ключови компетентности по КК2 - курс 5-Английски език.: За да могат наетите лица да изпълняват ефективно и качествено задълженията си е необходимо да могат да комуникират свободно и на английски език. Това е необходимо за да работят свободно и качествено с техническата документация на техническото оборудване, както и за технически спецификации и информации за нови технологии и разработки в областта на производство на Кандидата. Също така езикът е необходим и при обслужване на англоезични клиенти. Всички заети лица работят с офис и/или специализиран софтуер. В този софтуер всички помощни, управляващи менюта и хелпове са на английски език. Също така ще трябва да се ползва печатни издания и литература, както и попълване на документи на английски език. Всичко това обуславя провеждането на обучение по ключова компетентност 2 "Общуване на чужди езици" и по-специално курс за Английски език. Учебната програма по английски език дава възможност за изучаване на английски език на функционална основа и цели изграждане на комуникативна компетентност чрез балансирано и паралелно развиване на знанията по граматика, лексика и фонология и на уменията за слушане, говорене, четене и писане. Езиковите и речеви умения се изграждат интегрирано, в резултат на което в края на обучението курсистите трябва да могат: да разбират и интерпретират текст; да извличат и коментират информация; да общуват в реални и симулирани ситуации; да създават текст. Приоритет в обучението по английски език ще има комуникативната насоченост, тъй като средата за работа, предполага повече срещи и изисква активното използване на езика в устна и писмена форма. Ще се наблегне и на изучаването на специализирана лексика и езикови структури от областта на администрацията, услугите и производството, за да може да се осъществява успешна професионална комуникация при устно или писмено изказване. За постигането на тези знания и умения ще се проведе курс за обучение по КК2 - Английски език-3 нива: - Хорариум часове: 300 уч.часа (150 уч.ч. - теория и 150 уч.ч. - практика) + 3 уч.часа изпит (общо за 3-те нива); - Брой обучавани лица: 20 лица (14 на Бенефициента и 6 на Партньора); - Документ, доказващ завършено обучение: Сертификат за проведено обучение. Част от занятията, които са упражнения ще се проведат дистанционно. Те ще се осъществят през специална web-базирана платформа. Всяко лице, включено в курса ще получи регистрация на платформата и ще може да осъществява достъп с име и парола. В web-платформата Изпълнителя ще предоставя на обучаемите лица материалите за упражнения и самоподготовка. Тези материали ще са в електонен формат и ще могат или да се изтеглят на работната станция или интерактивно да се изпълняват на момента. Тези занятия и упражнения ще се контролират от лектора през платформата за дейностите изпълнени от лицата и чрез резултатите от упражненията. Извършеното обучение по ключова компетентност 2 дава нови знания и умения с цел повишаване пригодността за заетост. Обучението и по ключови компетентности, ще се осъществи от Изпълнител. След всяко от 3-те нива ще се установява степента на усвояване на преподадения материал. Методиката за провеждането на обучението по ключови компетентности ще се основава на изискванията от АЗ и ПМС 280. Проверява се минималното входящото ниво на курсистите – навършени 15 години, основно образование, да са физически годни и психически здрави за да упражняват уменията, които ще придобиват. Курсистите ще придобият знания и умения, от които наистина се нуждаят, и които ще могат реално да приложат в практиката и изпълняваните от тях професионални задължения. 14 000.00 10 500.00
Полагане на изпит и издаване на документи на успешно завършилите.: Целта е да се оценят знанията и уменията на обучаемите лица на основата на оценки от проведените изпити и да се издадат съответните документи за успешно завършилите обученията лица. 0.00 0.00
Предоставяне на възможност за гъвкави форми на заетост за заетите лица за периода на обучение.: Поради натовареността от провеждане на различни обучения, във всеки един работен ден ще има занятия. Също така и в някои от почивните дни също ще се провеждат учебни занятия. В тази връзка и с цел заетите лица от една страна максимално ефективно да участват в учебния процес, а от друга да не се нарушава производствения процес, то за периода на провеждане на обученията заетите лица ще преминат в гъвкава форма на заетост. 21 900.00 13 026.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).