Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Project duration is 15 months and will be implemented in Blagoevgrad. The overall objective of the project is to create sustainable work places in TPK Nov sviat by providing professional opportunity for realization of unemployed people from Blagoevgrad and the region in the sewing industry.
Specific objectives are:
•	ensuring of employment in the sewing industry for 20 unemployed persons registered at the Department Labor office in Blagoevgrad
•	enhancing the professional qualifications of the newly appointed 20 persons by conducting professional training for the profession "Operator in the production of clothing
•	 improving the quality of new work places in the cooperative by investing in the purchase of new equipment.
To achieve pointed objectives will be realized activities for selection and hiring  of 20 unemployed people from priority target groups of the program / 2 persons with low level of education, 2 long-term unemployed, 10 unemployed, two people with disabilities and four youths to 29 years old/ as they will be trained to acquire professional qualifications in "Operator in the production of clothing" and activities for  formation of new work places and reconstruction of part of the existing work places in production of cooperative for placement of newly appointed 20 persons.
The realization of this project proposal will contribute to the achievement of the expected results of the program, as it provides 20 unemployed people from priority target groups to be included in the project activities, all will be professional trained and as a result gain a qualification and at least 10 of them at leaving the project will continue their work in the cooperative.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на дейността е създаване на организационни условия и предпоставки за успешно стартиране и изпълнение на проекта. Организацията и управлението на проекта се осъществява от проектен екип в състав ръководител, координатор и счетоводител. Дейността включва: 1.1. Мобилизиране на проектен екип и провеждане на първа работна среща; 1.2. Провеждане на ежемесечни срещи на проектния екип; 1.3. Административни и счетоводни дейности по проектното осигуряване; 1.4. Разработване и подаване на междинни и финални отчети (технически и финансови) и съответните искания за плащане. Гореизброените дейности ще се осъществяват в рамките на целия проект. Чрез заложените дейности по провеждане на ежемесечни срещи на проектния екип ще се осигури постоянен вътрешен мониторинг на проекта. Тези дейности дават информация за напредъка при изпълнението на проекта и възможност за коригиращи стъпки и целят отчитане на: постигането на целите, ефикасността и ефективността на използваните ресурси в съответствие с планираните; съответствието между планирани и изпълнявани дейности и доколко изпълнението им гарантира постигането на целите на проекта и програмата; постигане на индентифицираните в проектното предложение индикатори. 14 935.40 15 148.83
Подбор и назначаване в кооперацията 20 безработни лица за период от 12 месеца: Дейността включва: - Избор на безработни лица от Дирекция „Бюро по труда” гр. Благоевград за включване в заетост - Наемане на 20 безработни лица на трудови договори в ТПК Нов свят за период от 12 месеца . Дейността за избор на безработни лица от Дирекция „Бюро по труда” гр. Благоевград за включване в заетост ще бъде реализирана от екипа по проекта. Процедурата за подбора ще се проведе в съгласие с изискванията на програмата, както и на Агенцията по заетостта. Целта е да бъде извършен подбор на 20 безработни лица от приоритетните за програмата целеви групи за включване в проекта, както следва: - 2 безработни лица с ниска степен на образование; - 2 продължително безработни; - 10 безработни лица; - 2 безработни с увреждания; - 4 безработни младежи до 29 г. вкл. ТПК Нов свят предвижда да осигури заетост за период от 12 месеца на избраните безработни лица от допустимата целева група, като по този начин ще се предотврати по-нататъшната им трудова и социална изолация. Предвижда се разкриване на 20 нови работни места, оборудвани със закупени в рамките на проекта съвременни машини и съоръжения и налични такива в кооперацията. 115 557.68 144 723.67
Закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на нови машини, свързани със създаването на нови работни места в кооперацията: Предвижда се закупуване, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на 5 нови машини, свързани със създаването на нови работни места в кооперацията. Чрез внедряването на оборудването се създават т.нар. тесни места в производството, които увеличават пропусквателната възможност и дават възможност за увеличаване на производството в кооперацията. Това от своя страна създава условия за устойчова заетост на новоназначените лица и е предпоставка за наемане на нови такива. За реализацията на дейността ще бъдат предприети следните действия: 1. Избор на изпълнител съгласно изискванията на ПСМ 118 2. Сключване на договор с избрания изпълнител 3. Доставка на оборудването и подписване на приемо-предаватален протокол 4. Инсталиране, тестване и пускане в експлоатация и подписване на финален приемо-предавателен протокол. 59 000.00 58 980.00
Провеждане на обученията по професионална квалификация на новоназначените лица: Целта на дейността е предоставяне на подходящо обучение на представителите на целевата група с цел да придобият или повишат своята професионална квалификация, да бъдат по- адаптивни към динамичните условия на пазара на труда и по-сигурни за своята реализация на трудовия пазар. Предвижда се в рамките на проекта 20-те новоназначените лица да преминат професионално обучение за придобиване на професионална квалификация по професия Оператор в производството на облекло код 542050, специалност Производство на облекло от текстил, код 5420501 – втора квалификационна степен. Курсът ще бъде с продължителност 660 уч. часа, от които 136 теория и 524 практика. Обученията ще бъдат реализирани чрез присъствена/дневна форма на обучение на работното място при дневна продължителност не по-малко от 6 учебни часа. При недостиг на безработни лица от целевите групи от община Благоевград, такива ще бъдат осигурени от община Симитли, област Благоевград. Ще бъдат поети транспортните разходи на тези участници до и от град Благоевград. 27 135.00 30 221.08
Изработване, организация и осъществяване на съпътстваща програма за визуализация на проекта: Дейността цели осигуряване информираност и публичност на проекта и финансиращата програма, както и повишаване на чувствителността на фирмите от бранша относно темата за инвестиции в човешките ресурси като основен принцип за повишаване на конкурентноспособността. Не на последно място предвидените дейности за информиране и публичност целят и създаване на предпоставки за мултиплициране на успешните практики от настоящия проект. Важно място в организацията и успешното осъществяване на проекта заема съпътстващата програма за визуализация. Според проекта тази програма трябва да включва: • Подготовка и провеждане най-малко на две пресконференции с представителите на местните медии. • Изработване и поставяне на подходящо място пред входа на Предприятието на информационно табло за Проекта. • Изработване на информационна брошура по проекта в тираж 500 бр., която да дава информация за целите, дейностите и резултатите по проекта, както и за финансиращата програма • Изработване на 2 банера по проекта, които да се ползват по време на обучителните дейности • 4 публикации в местни печатни и/или електронни медии, отразяващи напредъка по проекта. • 10 стикери за закупеното ново оборудване по проекта /по два стикера на машина/. Визуализационните материали ще бъдат разработени, съгласно всички изисквания на Европейския Съюз. 1 500.00 1 470.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).