Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The project is third phase of the integrated system of Sofia Municipality  (SM) and includes building a modern facility for utilization of RDF-fuel, produced in the Plant for MBT of Sofia Municipality (2nd phase), and production of thermal and electric energy. The electric energy produced will be supplied to the national grid, and the thermal energy  to the heating network on the territory of Sofia Municipality (SM). The installation is a solution of the type "waste to energy" and has the following preconditions: Amount of RDF for recovery: 180 000 t/year; General availability of the installation: 8 000 h/year; Calorific value of RDF: Nominal -13GJ/t, diversion between 10GJ/16GJ and 16GJ/t.
The project consists of the following basic systems:
• Bunker for storing RDF;
• Furnace (combustion technology using moving grates with a capacity of 22,5 t/h at 13MJ/kg);
• Boiler ( horizontal steam boiler with parameters: 100 t/h, 60 bars, 425°C);
• Flue gas treatment (reactor, filter bag/sleeve, flue gas condenser;
• Chimney - wet one, 80 metre high;
• Turbine/generator (for electricity production, gross 21MWe);
• Heat production with a capacity of 55MWt;
• Heat accumulator, storage capacity 230 MWh;
• auxiliary equipment (cooling system, UPS, cranes, etc.).
The installation will be located on the site, property of "Toplofikatsia" Sofia EAD (JSC), with a total construction area of 19 000 m2. Within the set out site will be located the main production-administrative building, reception department, modified fuel bunker, storage for bottom ash, fuel tanks for diesel-generator and ammonia water, heat accumulator, electronic scales and transportation area. There will be an appropriate control and monitoring of pollution of soil, air and water provided for to the Installation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Дейности, свързани с подготовката на проект „Проектиране и изграждане на инсталация за комбинирано производство на енергия в София с оползотворяване на RDF – трета фаза на интегрирана система от съоръжения за третиране на битовите отпадъци на Столична община“: За целите на проектното предложение, бяха подготвени следните документи: 1. Предпроектно/Прединвестиционно проучване; 2. Изготвяне на идеен проект на инсталацията; 3. Изготвяне на анализ разходи-ползи и предпроектно проучване за Проекта; 4. Изготвяне на финансови анализи и изследвания, обосновки, становища, информации и проучвания и подготовка на документация, с цел - издаване на административни актове по законодателството по околна среда и издаване на разрешителни/регистрационни актове, и др. документи, необходими за подготовката на проектното предложение; 5. Актуализиране на изготвените документи; 6. Изготвяне на Доклад за оценка въздействието върху околната среда (ДОВОС); 7. Изготвяне на подробен устройствен план – изменение на план за регулация, с който е отреден теренът, собственост на „Топлофикация София” ЕАД за изграждане на Инсталацията; 8. Изготвяне на комплексен доклад за оценка съответствие на инвестиционния проект с основните изисквания към строежите; 9. Извършване на специализирани услуги във връзка с допустимостта на финансиране на проекта по ОПОС 2014-2020 - юридически, икономически, нотариални, инженерни и др., вкл. изготвяне на правно становище относно попадането на Инсталацията в обхвата на Директива 2003/87/ЕО за установяване на схема за търговия с квоти за емисии на парникови газове и за дефиниране на типа инсталация; 10. Предоставяне на консултантска помощ при решаване на възникнали проблеми при подготовка на необходимите документи в процеса на кандидатстване (Рамбол); 11. Изготвяне на анализ за съвместимостта на проекта с приложимото законодателство на ЕС в сферата на държавните помощи; 12. Изготвяне на компенсационен механизъм по проекта; 13. Изготвяне на проект на Споразумение за партньорство и на Финансово споразумение между Столична община и „Топлофикация София” ЕАД; 14. Изготвяне и съгласуване на проект на Договор за възлагане на обществена поръчка за услуги от общ икономически интерес в областта на управлението на отпадъците; 15. Изготвен и актуализиран Формуляр за кандидатстване (на английски език) за безвъзмездна помощ по ОП „Околна среда 2014 - 2020 г.”; 16. Изготвяне на писмо до Държавна агенция "Електронно управление" за утвърждаване на Проекта; 17. Създаване на Звено за подготовка на проектното предложение; 18. Подадени документи за издаване на Разрешително за строеж; 19. Формуляр за кандидатстване, вкл. комплектоване на проектното досие и прилагане на необходимата техническа и административна документация съгласно Насоките по процедурата; 690 243.73 537 868.82
Дейност 2: Техническа помощ съгласно Споразумение за представяне на услуги във връзка с подкрепа за проекти в рамките на Меморандума за разбирателство относно подкрепа на проекти на ЕС между правителството на Р България и с Европейска инвестиционна банка : В изпълнение на ангажиментите, поети с Меморандума за разбирателство относно подкрепа на проекти на ЕС между правителството на РБългария и ЕИБ, на 01.03.2018 г. Столична община и Топлофикация София подписаха с ЕИБ тристранно Споразумение за предоставяне на услуги. Целта на Споразумението е да се определят условията, при които ЕИБ ще предостави подкрепата. Съгласно Анекс 1 "Описание на услугите" към Споразумението основната цел на услугите, които ще бъдат предоставени е да се допринесе за укрепване както на техническия, така и на управленския капацитет на ТОПЛОФИКАЦИЯ и СО за успешното изпълнение и експлоатация на проекта. Всички процеси на възлагане на обществени поръчки, свързани с проекта, да бъдат изцяло в съответствие с приложимите директиви на ЕС и националното законодателство. В ограничена степен услугите осигуряват подкрепа за СО при управлението на договорното споразумение за предоставяне на безвъзмездни средства за проекта и финансовия договор с ЕИБ. СО и ТОПЛОФИКАЦИЯ получават услуги за техническа помощ за организирането на фазата на изпълнение и за подготовката на експлоатационната фаза на проекта, в следните области: Създаване на ефективно звено за изпълнение на проекта (ЗИП); Отговори на въпросите на Европейската комисия относно подаването на заявлението за безвъзмездни средства от ЕС за проекта; Възлагане на следните ключови договори в съответствие с правилата на ЕС: Инженерът, член на FIDIC ; договор за проектиране и строителство, обхващащ целия проект; Помощ за справяне с правните, техническите и икономическите аспекти, свързани с измененията и исканията по договора; Съдействие при изпълнение на задълженията им по договор за предоставяне на безвъзмездни средства и финансов договор с ЕИБ; Разработване на стратегия за наемане на персонал за експлоатация и поддръжка и за наемане на ръководни кадри и експерти извън организацията; Разработване на стратегия за експлоатация и поддръжка на проекта. Съгласно споразумението трета(и) страна(и), упълномощени от ЕИБ, когато е необходимо, ще изпълняват услугите, с оглед оказване на подкрепа на СО и по-специално на ТОПЛОФИКАЦИЯ за успешното изпълнение на проекта и подготвянето на експлоатационната фаза. Дейности, които ще бъдат изпълнявани са: - Във връзка с изграждането на капацитет: предоставяне на подкрепа и съвети на СО и ТОПЛОФИКАЦИЯ с цел въвеждане на адекватно управление и организация за фазата на изпълнение и експлоатация на проекта и за управление на задълженията им към Европейската комисия, Европейската инвестиционна банка и Управляващия орган (УО ): - Във връзка с поръчките на инженера на FIDIC: предоставяне на подкрепа и съвети на ТОПЛОФИКАЦИЯ във връзка със сключването на договор за услуга с инженера на FIDIC. Инженерът на FIDIC ще действа в качеството си на инженер, съгласно договор за проектиране и строителство, а също така и като инженер за независим строителен надзор, както се изисква от българското законодателство. Трябва да се осигури пълно съответствие с процедурите за възлагане на обществени поръчки, както е определено на равнище ЕС и на национално равнище: - Във връзка с възлагането на поръчки на изпълнителя на договор за проектиране и строителство: ще се предоставят подкрепа и съвети на ТОПЛОФИКАЦИЯ във връзка с възлагането на договор за проектиране и строителство, който обхваща целия обхват на проекта и включва услуги за техническа поддръжка от страна на изпълнителя на договор за проектиране и строителство след приемането на изпълнението. Трябва да се осигури пълно съответствие с процедурите за възлагане на обществени поръчки, както е определено на равнище ЕС и на национално равнище. Дейността е стартирала на 04.06.2018 г. *Планираният месец за стартиране на дейностите по проекта (за подписване на АДБФП) е месец ноември 2018 г. Подробна информация е налична в Приложение 24.30_Sporazumenie_EIB_SO_Toplo.rar 1 642 897.20 958 356.70
Дейност 3: Организация и управление на проекта : Въз основа на разпоредбите, заложени в Споразумението за партньорство, проектът ще бъде осъществен в тясно сътрудничество и партньорство между Столична община (СО) в ролята на бенефициер и „Топлофикация София“ ЕАД (ТС) в ролята на партньор. Сформира се Екип за управление на Проекта /ЕУП/, състоящ се от 27 човека - служители на общинската администрация, експерти от Топлофикация-София ЕАД и външни експерти. Като първа стъпка ще се проведе начална организационна среща, на която ще се обсъди подробен план за осъществяване на дейностите и ще се разпределят отговорностите между членовете на екипа. Експертите ще подготвят необходимата документация и ще извършат необходимите стъпки, съгласно указанията на УО на ОП „Околна среда” 2014-2020 г. за сключване и изпълнение на Административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (АДБФП). EУП ще носи отговорността за цялостното управление на Проекта, изпълнение на изискванията на АДБФП и успешното приключване на Проекта. По време на изпълнение на целия Проект, EУП, подпомаган ежедневно от външните експерти, ще изпълнява функциите, свързани с: - координация на дейностите по Проекта; - мониторинг и контрол за изпълнение на всички договори с външни изпълнители, осъществяващи дейности по Проекта; - оценка и докладване за напредъка и изпълнението на Проекта (месечно, тримесечно, годишно, окончателно); - подготовка на документите, необходими за извършване на плащания и за верификация на разходите, мониторинг и докладване, както и финансово управление на Проекта; - архивиране; - информиране и публичност за Проекта. Екипът за управление на Проекта ще организира, координира и участва при провеждане на процедури за избор на изпълнители на обществени поръчки, осъществяващи дейности по Проекта. Екипът за управление на Проекта ще осъществява и комуникация и координация с всички заинтересовани страни по Проекта, включително контролиращи и одитиращи органи. Бенефициентът и партньорът ще съблюдават и за ненадвишаване на размера на договореното и изплатено възнаграждение към членовете на ЕУП за избягване на риск от неверифициране на средства. По време на последния месец от изпълнението на Проекта, Екипът за управление на Проекта ще осъществи дейности, свързани с приключването на Проекта: - Разглеждане и приемане на резултатите от изпълнителя по договорите за изпълнение на дейностите. - Подготовка и представяне на окончателен доклад по Проекта заедно с искането на средства за балансово (окончателно) плащане по Проекта. - Окончателно архивиране на материалите по Проекта по начин, гарантиращ спазване на изискванията за последващ одит на изпълнението на Проекта от отговорните институции и в съответствие с изискванията за архивиране на Договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ. Привлечените външни експерти ще подпомагат ежедневно Екипа за управление на Проекта на Столична община и Топлофикация - София ЕАД в цялостното управление и изпълнение на изискванията на АДБФП с ОП „Околна среда” 2014-2020 г., включително на изискванията за: - оценка, мониторинг и докладване за напредъка и изпълнението на Проекта (месечно, тримесечно, годишно, окончателно); - верификация и финансово управление на Проекта; - провеждане на процедури за избор на изпълнители на обществени поръчки и контрол на изпълнението на договорите от избраните изпълнители; - изпълнение на мерките за информиране и публичност. Взаимодействието между експертите от страна на СО, ТС, Техническа помощ, ЕИБ и УО на ОПОС, изискванията към ЕУП и длъжностите характеристики на експертите са разработени от консултанта, избран съгласно Споразумение за представяне на услуги във връзка с подкрепа за проекти в рамките на Меморандума за разбирателство относно подкрепа на проекти на ЕС между правителството на Р България и с Европейска инвестиционна банка и ще бъдат осъществявани съгласно техните препоръки. 6 547 902.97 0.00
Дейност 4: Информация и комуникация : Мерките за информация и комуникация следва да разяснят целта на проекта (изпълнението на дейност 6), ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Дейности за информация и комуникация, обхващат целия период на изпълнение на проекта и популяризират приноса на фондовете на ЕС и на оперативната програма. Тези дейности включват приложимите за процедурата мерки и реквизити съгласно „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия, както следва: Дейност 4 предвижда осъществяване на мерките за осигуряване на информираност и публичност за популяризиране приноса на Европейския съюз и Р. България в изпълнението на дейност 6 от Проекта. Звеното за изпълнение ще е отговорно за организацията и изпълнението на тази дейност, в рамките на която ще бъде извършено: - Поддържане на информация за хода на Проекта на интернет сайта на Столична община; - Изработка на билборд, с размери не по-малки от 4х3 м.; - Постоянна обяснителна табела, с размери не по-малки от 50х70 см.; - 2 бр. публични събития - 1) подписване на договора за БФП; 2) приключване на проекта; - 2 бр. официални церемонии - една церемония за ефективния старт на проекта (първа копка) и една церемония за пускане на обекта в експлоатация; - 2 бр. информационни дни за представяне на напредъка на проекта; - Изработка на печатни информационни материали - брошури с информация за проекта, покани, папки и блок листа; - Изработка на промоционални материали - химикалки, флаш памет (USB), преносими зарядни и др.; - 2 бр. банери; - Заснемане и производство на промоционален филм, с продължителност не по-малко от 10 мин. и не-повече от 15 мин.; - Информационни стикери за закупените машини и оборудване по проекта; - 50 бр. ПР публикации (подготвени материали, които се изпращат към медиите) - подписване на договора за БФП; подписване на договора за строителство; ефективния старт на проекта (първа копка), пускане на обекта в експлоатация и др. публикации, не по-малко от един път месечно за периода след сключване на договор с Изпълнител на дейността; - Заснемане и производство на 3 бр. рекламни клипове за излъчване по телевизии, с продължителност от 15 секунди; - Външен хард диск 1TB, 50 бр.; - Мултимедия + прожекционен екран + безжична лазерна показалка, 1 бр. – за презентиране, показване на снимки и излъчване на видеа; - Закупуване на телевизионно време. 586 750.20 0.00
Дейност 5: Изпълнение на функциите на Консултант по смисъла на Закона за устройство на територията с оглед оценка на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор, както и изпълнение на функциите на инженер на Възложителя в съответствие с изискванията и договорните условия на FIDIC : Инженерът/Консултантът контролира и осигурява точното изпълнение на Договора за проектиране и строителство /Договора/ от страна на Изпълнителя. 1. Консултантът по смисъла на ЗУТ ще бъде ангажиран да извършва оценка за съответствието на инвестиционния (технически/работен) проект съгласно изискванията на Закона за устройство на територията и Наредбите към него: - Преглед и проверка на изготвените технически и работни проекти от Изпълнителя, избран да проектира и изгражда инсталацията, с цел съответствието му с всички приложими български политики, законодателство и норми, и действащите политики и директиви на Европейския съюз. - Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на проектната документация с основните изисквания към строежите по смисъла на Закона за устройство на територията. - Преглед и оценка на всякакви допълнителни проекти, представени от Изпълнителя на работите, в хода на тяхното изпълнение. 2. Консултантът изпълнява функциите и задълженията на “Инженер” в администрирането на Договора и осъществяването на надзор /супервизия/ върху работите, включително, но не само: - Разпорежда започването на Работите по Договора след получаване на всички необходими одобрения и разрешения; - Преглежда и одобрява подробните графици на Изпълнителя и осъществява надзор върху хода на строителството; - Супервизира стойността, количеството и качеството на изпълнените работи по Договора; - Уведомява Възложителя, в случай че Изпълнителят не изпълнява някое от задълженията си по Договора, както и предприема необходимите действия за коригиране на възникналата ситуация; - Консултира Възложителя по отношение на всички необходими мерки за преодоляване на спорни ситуации и постигане на целите на Договора; - Издава заповеди до Изпълнителя за отстраняване или подобряване на работи, които не съответстват на одобрените проекти и/или на спецификациите; - Разглежда всички искове, предявени от Изпълнителя и съветва Възложителя по валидността на тези искове и по ефекта им върху строителния график и върху разходите за Работите; - Разглежда и контролира представяните от Изпълнителя доклади за напредъка; - Измерва завършените Работи и води подробни записи, включително дневници за измерванията; - Води подробни и точни записи за всички съоръжения, техника, оборудване, работници/служители на Изпълнителя и материали, използвани при строителните Работи; - Следи спазването от страна Изпълнителя на българското законодателство в областта на опазването на околната среда, както и реализацията на мерките и изпълнение на условията, залегнали в Решението по ОВОС; - Потвърждава/верифицира междинни и окончателни плащания към Изпълнителя; - При приключване на Работите заверява екзекутивната документация на Изпълнителя за фактическото строителство като достоверен документ за Работите така, както са изпълнени; - Издава сертификати за завършване след задоволително приключване на Работите съгласно клаузите на Договора и за всички актове по време на строителството, съгласно ЗУТ; - Събира и подготвя цялата документация, необходима за издаването на актовете, съгласно Наредба №3/2003 г.; - Изготвя технически паспорт на строежа; - Оказва съдействие от името на Възложителя, при организирането и взима участие в държавна приемателна комисия, назначавана от Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК), както и във всички други комисии, изисквани съгласно българското законодателство; - Предвижда се „Периодът за съобщаване на дефекти“ да бъде обхванат частично от дейността, за период от два месеца, включващ времето от протокол образец 16 и получаване на Разрешение за ползване на обекта. - След получаване на Разрешение за ползване на обекта и до приключване на Периода за съобщаване на дефекти ще продължи да представлява и действа от името на Възложителя, като .... Поради функционалните възможности на ИСУН 2020 цялото описание на дейността е приложено в отделен файл "Дейност 5 съгласно ДС 1" към раздел „Прикачени документи“. 9 632 085.66 0.00
Дейност 6: Проектиране, вкл. авторски надзор и изграждане на инсталация за комбинирано производство на енергия в София с оползотворяване на RDF-гориво, в т.ч. подготовка, закупуване/доставка/монтаж (пускане в експлоатация) на необходимото оборудване, съоръжения и обзавеждане, както и надзор върху работата на инсталацията през периода за уведомяване за дефекти: С Решение на ЕК е одобрен проект „Интегрирана система от съоръжения за третиране на битовите отпадъци на Столична община (СО) – фаза 1“. С Решение от 2012 г. на ЕК е одобрена фаза 2 на проекта, за строителство на инсталация за МБТ, при работата на която се образува RDF фракция, която би могла да се използва като алтернативно гориво в инсталация на „Топлофикация София“ ЕАД (Топлофикация). Обектите по 1 и 2 фаза са въведени в експлоатация. В изпълнение на Решението на ЕК от 2012 г. се подготви и настоящото проектно предложение. Проектът предвижда RDF да се оползотворява на 0 стойност, с транспорт за сметка на СО. Дейност 6 включва проектиране, вкл. авторски надзор, изграждане, доставка, монтаж, изпитване, въвеждане в експлоатация на „Инсталация за комбинирано производство на енергия в София с оползотворяване на RDF отпадък”, съгласно договорните условия на FIDIC Жълта книга, вкл. необходимата инфраструктура, сгради, оборудване. Дейностите се извършват в съответствие с одобрения ПУП за площадката, изготвения идеен проект и разрешението за строеж. Ще бъде извършено следното: 1.Подготвителна дейност за стартиране на реализацията на инсталацията: Подготовка на площадката; Проучване и събиране на данни за приложимото законодателство, използвани стандарти и правилници и осъществяване на инженерни и геоложки проучвания; Проектиране-изготвяне на пълна проектна документация на база българските стандарти и норми. Разработване на ТП и РП, като същите ще се одобряват и съгласуват на части и при необходимост ще се процедира допълнение на издаденото РС по реда на чл.154 от ЗУТ; Проектиране-изготвяне на пълна проектна документация на база българските стандарти и норми; Поръчка на машини и съоръжения; Получаване на съгласувания и разрешителни. 2.Строителство на сгради и доставка на машини и съоръжения: Издаване на Акт образец 2А - до един месец от сключване на договора за възлагане на дейност 6 и стартиране на строителните дейности по Проекта. Строителни дейности-строителство на носещите конструкции на съоръженията и сградите, масивно строителство в частта, несвързана с доставката на съоръженията; Доставка на машини и съоръжения-на базата на приет технически проект и изготвени спецификации, като доставката включва следните съоръжения: инсенератор/котелна инсталация, турбинно-генераторна група, баланс на съоръженията, инсталации за третиране на димните газове, допълнително оборудване, система за управление и контрол, общо стационарно оборудване и др., подробно описани в приложените КСС;Осъществяване на авторски надзор по време на строителството на обекта. 3. Монтаж, изграждане и завършване на строителството: Монтаж на технологичната част /машини и съоръжения/; Завършване на строителството–довършителни строителни дейности по съответните части на проекта; Достъп на съоръжения–осъществяване на връзките с технологичните потоци, необходими за работата на инсталацията. 4. Изпитания, приемане и пускане в експлоатация: След завършване на строителството и подписване на акт № 15 към Наредба №3/2003 г., се пристъпва към: Функционални изпитания-единични изпитания на съоръженията и функционални проби на отделните системи, за доказване на функционалността на изграждащите съоръжения;Обучение на персонала- изпълнителят трябва да обучи за поддръжка, експлоатация и ремонт на оборудването оперативния персонал и персонала по поддръжка и ремонт в Инсталацията; Провеждане на единични изпитания-извършват се след реализация на “Предварителен пуск”, който след успешна реализация преминава в 72- часови гаранционни изпитания; Комплексни изпитания-за доказване на функционалността на инсталацията като цяло, Комплексни изпитания-за доказване на функционалността на инсталацията като цяло, като се извършва настройка на приборите и съоръженията за работа в предвидените експлоатационни условия; ... Поради функционалните възможности на ИСУН 2020 цялото описание на дейността е приложено в отделен файл "Дейност 6 съгласно ДС 1" към раздел „Прикачени документи“. 350 641 202.40 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).