Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The aftermath of the COVID-19 pandemic has caused the biggest crisis in education in a century, affecting it in an unprecedented way. As a result, the negative impact on human capital will be long-term. The termination of the attendance and the introduction of distance learning have created preconditions for:
- skipping material and lagging behind in learning
- accumulation of inefficiencies in the learning process
- impossibility to ensure equal access of students to the conducted training in electronic distance
- increasing educational inequalities
- increased risk of dropping out
Families with children in pre-school and school education are strongly affected by the new situation, and the effects on them are not only in terms of education, but also in terms of their health and mental health. As a result of the introduced measures for distance learning in the electronic environment, in the municipality of Mezdra reduced educational results of children in school education are reported.
Isolation and screen time have led to cognitive and learning difficulties among children, which requires the implementation of urgent measures to optimize the educational process. That is why, through the implementation of this project, the association aims to conduct an effective dialogue with citizens, businesses and other stakeholders to monitor and evaluate the current legislation regarding preschool and school education in Bulgaria. Open and responsible governance will lead to the improvement of policies in the short and long term in order to better and adequately support children and families in the Republic of Bulgaria.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осъществяване на граждански мониторинг върху политиките и законодателството, провеждани от държавата за училищното и предучилищното образование, чрез проучване и анализ и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата на гражданското участие в управлението - част 1: Дейността е в обхвата на допустими дейности и допринася за постигането на следната конкретна цел по проекта: - осъществяване на ефективен диалог с гражданите, техните организации и средствата за масово осведомяване за партньорско управление и извършване на мониторинг и оценка на провежданите политики и действащото законодателство, свързани с училищното и предучилищното образование. За целта ще бъде извършена оценка, проучване, изследване и анализ на законодателството и действащи политиките и участие на гражданското общество при формулирането и изпълнение на политики в областта на училищното и предучилищното образование. България е в нова кризисна ситуация, вследствие от пандемията COVID-19, която изисква не само мерки за сигурност, но и редица компетентни действия, насочени към децата и семействата. Усилията и инвестираните ресурси на всички ангажирани в образованието през този период на криза са дали добри резултати, но в същото време структурните проблеми, пред които сме изправени през последното десетилетие, остават изключително сериозни и поставят под въпрос способността на образователната система да развива ефективно потенциала на всеки един ученик. Нивата на преждевременно отпадане от училище остават високи, тези на функционална неграмотност също. Неравенството в постиженията на учениците се увеличава. Тези предизвикателства са допълнително изострени от новите изисквания пред учители и ученици, наложени от пандемията. Именно заради това е необходимо извършването на задълбочен анализ и данни - на ниво община, така че да бъдат реализирани дейности с най-голяма добавена стойност за положително въздействие върху децата, учениците и учителите спрямо специфичните им нужди. За постигането на целта (извършване на мониторинга и оценка на провежданите политики свързани с преудилищното и училищното образование) ще бъдат активно включени гражданите, НПО сектора и бизнеса от община Мездра във формулирането и изпълнението на политики за подобряване политиките в краткосрочен и дългосрочен план. Това може да се постигне чрез ясни и прозрачни процедури, които да гарантират достъпа на гражданите до институциите и чрез легитимното гражданско представителство в различни форми за консултации и контрол, което е гаранция за прозрачното и добро управление. Под дейности: 1. Разработване на детайлна методология за събирането, проучването и анализирането на разнообразни източници на информация и документи. 2. Извършване на проучвания и анализ, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране и изпълнение на политики и законодателство свързано с училищното и предучилищното образование. Ще се изготвят анкетни карти, ще се състави списък с най-активните канали за връзка с основните целеви групи – детски градини и учебни заведения, интернет сайтове, платформи, чатове и блогове, ще се извърши анкетно проучване сред представители на целевите групи. Извършване на настолно проучване и изследване на законодателството и действащи политиките и участие на гражданското общество при формулирането и изпълнението им в областта на мерките за образованието - Закон за предучилищното и училищното образование, Закон за закрила на детето и др. Извършване на проучвания на добри практики и иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране и изпълнение на политики свързани с образованието на децата и учениците. 25 000.00 25 000.00
Осъществяване на граждански мониторинг върху политиките и законодателството, провеждани от държавата за училищното и предучилищното образование, чрез проучване и анализ и оценяване въздействието и отправяне на предложения за преформулиране на политики и подобряване на законодателството, включително и за подобряване на средата на гражданското участие в управлението - част 2: Продължение: 3. Изготвяне на наръчник, съдържащ опита на други страни, тенденциите и препоръки за: - за намаляване на административната тежест и облекчаване на задълженията на учителите (посредством преработка на нормативни документи от МОН), за да имат възможност и време да се фокусират върху преподаването; - обучения в различни подходи за ефективно управление на класната стая, за използване на разнообразни методи на преподаване, оценяване и даване на ефективна обратна връзка, които стимулират активното и саморегулирано учене на учениците - организация на учебната година и ваканциите - включването на допълнителни часове в учебната програма, свързани със здравно образование и акцент върху психичното здраве - включването на родителите в изготвянето на планове за оптимизиране на образователния процес като необходима мярка. 25 656.00 25 121.40
Информационна дейност с цел повишаване на гражданското участие в процесите на изпълнение и мониторинг на политики и законодателство за преучилищното и училищното образование: Дейността е в обхвата на допустими дейности и обхваща следната конкретна цел: осъществяване на ефективен диалог с гражданите за открито и отговорно управление, чрез гражданско участие в изпълнението на политики свързани с подобряване на политиките с цел осигуряване на ефективно образование: 1. Организиране на информационна кампания (информационни срещи) с цел повишаване на обществената осведоменост относно възможностите/ механизмите/ инструментариума за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Целта на дейността е чрез информационна кампания да се обхване по широк кръг от граждани, да се информират относно възможностите и механизмите за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики. Основната цел на тази дейност е да се осигури лесен достъп до актуална информация по отношение на алтернативни форми за включване на гражданското общество. В тази връзка се предвижда организирането на информационна кампания, имаща за цел да запознае в детайли обществеността и целевата група родители, бизнес с действащите държавни политики, касаещи училищното и предучилищното образование в България. Ще се състави комуникационна стратегия, в която ще се планира и организира съдържанието - текста на публикациите, ще се изготви медиа план с най-посещаваните он-лайн канали и социални мрежи от целевата група, медиа мониторинг с предварително планираните и реализирани публикации. 2. Провеждане на 3 бр. информационни срещи в гр.Мездра, по време на които ще се даде възможност всички от целевите групи да вземат участие във взимането на решения, даването на препоръки и отнасянето им до съответните институции пряко отговорни за подобряване на законодателната рамка, свързана с предучилищното и училищното образование. Изведените обобщения, изводи и препоръки ще бъдат включени в " Наръчник". По време на информационните срещи ще се разискват проблемите, тенденциите и възможните алтернативи за решаването им, ще се споделят идеи и обмяна на информация. Целта на 3те информационни срещи е не само да очертаят областите, в които трябва да се предприемат мерки, но и да стане повод за обществен дебат, особено в периоди на големи кризи. Участието на експерти и длъжностни лица от държавните институции ще осведомяват и разясняват механизмите и инструментариума за гражданско участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики за предучилищно и училищно образование. Ще бъдат обсъждани всички възможни форми за пряко участие на гражданите. Дейността за организация на събитията, включващи зали, техническо оборудване, кафе паузи и др. ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ. 4 500.00 4 852.22

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).