Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

With the implementation of the current project satisfies the need for improving the working environment by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of organization and human resources management.
The target groups of the project are employees in DORI-M Ltd. persons, including persons over 54 years of age.
The main objective is to improve the working environment in the company by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of organization. The main objective is achieved by following specific:
1) Providing an opportunity to facilitate balanced work-life and extending the working life of older workers through the introduction of innovative models of work organization aimed at raising productivity and environmental protection . 
2) Providing healthy and safe working conditions, improving work and health status of employees by providing collective protection measures. 3) Provision of training to employees concerning specific health risks associated with work places and the methods and means of their reduction and prevention. 
4) Providing reposition places for employees to create better quality and sustainable employment.
The expected results of the project are aimed at ensuring safety and quality employment. These measures are part of the support that the OP HRD  provides for a transition to a low-carbon, sustainable climate change, environmentally sustainable and resource-efficient.
Results are achieved through activities associated with providing good and safe working conditions for the target group of persons through various measures promoting employment and combating poverty and social exclusion.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Цел на дейността: Основната цел на дейността е да се осигури качественото и своевременно осигуряване, наблюдение, организация и управление на дейностите. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на качествено и съобразно заложените изисквания изпълнение на проектните дейности. Екипът по организация и управление на проекта следи за изпълнението им, съгласно заложените изисквания за качество, резултат, цена и срокове, като осигурява публичността и прозрачността, свободната и лоялна конкуренция и равнопоставеността при изпълнението на проекта. Дейността включва наемане на екип за организация и управление на проекта при спазване на условията на договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията на процедура BG05M9OP001-1.008 "Добри и безопасни условия на труд" и действащото законодателство при избор на външни изпълнители, включително Глава четвърта „Специални правила за определяне на изпълнител от бенефициенти на безвъзмездна финансова помощ, и чл. 49 от ЗУСЕСИФ (ДВ, бр. 101 от 22.12.2015 г.). Екипът за организация и управление на проекта се състои от следните експерти: 1) Ръководител проект – 1 бр. – ръководителят на проекта е главното отговорно лице за изпълнение на проектните дейности. Сред основните дейности на ръководителя са да организира, ръководи, координира и контролира цялостното изпълнение на договора за безвъзмездна финансова помощ, като следи за целесъобразното, законосъобразното, административното, техническото изпълнение и ръководи, координира и контролира работата на екипа за управление на проекта, като разпределя задачи и отговорности между експертите. 2) Координатор – 1 бр. – координаторът се грижи за обезпечаването на проектните дейности. Сред основните дейности на координатора са да организира и координира изпълнението на дейностите по проекта, като обезпечава комуникацията и координацията между експертите ангажирани в организацията и управлението на проекта и участниците. 3) Счетоводител – 1 бр. – счетоводителят е ангажиран с финансовото обезпечение и контрол на разходите в изпълнение на дейностите по проекта. Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1 – Сформиране на екип за организация и управление на проекта (1 месец, паралелно с ЕТАП 2) Задача 1: Сключване на договори с лицата ангажирани с организацията и управлението на проекта. Задача 2: Провеждане на първа работна среща за запознаване на екипа с изискванията на проекта и задълженията им в изпълнение на дейностите. Задача 3: Подготовка за стартиране на проекта чрез изготвяне на план график за работа, график за наблюдение, оформяне и окомплектоване на документацията и методите за архивиране на проектната документация. ЕТАП 2 – Организация и управление на проекта (15 месеца) Задача 1: Подготовка за изпълнението на процедури за избор, необходими за изпълнението на дейностите по проекта. Задача 2: Провеждане на процедури за избор и договаряне с доставчици на стоки и услуги , необходими за изпълнението на дейностите по проекта. Задача 3: Организация, управление и мониторинг на изпълнението на дейностите по проекта. Задача 4: Провеждане на контролни срещи за проследяване на междинни резултати от изпълнението на дейностите и създаване/актуализиране на плана за изпълнение. ЕТАП 3 – Отчитане на резултатите (1 месец, паралелно с ЕТАП 2) Задача 1: Провеждане на финална работна среща с цел подготовка за отчитане на постигнатите резултати в изпълнението на проекта. Задача 2: Разработване на финални отчети и други прилежащи отчетни документи, необходими за отчитане на постигнатите резултати пред УО. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Сформиране на екип за организация и управление на проекта (1-ви месец). - Организация, управление и мониторинг на изпълнението на дейностите по проекта (1-ви до 15-ти месец). - Отчитане на постигнатите резултати (11-ти до 15-ти месец). 12 480.00 12 480.00
Информиране и публичност на проекта: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на информиране и публичност на подкрепените в изпълнение на проекта дейности. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности. Дейността се изпълнява съгласно изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация, вследствие на което се осигурява успешната визуализация на проекта. В изпълнението на целия проект бенефициента поема отговорност при всички мерки за информация и комуникация изрично да указва съфинансирането от фондовете на ЕС, чрез поставяне на: 1) Емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; 2) Упоменаване на фонда или фондовете, които оказват подкрепа по проекта; 3) Общото лого за програмен период 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. В допълнение дружеството ще предприеме и мерки за информиране на участниците в проекта и целевите групи по отношение на дейностите, съфинансирани от фондовете на ЕС. Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1. Осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности (от 1-я до 15-ти месец) Задача 1: Подготовка за получаване на услуга за осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на качеството и съдържанието на услугата, които са основа за последващото и разработване. Задача 2: Осигуряване на публичност и визуализация на изпълнените по проекта дейности - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от дружеството изисквания и срокове. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител за осигуряване на информиране и публичност на проекта. - Доставка на информационни табели и информационни стикери за информиране и публичност на проекта, както и прилагане на изискванията Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация в процеса на изпълнение на проекта и след това. 1 800.00 1 710.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители: Цел на дейността: Основната цел на дейността е оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси. Стратегията за развитие на предприятието за осигуряване на добри и безопасни условия на труд се основава на свързаната с нея потребност от организационни промени от различен характер, включително промени в наличните системи за развитие на човешките ресурси. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на добри и безопасни условия на труд чрез въвеждане на иновативни модели за организация на труда в дружеството, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Към момента ДОРИ-ЕМ ООД не разполага със системи за управление на човешките ресурси, като разчита на използването на традиционни практики при организацията на труда. Заетите лица работят при фиксирани смени по график изготвян от ръководството, като не са осигурени възможности за организация на работните им смени, спрямо индивидуалните нужди. Дружеството разполага с три обекта, което прави организацията на труда изключително трудна задача, без наличието на специализиран софтуер, което допълнително затруднява въвеждането на практики за развитие на човешките ресурси. Предвид натовареността, както и факта, че в целевата група попадат лица над 54 г., оптимизацията на човешките ресурси е изключително важна дейност. В изпълнение на дейността си изпълняват мерки за управление на човешките ресурси, които предоставят редица възможности за подобряване на качеството на работните места на лицата чрез изпълнение на следните елементи: 1) Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост, ротация на работните места и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот – оптимизацията се постига чрез система, осигуряваща възможност на служителите да избират търговския обект и началото на всяка смяна, като се спазва общата продължителност на работния ден и работното време на обектите. 2) Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители – дружеството планира провеждането на обучения по компютърна грамотност за лицата над 54 г., като по този начин придобиват нови умения, които осигуряват удължаване на професионалния живот и възможност за смяна на работната позиция. В допълнение лицата ще бъдат обучени да работят с софтуера и да планират съвместяването на личния и професионалния си живот чрез ротация на работното място и избор на работни смени. Изпълнението на дейността включва следните мерки в подкрепа на опазването на околната среда: 3) Въвеждане на метод за разделно събиране и последващо рециклиране на отпадните продукти – дружеството планира създаването на методика и внедряването и в организацията на труда с цел изграждане на навици в подкрепа на опазването на околната среда. На работните обекти ще бъдат поставени и кошове за разделно събиране на отпадъците. В допълнение, създаването на система за развитие и управление на човешките ресурси спестява значителни количества хартия, използвани при електронното създаване на графици и др. организационни документи, като по този начин спомага за опазването на околната среда. Мярката е предвидена с цел насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. прилагане на изискванията на законодателството тези области. Изпълнена по този начин дейността осигурява постигането на следните резултати: 1. Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост и условия за съвместяване на професионалния и личния живот. 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). 3. Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси. 4. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда. 19 200.00 14 950.00
Осигуряване на средства за колективна защита, включително модернизация, реконструкция и обезопасяване на съществуващи обекти, технологични процеси, свързани с подобряване условията на труд: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на служителите за осигуряване на по-висока и по-качествена заетост. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на по-висока и по-качествена заетост чрез осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд. Към момента дружеството разполага с два обекта, като планира осигуряването на различни средства за колективна защита в зависимост от вида и нуждите на съответния обект. Идентифицираните към момента нужди и рискови точки са следните: 1) Влошен микроклимат - анализ на микроклимата в помещенията показва, че показателите отговарят на нормативните изисквания, но помещенията се нуждаят от подобрения поради гранични контролни данни. Основните проблеми от микроклимата при заетите, произтичат от факта, че лицата прекарват целия си работен ден (извън задължителните почивки) в затворено помещение. Вредните замърсители на въздуха съществуват в по-големи концентрации в затворени помещения, отколкото навън, като качеството на въздуха оказва непосредствено въздействие върху здравето. Предвид факта, че работата на заетите е свързана и със струпването на клиенти в затворено пространство, микроклимата за служителите се влошава и възниква необходимост от предприемане на корективни мерки от страна на дружеството. Нуждите за този проблем са свързани с осигуряването вентилационни системи в два от обектите (ж.к. Обеля и ж.к. Надежда) със следната площ: 45 кв.м. в ж.к. Обеля, 43 кв.м. на ниво 1 и 49 кв.м. на ниво 0. Предвижда се и поставянето на климатични системи във всички обекти на дружеството, съобразно големината на помещенията. Поради двуетажното разпределение на обекта в ж.к. Надежда се предвижда поставянето на 4 климатика. За обекта в ж.к Обеля са планирани 2 климатика. 2) Риск от травма - други идентифицирани рискове са свързани с липсата на парапети и перила за обезопасяване на придвижването на заетите по стъпалата към склада и офиса на дружеството, находящи се в ж.к. Надежда. Рискът от падане на предмети съществува при обекта в ж.к. Обеля, поради липса на козирка. Възникналата необходимост дружеството ще се реши чрез поставяне на 10,5 л.м. парапети в обекта в Надежда и и защитни козирки за обектита в Обеля -15 кв.м. Идентифицирана е необходимост и от изграждане на пожароизвестителна система на обектите в Надежда и Обеля. 3) Обездвижване - риск при заетите е и работата в принудителна седяща поза и обездвижването, характерно за управителите и продавач-консултантите. Сред основните проблеми на заетите лица в дружеството в следствие на продължителното обездвижване са проблеми с опорно-двигателния апарат и оросяването на кръвта. За да се облекчи работния процес на лицата е предвидено закупуването на ергономични столове. Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1. Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд (от 3-ти до 15-ти месец) Задача 1: Подготовка за получаване на услуга за осигуряване на средства за колективна защита – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на изпълнението, включително подготовка на документацията за провеждане на процедура за избор на изпълнител/и. Задача 2: Осигуряване на средства за колективна защита - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от дружеството изисквания и срокове. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител за осигуряване на средства за колективна защита. - Изпълнение на дейностите за осигуряване на средства за колективна защита за заетите лица. 52 325.00 73 334.00
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите за осигуряване на по-висока и по-качествена заетост. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на по-висока и по-качествена заетост чрез Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. В изпълнение на дейността се предвижда всички лица, част от целевата група, да преминат обучение относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място. Обучението включва правила за безопасна работа за защита на работещите от опасности и рискове, в зависимост от спецификата на професията им и извършваната дейност на индивидуалното работно място, включително при работа с оборудване, машини, съоръжения и др. и по време на технологични процеси, повлияни от фактори на работната среда и трудовия процес. Обучението включва поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място. Обучението ще се проведе от длъжностни лица с подходящо образование по ред и при условия, определени от работодателя, като се отчитат характерът на изпълняваната работа, конкретните условия на работното място и съществуващият професионален риск. Обучението не се припокрива със задължителния въвеждащ инструктаж за безопасност на труда, съгласно чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ, а надгражда минималните изисквания, като включва: 1) Обучение при работа с машини, съоръжения, включително хладилници, хладилни витрини, фризери, микровълнови машини, тостери, кафемашини, фрешмашини, аудиоуредба, компютърни конфигурации и други уреди включени в електропреносната мрежа. 2) Обучение за методи на действие по време на технологични процеси, повлияни от фактори на работната среда и трудовия процес, включително повишено внимание и концентрация при изпълняване на служебните задължения при разговори с други служители, при обслужването на клиенти или под въздействието на шумове от аудиосистемата. 3) Обучения при използване на различни суровини и материали за подготовка на крайни продукти за клиентите. 4) Обучение за използваните пътни маршрути и рискови зони на работното място. Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1. Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване (от 3-ти до 12-ти месец) Задача 1: Подготовка за получаване на услуга за обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на изпълнението на дейността, включително подготовка на документацията за провеждане на процедура за избор на изпълнител/и. Задача 2: Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване - услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от дружеството изисквания и срокове. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител за обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. - Изпълнение на дейностите за обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване. 2 000.00 6 150.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите чрез оборудване на места за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и места за краткотраен отдих, физическа култура и спорт.: Цел на дейността: Основната цел на дейността е осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите за осигуряване на по-висока и по-качествена заетост. Описание на дейността: Дейността цели осигуряването на по-висока и по-качествена заетост чрез осигуряване на социални придобивки на работещите - помещение за краткотраен отдих, физическа култура и спорт и помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд. Осигуряването на социални придобивки за работещите е свързано със създаване на помещения/места за краткотраен отдих, физическа култура и спорт. Към момента дружеството не предоставя социални придобивки на работещите свързани с възможност за отдих, спорт и физическа култура, които са изключително необходими поради характера на рутинните дейности и продължителното застояване в седнало положение, както и факта, че заетите прекарват целия си работен ден в затворени помещения. За да предостави социални придобивки на целевата група, дружеството предвижда: 1) Създаване на помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд на територията на обекта в ж.к. Надежда. Обект Надежда е съставен от 2 нива. Първото ниво е с площ от 43 кв. м., а ниво 0 с площ от 49 кв. м е офисна и складова част, като се предвижда обособяване на кът за отдих и хранене. Предвижда се дружеството да създаде съответното помещение в обекта, който е и месторабота на заетите и върху който ДОРИ-ЕМ ООД притежава права за ползване и експлоатация чрез договор за наем. В изпълнение на дейността наличното обособено помещение ще бъде оборудвано с: 1. Кухненско обзавеждане – 1 бр., 2. Фурна – 1 бр. 3. Кухненски кани – 2 бр. 4. Аудиоуредба – 1 бр. 5. Фрешмашина – 1 бр. 6. Кафемашина – 1 бр., 7. Тостер – 1 бр. 8. Микровълнова фурна – 1 бр., 9. Хладилник – 1 бр. 10. Фризер – 1 бр., 11. Масажен стол – 1 бр. 12. Маси – 2 бр. 13. Столове – 8 бр. 2) Създаване на място за краткотраен отдих, физическа култура и спорт на територията на обекта в ж.к. Обеля. Предвижда се да се създаде място за отдих и спорт на открито върху имот, които дружеството стопанисва като наемател. Имота е с площ около 30 кв. м., като ще бъде оборудван с: 1. Маси – 2 бр. 2. Столове – 8 бр. 3. Масажен стол – 1 бр. 4. Аудиоуредба – 1 бр. За изграждането на фитнеса на открито дружеството е предвидило закупуването и позиционирането на следните уреди върху площ от 25 кв. м.: 1. Фитнес уреди за кардиотренировки – 2 бр. 2. Фитнес уреди за силови тренировки -2 бр. 3. Фитнес уреди за комбинирани тренировки – 2 бр. Дружеството е предвидило и наемане на специалист за предоставяне на консултации, свързани спорта и физическата култура, който да спомогне за подобряване на общото физическо състояние на заетите. Изпълнението на дейността преминава при следните етапи: ЕТАП 1. Осигуряване на социални придобивки на работещите чрез създаване на помещение за краткотраен отдих, физическа култура и спорт и помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; (от 3-ти до 12-ти месец) Задача 1: Подготовка за осигуряване на социални придобивки на работещите – в изпълнение на тази задача дружеството подготвя изисквания по отношение на изпълнението на дейността, включително подготвя документацията за избор на външен изпълнител. Задача 2: Осигуряване на места за краткотраен отдих, физическа култура и спорт, както и помещение за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; – услугата се извършва от външен изпълнител при стриктно спазване на заложените от дружеството изисквания и срокове. Необходимите стъпки за изпълнение на дейността включват: - Подготовка на документация и провеждане на процедура за избор на изпълнител за осигуряване на социални придобивки на работещите. - Изпълнение на дейностите за осигуряване на социални придобивки на работещите. 39 360.00 39 360.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).