Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The project proposal is aimed at providing support to overcome the main identified food deprivation and basic materials to ensure normal living conditions for people living in extreme poverty, experiencing severe material deprivation and living in social isolation.
The end user of this type of service may be persons and families without income or low incomes, elderly pensioner families and single-income pensioners who are low-income, cannot support themselves with these incomes and property and do not receive support from their loved ones; persons subject to social assistance who are unable to meet their basic living needs and are in need of daily additional support;
Low-income persons who, due to disabilities or health restrictions, have difficulty or impossible to self-service, including single persons with permanent disabilities with low personal incomes from a pension for whom there is no suitable candidate for a personal assistance assistant; persons who, due to incidental circumstances, are in a difficult and vulnerable situation and are in need of this type of assistance;
The purpose of the social service is to provide healthy, varied and nutritious hot food for lunch – soup, main course, bread and at least once a week dessert to individuals and families who cannot provide it themselves or with the help of their loved ones to provide one due to material, financial and health problems.
This aim will be achieved by providing support to overcome the main identified food deprivation and basic materials to ensure normal living conditions for people living in extreme poverty, experiencing severe material deprivation and living in social isolation.
The prepared food will be provided by a specialized municipal enterprise "Social Services" of Kubrat municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Приготвяне на топъл обяд: Община Кубрат ще реализира дейността по приготвянето на топъл обяд със собствен ресурс. След изготвяне на списъци на потребителите по населени места, ще започне реализирането на дейността по хранене, която ще стартира от 01.11.2022г. до 30.09.2025г. вкл.Общия брой работните дни, в които ще се реализира дейността е: 729 в т.ч. за 2022г. от 01.11.2022 до 31.12.2022 г. - 41 работни дни, за 2023г. - 248 работни дни, за 2024г. - 251 работни дни, за 2025г. - 9 месеца по 21 работни дни = 189 работни дни. Дейността ще се реализира от специализирано звено към община Кубрат - ОП "Социални услуги " с предмет на дейност домашен социален патронаж, създаден с решение №22, протокол №29/21.01.2003г. на Общински съвет гр.Кубрат. ОП"Социални услуги" разполага с необходимия квалифициран персонал от счетоводители,социални работници готвачи,домакин, калкулант, шофьори, управител и санитари и с добре оборудвана материална база от складове,подготвителни помещения,кухня,миялно,санитарни помещения и столова общинска собственост. Обектите предоставени за ползване са ДСП гр.Кубрат съгласно Акт за общинска собственост № 48 ,предоставена от община Кубрат за безвъзмездно ползване с-но решение №1,2 от протокол №7/14.06.2004г. на Общински съвет гр.Кубрат и ДСП с.Севар съгласно Акт за общинска собственост № 172 ,предоставена от община Кубрат за безвъзмездно ползване с-но решение №21 от протокол №5/12.03.2004г. на Общински съвет гр.Кубрат, както и с налично оборудване от готварски печки,фурни,хладилници и фризери за приготвяне на храна и осъществяване процеса на хранене . Сградите на Домашния социален патронаж ,където ще се реализират дейността по приготвяне на топъл обяд се намират в: - гр. Кубрат ул. "Страцин"№1. Обектът е регистриран по закона за храните в системата на БАБХ с удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене № 101/31142 от 13.12.2018г. Регистрационен номер на обекта 172500159. - с.Севар ул. "Хан Аспарух"№1. Обектът е регистриран по закона за храните в системата на БАБХ с удостоверение за регистрация на заведение за обществено хранене № 101/22578от 08.09.2015г. Регистрационен номер на обекта 172500165. 865 144.00 390 528.00
Предоставяне на топъл обяд: Екипът за реализиране на дейностите ще организиране предоставянето на топъл обяд на бенефициентите. Храната ще се разпределя и доставя в съдове за еднократна употреба при спазване на необходимата хигиена и санитарни изисквания при приготвяне и разпределение на храната съгласно разработената ХАСЕП/НАССР система и в съответствие с установените изисквания. Топлият обяд ще бъде предоставен чрез комбиниран похват - на място в кухните когато потребителите изявят желание да я получат по този начин или по домовете на крайните получатели. Като за целта предвиждаме за потребителите от гр.Кубрат , с. Севар и с. Бисерци изявили желание да получават храна на място, храната ще се предоставя на гише в кухните на ДСП гр.Кубрат, ДСП с.Севар и ДСП с. Бисерци, като община Кубрат чрез специализирано си звено ОП "Социални услуги" запазва ангажимента си за доставка на приготвената храна до домовете на крайните потребители, които са трудно подвижни и хора с увреждания, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните, съгласно Закона за храните. За всички останали населени места в рамките на Община Кубрат, специализираното звено Общинско предприятие за социални услуги има готовност и възможност за доставка на приготвената храна до домовете на крайните потребители, при спазване на всички санитарно-хигиенни изисквания и изискванията за транспортиране на храните. ОП "Социални услуги" гр.Кубрат разполага с 6 броя автомобили разпределени както следва: Домашния социален патронаж в гр. Кубрат разполага с 3 /три/ броя автомобили - Фолксваген КАДДИ с регистрационен номер РР 1533 ВК, Пежо Партнер 1.9 D с регистрационен номер РР 4458 АТ, Дачия Докер с регистрационен номер РР 5057 ВН. ДСП с.Севар рег.№ на обекта 172500165 разполага с 1/един/ бр. автомобил - Лада Нива 2121 с регистрационен номер РР 6824 АР. ДСП с.Бисерци рег.№ на обекта 172500162 разполага с 1/един/ бр. автомобил - Форд ТРАНЗИТ КОНЕКТ с регистрационен номер РР 9654 ВМ, ДСП с. Мъдрево с рег.№ на обекта 172500184 разполага с 1/един/ бр. автомобил - Ситроен Берлинго с рег.№ РР2957АТ. Ежедневно персоналът работещ към ДСП ще се подписва в дневник за здравословното състояние и личната хигиена на персонала, с-но системата за самоконтрол, където срещу подпис се декларира здравословното състояние и спазването на лична хигиена. Лицата пряко ангажирани с доставката, приготвянето и разливането на храната имат здравни книжки и са преминали необходимите медицински изследвания. 60 560.08 27 336.96
Реализиране на съпътстващи мерки: Дейността ще се реализира от Община Кубрат самостоятелно, чрез специализирано звено към община Кубрат - ОП "Социални услуги ", който разполага със служители и социални работници с дългогодишен опит в сферата на предоставяне на социални услуги в общността и с възможност за предоставяне на индивидуално консултиране на лицата от целевите групи, в т.ч. възможностите за ползване на други социални услуги, съдействие при ползване на административни общински услуги , съдействие за осигуряване на временен подслон на бездомни лица, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене, консултиране за изискванията, свързани с въведените противоепидемични мерки както и решаване на индивидуални нужди и проблеми на представителите на целевите групи. С реализиране на дейността ще се намали риска от социалното изключване и ще се увеличи възможността за справяне в извънредни социални и инцидентно възникнали ситуации. 60 560.08 27 336.96
Определяне на целевите групи: Община Кубрат в качеството си на бенефициент ще създава възможност за ефективно управление на процеса по предоставяне на социалната услуга и защита интереса на потребителя.В проекта ще бъдат включени лица от целевите групи посочени в чл.6 от Наредба РД-06-53 от 17.09.2021г., а именно: 1. лица и семейства без доходи или с ниски доходи, възрастни семейства пенсионери и самотно живеещи пенсионери, които имат ниски доходи, не могат да се издържат с тези доходи и имуществото си и не получават подкрепа от близките си; 2. лица, обект на социално подпомагане, включително и от кръга на лицата по чл. 4, ал. 1 от Наредбата, които са в невъзможност да задоволят основните си жизнени потребности и за тях е установена нужда от ежедневна допълнителна подкрепа; 3. лица с ниски доходи, които поради налични увреждания или здравословни ограничения са със затруднено или невъзможно самообслужване, в това число самотни лица с трайни увреждания с ниски лични доходи от пенсия, за които няма подходящ кандидат за асистент по механизма лична помощ; 4. лица, които поради инцидентни обстоятелства са в затруднена и уязвима ситуация и за тях е установена нужда от този вид подпомагане; 5. скитащи и бездомни лица; „Дейността „Определяне на целевите групи“ ще започне от 06.10.2022 г. /преди стартиране на договора/ и ще се изпълнява през целия период на неговото действие. Подборът на целевите групи ще бъде извършен преди стартиране на договора и ще се изпълнява през целия перод на изпълнение на проекта. По настоящата процедура, предвиждаме да обхванем 350 потребителя, представители на целевите групи. Очакван прием на заявления от кандидат потребители попадащи в обхвата на целевата програма и отговарящи на целевите групи 370 бр. По информация от ДСП гр.Кубрат от извършено проучване за идентифициране на броя лица за включване в проекта "Топъл обяд в Община Кубрат" - 458 лица в община Кубрат отговарят на условията за допустимост. Община Кубрат ще използва всички възможности за идентифициране на нуждаещите се лица които ще бъдат включени като потребители на услугата, а именно: сигнали от граждани, от кметове на кметства по населени места и/или други институции . Ще се използва и наличната информация за лицата получаващи услугата "домашен социален патронаж" и попадащи в обхвата на целевите групи по настоящия проект, същите да бъдан консултирани и насочени да ползват услугите по проекта, което потвърждава нашата прогноза, че ще обхванем 350 потребителя по настоящия проект. Екипът за реализиране на дейностите по проекта ще разработи правила за подбор на потребители въз основа на следните критериите по които ще се включват лицата от целевите групи : 1. Доход под линията на бедност, 2. Възраст, 3. Здравословно състояние и 4. Семейно положение. Критериите ще се прилагат при класиране на кандидатите,в случай,че за едно място трябва да направи избор между повече от едно лице с еднакъв доход. Екипът за реализиране на дейностите по проекта ще разработи и процедура за идентифициране на нуждаещите се лица, отговарящи на критериите за принадлежност към целевите групи, който ще се потвърждава от Дирекция "Социално подпомагане" гр.Кубрат, но не включени като потребители по настоящата процедура, същите ще бъдат идентифицирани като чакащи/резервни кандидат потребители , на които ще бъде предоставен приготвен, но неполучен в съответния ден топъл обяд. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).