Description
The project application includes activities aiming to develop computer and information infrastructure of the Passenger information unit (BGPIU) of the Republic of Bulgaria and it is planned BGPIU to master its analytical capabilities and processes for providing information to competent authorities. All activities are compliant with stakeholders needs, achieving better operational capabilities and IT systems of the unit. The project is aiming to construct main and redundant data center sites, training center and deliver equipment for the stations and post contract warranty. There is activities, which will ensure experts attendance to different security and operational work forums related to use of PNR data for the prevention, detection, investigation and prosecution of terrorist offences and serious crime. Information and Publicity measures will be conducted as well as part of COMMISSION DELEGATED REGULATION (EU) No 1048/2014 and COMMISSION IMPLEMENTING REGULATION (EU) No 1049/2014.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Доставка и въвеждане в експлоатация на хардуерно оборудване и софтуер, доставка на лицензи и обучение за работа с техниката за основен комуникационен и информационен център (ОКИЦ) и на хардуерно оборудване и софтуер, доставка на лицензи и обучение за работа с техниката за резервен комуникационен и информационен център (РКИЦ) включително и за работни места и учебен център: За да отговори на настоящите изисквания, след въвеждането на Директива 681/2016 г. на Европейския парламент и на Съвета чрез промените в българското законодателство, Националното звено (НЗ) следва да разполага с подходящи условия за съхранение и обработка на данните за пътниците и за работата на служителите в него, както и за осъществяване на взаимодействието му с националните компетентни органи, звената за данни за пътниците (ЗДП) на държавите-членки на ЕС, ЗДП на трети държави, и техните компетентни органи и с Европол. Предвижда се в рамките на дейността да бъде доставено оборудване за основен комуникационен и информационен център (ОКИЦ), хардуерно оборудване и софтуерни продукти и абонаменти за минимум 35 работни места и комуникационна и информационна техника за връзка с няколко КИС, в т. ч. и работни станции и оборудване за учебен център. Предвижда се в учебния център да се разположи система за защитена видео/аудио конферентна връзка и да се закупят съответните лицензи. Учебния център ще използва тестова среда, разположена в ОКИЦ/РКИЦ. Във връзка с гореописаното служители на ДАНС следва да преминат обучения за експлоатацията на КИС на ОКИЦ и РКИЦ и съответно да се повиши капацитета за обработване на данни за пътниците, включително действията по администриране на КИС, сигурност на данните и оперативен анализ на данните. Поради изискването за непрекъснатост на дейността и поради особените изисквания за сигурност на данните за пътниците, които представляват лични данни по смисъла на ЗЗЛД следва те да бъдат защитени от нерегламентиран достъп и съхранени в пълната си цялост, като да се отчетат достиженията на техническия прогрес. Приложима мярка за сигурност съгласно съвременните стандарти е също осигуряването на резервираност чрез изграждане на резервен комуникационен и информационен център (РКИЦ). За него ще бъде доставено и въведено в експлоатация техническо оборудване и софтуер, заедно с необходимите лицензи и абонаменти. Неговата задача е да осигури непрекъсваемост на дейността на звеното в случай на авария или инцидент с техническото оборудване на основния комуникационен и информационен център. Резервният център ще бъде обособен в помещения на ДАНС. Поради особеностите на оборудването, служители на звеното ще бъдат обучени за работа и с него. Последен етап от изпълнението на дейността ще бъде мигрирането на съществуващите информационните системи и процеси на звеното към доставеното оборудване и въвеждане в експлоатация на ОКИЦ и РКИЦ. Тестовите информационните системи и процеси са неразделна част от ОКИЦ и РКИЦ и съответно необходима среда за провеждане на учебни занимания в близки до реалните условия. Затова инсталирането на оборудването за учебния център е неразделна част от интегрирането и пускане в експлоатация на ОКИЦ и РКИЦ. По дейността ще се оборудва и учебен център, който да послужи за предаване на опит и/или повишаване уменията и способностите на служителите на НЗ и/или представители на компетентните органи за обработка на данни за пътниците с цел предотвратяване, разкриване, разследване и наказателно преследване на терористични престъпления и тежки престъпления. Поради ротационния принцип на работа на служителите от МВР и АМ при всяка ротация се провежда въвеждащо или опреснително обучение. Центърът ще служи още и за целите на обмяна на опит на служителите на звеното с представители на звена на страни-членки и с трети държави, както и за срещи и друга международна дейност на звеното. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетен ред 3.1 в Раздел II "РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ". | 6 439 500.00 | 5 324 131.20 |
Дейности за обмяна на опит с държави-членки на ЕС : В рамките на дейността са планирани: 1. Едно посещение за обмяна на опит на 5 участници за 5 дни в партньорска служба от държава-членка. 2. Участие на трима експерти за 7 дни в Европейска конференция по квантова електроника, относно сигурността на данните, която ще се проведе в гр. Мюнхен, Германия; 3. Участие на двама експерти за 3 дни в среща на неформална работна група, действаща като оперативен съвет на звената за данни за пътниците, която ще се проведе в гр. Брюксел, Белгия или гр. Хага, Нидерландия 4. Участие на един представител на агенцията за три дни в среща на ръководителите на звената за данни за пътниците, която ще се проведе в гр. Рига, Латвия. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетен ред 2.1 в Раздел I "разходи за персонал". | 50 500.00 | 29 702.78 |
Следгаранционна поддръжка на хардуер и софтуер: Дейността предвижда осигуряване на абонамент за следгаранционна поддръжка на съществуващ хардуер и софтуер и за закупуване на лицензи. Съществуващият хардуер и софтуер са закупени по проект, съфинансиран по специфична програма „Предотвратяване и борба с престъпността“ (ISEC)HOME/2012/ISEC/AG/PNR/4000004452 - "Създаване на Национално звено за събиране и обработване на резервационни данни за пътниците в Република България" – PNR в периода 01.02.2014-30.06.2016 г. Целта е да се осигури работата на системите до заменянето на оборудването с новото за ОКИЦ. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетен ред 5.1 в Раздел III "Разходи за услуги" | 1 030 498.40 | 0.00 |
Подобряване на функционалности и способности на информационните системи на Националното звено : Дейността засяга информационните системи на Националното звено и за изпълнение на (i) първа цел "Подобряване на системите за получаване, обработка на данни за пътниците" ще се подобрят функционалности, аналитичния капацитет на звеното и изпълняваните контролни функции и задачи. Допълнително, в изпълнение на втора (ii) цел "Подобряване на системите за управление на събития и контрол", ще се развият съществуващите способностите и ще се придобият нови способности за управление на събития и техния контрол. Трета цел (iii) представлява "Разработване на специализирано приложение за предоставяне на информация на компетентните органи" и обхваща изграждането на този модул към информационните системи на звеното. Дейността включва закупуване на лицензи и софтуер; разработване на софтуер; провеждане на обучения за работа с развитите и ново закупени продукти. В рамките на дейността ще бъдат доразвити и усъвършенствани три основни направления от информационните системи на Националното звено, които имат пряк принос към аналитичната обработка на данните и тяхната сигурност. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетни редове 5.2 и 5.3 в Раздел III "Разходи за услуги" | 1 028 098.40 | 940 154.40 |
Организиране и провеждане на семинари с участието на лектори: Ще бъдат проведени два семинара, на които ще присъстват представители на целевите групи по проекта. Лектори с дългогодишен опит в областта на обработването на данни за пътниците за целите на предотвратяването, разкриването, разследването и наказателното преследване на терористични и тежки престъпления ще представят положителен опит и практически похвати успешно използвани при анализа на данните за пътниците. Семинарите ще продължат 2-3 дни. Ще бъде предоставена възможност за обсъждане на практически въпроси. Предвидено е да бъдат обучени индикативен брой от 44 броя участници в семинарите. Да им бъдат осигурени дребни сладки, чай, вода и кафе за кафепаузи, и обяд. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетни редове 5.4 и 5.5 в Раздел III "Разходи за услуги" и по бюджетен ред 2.2 в Раздел I "Разходи за персонал" | 33 472.00 | 0.00 |
Дейности по информация и публичност: ДАНС ще направи всичко необходимо за разгласяването на факта, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на фонд „Вътрешна сигурност”, съфинансиран от Европейския съюз. Дейностите за публичност и визуализация ще осигурят информираност относно целите на проекта, източника на финансиране и очакваните резултати. Те включват поне една публикация на съобщение за проекта на страницата на ДАНС в интернет, изработване и монтиране на информационни табели и изработване и разпространение на информационни материали по проекта. За обозначаване на придобитото оборудване по проекта ще бъдат изработени и поставени стикери. Средствата за изпълнение на дейността са предвидени по бюджетен ред 6.1 в Раздел III "Разходи за услуги" | 15 005.00 | 14 668.62 |
Управление и изпълнение на проекта: Дейността включва осигуряване на управлението, изпълнението, контрола и отчетността по проекта, съобразно принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност. Управлението на проекта ще се осъществява от екип, назначен със Заповед на председателя на ДАНС. Членовете на екипа са подбрани съобразно спецификата и обема на заложените дейности. Ръководителят и членовете на екипа имат специфични знания и опит и отговарят на изискванията предходен опит в дейности и/или проекти сходни с дейностите и задачите по проекта. Екипът за управление и изпълнение на проекта ще следи за спазването на сроковете и правилата и ще съдейства на ОтО при извършване на текущо наблюдение и оценка на напредъка по проекта. Ръководителят на екипа (Ръководител на проекта) отговаря за цялостното изпълнение на проекта, планира, ръководи и разпределя задачите между останалите членове на екипа и следи за постигането на целите, резултатите и индикаторите по проекта и спазването на сроковете. Ръководителят на екипа ще може да подписва първични счетоводни документи за извършени плащания при изпълнението на дейностите и да приема отделни етапи от изпълнението на дейности по проекта. Ръководителят ще подписва отчетните и другите документи по изпълнението на проекта, за които няма изрично изискване да бъдат подписани от ръководството на ДАНС. Ръководителят ще извършва и други дейности в съответствие със законосъобразното и целесъобразно изпълнение на проекта и с отчитането на неговото изпълнението. В отсъствие на ръководителя на проекта функциите му се изпълняват от експерта по дейности 1, 2 и 3. В екипа за управление и изпълнение на проекта е включен координатор. Координаторът на проекта ще подпомага работата на ръководителя, ще координира, организира и отговаря за подготовката на отчетните доклади по проекта. Координаторът, със съдействието на другите членове на екипа, ще събира, обобщава и систематизира необходимата информация, ще участва в дейностите по наблюдение и оценка на изпълнението на проекта и ще изпълнява и други задачи, възложени от ръководителя на екипа във връзка с изпълнението на проекта. Към екипът по проекта има и счетоводител. Той организира, контролира и отговаря за цялостната финансово-счетоводна отчетност, изготвя финансовите отчети и други необходими за изпълнението на проекта или отчитането на дейностите му финансово-отчетни документи. Отразява разходите по проекта в отделна счетоводна аналитичност. Отговаря за осъществяването на плащанията и за законосъобразното оформяне на счетоводните документи, организира разплащанията с изпълнителите. Участва в дейностите по мониторинг и оценка. Предвижда се в екипа за управление и изпълнение на проекта да бъдат включени експерти, които ще изпълняват задачи по отделните дейности, като задачите им са определени така, че да не се припокриват. Експерти по дейности от 1 до 3 ще отговарят за подготовката, организацията и изпълнението на дейностите, подпомагат подготовката на отчетните документи за изпълнението на дейността, следят за постигането на заложените цели и резултати и докладват на ръководителя на проекта. Изготвят доклади и други документи, необходими за изпълнението на дейностите и изпълняват други задачи във връзка с изпълнението на проекта по разпореждане на ръководителя на проекта. Към екипа по проекта ще бъде включен и експерт по дейност 4, който ще подпомага членовете на екипа при подготовката на процедурите по обществени поръчки по проекта и ще оказва съдействие при подгдтовката на доклади и отчетни документи. Екипа за управление и изпълнение на проекта ще поддържа точна, пълна и коректна документация във връзка с изпълнение на проекта. | 0.00 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN