Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 235 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The implementation of the project will provide affordable, high quality and sustainable services for people with disabilities and their families, seniors at risk and people over 65 years of age unable to self-serve with one of the effective tools to improve their quality of life and their full inclusion in society. Improving the quality of life of vulnerable groups, access to social services in the community and the labor market through the introduction of complex actions on the territory of Strazhitsa municipality.The activities are of great importance for the municipality, as for the elderly and the disabled, the prospects and opportunities for re-socialization are small and they rely solely on their relatives.An innovative integrated social health service will be launched through mobile teams, a Social Services Bureau will be functioning, thus providing the necessary social services for the vulnerable groups in the municipality.Initiatives will be taken to inform and present the opportunities of persons with disabilities, their positive role in society in order to break stereotypes and change the attitudes of the society and employers towards them by informing them sufficiently about the opportunities of people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор на персонал и потребители. Наемане на специалисти. Назначаване на сътрудник, социални дейности и социални асистенти. Включване на участници като потребители на социалната услуга "Бюро за социални услуги" и "Мобилен екип".: Подборът на персонал и потребителите ще започне през първия месец на стартиране на проекта и ще тече през целия период на изпълнение, предвид динамиката на заявените потребности и възникването на нови случаи на нуждаещи се. За нуждите на проекта с оглед идентифициране на потенциални участници по проекта, ще бъде разработена детайлна процедура за подбор на персонал и за включването на участници по проекта като потребители на услуги. Подборът и наемането на персонал от доставчика ще съответства на изискванията на българското трудово и антидискриминационно законодателство и ще осигури защита на потребителите. Кандидатите задължително ще се интервюират от доставчика с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа. Ще се наемат кандидати, които са показали удовлетворителни резултати по време на събеседването и намират се в добро психическо състояние. Ще се наемат, както следва: 1. В Бюро за социални услуги на трудов договор 8 ч. работен ден - сътрудник, социални дейности- 1 бр., - социален асистент- 5 бр.; 2. В Мобилен екип, въз основа на договори за услуга 3 лица - мед. сестра/ фелдшер- изработва 420 ч., - психолог- изработва 200 ч. - социален мениджър- изработва 300 ч. Наетите на трудов договор ще получат длъжностна характеристика, която е част от трудовия договор и описва техните задължения, отговорности и подчиненост, а задълженията на лицата по договор за услуга, ще се определят въз основа на техническо задание. Подборът на потребителите ще бъде насочен към нуждаещи се лица с увреждания и лица на възраст над 65 години, в невъзможност за самообслужване. Подбор на потребителите включва изготвяне на оценка на потребностите и преценка за необходимостта от осигуряване на интегриран достъп до услуги, според специфичните потребности на човека – извършва се от наетите по проекта социален мениджър и медицинска сестра. Утвърждаване на крайните потребители от комисията по подбора. Сключване на договори за услуги – ръководител проект. В изготвената оценка на потребностите и попълнения за целта формуляр, задължително се описват нуждите и потребностите на отделния човек, в съответствие на които следва да се осигури интегриран достъп до здравни, социални, и други подкрепящи услуги според неговите специфични потребности. Попълва се и времеви график на услугите като се посочва техния вид, на кого се възлагат, честота на доставка. Взема се предвид и желанието и предпочитанията на потребителя. След изготвяне на оценката на потребностите се извършва класиране на кандидат потребителите в съответствие с правилата и процедурите за подбор. В комисията по подбора се включва и представител на екипа за управление на проекта. Оценката на потребностите се изготвя от наетите по проекта социален мениджър и медицинска сестра, а подборът се извършва от комисия от 3 члена, чийто председател е представителя на екипа за управление на проекта. Комисията по подбора се назначава със заповед на Председателя на УС. Сключва се договор за предоставяне на услугите по проекта между утвърдения краен потребител или негов законен представител. Договорът следва да уточнява вида на услугата, времетраене, нуждата от консултиране и/или специализирана професионална помощ, права и задължения на страните по договора, срок на договора, прекратяване и други общи условия. Наетите по проекта специалисти /социален мениджър, супервайзор- психолог и мед. специалист/ изготвят индивидуален план за предоставяне на социалната услуга, който се съгласува с потребителя или неговите законни представители. Изготвя се и оценка на риска и план за намаляване на риска, с който също са запознати потребителят или неговия законен представител. Изготвя се и план за здравни грижи от медицинския специалист. 0.00 0.00
Предоставяне на услуга "Бюро за социални услуги”: Функциониране на Бюро за социални услуги за осигуряване на достъп до интегрирани услуги, основани на индивидуалните нужди и възможности на потребителите- лица с увреждане и техните семейства; възрастни в риск и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване. В рамките на изпълнение на дейността ще се осъществят следните задачи: 1. извършване оценка на потребностите на потенциалните потребители в Бюрото –въз основа на направената оценка, в плана за предоставяне на услугата се разписват конкретни дейности, които са насочени към постигане на най-пълно задоволяване на индивидуалните потребности на потребителя. 2. разработване на методология за дейността на Бюрото – включва описание на концепцията на услугата, методите и инструментариума, технологията на осъществяване на дейността в Бюрото. 3. подбор и назначаване на физически лица наети в Бюрото, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите – Сътрудник, социални дейности и 5 социални асистенти. Сътрудник, социални дейности има следните задължения- изготвя и поддържа цялостно потребителско досие, регистър, отговаря за организиране, съхранение, администриране и архивиране на документацията по предоставяне на услугите, осъществява услугата „административни услуги в общността”, извършва ежемесечен мониторинг на социалните услуги, като посещава потребителите на социални услуги в домашна среда. 4. Стартиране предоставянето на следните интегрирани социални услуги за потребителите по настоящия проект: – предоставяне на услуги в домашни условия, насочени към поддържане на хигиената на обитаваното жилище, пазаруване и приготвяне на храна, пране и други комунално-битови дейности; придружаване извън дома, помощ в общуването и поддържането на социални контакти; „административни и информационни услуги в общността”- услугата включва предоставяне на информация по различни въпроси, съдействие при попълване и оформяне на необходимите формуляри и документи при кандидатстване за социално подпомагане, както и други институции; окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция; - задоволяване на потребностите от организация на свободното време, спомагателни дейности и социално включване. С оглед осигуряване на оптимално функциониране на Бюрото за социални услутги, ще бъде закупено оборудване за помещенията на Бюрото. Решението за закупуване на оборудване е внимателно обмислено от Бенефициента и изцяло продиктувано от специфичните потребности на потенциалните потребители на социалните услуги. Необходимостта от домашна грижа за целевите групи е безпорна. Но при обстоен анализ на индивидуалните потребности на хората с увреждания и възрастните хора, се очартават следните проблеми:Хората не знаят към кого да се обърнат за подкрепа при нужда, а много пъти те имат необходимост от незабавно оказване на подкрепа / например след злополука, внезапно влошаване на здравословното състояние – инсулт, онкологични заболявания и др./; В Дирекция „Социално подпомагане” основната подкрепа, която социално уязвимите лица получават е материално подпомагане;Множество лица посочват, че са затруднени при попълване на молби, както и да си набавят придружаващите ги документи до Дирекция „СП”, общинска администрация и други институции. Основна причина за това е, че са болни, трудноподвижни и живеят в отдалечени краища на общината; До крайните населени места достига оскъдна информация за предлагани социални услуги и за възможности за социална подкрепа. А и често пъти хората нямат кураж сами да инициират някакви дейности за подобряване на собствения им статус.; Често пъти между институциите няма координация при разрешаване на определен социален случай. Затова за потребителите ще се предлага и новата иновативна услуга по настоящия проект – „административни и информационни услуги в общността”. 0.00 58 822.81
Подобряване на достъпа до здравеопазване и социални услуги чрез предоставяне на интегрирани социално- здравни услуги в общността и в домашна среда за хората с увреждане и техните семейства; възрастни в риск и хора над 65 години в невъзможност за самообслужване, според техните индивидуални потребности от Мобилен екип.: С дейността се цели формирането на по-широка здравно- социална култура чрез действия, насочени към здравно образование и възпитание, позитивни здравни убеждения и отношение към здравето Формиране на здравна мотивация и здравно поведение.Осигуряване на по-добро качество на живота чрез подкрепяща грижа и подобряване на здравето в домашна среда. Превенция или преодоляване на социалната изолация. Повишаване на здравно- социалните знания и осигуряване на достъп до здравна информация, разширяване обхвата на здравноосигурените лица и промоция на здравето. Дейността се изцпълнява поетапно: 1. Оценка на потребностите от интегрирани междусекторни услуги в общността и в домашна среда 2. Анализ на потребностите. 3. Изготвяне на индивидуални планове за услуги 4.Предоставяне на междусекторните интегрирани услуги. Дейността има 3 направления за интервенция: Направление Физическо здраве – правилно функциониране на организма и неговите системи и органи; Формират се или доразвиват умения за грижа за себе си и зависими членове на семейството, за хора с увреждания и тежки соматични заболявания, чрез здравни беседи, консултации, подпомагане избора на лекар/зъболекар; обучение за водене на здравословен начин на живот и труд; хигиена на тялото,активна почивка; общуване с природата; връзка на болестта с позитивното мислене; разширяване на обхвата на здравноусигурените лица. Изготвят се индивидуални планове с цел укрепване на организма, подобряване на двигателните възможности, активна почивка чрез здравословен начин на живот и т.н. По изпълнение на дейностите от направлението се ангажира медицинска сестра /фелдшер, работи почасово по график и е член и на мобилния екип. Направление Психично здраве, състои се от: • умствено здраве – способността за ясно, логично мислене,• емоционално здраве – способността за разпознаване и изразяване на чувствата по подходящ начин; умение за справяне със стреса, напрежението, депресията и страха Направлението се обслужва от психолог. Духовно здраве - Психо - социално консултиране и обучения за изграждане умения за самостоятелно справяне в условията на ограничен пазар на труда и нарастваща бедност на рисковите групи в обществото, себепознание; Създаване на предпоставки за експериментиране на различен тип социално поведение, облекчаване процеса на саморазкриване; По-добро разбиране на обществените отношения и спазването на социалните норми и правила;Формиране на готовност за търсене на нестандартни решения в ежедневието. Направление Социално здраве – способността за поддържане на адекватни релации между хората и изпълнение на социалните роли; Свързано е с консултации и комбинирана социална работа за социална интеграция, която включва: преодоляване на социалната изолация, активиране на личностните ресурси и активиране на мотивацията. Направлението се обслужва от социален мениджър. 0.00 12 757.69

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).