Description
The project proposal is aimed at modernization of the candidate-Academy of the Ministry of Interior and the three partners VFU "Chernorizets Hrabar","University of Architecture,Civil Engineering and Geodesy",Medical Institute of the Ministry of Interior, as a joint contribution to the practical activities to achieve dynamic correspondence between demand and supply of specialists with higher education, through the introduction of a competency model, multidisciplinary and interdisciplinarity in the education of students, including through the widespread application of digital transformation of education. It is planned to develop and implement five new joint curricula with digital educational content: "Road traffic safety", „Management and optimization of investment projects in construction through building information modeling“, "Humanitarian crisis management", "Protection of human rights", "Countering cybercrime", which also reveal five new, current the specialties requested by the market. For this purpose, the introduction of electronic resources and cloud technologies in the educational process is envisaged, which will complement, develop and bring to the required level of complexity and integration, the available infrastructure of the Academy of the Ministry of Interior and ensure shared use between the partners. Thus, to create the material prerequisites for the functioning of a shared virtual university, whose resources will be used by the all partners for the training in the five new programs. There are also activities for professional development of teachers - foreign language training, digital skills for the use of ICT-based innovative educational technologies, mobility in two associated partners and multiplication of results. Incoming mobility is also envisaged to attract foreign teachers to train and exchange good practices. The benefits of the implementation of this project will lead to an increase in the rating of each professional field in the project.
Activity | Contracted Amount | Reported Amount |
---|---|---|
Дейност 1: Разработване на нова учебна програма съвместно с ВСУ „Черноризец Храбър“ по специалността „Защита правата на човека“, за ОКС "Магистър" в задочна форма на обучение.: В рамките на тази Дейност 1, ще бъде разработена нова съвместна учебна програма по специалност: „Защита на правата на човека“. Тази нова учебна програма ще бъде осъществявана в рамките на програмната акредитация на двата, партниращи си университета - Академия на МВР и ВСУ „Черноризец Храбър“. Област на висшето образование 9. „Сигурност и отбрана“; Професионално направление 9.1. „Национална сигурност“; Образователно-квалификационна степен: „Магистър“; Професионална квалификация: без професионална квалификация; Форма на обучение: задочно; Срок на обучение: 2 семестъра; Кредити по ECTS: 90 Език на обучение: Български. Целта на обучението в магистърската програма е да се предостави широкопрофилна и интердисциплинарна подготовка, посредством задълбочено изучаване на основните права на човека, практиката на националните и международни юрисдикции в тази област, с което ще се допринесе за формиране на практически умения за ефективната им защита в дейността на служителите, работещи в областта на обществения ред и националната сигурност. Новата специалност ще насърчи използването на споделени преподаватели между „Академия на МВР“ и ВСУ „Черноризец Храбър“. Предвижда се да бъде издадена обща диплома по професионално направление 9.1 „Национална сигурност“. Предлаганата специалност е актуална, с оглед на обстоятелството, че концепцията за правата на човека е крайъгълен камък в днешната вътрешна и международна политика, оказваща значително влияние върху междудържавните отношения, международното право, дейността на международните и регионални организации, политиката и решенията на отделни държави. На днешния етап от развитието на доктрината на правата на човека се определя, като юридически механизъм, чрез който се очертава онази лична сфера на гражданите, в която държавата не може да се намесва. Концепцията за правата на човека е намерила място във всички дейности на държавата и по своята същност играе ролята на принцип за тяхното осъществяване. Дейността по защита на националната сигурност и опазването на обществения ред не прави изключение. Тя е изцяло съобразена и подчинена на принципните положения, залегнали в концепцията за правата на човека. Тази проблематика непрекъснато се развива и обогатява, като изисква прилагането на нов принципен подход, нова философия и нов вид специалисти, притежаващи специфични професионални компетенции в тази област. Обучението по специалността „Защита правата на човека” предоставя специализирани теоретични знания и практически умения в сферата на правата на човека. Магистърската програма предлага задълбочено професионално обучение, което стъпва на балансирано съчетаване на теоретичен анализ и практическа насоченост. Тя цели да осигури полезни познания за вътрешноправната, сравнителноправната европейската и международната уредба на основните права, както и за конкретните механизми за тяхната защита. Крайната цел е подготовката на квалифицирани кадри, които да задоволят потребностите от кадри в системата на МВР, службите за обществен ред и сигурност, както и да използват научените/придобити знания, умения и компетенции за превенция нарушенията на правата на човека и прилагането на политики и дейности, съобразени с тях. Предвижда се новата съвместна програма да бъде представена и одобрена от партньорски организации, в това число национално представителни организации на работодателите и на работниците и служителите, както и от представители на местната власт. Предвижда се тази програма да бъде приета и от Факултетните съвети на двете висши училища. Предвижда се включване на специалисти от практиката за осъществяване на преподавателска дейност, тъй като това са хора не само с практически опит в сферата на преподаваните от тях дисциплини, но са и изявени практици. По този начин студентите ще се срещнат с реални проблеми, ще усвояват знания и ще развият умения за самостоятелно анализиране и решаване на проблеми. | 18 360.00 | 0.00 |
Дейност 2: Разработване на нова учебна програма съвместно с ВСУ „Черноризец Храбър“ по специалност „Противодействие на киберпрестъпността“ за ОКС "Магистър" в задочна форма на обучение.: Новата учебна програма „Противодействие на киберпрестъпността“ ще бъде осъществявана в рамките на програмната акредитация на двата, партниращи си университета - Академия на МВР и ВСУ „Черноризец Храбър“. Област на висшето образование 9. „Сигурност и отбрана“;Професионално направление 9.1. „Национална сигурност“; Образователно-квалификационна степен:„магистър“;Професионална квалификация:без квалификация; Форма на обучение: задочно; Дисциплините, които ще залегнат в новия учебен план се предвижда да бъдат изработени в три направления: задължителни, избираеми и факултативни. Срок на обучение: 2 семестъра. Кредити по ECTS: 90 Език на обучение: Основно – български; частично – английски; Целта на обучението е да се предостави широкопрофилна и интердисциплинарна подготовка, която да способства за изграждането на специалисти, притежаващи професионални знания и способности, управленска култура и лидерски качества, необходими за посрещане предизвикателствата в областта на киберсигурността. Предлаганата специалност е актуална, с оглед съвременните предизвикателства пред сигурността и тенденцията за увеличаване на заплахите, произтичащи от злонамерени действия в интернет пространството и престъпления, извършени, чрез използването на компютърни и информационни системи. Актуалността на програмата се определя и от световните тенденции в осигуряване на сигурността, които изместиха фокуса от класическите, традиционни заплахи към тези, проявяващи се в киберпространството, изискващи нова философия, подход и нов вид специалисти, притежаващи специфични професионални компетенции. Бързо развиващите се информационни технологии, изключително много улесняват потребностите на потребителите, но в същото време създават предпоставка за увеличаване на броя на заплахите свързани със сигурността на информацията. Специалностите, свързани с киберсигурност и информационни технологии са високо търсени през последните години, тъй като засягат актуални проблеми от технологичен аспект. Завършилите магистърската програма придобиват професионална квалификация, която им дава възможност да се реализират в системата на МВР и службите за обществен ред и сигурност, с притежаваните от тях знания, умения и компетенции за превенция, разкриване и разследване на престъпления и заплахи в областта на киберсигурността. Студентите ще получат знания, умения и компетенции да разпознават заплахи в киберпространството, да правят оценка на риска, определят средствата за киберзащита и организират мероприятия по защита на информацията и личните данни в компютърните и информационни системи, да работят с техника и технологии за тяхната реализация, да провеждат оперативно-издирвателна дейност и разследване по дела за киберпрестъпления. Обучението по специалността предоставя специализирани теоретични знания и практически умения в както в сферата на националната сигурност и киберсигурност, но и в сферата на информационните и комуникационните технологии.Крайната цел е подготовката на квалифицирани кадри за успешна реализация в сферата на публичния и частния сектор като служители по сигурността на информацията, консултанти, експерти в ИТ сектора, подплатени със знания и умения в областта на системите за сигурност, както и в информационните и комуникационните технологии. Учебната програма предвижда въвеждане на компетентностен модел, мултидисциплинарност и интердисциплинарност; насърчава профилната специализация, свързаност и ефективно използване на споделени ресурси (човешки, финансови и материални) между партниращите висши училища; предвижда динамично съответствие с тенденциите и изискванията на пазара; предвижда обучение с отдалечен достъп и проблемно базирано обучение фокусирано към студента, при който метод студентът изучава тема в контекста на комплексни реални проблеми, усвоява знания и развива умения за самостоятелно анализиране и решаване на проблеми; предвижда включване на специалисти от практиката за осъществяване на аудиторна преподавателска дейност и на студентски стажове и практики. | 27 540.00 | 0.00 |
Дейност 3: Разработване на нова учебна програма съвместно с “Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ)” по специалността „Безопасност на пътното движение” за ОКС "Магистър" в задочна форма на обучение.: В рамките на тази Дейност 3, ще бъде разработена нова съвместна учебна програма по специалност: „Безопасност на пътното движение”. Тази нова учебна програма ще бъде осъществявана в рамките на програмната акредитация на двата, партниращи си университета „Академия на МВР“ и „Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ)“. Област на висшето образование 5. „Технически науки“; Професионално направление 5.7. „Архитектура, строителство и геодезия“; Образователно-квалификационна степен: „магистър“; Професионална квалификация: „Магистър – строителен инженер по безопасност на пътното движение"; Форма на обучение: задочна; Срок на обучение: 1,5 години (в рамките на 3 семестъра); Кредити по ECTS: 90; Език на обучение: български; Магистърската програма по „Безопасност на пътното движение” има за цел да надгради полученото висше образование в областта на транспортното строителство и контрола на пътното движение и да подготви специалисти, необходими както за нуждите на транспортното строителство, така и за организацията, контрола и безопасността на съвременното натоварено движение. Това е една универсална специалност, която съчетава уменията на строителния инженер, мениджъра, компютърния специалист и професионалиста в организацията на движението. Обучението по специалността се провежда в два учебни семестъра и един дипломен семестър и е предназначено за завършилите с успех не по-малко от 3.50 бакалавърска или магистърска степен в професионални направления, включени в области на висшето образование: „Технически науки“ и „Сигурност и отбрана“. Това позволява в програмата да се включат кандидати, завършили различни специалности, имащи отношение към безопасността на пътното движение. Обектите на транспортната инфраструктура са неразделна част от процеса на производство, пренос и реализация на стоки и услуги и осигуряването на безопасно движение и безопасна транспортна инфраструктура е изключително важно за съвременното общество и развитието на държавите. Магистрите, завършили специалността „Безопасност на пътното движение“, се реализират в дейности като проектиране, строителство, поддържане, управление, експлоатация и контрол на безопасността при пътища, улици, транспортни съоръжения, и прилежащата им инфраструктура. През първия семестър обучението се провежда във Факултета по транспортно строителство към УАСГ и включва надграждане на знанията по специализираните дисциплини, като акцентира върху изискванията за пътна безопасност при транспортното проектиране и строителство. През втория семестър обучението се провежда в АМВР и включва надграждане на знанията по организацията и контрола върху безопасността на пътното движение. Практическото обучение през семестрите е свързано с решаване на практически задачи, с посещения и запознаване в реални условия (практики) с пътни обекти и проектирането на безопасно движение, запознаване и работа със системи за управление на движението в градска и междуселищна среда. През трети семестър студентите изготвят дипломна работа, свързана с изучаваните дисциплини и я защитават пред Държавна изпитна комисия, като получават диплома за висше образование, издадена съвместно от АМВР и УАСГ. Магистърската програма по специалност „Безопасност на пътното движение“ предлага задълбочено професионално обучение, в което балансирано се съчетават теоретичен анализ и практическа насоченост. Включването на специалисти от практиката за осъществяване на преподавателска дейност дава възможност студентите да се запознаят с реални казуси, да усвоят знания и да развият умения за самостоятелно анализиране и решаване на проблеми, свързани с безопасността на пътното движение. Новата специалност „Безопасност на пътното движение“ ще насърчи използването на споделени преподаватели между Академия на МВР и Университета по архитектура, строителство и геодезия. | 26 980.00 | 0.00 |
Дейност 4: Разработване на нова учебна програма съвместно с „Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ)“ по специалност на български език “Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез строително-информационно моделиране", за ОКС "Магистър" в редовна форма на обучение: В рамките на тази Дейност 4, ще бъде разработена нова съвместна учебна програма по специалност на български език: “Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез строително-информационно моделиране". Тази нова учебна програма ще бъде осъществявана в рамките на програмната акредитация на двата, партниращи си университета Академия на МВР и Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ) Област на висшето образование 5. „Технически науки“; Професионално направление 5.7. „Архитектура, строителство и геодезия“; Образователно-квалификационна степен: „магистър“; Професионална квалификация: Мениджър "Строително-информационно моделиране"; Форма на обучение: редовна; Срок на обучение: 1 година; 2 семестъра - 1 учебен семестър и един комбиниран (учебен и дипломен); Кредити по ECTS: 90; Език на обучение: български; В съответствие с Класификатора на областите на висше образование и професионалните направления, магистърската програма по „Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез СИМ“ е ориентирана към студенти с придобита степен на обучение бакалавър или магистър от област на висше образование 5. „Технически науки“. Строително-информационното моделиране (Building Information Modelling — BIM) е в центъра на цифровата трансформация на строителния сектор и застроената среда. BIM е цифрова форма на строителството и операции с активи. То обединява технологиите, подобренията на процесите и цифровата информация, за да се подобрят радикално резултатите на проектите, както и операциите с активи. BIM е стратегически фактор, способстващ за подобряване на процеса на вземане на решения както за сградите, така и за инфраструктурните активи в публичния сектор, през целия им жизнен цикъл. BIM се прилага основно за нови строителни проекти, но решаващата му роля е да подпомага обновяването, реконструкцията и поддръжката на застроената среда. Ролята на BIM мениджъра е да изпълнява всички процедури в BIM базираното цифрово строителство по време на етапите на проектиране, изграждане и приключване на проекта. BIM мениджъра ръководи и поддържа използването на цифрови технологии за създаване и управление на BIM съдържание в строителния сектор. Основната философия на програмата е да се разрушат бариерите между строителните дисциплини и чрез обучение, базирано на проекти и задачи, да се даде възможност на професионалистите да работят в рамките на мултидисциплинарен, съвместен процес на проектиране и управление, базиран на международни стандарти и свързаните с тях професионални насоки. В крайна сметка същността на BIM не е свързана с технологии или процеси, а с хората и как техните познания могат да бъдат обединени в процес на сътрудничество, за да се предостави напълно интегриран проект, който отговаря на всички поставени цели и задачи. Занятията се провеждат под формата на лекции, упражнения и курсови проекти. Не е задължително студентите да имат предишен опит в работата с BIM софтуер. Изисква се активно участие на студентите в интерактивни комбинации от теоретични и практически занимания. Учебният план предвижда задължителни, задължително-избираеми и свободно-избираеми дисциплини. Дипломирането се осъществява през третия семестър след успешно разработена и защитена дипломна работа или дипломен проект. Цялостният образователен процес е структуриран в съответствие с Европейската система за трансфер на кредити (ECTS). Чрез изучаваните дисциплини студентите се запознават с принципите на BIM и управление на проекти, проектиране и сътрудничество чрез BIM, икономически и бизнес анализ, финансов анализ и прогнозиране, как правилно да оценяват, планират и прилагат BIM върху проекти, как да структурират изисквания към информацията и планове за изпълнение на BIM, също така ще придобият необходимите технически умения за работа с BIM. Обръща се внимание на значимостта на управлението на информацията при строителните проекти и най-добрите практики за осъществяването му. | 24 990.00 | 0.00 |
Дейност 5: Разработване на нова учебна програма съвместно с “Медицински институт на МВР“ по специалността „Управление при кризи от хуманитарен характер” за ОКС "Магистър" в задочна форма на обучение.: В рамките на тази Дейност 5, ще бъде разработена нова съвместна учебна програма по специалност: „Управление при кризи от хуманитарен характер”. Тази нова учебна програма ще бъде осъществявана в рамките на програмната акредитация на двата партньора - Академия на МВР и Медицински институт на МВР в професионално направление 5.7. „Архитектура, строителство и геодезия“. Образователно-квалификационна степен: „магистър“; Професионална квалификация: Магистър по управление при кризи от хуманитарен характер; Форма на обучение: задочна; Срок на обучение: 2 семестъра; Кредити по ECTS: 90; Език на обучение: Български; Главната цел на обучението в магистърската специалност е посредством предоставянето на съвременна, широкопрофилна и интердисциплинарна подготовка на обучаемите да се подпомогнат органите на всички административни нива на управление (в частност МВР) в изграждането на капацитет за управление на риска от кризи от хуманитарен характер и минимизиране на последиците от тях, явяващи се главни цели на Националната стратегия за намаляване на риска от бедствия 2018-2030 и на Стратегията за противодействие на радикализацията и тероризма. Предвижда се да бъде издадена обща диплома по професионално направление 5.7. „Архитектура, строителство и геодезия“. Актуалността на предлаганата магистърска специалност произтича от нарастващата заплаха за Р.България, страните от Европейския съюз и света от хуманитарни кризи. Потвърждение за това са настоящата криза, предизвикана от пандемията от коронавируса COVID-19 и нарастващата заплаха от природни и предизвикани от човека бедствия, терористични атаки и други извънредни събития, които могат да предизвикат хуманитарна криза. Завършилите специалността „Управление при кризи от хуманитарен характер” придобиват професионална квалификация „Магистър по управление при кризи от хуманитарен характер”, която им дава възможност да се реализират както в структурите на МВР, така и в другите министерства и ведомства, в областните и общинските администрации, в неправителствени и други организации, участващи в управлението на риска от кризи от хуманитарен характер. Нуждата от такива специалисти на всички нива на управление е голяма. Те биха спомогнали за изграждането на необходимия капацитет за управление на риска от кризи от хуманитарен характер на всички административни нива на управление. | 32 130.00 | 0.00 |
Дейност 6: Разработване на дигитално образователно съдържание за новата учебната програма съвместно с ВСУ „Черноризец Храбър“ по специалността „Защита правата на човека“, за ОКС "Магистър".: В рамките на тази Дейност 6, ще бъде разработенo дигитално образователно съдържание по нова съвместна учебна програма по специалност: „Защита правата на човека“. Област на висшето образование 9. „Сигурност и отбрана“; Професионално направление 9.1. „Национална сигурност“; Образователно-квалификационна степен: „Магистър“; Професионална квалификация: без професионална квалификация; Форма на обучение: задочно; Срок на обучение: 2 семестъра; Кредити по ECTS: 90 Език на обучение: Български. Преподавателите в двете висши училища ще разработят дигитално образователно съдържание, което да се използват в образователния процес от новоприетите студенти. Дигитално образователно съдържание ще включва електронни материали по съответните учебни дисциплини, интерактивни и мултимедийни материали. Дигиталното съдържание ще включва избрани дисциплини по учебен план, които са предвидени в три направления – задължителни, задължително избираеми и факултативни. Дигиталното съдържание ще осигурява профилната специализация, свързаност и ефективното използване на споделени преподавателски ресурси между двете партниращи висши училища. С оглед постигане на баланс между различните видове компетентности, акцентът ще бъде поставен върху интердисциплинарния подход в процеса на подготовка на новите учебни програми и тяхното дигитализиране, в рамките на новия учебен план. Дигиталното съдържание ще способства за подготовката на квалифицирани интердисциплинарни специалисти (магистри), с познания в областта на вътрешноправната, сравнителноправната, европейската и международната уредба на основните права, както и за конкретните механизми за тяхната защита. Дигиталното образователно съдържание ще осигурява условия за практически ориентирано обучение със задълбочени и практически приложими знания, и умения за прилагане на основните права в конкретни хипотези на правоотношения, свързани със създаването на нормативната уредба и правоприлагането. Заедно с това, дигиталното образователно съдържание ще обхване и осигури придобиване на специализирани знания, умения и компетенции за превенция нарушенията на правата на човека и прилагането на политики и дейности, съобразени с тях. Чрез дигиталното образователно съдържание, ще се създадат предпоставки за ускоряване на процесите по дигитални знания и умения на студентите, както и на студенти със специални образователни потребности, т.е. очаква се проекта да има и социализиращ ефект. Очаква се чрез дигиталното образователно съдържание да се повиши качеството на висшето образование, в това число по-добра дигитална подготовка на студентите, с цел по-бърза и по-лесна реализация на пазара на труда. Дигиталното образователно съдържание по новата специалност ще даде много ползи и на двете страни в образователния процес: 1.) на преподавателите - време за повече обсъждане и преподаване на новите знания; 2.) на студентите - разнообразие на възможностите да усвояват материала, както и достъпност по всяко време и от всяко място; | 7 342.00 | 0.00 |
Дейност 7: Разработване на дигитално образователно съдържание на нова учебната програма, разработена съвместно с ВСУ „Черноризец Храбър“ по специалност „Противодействие на киберпрестъпността“ за ОКС "Магистър".: В рамките на тази Дейност 7, ще бъде разработено дигитално образователно съдържание по нова съвместна учебна програма по специалност „Противодействие на киберпрестъпността“. Област на висшето образование 9. „Сигурност и отбрана“; Професионално направление 9.1. „Национална сигурност“; Образователно-квалификационна степен: „Магистър“; Професионална квалификация: без професионална квалификация; Форма на обучение: задочна; Срок на обучение: 2 семестъра. Кредити по ECTS: 90 Език на обучение: Основно – български; частично – английски; Преподавателите в двете висши училища ще разработят дигитално образователно съдържание, което да се използват в образователния процес от новоприетите студенти. Дигитално образователно съдържание ще включва електронни материали по съответните учебни дисциплини, интерактивни и мултимедийни материали. Дигиталното съдържание ще включва избрани дисциплини, които ще залегнат в новия учебен план, които са предвидени в три направления: задължителни, избираеми и факултативни. Ще бъде осигурено в дигитален формат обучението по общи дисциплини в областта на националната сигурност и технологичната сфера в областта на комуникационните и информационните системи и технологии. Дигиталното съдържание ще осигурява профилната специализация, свързаност и ефективното използване на споделени преподавателски и материални ресурси между двете партниращи висши училища. С оглед постигане на баланс между различните видове компетентности, акцентът ще бъде поставен върху интердисциплинарния подход в процеса на подготовка на новите учебни програми и тяхното дигитализиране, в рамките на новия учебен план. Дигиталното съдържание ще способства за подготовката на квалифицирани интердисциплинарни специалисти (магистри), с познания, умения и компетенции да разпознават заплахи в киберпространството, да правят оценка на риска, да определят средствата за киберзащита и да организират мероприятия по защита на информацията и личните данни в компютърните и информационни системи.Дигиталното образователно съдържание ще обхване и осигури придобиване на специализирани знания в сферата на провеждане на оперативно-издирвателна дейност и разследване по дела за киберпрестъпления. Чрез дигиталното образователно съдържание, ще се създадат предпоставки за ускоряване на процесите по дигитални знания и умения на студентите, както и на студенти със специални образователни потребности, т.е. очаква се проекта да има и социализиращ ефект. Очаква се чрез дигиталното образователно съдържание да се повиши качеството на висшето образование, в това число по-добра дигитална подготовка на студентите, с цел по-бърза и по-лесна реализация на пазара на труда. Дигиталното образователно съдържание по новата специалност ще даде много ползи и на двете страни в образователния процес: 1.) на преподавателите - време за повече обсъждане и преподаване на новите знания; 2.) на студентите - разнообразие на възможностите да усвояват материала, както и достъпност по всяко време и на всяко място; | 7 342.00 | 0.00 |
Дейност 8: Разработване на дигитално образователно съдържание за новата учебната програма съвместно с “Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ)” по специалността „Безопасност на пътното движение” за ОКС "Магистър".: В рамките на тази Дейност 8, ще бъде разработенo дигитално образователно съдържание на част от дисциплините по нова съвместна учебна програма по специалност: „Организация и управление на движението”. Област на висшето образование 5. „Технически науки“; Професионално направление 5.7. „Архитектура, строителство и геодезия“; Образователно-квалификационна степен: „магистър“; Професионална квалификация: „Магистър – строителен инженер по безопасност на движението"; Форма на обучение: задочна; Срок на обучение: 1,5 години; 3 семестъра; Кредити по ECTS: 90; Език на обучение: Български; Преподавателите в двете висши училища ще разработят дигитално образователно съдържание, което да се използва в образователния процес от новоприетите студенти. Дигитално образователно съдържание ще включва електронни материали по съответните учебни дисциплини, интерактивни и мултимедийни материали. Дигиталното образователно съдържание-предмет на разработка по Дейност 8, ще включва дисциплините по учебен план, които ще са предвидени в три направления – задължителни, избираеми и факултативни. Ще бъде осигурено в дигитален формат обучението по специализирани дисциплини в областта на безопасността на пътното движение. Дигиталното съдържание ще осигурява профилната специализация, свързаност и ефективното използване на споделени преподавателски и материални ресурси между двете партниращи висши училища. С оглед постигане на баланс между различните видове компетентности, акцентът ще бъде поставен върху интердисциплинарния подход в процеса на подготовка на новите учебни програми и тяхното дигитализиране, в рамките на новия учебен план. Дигиталното съдържание ще способства за подготовката на квалифицирани интердисциплинарни специалисти (магистри), с познания в областта на съвременни технологии при осигуряване на безопасността на движението и транспортната инфраструктура; съвременни средства за наблюдение и контрол на пътната безопасност (видеонаблюдение, ГИС системи, математическо моделиране); принципите, методите и технологията на управление на органите и структурите участващи при катастрофи; методите за оценка на риска и щетите от бедствия, аварии и катастрофи в пътната инфраструктура; Дигиталното образователно съдържание ще осигурява условия за практически ориентирано и проблемно-базирано обучение, като предвиди задълбочено обучение в съвременните технологии при осигуряване на безопасността на движението и транспортната инфраструктура; геоложки и природни опасности и защита на транспортната инфраструктура; европейска и национална нормативна база, свързана с изискванията за безопасността на движението и провеждането на одит на пътната безопасност и други; Чрез дигиталното образователно съдържание, ще се създадат предпоставки за ускоряване на процесите по дигитални знания и умения на студентите, както и на студенти със специални образователни потребности, т.е. очаква се проекта да има и социализиращ ефект. Очаква се чрез дигиталното образователно съдържание да се повиши качеството на висшето образование, за по-добра дигитална подготовка на студентите, с цел по-бърза и по-лесна реализация на пазара на труда. Дигиталното образователно съдържание по новата специалност ще даде много ползи и на двете страни в образователния процес: 1.) на преподавателите - време за повече обсъждане и преподаване на новите знания; 2.) на студентите - разнообразие на възможностите да усвояват материала и достъпност по всяко време и на всяко място. | 9 112.00 | 0.00 |
Дейност 9: Разработване на дигитално образователно съдържание за новата учебна програма съвместно с „Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ)“ по специалност “Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез строително-информационно моделиране" за ОКС "Магистър". : В рамките на тази Дейност 9, ще бъде разработенo дигитално образователно съдържание по нова съвместна учебна програма по специалност на български език: “Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез строително-информационно моделиране". Област на висшето образование 5. „Технически науки“; Професионално направление 5.7. „Архитектура, строителство и геодезия“; Образователно-квалификационна степен: „магистър“; Професионална квалификация: Мениджър Строително-информационно моделиране (СИМ)"; Форма на обучение: редовна; Срок на обучение: 1 година: 2 семестъра - един учебен и един комбиниран (учебен и дипломен) семестър; кредити по ECTS: 90; език на обучение: български. Преподавателите в двете висши училища ще разработят дигитално образователно съдържание, което да се използват в образователния процес от новоприетите студенти. Дигитално образователно съдържание ще включва електронни материали по съответните учебни дисциплини, интерактивни и мултимедийни материали. Дигиталното образователно съдържание-предмет на разработка по Дейност 9, ще включва избрани дисциплини по учебен план, които ще са предвидени в три направления – задължителни, избираеми и факултативни. Ще бъде осигурено в дигитален формат обучението по избрани дисциплини обхващащи всички актуални софтуери, кодиране в сферата на архитектурата и дизайна, теория на параметричния и генеративен дизайн. Дигиталното съдържание ще осигурява профилната специализация, свързаност и ефективното използване на споделени преподавателски и материални ресурси между двете партниращи висши училища. С оглед постигане на баланс между различните видове компетентности, акцентът ще бъде поставен върху интердисциплинарния подход в процеса на подготовка на новите учебни програми и тяхното дигитализиране, в рамките на новия учебен план. Дигиталното съдържание ще способства за подготовката на квалифициран интердисциплинарни специалисти (магистри), с познания в областта на дизайна като проучване, както в и по специфични дизайнерски концепции, техники и парадигми. Дигиталното образователно съдържание ще осигурява условия за практически ориентирано и проблемно-базирано обучение в управление на проекти, проектиране и сътрудничество чрез СИМ, икономически и бизнес анализ, финансов анализ и прогнозиране, как правилно да се оценяват, планират и прилагат СИМ върху проекти, как да се структурират изисквания към информацията и планове за изпълнение на BIM, също така ще придобият необходимите технически умения за работа с СИМ. Заедно с това, дигиталното образователно съдържание ще обхване и осигури придобиване на специализирани знания и опит под формата на стаж в чужди университети. Чрез дигиталното образователно съдържание, ще се създадат предпоставки за ускоряване на процесите по дигитални знания и умения на студентите, както и на студенти със специални образователни потребности, т.е. очаква се проекта да има и социализиращ ефект. Очаква се чрез дигиталното образователно съдържание да се повиши качеството на висшето образование, за по-добра дигитална подготовка на студентите, с цел по-бърза и по-лесна реализация на пазара на труда. Дигиталното образователно съдържание по новата специалност ще даде много ползи и на двете страни в образователния процес: 1.) на преподавателите - време за повече обсъждане и преподаване на новите знания; 2.) на студентите – разнообразие на възможностите да усвояват материала и достъпност по всяко време и на всяко място. | 15 300.00 | 0.00 |
Дейност 10: Разработване на дигитално образователно съдържание за новата учебната програма съвместно с “Медицински институт на МВР“ по специалността „Управление при кризи от хуманитарен характер” за ОКС "Магистър“.: В рамките на тази Дейност 10, ще бъде разработенo дигитално образователно съдържание по нова съвместна учебна програма по специалност: „Управление при кризи от хуманитарен характер”. Професионално направление 5.7. „Архитектура, строителство и геодезия“. Образователно-квалификационна степен: „магистър“; Професионална квалификация: Магистър по управление при кризи от хуманитарен характер; Форма на обучение: задочна; Срок на обучение: 2 семестъра; Кредити по ECTS: 90; Език на обучение: Български; Преподавателите в двата партньора ще разработят дигитално образователно съдържание, което да се използва в образователния процес от новоприетите студенти. Дигитално образователно съдържание ще включва електронни материали по съответните учебни дисциплини, интерактивни и мултимедийни материали. Дигиталното образователно съдържание-предмет на разработка по Дейност 10, ще включва избрани дисциплини по учебния план, които се предвиждат да са в три направления – задължителни, задължително и факултативни. Ще бъде осигурено в дигитален формат обучението по избрани дисциплини в областта на превенцията, реагирането и управлението на риска при кризи от хуманитарен характер, както и в областта на медицинското осигуряване и първата психологична помощ при извънредни ситуации и бедствия. Дигиталното съдържание ще осигурява профилната специализация, свързаност и ефективното използване на споделени преподавателски и материални ресурси между двата партньора. С оглед постигане на баланс между различните видове компетентности, акцентът ще бъде поставен върху интердисциплинарния подход в процеса на подготовка на новите учебни програми и тяхното дигитализиране, в рамките на новия учебен план. Дигиталното съдържание ще способства за подготовката на квалифицирани интердисциплинарни специалисти (магистри), с познания в областта на Правото на Европейския съюз, правата на човека в условията на криза, хуманитарната помощ и международното хуманитарно право, управлението на националната сигурност. Дигиталното образователно съдържание ще осигурява условия за практически ориентирано и проблемно-базирано обучение, като предвиди задълбочено обучение по Механизмът на Европейския съюз за гражданска защита, правната регулация на обществените отношения в областта на управлението при кризи от хуманитарен характер, анализа, оценката и управлението на риска от най-често случващите се кризисни събития, предизвикващи хуманитарни кризи, кризисните комуникации, спасителната техника и технологиите за овладяване на такива кризи и преодоляване на последиците от тях. Заедно с това, дигиталното образователно съдържание ще обхване и осигури придобиване на специализирани знания в сферата на Националната система за ранно предупреждение и оповестяване при бедствие и въздушна опасност, мониторингови системи за контрол на отделните рискове и ресурсното осигуряване. Чрез дигиталното образователно съдържание, ще се създадат предпоставки за ускоряване на процесите по дигитални знания и умения на студентите, както и на студенти със специални образователни потребности, т.е. очаква се проекта да има и социализиращ ефект. Очаква се чрез дигиталното образователно съдържание да се повиши качеството на висшето образование, за по-добра дигитална подготовка на студентите, с цел по-бърза и по-лесна реализация на пазара на труда. Дигиталното образователно съдържание по новата специалност ще даде много ползи и на двете страни в образователния процес: 1.) на преподавателите - време за повече обсъждане и преподаване на новите знания; 2.) на студентите - разнообразие на възможностите да усвояват материала и достъпност по всяко време и на всяко място; | 8 970.00 | 0.00 |
Създаване на ДОС за обучение по разработените нови съвместни учебни програми и дигитално образователно съдържание за специалности: „Защита правата на човека“, „Противодействие на киберпрестъпността“,„Безопасност на пътното движение“, „Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез строително-информационно моделиране" и „Управление при кризи от хуманитарен характер“: Дейността включва разработване на дигитална образователна среда (ДОС) за обучение по разработените в рамките на проекта пет нови съвместни учебни програми, като две от учебните програми: „Защита правата на човека“, и „Противодействие на киберпрестъпността“ за обучение в ОКС „Магистър“ в Област на висшето образование: 9 - Сигурност и отбрана, в Професионално направление: 9.1. „Национална сигурност“, и останалите три от учебните програми: „Безопасност на пътното движение“, „Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез строително-информационно моделиране“ и „Управление при кризи от хуманитарен характер“ – също за обучение в ОКС „Магистър“, в Област на висшето образование: 5 - Технически науки, в Професионално направление: 5.7. Архитектура, строителство и геодезия, за придобиване на професионална квалификация по: „Защита правата на човека“, „Противодействие на киберпрестъпността“, „Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез строително-информационно моделиране“, и „Магистър-строителен инженер по Организация и управление на движението“, „Магистър по безопасност на пътното движение“ и „Магистър по управление при кризи от хуманитарен характер“, с продължителност на обучение от 1 година при брой Кредити по ECTS: 90. Предвижда се възможност за преподаване на част от дисциплините отдалечено, като дисциплините ще са предвидени в три направления–задължителни, задължително избираеми и факултативни. Ще бъде осигурено в дигитален формат за отдалечено обучение съдържанието на част от дисциплините по петте нови учебни програми. ДОС за отдалечено обучение ще осигурява профилна специализация, свързаност и ефективно използване на споделени преподавателски и материални ресурси между Академия на МВР и всеки един от трите партньора: ВСУ „Черноризец Храбър“, „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), Медицински институт на МВР. ДОС за отдалечено обучение ще способства за подготовката на квалифицирани интердисциплинарни специалисти, с познания в областите на: защита правата на човека, противодействие при киберсигурността, цифрови технологии в архитектурата и дизайна, организация и управление на движението, управление при кризи от хуманитарен характер. ДОС за отдалечено обучение, ще гарантира условия за практически ориентирано и проблемно-базирано обучение по съответните дисципини, като осигури задълбочено обучение по: основните права на човека, системите за сигурност, информационните и комуникационните технологии, дисциплини за организацията и управлението на пътното движение, дисциплини по управление на риска от кризи от хуманитарен характер и минимизиране на последиците от тях, и заедно с това, ще обхване и осигури придобиване на специализирани знания и уменя в сферите на съвременните компютърни системи, актуални софтуери, кодиране в архитектурата и дизайна и др. | 27 348.00 | 0.00 |
Дейност 12: Внедеряване и преподаване чрез използване на новото дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес: Дейността включва: (а)внедряване и преподаване на разработеното по проекта дигитално образователно съдържание (ДОС) за осигуряване на възможност за провеждане на отдалечено обучение по разработените в рамките на проекта пет нови съвместни учебни програми. Две от внедряваните учебни програми, а именно „Защита правата на човека“ и „Противодействие на киберпрестъпността“ са предвидени за обучение в ОКС „Магистър“(без професионална квалификация) в Област на висшето образование: 9 - Сигурност и отбрана, в Професионално направление: 9.1. „Национална сигурност“. Останалите три съвместни учебни програми също са предвидени за обучение в ОКС „Магистър“ в Област на висшето образование: 5 - Технически науки, в Професионално направление: 5.7, съответно: „Безопасност на пътното движение“ с професионална квалификация „Магистър-строителен инженер по Безопасност на пътното движение“, „Управление и оптимизация на инвестиционни проекти в строителството чрез строително-информационно моделиране“ на български език с професионална квалификация "Мениджър Строително-информационно моделиране" и „Управление при кризи от хуманитарен характер“ с професионална квалификация Магистър по управление при кризи от хуманитарен характер“. И петте нови съвместни учебни програми имат кредити по ECTS: 90; (б) Внедряване на електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес. Внедряването по настоящата Дейност 12, ще включва ДОС за осигуряване на възможност за провеждане на отдалечено обучение, разработено по Дейност 12 на избрани дисциплини по учебните планове на петте нови съвместни учебни програми в трите форми – задължителни, задължително избираеми и факултативни. С внедряването на ДОС за осигуряване на възможност за провеждане на отдалечено обучение, ще бъдат осигурени целените профилна специализация, свързаност и ефективното използване на споделени преподавателски и материални ресурси между кандидатът – Академия на МВР и всеки един от трите партньора - ВСУ „Черноризец Храбър“, „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ) и Медицински институт на МВР. Внедреното ДОС за провеждане на отдалечено обучение: (а) ще бъде фактор за подготовката на квалифицирани интердисциплинарни специалисти, с познания в областите: защита правата на човека, противодействие на киберпрестъпността, цифрови технологии в архитектурата и дизайна, организация и управление на движението, управление при кризи от хуманитарен характер; (б) ще осигурява нужните условия за практически ориентирано и проблемно-базирано модулно отдалечено обучение. За целите на внедряването на ДОС на петте нови съвместни учебни програми, по настоящата Дейност 12 на проекта, е предвидено внедряване на електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес, които да допълнят, развият и приведат на нужното равнище на комплексност и интегрираност, наличната и функционираща инфраструктура при кандидата – Академия на МВР, и да осигурят условия и възможности за споделено ползване – съвместно от кандидата и трите партньора – ВСУ „Черноризец Храбър“, „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ) и Медицински институт на МВР. Целта е създаване на готова облачна среда за внедряване на разработеното ДОС и последващото му безпроблемно ползване/комуникиране, с въвеждане в рамките на настоящия проект на допълнителни липсващи функционалности и интегриране в една платформа (един tool) на целия учебен процес по петте нови съвместни учебни програми. Така да бъдат създадени материалните предпоставки за функциониране на споделен виртуален университет, чийто ресурси да бъдат ползвани от кандидата и трите партньора за целите на обучението по петте нови съвместни програми, който виртуален университет да бъде въведен в реална споделена експлоатация | 69 742.50 | 0.00 |
Дейност 13: Закупуване на софтуер и ИКТ оборудване, необходими за разработване и въвеждане на дигитално образователно съдържание и програми, както и за внедряването на облачни технологии в образователния процес. : Дейността включва: закупуване на ИКТ оборудване и софтуер – изцяло предназначени за осигуряване разработването на дигитално образователно съдържание (ДОС) на предвидените за разработване пет нови съвместни учебни програми от кандидата и трите партньора, за петте нови специалности в ОКС „Магистър“ и тяхното внедряване и преподаване, посредством облачни технологии в образователния процес като иновативна среда за усвояване на учебно съдържание, посредством платформа, интегрирана във Виртуален университет – обща софтуерна платформа за мениджмънт на учебния процес. За осигуряване на процесите по разработване, внедряване и преподаване на дигиталното образователно съдържание, в т.ч. отдалечена форма на обучение, на основата на анализ на завареното състояние на наличното ИКТ оборудване и инфраструктури на четирите партньора, е предвидена Система за управление на учебния процес (виртуален университет), във връзка с внедряване на дигитално образователно съдържание, електронни ресурси и облачни технологии в образователния процес (1). Предвидени за закупуване по проекта са 40 бр. лаптопи, 1 бр. мултифункционална цветна копирна машина, 1 бр. мултифункционална черно-бяла копирна машина, 2 бр. сървъри за среда за реализация на софтуерните процеси и ресурси, свързани с изграждането и внедряването на петте нови съвместни учебни програми (включително и дигиталното образователно съдържание). Виртуалният университет ще интегрира „Софтуерна платформа за отдалечена видео-конферентна връзка“ – уеб – базирана, с видео и аудио стрийминг, с възможност за запис на сесиите и на преподавания материал. За осигуряване на непрекъснат учебен процес, дейността предвижда закупуване на 32 бр. компютърни конфигурации, които да поддържат и позволяват работа със системата за управление на учебния процес (виртуален университет). Новите конфигурации ще позволяват гъвкавост и лесен достъп до учебните материали. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. Ще се детайлизират спецификациите на необходимото за закупуване ИКТ оборудване и софтуер и ще се проведе процедура по избор на изпълнител/и, съгласно нормативната уредба. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за изпълнение на дейността, с избрания/те изпълнител/и ще се сключи/ат договор/и. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол за изпълнението на сключения/те договор/и. 3. Приключване – с тестове за работоспособност и предавателно – приемателни протоколи. | 435 951.00 | 0.00 |
Дейност 14: Професионално развитие на преподаватели - Обучения на преподаватели в България, насочени към усъвършенстване на чуждоезикови умения – курс по английски език: основно ниво А2 "Основно владеене " (Basic Level), ниво B1 "Самостоятелно ниво на владеене" (Working level), и изучаване на специализиран английски език: "Специфична терминология". : В рамките на Дейност 14 по проекта – Професионално развитие на преподаватели – Кандидатът – Академия на МВР, и Партньорите - ВСУ „Черноризец Храбър“ и „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), предвиждат обучения за усъвършенстване на чуждоезиковите умения – курс по английски език: основно ниво А2 "Основно владеене " (Basic level) (или еквивалентно), ниво B1 "Самостоятелно ниво на владеене" (Working level) (или еквивалентно), и изучаване на специализиран английски език: "Специфична терминология". Целевата група включва: 43 обучаеми от Академия на МВР в т.ч. такива до 34 годишна възраст, 47 обучаеми от ВСУ „Черноризец Храбър“ в т.ч. такива до 34 годишна възрасти и 10 обучаеми от „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), в т.ч. такива до 34 годишна възраст. Необходимостта от провеждането и продължителността на планираните обучения, се обосновава с констатирани дефицити в езиковата подготовка, в т.ч. боравене с професионална терминология на английски език, което затруднява работата с научна литература, ползването на чуждестранни източници, ръководства на производители, разработване на учебно съдържание на английски език, в т.ч. дигитализирано и за отдалечена форма на обучение и др. Целта е, посредством обучения с продължителност 160 академични часа обучаемите да постигнат ниво А2 (или еквивалентно), ниво В1 (или еквивалентно), както и да придобият знания по специфичната терминология на английски език. Обученията по проекта ще се организират и провеждат на ниво кандидат/партньор, като ще се използва съществуваща материално-техническата база. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. 2. Изпълнение – Посредством механизъм за избор ще бъдат избрани представители на целевата група за включването им в проекта и разпределяне по групи. Всеки от обучаемите следва да представи удостоверение/сертификат за завършен курс от минимум 160 академични часа по чуждоезикови умения специализиран английски език до ниво А2 (или еквивалентно), ниво В1 (или еквивалентно) и специфична терминология на английски език, както и снимков материал и разходооправдателен документ на стойност не по-голяма от предвидената в бюджета на дейността за един обучаем. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол и мониторинг при отчитането на дейността и приемането на резултата. | 216 000.00 | 0.00 |
Дейност 15: Професионално развитие на преподаватели - Обучения на преподаватели в България, насочени към усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ- базирани иновационни образователни технологии: обучение по "Дигитална компетентност" - базово ниво, "Базови компютърни умения", и обучение за "Кибер и форенсик полигон".: В рамките на Дейност 15 по проекта – Професионално развитие на преподаватели – Кандидатът – Академия на МВР, и Партньорите - ВСУ „Черноризец Храбър“ и „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), предвиждат обучения за придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ- базирани иновационни образователни технологии. Целевата група включва: 43 обучаеми от Академия на МВР в т.ч. такива до 34 годишна възраст, 47 обучаеми от ВСУ „Черноризец Храбър“ в т.ч. такива до 34 годишна възраст и 10 обучаеми от „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), в т.ч. такива до 34 годишна възраст. Необходимостта от провеждането и продължителността на планираните обучения, се обосновава от нуждата за разработване на дигитално образователно съдържание по петте нови учебни програми, за отдалечена форма на обучение по настоящия проект, да имат равнище на компетентност, което съответства на технологичното развитие – способни да изпълнят задачите с очакваното високо качество; Целта е, посредством обучение по "Дигитална компетентност" - базово ниво, "Базови компютърни умения", и обучение за "Кибер и форенсик полигон" с продължителност 160 академични часа, обучаемите да постигнат нужното равнище на компетентност. Обученията по проекта ще се организират и провеждат на ниво кандидат/партньори, като се използва съществуваща материално-техническата база. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. Ще се детайлизират изискванията за обхват и съдържание на програмите за обучение; 2. Изпълнение – Посредством механизъм за избор ще бъдат избрани представители на целевата група за включването им в проекта и разпределяне по групи. Всеки от обучаемите следва да представи удостоверение/сертификат за завършен курс от минимум 160 академични часа по чуждоезикови умения специализиран английски език до ниво А2 (или еквивалентно), ниво В1 (или еквивалентно) и специфична терминология на английски език, както и снимков материал и разходооправдателен документ на стойност не по-голяма от предвидената в бюджета на дейността за един обучаем. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол и мониторинг при отчитането на дейността и приемането на резултата. 3. Приключване – с тест за проверка на знанията и издаване на удостоверения/сертификати. | 216 000.00 | 0.00 |
Дейност 16: Дългосрочна изходяща мобилност на пост-докторанти, млади учени: В рамките на Дейност 16 по проекта – Дългосрочна изходяща мобилност, кандидатът – Академия на МВР и партньорите – ВСУ „Черноризец Храбър“ и „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), предвиждат тримесечна изходяща мобилност в чуждестранни асоциирани партньори "Main School of Fire Service", Полша, (удостоен с харта за висше образование „Еразъм“) и / или VSB - Technical University of Ostrava, Чехия (удостоен с харта за висше образование „Еразъм“) на: 7 преподаватели по професионално направление 5.7 и 3 преподаватели по професионално направление 9.1 (пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени) от Академия на МВР; на 8 преподаватели по професионално направление 9.1 (пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени) от ВСУ „Черноризец Храбър“, както и на 1 преподавател по професионално направление 5.7 (пост-докторанти, специализанти, млади учени, изследователи и учени) от „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ). Цел на мобилността е обучение и обмяна на опит, преподаване и/или изпълняване на научноизследователски задачи. Мобилността дава възможност за включване и участие на преподавателите в международни научни мрежи и научноизследователски проекти. Провеждането и продължителността на планираната мобилност, се обосновава с нуждата и полезността от запознаване с чужд опит и добри практики, подчинено на планираното разработване и внедряване от Кандидата и Партньорите, на нови съвместни учебни програми с дигитално образователно съдържание и осигуряване на възможност за отдалечена форма на обучение. Предвидената мобилност отчита и спецификата на професионалния и научен профил на преподавателите, пред които стои нуждата от адекватна ИКТ подготовка, в съответствие с изискванията на ИКТ-базираните иновационни образователни технологии, които те са призвани да познават и внедряват. Посредством тримесечна мобилност в чуждестранни асоциирани партньори ще бъдат обменени опит и добри практики, които да бъдат впоследствие да бъдат споделени и успешно прилагани в обучителния процес по новите съвместни учебни програми. Мобилността ще бъде удостоверена от чуждестранните асоциирани партньори с индивидуален сертификат за участие, подписан от приемащата организация, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за изпълнение на дейността, посредством механизъм за избор ще бъдат избрани представители на целевата група. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол и мониторинг при изпълнението. 3. Приключване – с издаване на удостоверения от асоциираните партньори. | 218 253.00 | 0.00 |
Дейност 17: Краткосрочни (двуседмични) специализации в чуждестранни асоциирани партньори.: В рамките на Дейност 17 по проекта – Професионално развитие на преподаватели – Кандидатът – Академия на МВР и партньорите – ВСУ „Черноризец Храбър“, „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ) и Медицински институт на МВР, предвиждат краткосрочни (двуседмични) специализации на преподаватели в асоциираните партньори - "Main School of Fire Service", Полша и / или VSB - Technical University of Ostrava, Чехия (удостоени с харта за висше образование „Еразъм“), насочени към: - Въвеждане на иновативни методи на преподаване; - Придобиване/усъвършенстване на дигитални умения, включително използване на ИКТ- базирани иновационни образователни технологии; - Придобиване/усъвършенстване на чуждоезикови умения, в т.ч професионална терминология; - и други; Целта на краткосрочните специализации е преподавателска дейност, която включва минимум 4 часа преподаване седмично (вкл. съвместно преподаване с преподавател на асоциирания партньор). От целевата група посредством механизъм за избор ще бъдат определени 18 преподаватели, в т. ч. 6 млади преподаватели (до 34 г. вкл), разпределени както следва: 3 преподаватели по ПН 5.7, в т.ч. 1 млад преподавател (до 34 г. вкл.) и 2 преподаватели по ПН 9.1, в т.ч. 1 млад преподавател (до 34 г. вкл.) от Академия на МВР; 10 преподаватели по ПН 9.1, в т.ч. 3 млади преподаватели (до 34 г. вкл.) от партньор ВСУ „Черноризец Храбър“ и 3 преподаватели по ПН 5.7, в т.ч. 1 млад преподавател (до 34 г. вкл.) от партньор „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ). Необходимостта от провеждането и продължителността на планираните краткосрочни специализации на преподаватели, се обосновава с нуждата и полезността от научно общуване, споделяне на опит и добри практики, подчинено на спецификата на петте нови съвместни учебни програми с дигитално образователно съдържание и възможност за провеждане в отдалечена форма на обучение, както и съобразено със спецификата на професионалния и научен профил на преподавателите – със специфична ИКТ подготовка, в съответствие с изискванията на ИКТ-базираните иновационни образователни технологии, които те са призвани да познават и внедряват. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за изпълнение на дейността, посредством механизъм за избор, ще бъдат избрани представители на целевата група. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол и мониторинг при изпълнението на сключения договор. 3. Приключване – с издаване на удостоверения от асоциираните партньори. | 78 678.00 | 0.00 |
Дейност 18: Мултиплициране на резултатите от краткосрочните специализации в асоциирани партньори, чрез споделяне на преподаватели между партньорите, участващи в проекта по професионално направление 5.7 и професионално направление 9.1: В рамките на Дейност 18 по проекта, Кандидатът – Академия на МВР и партньорите – ВСУ „Черноризец Храбър“ и „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), имат ангажимент, техните общо 18 преподаватели, в т. ч. 6 млади преподаватели (до 34 г. вкл), разпределени както следва: 3 преподаватели по ПН 5.7, в т.ч. 1 млад преподавател (до 34 г. вкл.) и 2 преподаватели по ПН 9.1, в т.ч. 1 млад преподавател (до 34 г. вкл.) от Академия на МВР; 10 преподаватели по ПН 9.1, в т.ч. 3 млади преподаватели (до 34 г. вкл.) от партньор ВСУ „Черноризец Храбър“ и 3 преподаватели по ПН 5.7, в т.ч. 1 млад преподавател (до 34 г. вкл.) от партньор „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), провели краткосрочни (двуседмични) специализации в асоциираните партньори - "Main School of Fire Service", Полша и / или VSB - Technical University of Ostrava, Чехия (удостоени с харта за висше образование „Еразъм“), да мултипллицират резултатите, като преподават на студенти във висши училища – партньори. За всеки от тях, планът за изпълнение на Дейност 18 „Мултиплициране“, ще предвиди по 40 часа споделена ангажираност за преподаване във висше училище – партньор, в рамките на обучението на студенти по учебни дисциплини от учебната програма на съответната специалност от включените в проектното предложение професионални направления. Необходимостта от провеждането и продължителността на планираните преподавания, се обосновава с нуждата от мултиплициране на наличните опит и добри практики и тяхното популяризиране, във връзка с внедряването на 5 /пет/ нови съвместни учебни програми с дигитално образователно съдържание и възможност за провеждане на отдалечена форма на обучение. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. Ще бъде съгласуван между партньорите и формат и график за провеждане на дейността. 2. Изпълнение – в съответствие с плана и графика за изпълнение на дейността, ще бъдат проведени планираните преподавания с преподаватели на разменни начала и определени студентски аудотитории. 3. Приключване – с обобщение на резултатите и протоколи. | 15 477.50 | 0.00 |
Дейност 19 : Дейности за развитие на меки умения на студенти: Дейност 19 включва обучения за развитие на меки умения. От целевата група ще бъдат определени, чрез механизъм за избор 85 студента - 40 студента от Академия на МВР, 26 студента от ВСУ „Черноризец Храбър“, 7 студенти от „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ). Целта е развитие на меки умения, чрез организиране на обучения и събития за студенти ("Презентационни умения", "Работа в екип", "Състезание в сферата на киберсигурността", "Организиране на дискусия/кръгла маса по интереси на студентите", "Състезание за правата на човека"), за придобиване на граждански и обществени компетентности, организиране на презентационни събития, състезания, участие/явяване на интервюта, дискусии и др. за улесняване на връзки между студенти и работодатели. Дейността е насочена към създаване на разнообразни умения у студентите, в т.ч. умения за дебатиране, работа в екип, решаване на реални проблеми, изпълнение на практически задачи, представяне на информация пред аудитория и др. чрез провеждане на обучения за придобиване на такива умения. Ръководствата на кандидата – Академия на МВР и на партньорите - ВСУ „Черноризец Храбър“ и „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), оценяват развитието на меки умения у възпитаниците си, като важно надграждане на професионалните „твърди умения“ преподавани/придобивани по учебните програми, което да води до по – успешна професионална реализация на завършващите и заедно с това, да бъде и фактор за повишаване на рейтинга на висшето училище. Ръководството оценява, че за бъдещите магистри, специалисти в различни области според петте нови съвместни учебни програми, е особено полезно още като студенти, да преодоляват дефицити на „меки умения“, като лидерство, комуникативност, умение за работа в екип, умение за избягване и разрешаване на конфликти, изграждане на доверие, управление на времето, вземане на решения, умения за преговори и т.н. Така придобиваните по време на следването меки умения, да бъдат добра основа на бъдещи умения на младите хора, които те да носят и развиват през целия си професионален и личен живот в различни ситуации и във всяка професионална среда. Предвидените обучения ще сложат акцент върху такива аспекти като: вътрешна мотивация – инициатива за качествено действие, амбиция, желание за подобряване на ситуацията, развиване на уменията; креативност и разрешаване на проблеми – иновативно мислене и управление на промяната, идентифициране на проблемите, взимане на решение и действие; адаптивност – приемане и разбиране на различна среда, спазване на правила и установени порядки и взаимоотношения, приемане на новото и различното; мултикултурно разбиране – интерес и уважение към различни култури, ненатрапчивост и толерантност. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за изпълнение на дейността, посредством механизъм за избор ще бъдат избрани представители на целевата група за включване в проекта. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол и мониторинг при изпълнението. 3. Приключване – с издаване на удостоверения за успешно приключило обучение и документиран анализ на резултатите. | 21 900.00 | 0.00 |
Дейност 20: Мобилност за обучение на студенти и докторанти: В рамките на Дейност 20 по проекта – Мобилност за обучение на студенти и докторанти, кандидатът – Академия на МВР, предвижда тримесечна изходяща мобилност на 39 броя студенти описани както следва: 7 броя студенти по професионално направление 5.7 и на 6 броя студенти по професионално направление 9.1 от Академия на МВР, свързана с тяхното обучение и ще се осъществява от чуждестранни асоциирани партньори "Main School of Fire Service", Полша, (удостоен с харта за висше образование „Еразъм“) и / или VSB - Technical University of Ostrava, Чехия (удостоен с харта за висше образование „Еразъм“); ВСУ „Черноризец Храбър“ предвижда тримесечна изходяща мобилност за 24 броя студенти по професионално направление 9.1. „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ (УАСГ), предвижда тримесечна изходяща мобилност за 2 броя студенти по професионално направление 5.7. Мобилността ще бъде свързана с тяхното обучение и ще се осъществява от чуждестранни асоциирани партньори "Main School of Fire Service", Полша, (удостоен с харта за висше образование „Еразъм“) и / или VSB - Technical University of Ostrava, Чехия (удостоен с харта за висше образование „Еразъм“). Периодът на обучение в чужбина ще бъде част от учебните програми на студентите за придобиване на степен в кратък цикъл, първи цикъл (магистърска). Изходящата мобилност на студенти трябва да бъде удостоверена от чуждестранните асоциирани партньори с документ (удостоверение/сертификат) за успешно приключила мобилност, подписан от приемащата страна, посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността. Началната дата е първият ден, в който студентът трябва да бъде в приемащата организация. Крайната дата е последният ден, в който студентът/докторантът трябва да присъства в приемащата организация. Кредитите, придобити в резултат на проведената мобилност за обучение, ще бъдат признати. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за изпълнение на дейността, посредством механизъм за избор ще бъдат избрани представители на целевата група за включване в проекта. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол и мониторинг при изпълнението. 3. Приключване – с издаване на удостоверения от асоциираните партньори. | 128 544.00 | 0.00 |
Дейност 21: Входяща мобилност за преподаване: Привличане на чуждестранни преподаватели.: В рамките на Дейност 21 по проекта – Входяща мобилност за преподаване, кандидатът – Академия на МВР и партньорите – ВСУ „Черноризец Храбър“ и „Университет по архитектура, строителство и геодезия“, предвиждат тримесечна входяща мобилност за привличане на чуждестранни преподаватели от асоциирани партньори "Main School of Fire Service", Полша, (удостоен с харта за висше образование „Еразъм“) и / или VSB - Technical University of Ostrava, Чехия (удостоен с харта за висше образование „Еразъм“) на общо 12 чуждестранни преподаватели, както следва: 4 преподаватели по професионално направление 5.7 и 1 преподавател по професионално направление 9.1 при Академия на МВР; на 6 преподаватели по професионално направление 9.1 при партньор ВСУ „Черноризец Храбър“, както и на 1 преподавател по професионално направление 5.7 при партньор „Университет по архитектура, строителство и геодезия“, в тематични области от учебните програми на студентите, в избираеми дисциплини с минимум 90 часа хорариум за преподаване на един преподавател. Необходимостта от дългосрочно привличане на чуждестранни преподаватели и продължителността на преподаване на студенти във Академия на МВР и партньорските университети ВСУ „Черноризец Храбър“ и „Университет по архитектура, строителство и геодезия“ , се обосновава с нуждата от международен трансфер на знания и иновации, от запознаване с чужд опит и прилагане на добри практики в обучението. Очакването е, посредством предвидената входяща мобилност за преподатели от чуждестранни асоциирани партньори, да бъдат придобити знания и опознати опит и добри практики от студентите, да бъдат насърчени техни предприемачески възможности, които да бъдат впоследствие успешно прилагани в тяхната практическа работа. Входяща мобилност за преподаване ще бъде удостоверена с документ (удостоверение) за успешно приключила входяща мобилност, подписан от приемащата организация (висшето училище – кандидат или партниращите университети), посочващ името на участника, целта на дейността, както и началната и крайната дата на дейността. Етапи за изпълнение: 1. Подготовка – екипът за управление на проекта ще разработи план за изпълнение на дейността. 2. Изпълнение – в съответствие с плана за изпълнение на дейността, посредством механизъм за избор ще бъдат избрани представители на целевата група за включването им в проекта. Екипът за управление на проекта ще осъществи контрол и мониторинг при изпълнението на сключения договор. 3. Приключване – с издаване на удостоверения от асоциираните партньори. | 137 844.00 | 0.00 |
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN