Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 400 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

This project proposal aims at measures to facilitate the access to employment in the field of social and solidarity economy by creating a social enterprise which offers personalized services for the population in two directions: part-time care for children in a refurbished and equipped children's center and the provision of services for general repairs, maintenance and assistance to the citizens of Stamboliyski Municipality. The target group includes 32 people from vulnerable groups of disadvantaged people on the labor market, according to the level and structure of unemployment in the municipality.
The sustainability of the project results will be ensured by providing the functioning of the Social enterprise for no less than 12 months and by preserving the employment of at least half of the newly hired individuals for six months after the end of the project. This will be guaranteed by creating a successful enterprise with a social cause, a positive financial result, which will be managed in an entrepreneurial and accountable manner, will not depend entirely on external financing and has a clear perspective for development and achieving social goals. 
The planned repairs as well as the purchase of materials, consumables, equipment  are optimally co-related to the project activities and are tailored to the capacity and the necessary maintenance resource to meet the needs the newly employed people and to facilitate their involvement and active participation in the work processes as part of a joint team.
Providing accurate, timely, appropriate and lawful management and reporting of the project activities is carried out through the process of project management. All project activities will be accompanied by measures for information and publicity which will emphasize on the communication of the support of the EU through ESF granted to the applicant.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на социалното предприятие като специализирано звено в структурата на община Стамболийски: За започване на дейността на социалното предприятие е необходимо да се създаде структура в рамките на Община Стамболийски, която да отговаря за постигането на основната му цел, а именно осигуряването на защитена заетост на лица в неравностойно положение на пазара на труда. Социалното предприятие ще работи основно за постигане на измеримо, положително социално въздействие, ще предоставя услуги, които генерират социална възвръщаемост. То ще работи за постигане на положителен финансов резултат, като ще използва своята печалба на първо място за участие на хора от целевите групи в стопанска дейност (чрез създаване на заетост), за създаване на възможности за професионална и социална интеграция, за създаване на социална добавена стойност и спестяване на социални разходи. Основната цел на социалното предприятие е да се развие като структура на социалната икономика, да се стреми към постигане на приходи, за да може да изпълнява балансирано и социалните си задължения. За да бъде гарантиран успехът му, ще бъде изградено административно тяло, което ще структурира дейностите, основните цели и задачи, ще създаде организация и правила на работния процес. Предвижда се екипът да се състои от управител на социалното предприятие и счетоводител. Управителят ръководи и представлява социалното предприятие, съгласно изискванията на нормативната база на Република България, добрите практики в областта и стратегията му за развитие; решава всички ръководни въпроси по дейността на дружеството, ръководи и контролира работата на служителите, утвърждава графици за работа на персонала, провежда оперативни съвещания, контролира състоянието на финансовата отчетност, на качеството и същността на предлаганите услуги и други. Счетоводителят отговаря за пълното, вярно, точно и своевременно осчетоводяване на всички първични счетоводни документи в съответствие с нормативните изисквания, като спазва хронологична и аналитична отчетност по съответните счетоводни сметки; отговаря за комплектоването и съхранението на всички счетоводни документи и приложенията към тях и предоставя необходимата счетоводна информация, свързана с отчетността и изготвянето на справките. Екипът на социалното предприятие ще участва в подбора на персонал сред целевите групи, ще провежда събеседвания и ще взима решения за назначаване на служители. Друга основна задача при стартирането на настоящия проект е изготвянето на документацията по осигуряване на статута на социалното предприятие в рамките на структурата на кандидата. За целта екипът по проекта ще подготви всички необходими документи, съгласно Условията за кандидатстване и Ръководството за бенефициенти по процедурата, които ще бъдат представени на Общински съвет. Етапите на осъществяване на тази дейност са: 1. Изготвяне на документация, взимане на решение и учредяване на социалното предприятие –месец 1 и 2 – в тази дейност се включва подготовката на документацията свързана с вземането на решение от Общинския съвет на Община Стамболийски за създаване на социалното предприятие и за приемане на Правилник за дейността му. 2. Назначаване и дейност на екипа на социалното предприятие – месец 6 до 18 – дейността включва подбор на управител и счетоводител на социалното предприятие, назначаването им на длъжност и съответно изпълнението на функциите им. 0.00 14 602.63
Част 1 Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие за дейност: детски център за почасова грижа за деца: Същността на част 1 от тази дейност е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от целевите групи с приоритет по настоящата процедура, а именно: - Безработни младежи до 29 год. - Безработни лица над 54 год. - Продължително безработни лица, както и - Майки с деца до 5-годишна възраст. Друга важна цел е осигуряването на материалната база, в която да се развива социалното предприятие и съответно да изпълнява функциите и задачите, които си е поставило. Проектната идея на Община Стамболийски е създаване на дневен център за почасова грижа на деца от 3 до 12 годишна възраст. Дейността, която извършват ще е обширна, тъй като в него ще се предлагат не само грижи за децата, в помощ на родителите им, когато няма обективна възможност за присъствието на възрастен в дома им, но и като център за забавление, игра с връстниците им и креативни дейности като рисуване, оцветяване, изработване на различни предмети. В центъра ще бъде възможно провеждането на детски рождени дни и празници. За обезпечаването с човешки ресурс на тази дейност ще бъдат назначени аниматори – клас на длъжността по НКПД-2011 е 5 „персонал зает с услуги на населението“, а кода е 5113-3001. Аниматорите ще изготвят анимационни програми, възпитателно издържани игри и атракции за различен период на престой на децата – 1, 2, 3 часа; ще организират съревнователно-отборни игри и приобщителни мероприятия. Лицата трябва да имат опит в отглеждането на деца и съответно комуникативни умения спрямо децата. Много важно е да демонстрират инициативност и креативност при организирането на детски игри и забавления. Като допълнителен персонал ще бъдат наети рецепционисти (код по НКПД 4226-2003), охрана (код по НКПД 9510-0003), лица, които да отговарят за поддръжката на съоръженията, инвентара и сградата, в която ще се помещава детският център (код по НКПД 9312-0008) и хигиенисти (код по НКПД 9112-0004). Броят на лицата, назначени на всяка една длъжност отговоря на графика на работа на центъра. Той ще бъде отворен от 09 ч. сутринта до 22 ч. вечерта, включително събота и неделя, което обуславя персоналът да работи на смени, по предварително изготвени графици, така че за всяко лице да бъде осигурена заетост при 40-часова работна седмица. Създаването и дейността на дневния център за деца е свързано с материална обезпеченост на помещението. За целта Община Стамболийски ще предостави помещения,находящи се в УПИ I, кв. 43 по регулационен планна град Стамболийски, които трябва да се пригодят в съответствие с разпоредбите на НАРЕДБА № 1 ОТ 12 ЯНУАРИ 2009 Г. ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА УСТРОЙСТВОТО И БЕЗОПАСНОСТТА НА ПЛОЩАДКИТЕ ЗА ИГРА. Налага се извършването на ремонтни дейности, осигуряването и поддържането на безопасен и здравословен климат за децата в помещението, както и оборудване за игри и забавления. Ще се осигури безопасност и достъпност за всичките им ползватели, включително и за ползватели с увреждания, както и предприемане на подходящи мерки срещу възможни рискове застрашаващи живота и здравето на ползвателите. Оборудването ще е изработено от пластмаса, гума, винил или друг подходящ материал без остри ръбове и процепи. Ще има обособени кътове за рисуване и творчество на децата. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на лицата от целевите група: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие, като лицата трябва да спадат към допустимите по настоящата процедура целеви групи, съгласно Условията за кандидатстване и изискванията за заеманата длъжност. Този етап ще продължи 2 месеца. 2. Назначаване на лицата на трудов договор към социалното предприятие и стартиране на дейността им съгласно длъжностна характеристика. Този етап ще продължи 12 месеца, от 6 до 18 проектен месец. 3. Извършване на ремонтни дейности и оборудване на дневния детски център. Този етап ще продължи 5 месеца. 0.00 185 659.23
Част 2 Подбор и осигуряване на трудова заетост на лица от целевата група в социалното предприятие за извършване на дейности от общ характер в предоставянето на услуги за обществото.: Като част от дейност 2, същността на тази дейност е да осигури заетост на лица, които попадат в една или няколко от целевите групи с приоритет по настоящата процедура, а именно: - Безработни младежи до 29 год. - Безработни лица над 54 год. - Продължително безработни лица. В рамките на създаденото социално предприятие, ще има обособено звено от 4 души от целевите групи, което ще бъде заето с предоставяне на персонални услуги от общ характер – всякакви дребни ремонтни дейности и поправки, помощ от домакински характер като цепене и прибиране на дърва, поддържане и косене на дворните пространства и др. Това звено ще бъде използвано и при възникване на необходимост от дейности по ремонт и поддръжка в сгради на общината, като училища, детски градини и друга общинска собственост. Съгласно последната статистика за нивото и структурата на безработица в общината е изведена и тази допълнителна дейност. За назначените лица в код по НКПД-2011 9622-0001 няма изискване за професионално и образователно-квалификационно ниво, което означава, че дори и лица ниска степен на образование ще имат осигурена възможност за трудова заетост в града. Дейностите по ремонт и поддръжка ще бъдат не-специализирани и от общ характер, което предполага, че могат да бъдат извършвани от всеки. Същевременно начинът, по който е планирана от Община Стамболийски, има заложен социален ефект, не само в осигуряването на заетост и доходи за целевата група, но и като начин за извършване на неквалифицирана помощ и услуга за населението на града. Етапите при осъществяване на дейността са: 1. Подбор на лицата от целевите група: той ще се извърши от екипа на социалното предприятие, като лицата трябва да спадат към допустимите по настоящата процедура целеви групи, съгласно Условията за кандидатстване и изискванията за заеманата длъжност. Този етап ще продължи 1 месец и ще се извърши през втори проектен месец. 2. Назначаване на лицата на трудов договор към социалното предприятие и стартиране на дейността им съгласно длъжностна характеристика. Този етап ще продължи 12 месеца, от 6 до 18 проектен месец. 0.00 27 546.44

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).