Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Motor Service ltd. has been established since 2004 year and its main activities are: diagnostic, repair, maintenance and support of vehicles; as well as retail of cars accessories and etceteras.
This project implements our long-term vision of Motor Service ltd. development, and will help us to optimize the labor operations in a way which will increase  the labor productiveness considering the modern requirements for safe and healthy work conditions; will make the enterprise competitive at the regional market and will set up sustainable work places. The project proposal envisage establishing of a actual and effective system for work forces management and qualitatively improving of the work conditions through common and individual measures.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Въвеждане на система за развитие на човешките ресурси: Разработване, апробиране и внедряване в дейността на предприятието на система за развитието на човешките ресурси в Мотор-сервиз ООД, включваща: - оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на различни форми на заетост, като гъвкаво работно време, ротация на работното място и други подходящи; и други практики за по-лесно осъвместяване на личния, семейния и професионалния живот; -въвеждане на практики за удължаването на професионалния живот на по-възрастните работници (над 54 годишна възраст); - въвеждане на нови (иновативни за предприятието) модели за организация на труда, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда; - въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешките ресурси - планиране, подбор и наемане; -подобряване на мерките (и/или въвеждане на нови такива) за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на професионалното развитие, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; - оптимизация на координацията в работата между различните длъжности в предприятието. Дейността е насочена към оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси с цел преодоляване на големите проблеми на бранша и в частност на нашето предприятие: 1. Непривлекателност на професионалното поприще, поради некомфортните условия на труд, 2. Недостатъчна мотивация у търсещите работа за развитие в нашия бранш, 3. Голямото текучество, породено от вътрешна и външна емиграция, 4. Тенденции на увеличаване броя на по-възрастните работници и на работници с увреждания. Разрешаването на тези проблеми обуславят потребността от иновативни организационни промени от различно естество. 20 000.00 20 000.00
Осигуряване на средства за колективна защита: Предвидените средства за колективна защита са насочени към преодоляване на следните идентифицирани рискове: Защита от неблагоприятен климат: посредством понижаване нивото на тавана; както и поставяне на нови осветителни тела. Идентифицирането на опасностите в работния процес и работната среда показва необходимост от предприемане на мерки по отношение на следните фактори: микроклимат и осветление в ремонтното хале. Оценката на риска дава конкретни препоръки в тази насока - проектиране на нова осветителна инсталация. Предвиждаме действия в две посоки: намаляване на общия обем на помещението чрез поставяне на окачен таван и нещо повече - окаченият таван ще позволи поставянето на осветителни тела на по-подходяща височина с оглед осигуряване на адекватна светлина при работа. 13 350.00 13 272.00
Лични предпазни средства и специално работно облекло: С оценката на риска за здравето и безопасността на работещите са определени работните места/длъжностите, за които съществуват рискове за безопасността и здравето на хората, които не могат да бъдат избегнати чрез колективни средства за защита. Изготвен е списък на личните предпазни средства и специално работно облекло по работни места/ длъжности. Целта на тази дейност е в отговор на необходимостта от подмяна на ЛПС и работните облекла на работниците чрез закупуване на нови - по- модерни видове. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие (механични, транспортни, пренасяне на тежести, вредни вещества, прах, физическо натоварване, работна поза, различните фактори на средата - шум, вибрации, осветление, микроклимат, относителна влажност, скорост на въздуха, електромагнитни полета) е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт на работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност. Изборът на ЛПС се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с рискове дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието. 9 000.00 8 915.02
Обучение на работниците: Предвиденото обучение има за цел придобиването на по-специални знания и практически умения относно специфичен риск за здравето, свързан с професионалното напрежение - стрес и методите и средствата за неговото ограничаване и предотвратяване. Стресът и по-конкретно професионалният стрес възниква от взаимодействията на хората с техните професии. Негативните източници на професионален стрес в нашия бранш са свързани с организационните характеристики на работната среда - общуване с (конфликтни) клиенти, спешност на поръчките, условията на труд. Една от най-честите последици от натрупването на стрес се разглежда като "професионално прегаряне". Професионалното прегаряне е състояние на изтощение, което се разглежда като емоционално-когнитивен комплекс от симптоми и поведение, натрупано вследствие на продължителен професионален стрес. Последиците на стреса се изразяват в: цинична нагласа към професионалната среда и междуличностните взаимоотношения в нея; хронична неудовлетвореност по отношение на извършваната работа и загуба на професионална мотивация и стрес. Стресът е една от ясно очертаните причини за напускане на работниците и преориентиране към други професионални направления. Стресът е изрично очертан като потенциална опасност и в проведената в Мотор-сервиз ООД оценка на риска. В обучението ще бъдат включени всички заети в предприятието лица с този риск за здравето. Така предвиденото обучение не се припокрива нито от въвеждащия инструктаж, нито от задължителния извънреден инструктаж. 7 450.00 7 450.00
Социални придобивки за работещите : Основните цели на дейността са: 1. създаване на условия за повишаване на социалния статус на работещите във фирмата чрез обособяване на пространство за активен отдих и рекреация; 2. насърчаване на съвместяването на професионалния, семейния и личния живот на работещите; 3. стимулиране устойчивата заетост на персонала и по-конкретно на по-възрастните работници и лицата с увреждания. Понастоящем липсва подобно функционално помещение. Липсата на подобно помещение създава трудности, свързани с адекватната комуникация и обмяната на информация между служителите в по-неформална обстановка и предотвратяване на напрежение/избягване на конфликтни ситуации. Обособяването на такъв тип социална придобивка ще удовлетвори желанието на служителите да се срещат и обсъждат различни теми и случки от работния процес, да се съветват, без да се поражда неудобство и затруднение за намиране на подходящо място (помещение) за подобен тип социално общуване помежду им. Санитарните помещения се нуждаят от текущ ремонт. Приятната и комфортна обстановка ще спомогнат за по-продължително оставане на работа на по-възрастни работници и такива с увреждания чрез даването на възможност за активен отдих когато не са на смяна или когато нямат клиент/ поръчки. Помещението за отдих ще насърчи и съчетаването на личния с професионалния живот чрез даване на възможност за контакти от личен характер на работното място. Не на последно място чрез социалните инвестиции ще се засили чувството за принадлежност към фирмата и мотивацията за работа у работещите. 18 464.70 18 458.68
Публичност: Изпълнителят ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Регламента за изпълнение № 821/2014 както и Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014- 2020. При изпълнение на проекта, съфинансирането от ЕС ще бъде изрично указано, посредством: - емблемата на ЕС в съответствие с приетите техническите характеристики; - упоменаването на фонда, оказващ подкрепа - ЕСФ; - общото лого за програмен период 2014- 2020, в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Дейността ще бъде изпълнена от кандидата, като изработването на визуализиращите материали и публикации ще бъде възложено на външен изпълнител. 1 551.47 1 550.00
Организация и управление: Дейността ще осигури сформиран екип, който ще организира и ръководи изпълнението на проекта, неговия мониторинг и координация на дейностите. В рамките на дейността ще бъдат обособени следните поддейности: 1.1 Организационен мениджмънт. За цялостното изпълнение на проекта ще отговаря екипа, посредством следните поддейности: • провеждане на регулярни екипни срещи за разпределяне на текущите задачи и решаване на оперативни въпроси, всеки месец; • на първата екипна среща ще бъде разработена система за текущ контрол на изпълнението: регулярна вътрешна оценка за изпълнението на проекта, с регистриране степента на изпълнение на всяка от дейностите. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за изпълнение”; • текущо обработване и поддържане на документацията; • непрекъсната комуникация с всички заинтересовани страни с оглед ефективно планиране, организиране и управление на дейностите; • отчитане, в съответствие с изискванията на програмата. 1.2 Избор на изпълнители в съответствие с глава 4 от Закона за управление на средствата от европейските структурни и инвестиционни фондове (ЗУСЕСИФ). Кандидатът не е възложител по смисъла на ЗОП и затова следва да определи своите изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ. Дейността ще се изпълнява при стриктно спазване на закона и неговите изменения и допълнения, нормативните актове по прилагането му, както и изискванията на Управляващия орган. Дейността е планирана в съответствие с изискванията на действащото законодателство в Република България и гарантира, че проектът ще се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане. 1.3 Текущо и финално отчитане пред финансиращата институция. Методологията за реализацията на проекта е разработена въз основа на досегашния ни опит в изпълнението на подобни дейности и следване на принципите за добро управление. Основните принципи, които ще бъдат съблюдавани при изпълнение на проектните дейности са: o Ефективност – съобразяване на целите, дейностите и начините за осъществяване със спецификата и потребностите на целевата група; o Законност – спазване на националното и европейското законодателство; o Ефикасност и обоснованост на разходите – постигане на добро съотношение на разходи спрямо постигнати резултати; o Устойчивост - постигане на дългосрочно въздействие на постигнатите ефекти; o Екипност – постигане на добро взаимодействие измежду целевата група; o Трите хоризонтални принципа на ОП РЧР 2014-2020: Равни възможности и недопускане на дискриминация, равенство между половете и устойчиво развитие. o Обратна връзка – прилагане на механизми за текущо отчитане на мнението на целевата група. 7 757.35 7 755.81

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).