Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Project "Future for Children in Kubrat Municipality" will provide prerequisites for increasing children's well-being in the municipality. This will be achieved through a combination of policies and measures aimed at ensuring comprehensive care and protection of children, support for families, quality education and health care and access to services. These directions are also the basis of the European Child Guarantee (ECG), adopted by Council Recommendation (EU) 2021/1004 of 14 June 2021. The European Child Guarantee aims to prevent and counteract social exclusion by ensuring the access of children in need to a range of key services, thereby also contributing to the upholding of children's rights by combating child poverty and promoting equal opportunities. In implementation of the European initiative, a draft Action Plan was developed in implementation of the Council's recommendation to create a European Guarantee for the child (2030).
Children and young people will have the opportunity for comprehensive support - from looking after young children to counseling on opportunities to improve their education, qualification, employment chances, etc.
Activities are planned to help families in raising children, to stimulate greater activity in all spheres of life, to improve the quality of the child-parent relationship, which in turn will improve the atmosphere in the family environment.
Specialists with different profiles will be appointed: health, social, educational. They will provide various integrated health and social services for children from 0 to 18 years. At the same time, they will be engaged in the prevention of childhood morbidity and informing the target group about services for children. Medical specialists, social worker, speech therapist, psychologist, rehabilitator, mediators, educators will work in the direction of reducing the negative consequences, preventing abandonment and limiting the transmission of poverty between generations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ2: Цел на дейността: Здравна профилактика, превенция на болестите при децата и информираност за съществуващи услуги в подкрепа на децата и отговорно родителство. Целева група, обхваната от дейността са деца в нужда и техните семейства: - деца, живеещи в изключително лоши жилищни условия; - деца с увреждания и деца с проблеми с психичното здраве; - деца с малцинствен етнически произход; - деца, за които се полагат алтернативни грижи извън семейството, особено настанените в социални услуги за резидентна грижа, включително и децата и младежите, които напускат алтернативна грижа; -деца от семейства с ниски доходи; -деца в несигурна семейна среда (деца жертви на насилие, деца, отглеждани от самотни родители, непълнолетни майки и техните деца, деца на родители трудови мигранти и др.). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по Специфична цел 2; 2. Идентифициране на децата от целевата група; 3. Здравна профилактика и превенция, информираност за здравното обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи. Информираност относно имунизационния календар; 4. Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата. През първия месец на проекта ще се проведе процедура за подбор на персонал, ангажиран с дейностите по СЦ2. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи процедура със съответната документация - образци и критерии. Процедурата ще бъде ясна и ефективна, отговаряща на нуждите на целевата група. Ще бъде нает един медиатор на трудов договор. Информация за обявеното работно място ще бъде публикувана на официалната интернет страница на община Кубрат. Кметът на общината със заповед ще сформира комисия, която ще проведе интервю с кандидатите. За длъжността ще се разработи длъжностна характеристика. Идентифицирането на децата от целевата група ще започне през втория месец. Медиаторът ще идентифицира децата и техните семействата чрез проучване и работа на терен, работа по населените места. Той ще работи в сътрудничество със специалистите по СЦ3. Дейностите по СЦ2 ще допълват и надграждат дейностите по СЦ3. Идентифицирането ще продължи през целия период на проекта. Дейност "Здравната профилактика и превенция, информирането за здр. обслужване на гражданите и достъпа до здравни грижи, информирането относно имунизационния календар" ще се извършват от медиатора. Дейностите по превенция и информиране ще имат мобилен аспект – посещения в домовете на родителите, индивидуално информиране и консултиране. Основно дейностите ще включват индивидуални и групови консултации на родители, информиране относно здравното обслужване и достъпа до здравни грижи. "Мерки за повишаване на здравната култура по отношение превенция на болестите при децата" ще се извършва от медиатора. Дейността ще се подпомага от екипа за организация и управление. Ще бъдат организирани кампании и различни беседи за информиране и предоставяне на знания на представителите на целевата група за превенцията, отговорното родителство и др. За по-голяма нагледност ще се използват програмите и информационни материали, разработени по проекта. В рамките на проекта се предвиждат въвеждащо обучение, надграждащи обучения и супервизия на персонала по СЦ2.. 33 324.72 3 815.34
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3: Цел на дейността: Подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги. Целева група, обхваната от дейността са деца в нужда и техните семейства: - деца, живеещи в изключително лоши жилищни условия; - деца с увреждания и деца с проблеми с психичното здраве; - деца с малцинствен етнически произход; - деца, за които се полагат алтернативни грижи извън семейството, особено настанените в социални услуги за резидентна грижа, включително и децата и младежите, които напускат алтернативна грижа; -деца от семейства с ниски доходи; -деца в несигурна семейна среда (деца жертви на насилие, деца, отглеждани от самотни родители, непълнолетни майки и техните деца, деца на родители трудови мигранти и др.). Етапи за изпълнение на дейността: 1. Подбор на персонал за изпълнение на дейностите по Специфична цел 3. 2. Идентифициране на децата от целевата група; 3. Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения; семейно консултиране и подкрепа; ранна интервенция за деца с увреждания и затруднения в развитието; 4. Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години; 5. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст; 6. Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи; 7. Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др. През първия и втория месец на проекта ще се проведе процедура за подбор на персонал, ангажиран с дейностите по СЦ3. Екипът за организация и управление на проекта ще разработи процедура със съответната документация - образци и критерии. Процедурата ще бъде ясна и ефективна, отговаряща на нуждите на целевата група. Ще бъде нает следния персонал: социален работник, медиатор, педиатър, медицински сестри, педагози, логопед, психолог, рехабилитатор и стоматолог. Информация за обявените работни места ще бъде публикувана на официалната интернет страница на община Кубрат. Критериите за подбор ще включват образование, професионален опит, опит в предоставянето на социални услуги /работа с деца/, мотивация за извършване на социална работа и др. Кметът на общината със заповед ще сформира комисия за подбор на всички специалисти. Комисията ще проведе интервю с кандидатите и ще изготви списък на класираните и списък на резервите. Трудови договори ще бъдат сключени със социален работник, медиатор, мед. сестри, логопед, психолог, рехабилитатор и педагози. За тези длъжности ще се изготвят длъжностни характеристики. Граждански договори ще бъдат сключени с педиатър и стоматолог. Те ще работят по задание за работа, в което ще бъдат регламентирани задълженията и отговорностите. Медиаторът и социалният работник ще бъдат назначени през втория проектен месец, а останалите специалисти през третия проектен месец. Социалният работник и медиаторът, чрез проучване, анализ и работа на терен ще идентифицират децата, нуждаещи се от подпомагащи комплексни услуги. Те ще работят съвместно с медиатора по СЦ2. При идентифицирането ще събират данни за детето, неговото семейство, родителския капацитет и др., с цел определяне на потребностите, целите и плана за работа с детето. Идентифицирането ще продължи през целия период на проекта. В него участие могат да взимат и другите специалисти. Децата и родителите им ще се включват доброволно в дейностите. Описанието на дейността продължава в дейност "Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3" - продължение. 246 076.44 24 055.59
Планирани дейности по СЦ2: Планираните дейности по СЦ2, които ще се разходват от единната ставка са следните: - Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, здравна култура, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди. - Осигуряване на материали и консумативи. "Програми за превенция в най-уязвимите и маргинализирани общности като напр. програми за превенция на ранни бракове и раждания, семейно планиране, здравна култура, подготовка за включване в образователната система и други според идентифицираните нужди" ще включва разработване на програми и информационни материали за превенция и повишаване на здравната култура. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на ЗОП. За обезпечаване на дейностите по специфична цел 2 се предвижда закупуване на хигиенни материали, канцеларски материали и консумативи. 13 329.89 1 526.14
Планирани дейности по СЦ3: Планираните дейности по СЦ3 които ще се разходват от единната ставка са следните: - Изготвяне на работни материали за развитие на преносими умения у децата и организиране и провеждане на излети на открито за деца и родители. Тези дейности са в изпълнение на заложените в проекта по СЦ3 "Услуги за ранно детско развитие - формиране на родителски умения" и "Интегрирани здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст". - Въвеждащи и надграждащи обучения, вкл. и супервизия, във връзка с услугите за ранно детско развитие, превенция, ранна интервенция на уврежданията за деца, интегриран подход и комплексност на подкрепата, и др. - Осигуряване на материали и консумативи. С цел по-успешна методическа подкрепа на децата, разбиране на личните потребности и откриване на възможности и способности за преодоляване на трудностите ще бъдат разработени работни материали. Тези материали ще бъдат в помощ на специалистите по проекта - социален работник, медиатори, педагози, психолог. В рамките на проекта ще бъдат организирани и проведени излети на открито за деца и родители, с цел подобряване на психо-емоционалното състояние на децата, тяхната социализация и заздравяване на връзката родител-дете. Дейностите ще бъдат възложени на външен изпълнител при спазване на ЗОП. След извършване на подбора на персонала ще бъде проведено въвеждащо обучение на специалистите, То ще се очертае основните права, задължения и отговорности на всеки участник в предоставянето на интегрирани здравно-социалните услуги. Предвид факта, че целевата група са представители на уязвимите групи е необходимо специалистите да преминат обучение за придобиване на умения и знания във връзка с консултирането на родители по подходящ начин, с компетентност и нужното уважение и разбиране. В рамките на проекта ще бъдат проведени и поддържащи обучения. С цел оказване на подкрепа на персонала, ангажиран с предоставянето на услугите се предвижда провеждането на супервизии. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на разпоредбите на ЗОП. За обезпечаване на дейностите по специфична цел 3 се предвижда закупуване на работно облекло на персонала, хигиенни материали, детски памперси, бебешки шишета, шпатули за преглед, еднократни чаршафи за рехабилитация, масажни кремове за рехабилитация, канцеларски материали и консумативи. Закупените материали ще се използват в рамките на допустимите дейности, а не за материално стимулиране на целевата група. 98 430.57 9 622.24
Подбор и наемане на персонал за извършване на дейности по СЦ3 - продължение: Социалният работник ще определя специфичните потребности и ще изготвя индивидуалната социална оценка на всяко лице от целевата група. Услугите за ранно детско развитие ще включват пакет от интегрирани здравни, социални и образователни услуги за родители и деца от уязвими групи. Целта е формиране на родителски умения, подкрепа на семействата в отглеждането на децата им, развиване на умения и ресурси за пълноценна социална интеграция и реализация. Ранната интервенция ще спомогне за предотвратяване изоставянето на деца, родени с увреждания от възможно най-ранна възраст. За да се предотврати изоставянето на новородени деца, е необходимо работата по превенция да започне много рано - успехът на превенцията зависи от ранната навременна намеса и продължителността на социалната работа с майката, нейното семейство и близко обкръжение. Услугите ще се предоставят от специалистите, назначени по проекта. Услугата "Предоставяне на патронажна грижа за деца от 0 до 3 години" ще включва регулярни домашни посещения по домовете на майки с малки деца. Услугата ще се предоставя от медицински сестри, а при необходимост и от педиатъра и психолога, назначени по проекта. При посещенията ще се проследява развитието на новороденото в определени етапи от развитието му, с цел ранно идентифициране на затруднения в развитието и предоставяне на своевременни съвети и подкрепа за тяхното преодоляване. Основен проблем при отглеждане на деца с увреждания или затруднения в развитието е, че родителите много късно търсят помощта на специалистите, тогава когато детето трябва да тръгне на детска градина. Патронажната грижа ще помогне, проблемите в развитието да се установят в много ранна възраст. Предоставяне на превантивни и подкрепящи услуги в общността за деца и младежи до завършването на средно образование ще се предоставя въз основа на идентифицираните потребности на целевата група и индивидуалната социална оценка при недопускане на двойно финансиране. Интегрираните здравно-социални услуги за деца и младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, вкл. с увреждания и с потребност от постоянни медицински грижи ще се предоставят на база идентифицираните нужди и спец. потребности и индивидуалната социална оценка на лицата от целевата група. Дейност "Подкрепа за младежи до завършването на средно образование, но не повече от 20-годишна възраст, ползващи социални услуги за резидентна грижа, както и напускащи системата за закрила на детето чрез информиране и консултиране, застъпничество и посредничество, подкрепа за придобиване на социални и трудови умения, подготовка за пазара на труда и др." ще се предоставя на база идентифицираните нужди при недопускане на двойно финансиране. Всички социални и/или здравно-социални услуги ще се предоставят при спазване изискванията на Закона за социалните услуги, правилника за неговото прилагане и Наредбата за качеството на социалните услуги. Услугите, които са включени в проектното предложение ще бъдат различни от тези, които се предоставят като част от Пакета от здравни дейности, гарантиран от бюджета на Националната здравноосигурителна каса. Няма да се допуска едни и същи лица да получават финансиране от различни източници за една и съща дейност/подкрепа/мярка по едно и също време. Дейността е продължение и не е обвързана с бюджетен ред. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).