Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 779 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

“Call-and-code“ will be established as a social enterprise within the organisational structure of the candidate Market LINKS Ltd. – an agency for market research and consulting and will start functioning during the project of the current procedure. 
The enterprise will provide employment to people from vulnerable groups and with the help of specialists from a successful company to start functioning as a separate business - sustainable and following the principles of the social entrepreneurship.  The activity of the enterprise is connected with modern technologies in the constantly expanding field of collection and processing of information and precisely, with the following three activities: 
•	Logical cross-checks, coding and key codes list elaboration 
•	Recruitment of participants and respondents in market and social research 
•	Execution of small-scale expert projects via phone (CATI –computer assisted telephone interviews)
The financing through the current procedure and project will enable to
-establish the organisational structure of the enterprise  
-employ 8 unemployed, non-active persons, 6 of which of the target vulnerable groups 
- to utilise the experience and potential of unemployed people aged above 54 years 
- to provide the employed staff from the target groups with supporting work environment through providing coaches and psychologist and applying the life long learning approach to enable them to obtain organisational, managerial and technological skills and develop positive self-perception and confidence. 
- to provide all necessary resources including equipment and software for accomplishment of the production, marketing and social activities during the project, but also for functioning of the enterprise sustainably afterwards.  
“Call-and-code” is the fourth social enterprise, in creation of which Market LINKS takes active part, following the vision of its managerial team to support the development of the social economy in Bulgaria.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка и създаване на социалното предприятие "Кол-енд-коуд": След подписване на договора с УО етапът на подготовка и създаване на социалното предприятие ще включи следните поддейности: 1.Разработване на подробна концепция на социалното предприятие (СП) Концепцията на социалното предприятие е развита в един първоначален схематичен вид. Пълното й разработване ще стане съвместно от целия екип на новосъздаващото се предприятие и всички доброволци от фирма Маркет ЛИНКС, които ще подпомогнат процеса Това е важен момент от сформирането на една нова структура, членовете на която ще развиват съвместна дейност. Екипът трябва да има общо разбиране относно смисъла и посоката на дейността и начина по който ще се осъществява. Ценностите са важна спойка и коректив на действията, а при едно социално предприятие значимостта им е още по-голяма. Концепцията ще съдържа - Мисия - Визия - Цели – социални цели и бизнес цели - Ценности - Фирмена култура 2. Изготвяне на Бизнес план включващ Маркетингова стратегия и План за действие Тези документи ще развият цялостно концепцията на бизнеса на социалното предприятие по един детайлен и професионален начин 3. Изготвяне на Правилник за функциониране на социалното предприятие На базата на концепция на социалното предприятие за изготвяне на Правилник за функциониране на социалното предприятие. Това ще бъде документ с юридическа значимост - нещо като Устав на предприятието. Той трябва да опише всички аспекти от дейността на предприятието, неговите ръководни принципи и т.н. 4. Приемане на Концепцията на СП и Правилника и официално създаване на предприятието от ръководството на Маркет ЛИНКС ООД След като Правилникът бъде изготвен от ръководителя на проекта и ръководителя на предприятието и одобрен от юрист, той ще бъде разгледан от Борда на Директорите на Маркет ЛИНКС и УС на Дружеството). 5. Назначаване и подготовка на ръководен екип на социалното предприятие Тази поддейност ще обезпечи функционирането на мениджърско ядро, което ще извършва професионално управление на предприятието и дейности свързaни с обезпечаването на клиенти. Обичайно назначаването на ръководен екип предполага предшестващ подбор на лицата, но в случая тази фаза е изпълнена. А) Назначаване на ръководния екип на СП ще включва: 1 Мениджър „Ключови клиенти“ на трудов договор с 8 часова заетост за 12 м - тази позиция ще се заеме от лице от целевата група безработна жена, с висше икономическо образование и с търговски опит. 1 счетоводител, съвместяващ и функция на административен мениджър - на 42 часа месечно (средногодишно 21 ден в месеца), разпределени по усмотрение на служителя. 1 наставник - специалист в областта на корпоративното планиране и социалното предприемачество, с практически опит в създаването и маркетирането на социални предприятия за 6 месеца . Тази под-дейност ще включва: Изготвяне на длъжностни характеристики от ръководителя на СП и ментора по социално предприемачество Обсъждане на характеристиките с назначаваните лица Подготовка на всички документи от назначаваните лица Назначаване на лицата Б) Подготовката на ръководния екип ще се осъществява според един от основните подходи, който ще бъдe прилаган в социалното предприятие - учене чрез правене. Мениджърският екип на Маркет ЛИНКС на базата на дългогодишния си опит смята, че обучението не е ефикасно ако е извън самия трудов процес и не е свързано с изпълнението на конкретни задачи. Затова и подготовката на ръководния екип ще стане чрез наставничество и работа с опитни специалисти в процеса на работа. 0.00 1 824.73
Оперативно управление на дейността на социалното предприятие. Управление на проекта: Целите на тази дейност са - да се създадат условия новосъздаденото социално предприятие да започне да функционира на професионално равнище чрез оперативното управление на екипа - да се управлява, администрира и изпълни успешно целия проект според подаденото проектно предложение 1. Оперативното управление на предприятието ще включва следните под-дейности: - мобилизиране на ресурсите и обезпечаване на всички аспекти на дейността - комуникация и координация с работещите в предприятието и с всички външни контрагенти - организиране на дейностите - мотивация на персонала - супервизия на производствените дейности, - управление на риска - отчитане на дейностите пред ръководителя на проекта Оперативното управление ще следва основните принципи на социалното предприемачество: = поставяне на социалната възвращаемост като приоритет пред генерирането на печалба = прилагане на методи за производство и организацията на трудовите процеси на СП въплъщават социалната му цел – да създаде трудова среда, която да интегрира представителите на уязвими групи по един щадящ и облагородяващ начин и социална среда, която да компенсира техните интелектуални и психо-емоционални дефицити, да ги подкрепя и развива. Важен акцент се поставя върху привлекателността и смислеността на трудовия процес. = Управление на финансовия резултат в полза на развитието на участниците в предприятието и други – минимум 60% от печалбата на СП ще се инвестират в тези две направления. = осигуряване на условия за прозрачност и колективност в управлението на СП Освен тях оперативният екип за управление ще спазва и следните принципи за добро управление: - Публичност, достъпност и отчетност: екипът на СП ще осигурява максимална публичност на действията си; - Екипност, диалог и партньорство : всички решения ще се вземат на базата на кооперативни действия, съгласуваност и вземане на решения след обсъждане;. - Коректност и почтеност – екипът на СП ще спазва изискванията за липса на конфликт на интереси и ще следи да не бъдат допускани злоупотреби със средства; - Гъвкавост–одобрения график, ще бъде максимално спазван, но действията на ръководния екип ще бъдат динамично адаптирани към променящите се условия. 2. Управление на проекта Тъй като УО на програмата не изисква разписването на тази дейност представяме само схематично какво ще включва тя - за да се разграничи от оперативното управление на предприятието : а) Вътрешен мониторинг на изпълнението, който ще проследява: - Спазване на дейностите - Спазване на сроковете - Спазване на принципите на социалното предприемачество б) Консултиране на изпълнението на проекта в) Комуникация с УО г) Администриране на проекта - Изготвяне на отчети и финансови документи 3.Изготвяне на искания за плащания на дейностите по проекта. 0.00 12 071.43
Осигуряване на трудова заетост чрез създаване на нови работни места за лица от целевите групи за период от 12 месеца. Сформиране и функциониране на изпълнителски екип.: Фирмата-кандидат чрез социалното си предприятие ще осигури постоянна трудова заетост на 8 неактивни безработни лица, 6 от които са в неравностойно положение на пазара на труда. Това ще са 4 безработни жени на възраст над 54 години, но и двама човека с основно образование – трайно безработна жена и безработен младеж под 29 години . 2-ма от наетите ще бъдат неактивни безработни лица, неспадащи към групите в неравностойно положение на пазара на труда. Общо ще бъдат ангажирани 8 неактивни безработни човека, като и 8-те ще останат след края на проекта до 4 седмици и минимум 3 –ма от тях от допустимите целеви групи в неравностойно положение ще работят още минимум 6 месеца. Всички дължими заплати за времето извън 12-те месеца на проекта и осигуровки от страна на работодателя ще се осигурят от Маркет ЛИНКС. Дейностите, които ще изпълняват от лицата от целевите групи са: = кодиране - процес на трасформиране на неколичествена информация в количествена = съставяне на типологии - интелектуален труд, изискващ способност за логично и абстрактно мислене = интервюиране - то ще се извършва чрез преки лични интервюта или по телефона В зависимост от вида на поръчките дейността ще се извършва в офиса на предприятието - при извършване на операция кодиране и съставяне на типологии, както и при телефонни интервюта и извън офиса, дори и извън населеното място - при събиране на информация по експертни поръчки от респонденти в други населени места Така че част от екипа на предприятието ще пътува в командировки извън София и в последната дейност по бюджетен ред Единна ставка ще бъдат планирани средства за това. Изискванията към лицата, които ще бъдат назначавани не поставят ограничение по отношение на тяхното образование, а само към тяхната принадлежност към групи лица, намиращи се в ситуация на неактивни, безработни лица и/или в неравностойно положение на пазара на труда. Някои от тях ще имат завършено средно образование, някои не. Базисните качества, които се изискват от назначените ще са: интерес към работата, съсредоточеност, точност, дисциплинираност, чувство за отговорност, сериозно отношение към задълженията, екипност, коректност и почтеност. 0.00 47 321.86
Осигуряване на подкрепа за трудово-професионална и психо-социална интеграция на лицата от целевата група: Тази дейност има за цел да се окаже подкрепа в три аспекта на адаптацията на представителите на целевите групи към трудoвата среда: - Трудово-професионална адаптация - Психологическа адаптация - Социална адаптация и интеграция Тя ще обхваща 2 под-дейности 4.1.Трудово-професионална подкрепа - тя ще адаптира лицата от целевите групи към производствената дейност и предполага технологична подготовка на новоназначените и наставничество по време на изпълнението на трудовите задачи. Тъй като набелязаните представители на целевите групи вече са въведени в спецификата на трудовата дейност, която ще извършват при наемането си в СП, те именно трябва да получат подкрепа в задълбочаването на своите познания относно целия обхват и смисъл на дейността си защото досега те са виждали само едно "парче" от цялата картина извършвайки една ограничена операция. СП като работодател за новонаети лица ще осигури два наставника за период от 6 месеца на половин работен ден. Единият ще работи с двамата технически изпълнители (кодировачи), другият с анкетьорите. Трудовата интеграция ще бъде подпомагана и от ръководния екип на СП, както и от доброволци от Маркет ЛИНКС, тъй като това е една от основните цели на проекта – да създаде благотворна и стимулираща трудова среда и да подпомогне развиването на качества които да доведат до успешна реализация на пазара на труда, независимо дали в това или друго предприятие. 4.2. Подкрепа за психо-социална интеграция и мотивиране на лицата от уязвими групи за включване в заетост То ще е насочено към = преодоляване на негативни психо-емоционални нагласи и ще включва основно техники за справяне със стреса и повишаване самооценката на включените в дейността представители на целевата група и заменянето им с позитивни такива = развиване на психическа устойчивост спрямо външната среда = Придобиване на психологически умения за успешно справяне на работното място и/или адаптиране към работните условия. = Социална интегриращи аспекти: - Развиване на нагласи към общност и групова идентификация - Работа в екип - Мотивиране, свързано също със стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение създаване на нагласи към придобиване/повишаване на професионална квалификация. Мотивирането ще бъде проведено така, че лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания и за адаптиране към условията на вече заето работно място 0.00 2 392.16
Маркетингови дейности за популяризиране на социалното предприятие и социалната икономика : Тази дейност най-общо има за цел да популяризира социалното предприятие и предприемачество и социалната икономика и да изготви необходимите за това материали Тя ще включи следните под-дейности: 4.1. Изготвяне на комуникационен план - той ще е необходима, за да бъдат планирани в детайли всички ПР и рекламни активности 4.2. Изготвяне на рекламни материали и средства За нуждите на популяризирането на продуктите по съвременен начин е необходимо - изработването на интерактивен сайт за информиране на потенциалните клиенти и он-лайн продажби на продуктите - Рекламна брошури - презентация на дейностите на фирмата - електронен и хартиен формат - на три езика 4.3. 3а популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество ще бъдат проведени следните дейности:. - Изработени текстове за ПР материали и - публикуване в 4 медии и социални мрежи - Реклама по интернет 4.4. Участие в събитие за популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество. Разходите по тази дейност спадат към бюджетно перо Единна ставка 0.00 4 968.13
Материално-техническо обезпечаване на дейността на социалното предприятие за 12 м.: Целта на тази дейност е да се създадат необходимите материални условия предприятието да функционира на професионално равнище – т.е. да предоставя услуги в по-голям обем и качество. Дейността ще включи следните под-дейности: 1: Закупуване на специализирана разработка /лиценз за софтуер за телефонни и преки лични интервюта – CATI - за целите на провеждане на телефонните и преки лични интервюта 2. Закупуване на компютри и таблети, необходими за провеждането на интервютата чрез електронна платформа - Маркет ЛИНКС предоставя няколко за първоначално стартиране на проекта, но впоследствие СП ще трябва да си закупи минимум 5 броя таблети и 1 или 2 стационарни компютъра. 3. Използаване и поддръжка на 2 помещения- режийни и санитарно хигиенни материали и консумативи - част от офиса на Маркет ЛИНКС, който ще бъде безвъзмездно предоставен на предприятието. 4. Осигуряване на финансови средства за разходи при пътувания при командировки Както беше споменато в дейност 3, част от екипа на предприятието ще пътува в командировки извън София при наличието на поръчки за експертни проучвания извън София Всички разходи спадат към перо Единна ставка 0.00 27 431.33

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).