Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The project proposal of Strazhitsa municipality includes a complex of measures for the integration of marginalized groups and educational integration of children and students from ethnic minorities. The project is in pursuance of the objectives and measures set out in the updated plan of Strazhica municipality for integration for the period 2015-2020. The project includes activities from two operational programs. OPHRD activities envisage: professional information and counseling, psychological support, motivation for active labor market behavior, provision of key competence training, inclusion in employment, prevention of early school leaving and integration into the education system of children and improving access to social and health services, developing local communities and overcoming negative stereotypes, initiatives to promote the cultural identity of ethnic communities, preventative action Austin avoid and prevent antisocial behavior and offenses, organizing public events. Under OPNOIR activities are included: additional Bulgarian language education for children / pupils / for whom the Bulgarian language is not a mother tongue, additional activities for drop-outs from ethnic minority groups, improvement of the educational environment in kindergartens and schools, providing psychological support, supporting ethnic minority students to continue high school education and successfully completing secondary education, encouraging parents to participate in the education process, bot with parents overcome negative public attitudes based on ethnic and cultural identichnost.Proektat will be implemented in partnership with NGOs with extensive experience in the implementation of integration projects with partner secondary school in the town. Strajitsa. The involvement of the associated partners ASA, EA, RHI and MES, the local community, the administration and all stakeholders, gives us confidence to achieve the project goals.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за децата /ученицитe/, за които българският език не е майчин. : Дейностите ще се изпълняват от общината в детските градини и училищата.Предвиждат се разходи за възнаграждения на преподаватели, разходи закупуване на ученически пособия. Настоящата дейност е насочена към работа с деца от етническите малцинства, които не владеят добре български език. При постъпване в детска градина/училището децата/учениците са сериозно затруднени при общуване с учителя, поради факта, че речниковият им запас от думи на български език е ограничен или въобще го няма. Причина за това е преди всичко семейната среда, от която децата нямат възможност да овладеят езика и свободно да го упражняват. Децата са поставени пред две бариери: езикова и психологическа. Това е проблем, който "спъва" усвояването на учебния материал и намалява качеството на обучение. В детските градини и училищата на общината, над 50 % от децата са от етническите малцинства, а около 30% от общия брой деца не владеят добре български език. В началото на годината изпитват затруднения дори да съставят прости изречения и боравят с отделни думи. Въпреки усилията на учителите и работата през годината времето не е достатъчно, за да се постигнат значителни резултати. Тук играе роля и семейството. Нашите наблюдения показват, че голяма част от родителите не осъзнават нуждата децата им да общуват свободно на български език, като смятат, че това е грижа само на детската градина/училището. Затова смятаме, че са нужни допълнителни занимания. В рамките на дейността предвиждаме допълнителни занимания с децата, включващи използване на дидактични средства и интерактивни методи. Ще се организира допълнително обучение по български език с деца/ученици, за които българския език не е майчин, като се сформират общо по 22 групи годишно в рамките на 3 учебни години , както следва: - ДГ „Ангел Каралийчев” гр. Стражица – 3 групи - две в основната градина в гр. Стражица и една във филиала в с. Царски Извор - ДГ "Сава Цонев" гр. Стражица - 3 групи - две в основната градина в гр. Стражица и една във филиала в с. Асеново - ДГ "Калинка" с. Кесарево - 3 групи - две в основната градина в с. Кесарево и една във филиал с. Владислав - ДГ "Гинка Маркова"- с. Камен 3 групи - -две в основната градина в с. Камен и една във филиала в с. Виноград -Основно училище „Свети Свети Кирил и Методий“ с.Асеново- 3 групи -две I -IV клас и една V клас Основно училище"Николай Райнов" с. Кесарево 3 групи --две I -IV клас и една V - VIIклас -Средно училище с. Камен 4 групи, от които 2 в начален етап. -Брой на децата в група: средно 5- 8 до около 10 броя. 65 669.80 61 573.51
Допълнителни занимания със застрашени от отпадане от училище ученици от етническите малцинства.: Дейностите ще се изпълняват от общината на територията на училищата. Предвиждат се разходи за възнаграждения на преподавателите, разходи за материали и консумативи, закупуване на учебна литература, пособия и помагала. Допълнителните занимания със застрашени от отпадане ученици са много важна дейност в този проект. Интерактивните допълнителни занимания по учебни предмети и дейностите по интереси за учениците предизвикват допълнителен интерес и желание за образоване и усъвършенстване. Тяхната роля е да доведат процеса на задължително и допълнително обучение по учебен план до пълна завършеност. Чрез стимулиране интереса на детето да посещава различни форми на извънкласна дейност, то заражда любов към образованието, тъй като именно в тези часове, то усвоява неусетно знания, които може да приложи в редовната си форма на обучение. По този начин ще се постигне една от целите на този проект, а именно да се създадат механизми и добри практики, които да приобщят всички деца към цялостния учебен процес и подобрявайки го, да направи училището привлекателно за младите хора. Тази Дейност ще се реализира в ОУ „Св. св. Кирил и Методий“ - Асеново , където ще бъде формирана 1 група по Гражданско образование, История на България и патриотично възпитание с ученици/ общо за три учебни години 136 часа/, в ОУ "Николай Райнов" с.Кесарево също се се формира 1 група по Гражданско образование, История на България и патриотично възпитание с ученици/ 34 седмици по 2 часа на седмица или общо за две учебни години 136 часа/. В СУ "Св.Климент Охридски - Камен ще се формират 12 групи, както следва: - Приказките и театъра /театрална група/начален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 64 часа/. - Човекът и обществото през детските очи /начален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 64 часа/. - Ателие „чудно забавление в еко-приключение” /начален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 64 часа/. - „Зная, мога и успявам” /начален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 64 часа/. - Виртуален пътешественик /прогимназиален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 68 часа/. - С игла и конец /прогимназиален етап до 2 часа на седмица за две учебни години общо 72 часа/. - Фитнес и здраве /гимназиален етап до 2 часа на седмица за две учебни години общо 72 часа/. - Географи пътешественици /прогимназиален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 68 часа/. - Географи предприемачи /гимназиален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 72 часа/. - Време е за природосъобразен начин на живот /гимназиален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 72 часа/. - Екология и изкуство /прогимназиален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 68 часа/. - Екология и изкуство /гимназиален етап до 2 часа на седмица за три учебни години общо 72 часа/. В по-общ смисъл целевата група ще включва ученици застрашени от отпадане от училище. Цел на дейността: Създаване на подкрепяща среда за учениците застрашени от отпаданев училище. Подцели: Изграждане на мотивация за посещение на училище и участие в живота на училищната общност. Създаване на положителни нагласи към учебния процес. Включването им в интересни занимания и дейности. В заниманията ще бъдат включени минимум 90 деца, застрашени от отпадане, които чрез допълнителни занимания да проявят интерес към училището. За всяко едно занимание се предвижда преподавател/учител. 37 709.39 35 992.49
Подобряване на образователната среда: Дейността ще се изпълнява от общината. Залагаме закупуване на оборудване и обзавеждане необходимо за подобряване процеса на интеграция на целевите групи по проекта. Подобряването на образователната среда е основен фактор за повишаване качеството и подобряване резултатите от възпитателния процес. За да имат равен достъп до образование и обучение всички деца е необходимо да учат в среда предоставяща условията на днешната съвременност за работа чрез използване на информационните технологии, както и осигуряване на елементарни условия - маси, столове и др. за протичане на образователния процес. В рамките на дейността ще се осигури необходимото оборудване и обзавеждане за дейностите с целевите групи описани подробно в приложение VIII Детайлна разбивка на разходите. С тази дейност целим да дадем възможност на всяко дете да опознае околния свят като изпробва и овладява умения, които са важни през целия му съзнателен живот, така то ще се социализира, ще осъзнае себе си и с помощта на учителя ще се интегрира в детското общество. Чрез изпълнението на дейността, целим равен достъп, социализация, образователна интеграция, предотвратяване на изключването, повишаване качеството на провежданите обучителни ситуации. За реализирането на дейността общината ще закупи оборудване и обзавеждане, част от което ще бъде предосттавено и заведено от партньора СУ "А.Каралийчев", останалата част ще бъде заведено към общината и ще се предоставя на целевите групи в общината според техните нужди. За реализирането на дейността ще се закупят със средства от проекта компютъри, мултимедии, лаптопи, мултимедийни екрани, бюра и столове и контейнери към бюрата за компютрите, маси, столове, шкафове, бели дъски, микроскопи, фотоапарт, лазерни принтери и др. Закупеното оборудване и обзавеждане ще се използва за изпълнение на комплекса от дейности по проекта и в дългосрочна перспектива за интеграция на целевите групи след неговото приключване. 95 119.76 96 086.69
Осигуряване на психологическа подкрепа : Дейността ще се изпълнява в детските градини и училищата. Залагаме наемането на психолог.Предвиждат се разходи за възнаграждения на психолог и разходи за транспорт. Продължителността на дейността е 28 месеца, като първият месец е подготвителен. За изпълнение на дейността ще бъде назначен психолог по трудов договор, на 4 часов работен ден. Психологът ще работи с деца и младежи от етническите малцинства и маргинализирани групи, които се нуждаят от психологическа подкрепа. Психологът ще провежда срещи с децата и младежи. Ще посещава по график основните детски градини, техните филиали и училищата от общината. В детските градини и училищата на общината, около 50 % от децата са от етническите малцинства. По данни от директорите на учебните заведения от общината част от децата се нуждаят от психологическа подкрепа. Достъпът до тази услуга в общината и особено в малките населени места е ограничен, а семействата на децата от целевата група са финансово затруднени за да проведат такива консултации за децата си. Много често, родителите от тези социални групи не осъзнават нуждата от психологическа консултация и подкрепа за децата си. Идентифицираните нужди и проблеми на целевите групи, показват необходимост от психологическа подкрепа на част от децата. Голяма част от децата от етническите малцинства живеят в рискова социална среда. Анализите на общината показват, че е голям броят на самотните родители и на родителите, които живеят при лоши битови условия, част от родителите не полагат достатъчно грижи за децата. По тези причини е наложително да се положат усилия децата да бъдат обхванати и да се осигури редовното им присъствие в детската градина и училище и да се окаже психологическа подкрепа за част от децата. Много от децата, които не посещават детска градина, предучилищна подготовка и училище са от ромски произход. Голяма част от родителите на деца от етническите малцинства са на много млада възраст, поради което нямат достатъчно житейски опит, знания и умения за отглеждането, възпитанието на своите деца и решаване на възникналите проблеми. За непосещаването на детска градина и училище имат различни причини - липсата на родителски интерес към образованието на децата, социалната изолация на ромските деца в резултат на езиковата бариера, поради което тези деца се нуждая от психологическа подкрепа, за да преодолеят социалната изолация и да се променят нагласите им към образованието. 34 884.49 33 908.13
Подкрепа на ученици от етническите малцинства за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование: Дейността ще се изпълни от СУ "Ангел Каралийчев" и община Стражица. Голяма част от семействата от етническите малцинства, нямат възможност да осигурят учебници на децата от гимназиалния етап . Те губят мотивация за посещаване на училище или не могат да се подготвят и изостават от останалите ученици. Тези обстоятелства, често стават причина за отпадането им от образователния процес. В рамките на тази дейност, се предвижда закупуване комплекти учебници за гимназиален етап и те да се предоставят на библиотеките на средните училища. Тези учебници ще могат да се използват от учениците, които нямат закупени такива и ще се даде шанс те да се обучат и завършат средно образование.Учебниците и учебните помагала за 8, 9,10,11 и 12 класове се закупуват от учениците, в случай че те нямат възможност, ще им се предоставят от училището. СУ Стражица ще закупи 25 бр. комплекти учебници /по 5 бр. комплекти за 8, 9,10,11 и 12 класове/. Същите са съгласувани с Обществения съвет и избрани от учителския колектив на СУ “Ангел Каралийчев” гр.Стражица на Педагогически съвет от списък на учебниците и учебните комплекти, които ще се използват в системата на училищното образование утвърден със Заповед № РД09-3681/18.08.2017 г. на министъра на образованието и науката, която допълва Заповед № РД09-982/24.01.2017 г., допълнена със Заповед № РД09-1701/21.02.2017 г.; Община Стражица ще закупи и предостави на СУ "СВ.Климен Охридски" с.Камен 15 комплекта учебници /по 5 бр. комплекти за 8, 9 и10 класове/.Същите са съгласувани с Обществения съвет и избрани от учителския колектив на училището. 5 570.00 5 571.92
Насърчаване участието на родителите в образователния процес. Работа с родителите.: Привличането на родителите в процеса на образование е предпоставка за повишаване нивото на социална интеграция и успеваемост на деца от етническите малцинства от община Стражица. Понастоящем ромските родители като цяло и в частност в община Стражица, участват рядко в образователния процес. Необходима е работа по посока повишаването на мотивацията за формиране умения и навици в родителите за оказване на подкрепа на децата им за успешна адаптация в училище. Самите родители често изпитват затруднения да се справят с възпитанието на децата си и се нуждаят от подкрепата на професионалисти. В повечето случаи, обаче те не са готови да признаят необходимостта от такава помощ, приемат го като констатация, че не са добри родители. Затова са необходими активни действия за повишаване на родителския им капацитет. В резултат, учителите не получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към училището.Това са сериозни предпоставки за ранно отпадане от училище. Чрез дейността си поставяме като основна цел да превърнем родителите в активен участник и партньор на училището в образователния процес: в усилията за привличане и задържане на ромските деца в класните стаи, повишаване на качеството на образоване и създаването на необходимите предпоставки за успешно продължаване на образованието в гимназиален етап, както и за последващата им успешна реализация на пазара на труда. Втора важна цел на дейността е установяване на партньорство между училището и родителската общност, така че родителите да участват реално във живота на училището и вземането на важни управленски решения: което ще превърне училището в център на местната общност. Ще активизира работата на Обществените съвети според изискванията на Закона за предучилищното и училищното образование. Допълнителна цел е формирането на доверие между родителите от малцинствата и мнозинството чрез ангажирането им в съвместни дейности за образованието на техните деца. Активни действия за повишаване на родителския им капацитет. Дейността е насочена както към ромските родители, родителите от други етническите малцинства, така и към родителите от мнозинството. В дейността ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Изпълнението на дейността ще надгради вече изпълняваните дейности на ЦМЕДТ „Амалипе“ с родители. От 2011 г. в СУ „Ангел Каралийчев“гр. Стражица и СУ „Св.Кл. Охридски“ с. Камен, работят по Програма за намаляване на ромските деца от училище, като в СУ „Ангел Каралийчев“ град Стражица има изграден и функциониращ Родителски клубове. От 2015 година в Програмата участват всички училища на територията на общината. В тези училищата ще бъдат създадени Родителски клубове обединяващи български и ромски родителина базата на опита на СУ „А.Каралийчев“ гр.Стражица. Ще продължи да функционира Центъра за развитие на общността, който функционира в община Стражица от 2013 година. Центъра за развитие на общността е нов тип интегрирана услуга, базирана в общността за повишаване на социалния потенциал на местните общности, както и здравни, информационни и образователни дейности, имащи за основна цел, да подпомогнат и подкрепят развитието на местните ромски общности. Дейността ще бъде координира от партньора Център Амалипе, който има опит в работата с родители и организирането на родителски клубове в 150 училища, както и в създаването и функционирането на Центрове за развитие на общността в 15 общини. Ще бъдат използвани изцяло местни лица, представители на родителските общности в общината. Предвидени са разходи: възнаграждения на наетите лица в бюджетно перо 1.1. – 59573,29 лв.; командировки в бюджетно перо 2.1 – 3705,11 лв., оборудване и обзавеждане в бюджетно перо 7.1. – 2210,00 лв., което ще бъде заприходено в СУ партньор, канцеларски материали в бюджетно перо 4.1 – 860,00 лв., разходи за транспорт за двудневните и еднодневни обучения в бюджетно перо 8.1 – 0,00 лв. и разходи за обучение в бюджетно перо 10.1 – 1600,00 лв. 67 948.40 66 410.72
Преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност: Дейността ще се изпълнява от общината, в партньорство с НПО партньора, училището партньор и учебните заведения от общината, като ще бъде поканен и асоциирания партньор МОН-РУО. Предвиждаме провеждането на общи мероприятия за деца и родители независимо от етническата принадлежност. Дейността е насочена към насърчаване общуването, социализацията и приобщаването на децата от етническите малцинства и маргинализирани групи, чрез организиране на спортни празници и празници на етносите. В рамките на дейносттта предвиждаме провеждането на два спортни празника, като участие ще вземат деца и ученици от общината. Родителите на децата ще бъдат поканени да присъстват и участват в състезанията. С изпълнението на дейността ще се насърчи общуването на децата от различните етнически групи, ще се постигне предотвратяване на социалното изключване. От друга страна ще се въведе нова иновативна практика и ще се създаде една нова традиция за провеждане на ежегоден спортен празник за малките деца и ученици. Голям ще бъде ефекта и за родителите, защото те ще бъдат заедно независимо от своя етнос и ще съпреживяват заедно емоциите на децата си. Този празник ще остане, като традиционен за общината и ще продължи неговото провеждане и след приключването на проекта, като ангажимент на общината. Освен това, като допълнителен ефект ще се повлияе положително и върху здравословното състояние на децата и ще им се създадат навици за здравословен живот от ранна детска възраст. В рамките на дейността предвиждаме провеждането и на два празника на етносите. В тях участие ще вземат деца и ученици от детските градини и училищата. В празника ще се включат деца и ученици, независимо от етническата си принадлежност. Родителите на децата ще бъдат гости на празниците. Децата и учениците детските градини и училищата ще подготвят и представят песни, танци, обичаи на различните етноси. Ще бъдат облечени в характерното облекло и носии. Основната цел на дейността е развитието и съхраняването на културната идентичност на децата от етническите малцинства. Това е един от важните приоритети посочен в Актуализирания план за действие за изпълнение на стратегията за интеграция на ромите и други малцинства на територията на община Стражица /2015-2020г./ приет от общински съвет Стражица. Особеното внимание, което се отделя на този въпрос, е продиктувано от осъзнаването на факта, че проблемите с успешната социализация на представителите на етническите малцинства в българското общество водят своето начало още от постъпването на децата в детска градина и училище. Образованието е призвано да формира ценностна система, основана на уважение към правата и свободите и културната идентичност на всеки индивид, без допускане на дискриминация. Децата имат различен социален статус, разностранни интереси и потребности, които удовлетворяваме както в рамките на задължителната подготовка, така и чрез цялостната система от провеждането на допълнителни дейности. 56 816.40 57 170.66

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).