Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The budget line will provide the necessary support for the management and implementation of the program, its implementation, monitoring, control and evaluation and includes the following activities:
1. Providing translation services, including simultaneous and consecutive translations;
2. Provision of legal services ;
3. Provision of services to provide intern experts for the management and implementation of the Programe "Environment 2021-2027"  ;
4. Provision of internal evaluators for evaluation of project proposals under POS;
6. Provision of copying services;
7. Provision of moving services.
The budget line will contribute to achieving the defined objectives of Priority Axis 6 "Technical assistance", related to the successful management of the program, in accordance with the principle of good financial management and according to the provisions of European and national legislation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на устни и писмени преводи, включително симултанни и консекутивни преводи (Дейност 1): Изпълнението на дейността се състои в предоставяне на професионални писмени и устни преводи по време на официални и работни срещи, семинари, обучения, командировки и други служебни мероприятия, организирани във връзка с изпълнение на програмата на следните езици: английски, френски, немски, руски, испански, италиански, турски, гръцки, румънски, сръбски, хърватски, словенски, словашки, чешки, полски, украински, молдовски, португалски, македонски, холандски, шведски, норвежки, датски, албански, арабски, литовски, латвийски, японски, китайски, естонски, ирландски, малтийски и други. 102 000.00 0.00
Предоставяне на юридически услуги (Дейност 2): В хода на изпълнение и управление на програмите за околна среда, включително и процеса на приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г“, възникват казуси с различна правна сложност и обхват, което предполага използването на специализирани юридически услуги. В рамките на дейността е включено предоставянето на специализирани юридически услуги под формата на устни или писмени консултации, становища/правни анализи, изготвяне на документи в различни области на националното и европейското право, специфицирани, както следва: 1.1) Юридически услуги в областта на действащото европейско и национално законодателство, свързани с управление и контрол на Европейските фондове за споделено управление, практиката на Съда на Европейския Съюз, националните съдилища, Комисията за защита на конкуренцията, Европейската служба за борба с измамите, Европейска прокуратура, Прокуратура на Република България и др.; - Юридически услуги, свързани с разрешаване на въпроси, засягащи: климатична неутралност и устойчивост по Регламент (ЕС) № 2021/1060; - Юридически услуги във връзка с изпълнението на ПОС по въпроси, свързани с ефективно прилагане и изпълнение на Хартата на основните права на ЕС и Конвенцията на ООН за правата на хората с увреждания; 1.2) Юридически услуги в областта на екологичното законодателство; 1.3) Юридически услуги в областта на строителството и териториално устройство, включително и във връзка със сключването и изпълнението на договори при общите договорни условия на ФИДИК (Federation Internationale Des Ingenieurs-Conseils); 1.4) Юридически услуги в областта на обществените поръчки; 1.5) Юридически услуги в областта на административното право, търговското и гражданското право, свързани с процеса на управление и изпълнение на ПОС и приключване на ОПОС; 1.6) Юридически услуги по прилагане на режима на държавните помощи; 1.7) Юридически услуги, свързани с предприемане на действия по отправяне на искания за образуване на тълкувателни дела и постановяване на тълкувателни решения от страна на Общото събрание на Първа и Втора колегия на Върховния административен съд или искания за отправяне на преюдициално запитване и постановяване на преюдициално решение или заключение от страна на Съда на ЕС във връзка с изпълнението на ПОС/ОПОС; 1.8) Юридически услуги, свързани с производствата по верификация по програмите в областта на данъчното право, осигурителното право, трудовото право, авторското и сродните му права. ГД ОПОС и МОСВ разполагат с висококвалифицирани служители с юридическо образование в определени области: национално и европейско законодателство по управление и контрол на ЕФСУ (в частност ЗУСЕФСУ), ЗУТ и ФИДИК, държавни помощи, процесуално представителство и др. Възлагането на отделни казуси/задачи се налага от специфичния им характер и необходимостта от външна експертиза, с оглед вземането на достатъчно обосновано и информирано решение за последващи действия по конкретния казус/задача. Част от казусите налагат и обследване на многостранната съдебна практика, както и проучване на европейската практика, свързани с изпълнението на проекти по ОПОС, свързани със значителни инвестиционни намерения или специфичност в хода на проектните дейности. 476 800.00 0.00
Предоставяне на услуги за осигуряване на технически и експертни лица за управлението и изпълнението на Програма "Околна среда 2021-2027 г." (Дейност 3): В изпълнение на дейността ще бъдат осигурени необходимите технически и експертни лица, които да подпомагат функциите на Управляващ орган при предстоящото приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“ и при изпълнение на дейностите свързани с управление, изпълнение, мониторинг и оценка на Програма „Околна среда 2021-2027 г.“. Наемането на експертни служители ще подпомогне за качественото, ефективното и ефикасното изпълнение на процесите свързани с управление на програмата при оценка на проектите, подпомагане процеса на мониторинг и верификация на постъпилите искания за плащания, изготвяне на становища по възникнали казуси във връзка с изпълнението на програмата, провеждането на обучения на бенефициенти, проверки на място и др. Техническите лица ще се ангажират с организация на ежедневните срещи, пътувания, деловодство, поддържане на регистри, база данни, кореспонденция на главния директор, заместник-главните директори и на всички 121 служители в дирекцията, както и с други административни дейности възникнали в хода на работа, с цел ускоряване изпълнението на задачите и организацията на дейностите в ГД ОПОС. В изпълнение на дейността ще бъде избран външен изпълнител, от който се очаква да извърши провеждане на процедура за подбор на технически/експертни лица. Процедурата на подбор следва да започне след получаване на конкретна заявка от Възложителя, в която ще бъдат определени условията и характера на длъжността, срока за наемане и функцията на всяко едно техническо/експертно лице. Изпълнителят ще отговаря и за цялостното администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица. В предвидената стойност за изпълнение на дейността са включени възнагражденията и дължимите осигурителни вноски и данъчни задължения, съгласно националното законодателство, разходи за подбор и администриране на трудово-правните взаимоотношения с наетите на трудов договор технически/експертни лица. 3 960 000.00 0.00
Осигуряване възнаграждения за външни оценители, ангажирани с оценката на проектни предложения по ПОС (Дейност 4): В изпълнение на дейността са планирани разходи за осигуряване на външни оценители. Външните оценители ще бъдат включени в състава на оценителните комисии като членове, резервни членове и/или помощник-оценители. Членовете на оценителната комисия участват в дейността по оценка и класиране на проектните предложения, подадени по процедурите посредством ИСУН 2020 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по Програма "Околна среда" 2021-2027 , финансирана от Европейските структурни и инвестиционни фондове. Помощник-оценителите подпомагат дейността по оценка, като дейността им се ограничава до етапите на оценка, определени в заповедта за назначаване на комисията. В съответствие с чл. 14. ал. 1 от ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 23 на МС от 13.02.2023 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по програмите в рамките на дейността са предвидени възнаграждения за външни оценители - физически лица, избрани след провеждане на централизиран конкурс и/или включени в Списъка на лицата, одобрени в проведения Централизиран конкурс за избор на външни оценители и/или в базите данни от експерти на Европейската комисия и/или лица, избрани в съответствие със Закона за обществените поръчки. 280 800.00 0.00
Осигуряване на копирни услуги свързани с управлението и изпълнението на ПОС (Дейност 5): В процеса на изпълнение и управление на програмите за околна среда, включително и процеса на приключване на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г“ се налага предоставяне на информация пред различни институции и организации, което е свързано с копиране, сканиране, подвързване и размножаване на големи по обем документи, инженерни чертежи, картен материал, административни преписки и др. Управляващият орган не разполага с необходимия административен капацитет, време и технически средства за самостоятелно изпълнение на горепосочените дейности. Констатирана е необходимост от външен изпълнител за предоставяне на копирни услуги. 33 480.00 0.00
Предоставяне на хамалски услуги във връзка с изпълнението на ПОС (Дейност 6): Във връзка с осъществяване на различни дейности свързани с изпълнението и управлението на ПОС е констатирана необходимост от предоставяне на хамалски услуги. В рамките на настоящата дейност ще бъдат осигурени необходимите средства за преместване, товарене и разтоварване на документация, офис оборудване, мебели, документи , бюра, стелажи, шкафове, маси, метални шкафове, метални каси и други, транспортиране на вещи, опаковане, разопаковане, демонтаж и монтаж на оборудване, документация, кашони с документи и други, преместване на вещи между помещенията в рамките на сградата на МОСВ, ул. „Уилям Гладстон” № 67 и извън нея, както и др. сходни дейности. 32 400.00 0.00
Дейностите за видимост, прозрачност и комуникация по бюджетната линия (Дейност 7): В изпълнение на изискванията заложени в чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 бенефициент изпълнява дейности за видимост, прозрачност и комуникация по проекта. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).