Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Through the project proposal will be established municipal social enterprise to facilitate access to employment and to provide support for social inclusion of vulnerable groups by creating appropriate conditions for their professional integration in the social economy. They will be created new jobs, ensuring higher, better employment, reduction of poverty in the region and promote social inclusion. With the implementation of the planned project activities are aimed at acquiring and restoring the work habits of individuals in the target group.
Indirectly, will be improved the municipal infrastructure and the environment on the territory of Asenovgrad municipality, including the repair and maintenance of the municipal buildings and roads, streets, alleys and pavements, sports facilities, greens areas, using the professional building equipment by the project. The target group representatives, engaged in the social enterprise will take a part in the preparation, organization and implementation of all building activities. According to the season they will be engaged in the safety measures of the streets and the municipal roads.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на общинско социално предприятие за строителство и поддръжка на общински обекти. Стартиране, организация, управление и отчитане на проекта. : Цели на дейността: Създаване на ново общинско социално предприятие (СП) за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост в Община Асеновград, което да наеме на работа уязвими групи безработни лица в сферата на социалната икономика; Да се обезпечи успешната реализация на проекта с човешки ресурси за добра организация, управление, контрол и отчетност; Да се проведат законосъобразни процедури за външно възлагане на СМР и доставки за дейността на предприятието; Да се информират целевите групи и обществеността за проекта. Дейност 1 включва всички процедури по създаване, регистрация, подготвителни и организационни действия за стартиране работата на новото социално предприятие и обезпечаване цялостното изпълнение на проекта. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 1.1. Назначаване на Ръководител на проекта. Той ще инициира създаването и регистрацията на Общинско социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост и ще отговаря за точното изпълнение, отчитането на заложените дейности и комуникацията с Управляващия орган до приключването на проекта. Веднага след сключване на Договора за Безвъзмездна финансова помощ, Кметът на Общината ще назначи Ръководителя на проекта. 1.2. Разработване заедно с експерти от Общинска администрация на Правилник за дейността, структурата, числения състав и управлението на предоставеното имущество на общинското социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. Първата задача е Ръководителя на проекта, съвместно със служители на община Асеновград да разработи Правилник за дейността на общинското социално предприятие. Предметът на дейност на СП ще бъде: ремонти и поддръжка на общински имоти, сгради, общински пътища, улични настилки, алеи и тротоари. 1.3. Вземане на Решение от Общински съвет - Асеновград. Кметът ще внесе Докладна записка за създаване на Социалното предприятие в Общинския съвет. Съгласно изискванията на чл. 52 и чл. 53 от Закона за общинската собственост, Общинският съвет ще вземе Решение за създаване на предприятието и ще одобри Правилника за дейността му. 1.4. Регистрация на новото общинско предприятие в регистър БУЛСТАТ, пред данъчните и статистически органи. След влизане в сила на Решението на Общинския съвет, Ръководителя на проекта ще предприеме действия за регистрация на новосъздаденото общинско СП в регистър БУЛСТАТ, заедно с експерти от Общинска администрация, пред данъчните и статистически органи. 1.5. Информиране на Дирекция „Бюро по труда“, целевите групи и обществеността за дейностите по проекта. На този етап се предвижда да се осъществят контакти с бюрото по труда и да се информират експертите за целевата група, към която е ориентиран проекта, за да се започне подготовката и подбора на лица, които да бъдат наети на работа. На този етап ще се информират и представителите на избраната целева група - чрез официалния сайт община Асеновград за предстоящото набиране на участници в проектните дейности и възможността за осигуряване на заетост. Ще се информира и обществеността за проекта и финансовата помощ на ЕСИФ. 0.00 19 833.65
Избор на изпълнител за извършване на СМР на помещенията предоставени за дейността на социалното предприятие: Цели на дейността: - Да се създаде материално-техническа база за осъществяване дейността на Общинско социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост на Община Асеновград; - Да се отговори на нормативните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд за персонала и работниците в предприятието; - Да се проведат законосъобразни процедури за възлагане на СМР дейностите в зависимост от праговете по ЗОП. Дейност 2 включва извършването на строително-монтажни работи на помещения, общинска собственост, които ще се ползват за нуждите на персонала и работниците на новото социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. За осъществяване дейността на предприятието, Община Асеновград ще предостави собствен недвижим имот, част от сграда с площ 68,21 кв.м. с общо 3 помещения, частна общинска собственост с кадастрален идентификатор №00702.507.23.1 по кадастралната карта на гр.Асеновград, с предназначение: производствена, складова, инфраструктурна сграда и Акт за частна общинска собственост №6062/13.01.2016 г. находяща се в гр.Асеновград, ПЗ „Север”. В сградата ще се обособят и ремонтират - съблекалня, битов кът, санитарен възел, склад за инвентар и офис. Ремонтните дейности са необходими, за да се обезпечат подходящи условия за реализация дейността на предприятието и да се отговори на изискванията на законодателството за здравословни и безопасни условия на труд на наетите на работа лица. Сградата ще се използва от персонала и работниците за провеждане на оперативки, разпределяне на дневните задачи, преобличане, регламентирани почивки в рамките на работния ден и други дейности. В офиса на предприятието ще се провеждат и срещите на работниците с Директора на предприятието и Екипа за управление на проекта. В склада ще се съхранява цялото оборудване, всички работни инструменти и закупените материали и консумативи за дейността на предприятието. Общинският съвет е взел Решение сградата да бъде предоставена за нуждите на общинското СП за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост на 29.03.2017 г. Сградата в момента на кандидатстване с настоящото проектно предложение не се използва от Община Асеновград, но се нуждае от ремонтни дейности и цялостно освежаване с цел нормално функциониране. СМР дейностите включват: ремонт на покривна хидроизолация, смяна на улуци и водосточни тръби, монтаж на входна и интериорни врати, подмяна дограма на прозорци, гипсова шпакловка в помещения, ремонт на ел. и ВиК инсталации, доставка и монтаж на 1 проточен бойлер, PVC шкаф с вградена мивка. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 2.1. Избор на изпълнител за СМР-дейности по проекта. 2.2. СМР - дейности /текущ ремонт/ за обновяване на сградата и помещенията. 0.00 0.00
Избор на изпълнители за доставка на оборудване и инструменти и доставка на обзавеждане за дейността на социалното предприятие: Цели на дейността: - Да се осигури необходимото професионално оборудване и инструменти и обзавеждане на Общинското социално предприятие. -- Да се проведе законосъобразна процедура за външно възлагане на доставката на оборудването и инструментите и доставка на обзавеждане. Дейност 3 включва избора на изпълнител, закупуването и доставката на професионално оборудване и строителни инструменти и доставка на обзавеждане, които ще се ползват за нуждите на персонала и работниците на новото социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. Предвиждаме за нуждите социалното предприятие и с оглед броя на ангажирания персонал и работници да бъде закупено основно оборудване и специални инструменти необходими за извършване на базови строително-ремонтни дейности. Необходимостта от закупуване на такова оборудване и инструменти се обуславя и от предмета на дейност на социалното предприятие: ремонти и поддръжка на общински имоти, вътрешен и външен ремонт на общински сгради, общински пътища, улични настилки, алеи и тротоари, поддръжка на детски и спортни площадки. Планираното за закупуване оборудване и инструменти като видове и количества ще гарантира качественото изпълнение на посочените дейности и ще обезпечи нормалната работа на наетите лица в социалното предприятие. В рамките на дейност 3 ще бъде избран и доставчик на обзавеждане на помещенията, което е необходимо за осигуряване нормалната дейност на предприятието. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 3.1. Избор на изпълнител за доставката на професионално оборудване и инструменти. 3.2. Доставка на оборудването и инструментите. 3.3. Избор на изпълнител за доставка на обзавеждане 3.4. Доставка на обзавеждане 3.5. Описване на закупеното оборудване, инструменти и обзавеждане в инвентарната книга на новото Общинско социално предприятие. 0.00 0.00
Подбор и назначаване на екип на социалното предприятие и наставници: Цели на дейността: Да се обезпечи социалното предприятие с човешки ресурси - екип на СП и наставници за наетите лица от целевата група.; Да се гарантира постигането на поставените цели, чрез добро управление, контрол, отчетност и цялостна организация на дейността на СП. Дейност 4 включва провеждане на конкурс за Директор, подбор и назначаване на служители на СП, извън целевата група - Счетоводител и наставници на лицата от целевата група за 6 месеца. Директорът и счетоводителя на СП ще бъдат назначени на трудов договор за 12 месеца, каквато е и продължителността на задължителната Дейност-6 в проекта. Кметът на Общината ще назначи Директора, счетоводителя и наставниците на лицата от целевата група. Наставниците могат да бъдат назначени по втори трудов договор за 4 часа на ден за период от 6 месеца. Директорът е пряко подчинен на Кмета на Общината. Всички останали служители в СП са подчинени на Директора. Назначаването на екип на СП произтича от необходимостта да се осигури нормалната работа на предприятието - ръководство и организация на дейността; счетоводна отчетност и архив на документи; техническо, физическо и практическо осигуряване и подпомагане на основните дейности и ежедневната работа на лицата от целевата група, които ще бъдат избрани и наети в Дейност 5 и ще работят в Дейност 6. Екипът на СП ще отговаря за създаване на добра организация на дейността, разпределение на ежедневните задачи между работниците, обезпечаване на необходимите материали и консумативи, транспортиране на работниците до мястото на осъществяване на дейността за деня, техническа поддръжка на оборудването и други дейности. Персоналът нает в СП по Дейност 4 ще подпомогне приспособяването на лицата от целевата група към новото им ежедневие, придобиване на практически опит и трудови навици, пълноценното им социално включване, личностна и професионална реализация. След създаването и регистрацията на СП, Кметът на Общината ще обяви конкурс и ще назначи Директор на Общинското социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. Документите за конкурса и трудовия договор на Директора ще бъдат изготвени от Юрисконсулта на общината, съгласувано с Ръководителя на проекта. Ръководителя на проекта, заедно с Юрисконсулта ще осъществят подбора и назначаването на трима наставници, които да ръководят 11 представители на целевата група за период от 6 месеца. Минималните изисквания за заемане на съответните длъжности и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 4. След подаване на документите за обявените свободни позиции, кандидатите ще бъдат поканени на интервю, оценени и класирани, като предимство за назначаване ще имат лицата с по-високо образование, повече опит за дадената работа и по-добра мотивация, показана на събеседването. Дейност 4 ще се изпълнява във 2-ри и 3-ти проектен месец. Във 2-рия месец ще се проведе конкурс за длъжността Директор на СП, а в 3-тия месец ще бъдат назначени Директора, Счетоводителя и тримата наставници за целевата група. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 4.1. Провеждане на конкурс и подбор на Директор на Общинско социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. 4.2. Обявяване на свободно работно място за Счетоводител на СП и 3 наставници за целевата група. 5.3. Подбор и назначаване на Директор, Счетоводител и 3 наставници. 5.4. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните лица на съответните длъжности: Директор, Счетоводител, Наставник на работници в строителството. При подбора на директора и персонала на социалното предприятие ще се прилагат принципите на равни възможности, превенция на дискриминацията по пол, възраст, етническа принадлежност и други. 0.00 0.00
Оценка, подбор и наемане на лица от целевите групи за работа в социалното предприятие: Цели на дейността: - Да се осигури достъп до заетост, социално включване и професионална интеграция на уязвими групи безработни лица; Да се подобри качеството на живот на лица от целевата група, чрез наемането им на работа в сферата на социалната икономика; - Да се обезпечи социалното предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост с човешки ресурси - работници - лица от целевата група; - Да се намали нивото на безработица в община Асеновград. Целева група по настоящия проект са следните уязвими групи: продължително безработни лица; безработни над 54-годишна възраст; безработни с основно или по-ниско образование и без професионална квалификация. Изборът на целева група е обоснован от факта, че в Община Асеновград през последните години има сравнително висока безработица и сред регистрираните лица в бюрото по труда преобладават точно тези уязвими групи. Дейност 5 включва извършване на подбор по предварително определени критерии, подход, индивидуална оценка и наемане на работа в социалното предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост на 11 от лицата. Лицата ще работят на срочни трудови договори за 12 месеца в задължителната Дейност 6 на проекта „Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на социалното предприятие за за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. Подборът им ще се извърши от Комисия, в която ще участват: Директора на СП, Ръководителя на проекта и Юрисконсулт. След като бъдат обявени свободните работни места и изискванията за длъжностите, желаещите ще подават заявления/молби за наемане на работа по предварително изготвен образец. Предвижда се 11 лица да бъдат назначени на длъжност „Общ работник, строителство“. Минималните изисквания за заемане на длъжностите и кодовете по НКПД са описани в начина на изпълнение на Дейност 5. За подбора ще се използват следните критерии: 1) Лицето да е подало необходимите документи за кандидатстване за работа; 2) Да има минимум начално образование; 3) Да е трайно безработно; 4) Да покрива минималните изисквания за заемане на длъжността по длъжностна характеристика. Опита в длъжността, за която кандидатства ще се счита за предимство. След подбора, класирани кандидати ще бъдат поканени за събеседване с Комисията и ще бъдат сключени трудови договори за назначаване на работа в СП. Допълнителна тежест при подбора на лицата, които ще бъдат назначени на работа ще имат точките, получени от индивидуалната им оценка, по време на проведени интервюта. От тези оценки е видна мотивацията на лицето, желанието за трудова заетост и изпълнение на служебни задачи, готовност за работа в екип с други работници под ръководството на общ наставник, стабилност в поведението и способност за справяне със стреса. Ако някое от одобрените лица се откаже ще бъде поканено следващото лице от списъка. Дейност 5 ще се изпълнява в 3-тия месец от план-графика на проекта. Етапите за изпълнение на дейността са следните: 5.1. Определяне на Комисия за оценка и подбор на лица от целевата група. 5.2. Обявяване на свободни работни места за длъжност: „Общ работник, строителство“ 5.3. Подаване на Заявления/Молби за наемане на работа от лицата одобрени от Комисията за подбор на персонал на социалното предприятия за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. 5.4. Подбор на лицата по предварително определени критерии и подход. 5.5. Сключване на трудови договори и назначаване на избраните лица на съответната длъжност. При подбора на лицата от целевата група за наемане на работа в социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по възраст, етническа принадлежност и други. 0.00 0.00
Подкрепа за осигуряване на заетост и функциониране на социалното предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост: Цели на дейността: - Да се осигури защитена заетост за 12 месеца на 11 лица от уязвими групи на пазара на труда в сферата на социалната икономика; - Да се подобри качеството на живот и намали бедността на лицата от целевата група и техните семейства; - Да се придобият трудови навици от рискови групи безработни; - Да се създаде устойчиво работещо общинско социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост; - Да се подобри жизнената среда и облика на населените места в община Асеновград, чрез поддържане и обновяване на общински сгради, пътища, улици, тротоари и др. Дейност 6 включва практическото осъществяване на трудова заетост от наетите лица от целевата група и функциониране на Общинското социално предприятие за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост за период от 12 месеца. Дейност 6 започва да се изпълнява от първия работен ден на наетите на работа в СП лица. При постъпването на работа всяко лице ще получи длъжностна характеристика, изготвена от Юрисконсулта на общината и одобрена от Директора. Всички лица ще бъдат инструктирани за правилата за безопасност на труда и ще бъдат снабдени с работно облекло и лични предпазни средства. Ще бъде изготвен Правилник за вътрешния трудов ред в СП. Ще бъде извършено наблюдение, анализ и оценка във връзка с условията на труд на всички работещи от Служба по трудова медицина, с цел осигуряването на безопасни условия на труд и превенция на риска за здравето. За нормалното функциониране на СП ще се извършват периодични доставки на консумативи и материали. Отговорни за тези дейности са Директора и счетоводителя. За осигуряване на благоприятна работна среда, офиса и съблекалнята ще бъдат ремонтирани и ще отговарят на всички санитарно-хигиенни изисквания. С постъпването на работа, 11-те лица от целевата група ще бъдат насочени към пряката им работа по извършване на ремонтни дейности на общински обекти на територията на община Асеновград и ще се запознаят със своите ръководители/наставници със специалност Строителен техник. Всяка сутрин персоналът ще се събира в офиса, където наставниците ще разпределят дневните задачи между работниците и ще им раздават необходимото оборудване и инструменти за работа през деня. В края на работния ден инвентара ще се прибира в склада. При осъществяване на дейности в отдалечени райони и в селата на общината, работниците ще се транспортират от Шофьор на община Асеновград с осигурено от общинско МПС. Директорът ще изготвя ежемесечна Програма с план-график за дейността на СП, съобразно сезона, необходимостта от ремонтни и благоустройствени мероприятия и ще я съгласува с Ръководителя на проекта и Кмета на Общината. След това дейностите ще се свеждат до конкретни работни задачи и ще се разпределят между работниците от техните наставници. Директорът ще изготвя и ежемесечни отчети за изпълнение на Програмата и дейността на СП. Етапите за изпълнение на Дейност 6 са следните: 7.1. Стартиране и организиране на работата на СП за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. 7.2. Функциониране на СП за строителство, ремонт и поддържане на общинска собственост. При функционирането на социалното предприятие ще се спазват хоризонталните принципи за равни възможности, превенция на дискриминацията по възраст, етническа принадлежност и други. Дейността на СП гарантира и спазването на принципа за устойчиво развитие и опазване на околната среда. Дейностите предвиждат специфични мерки, насочени към подобряване на състоянието, разширяване и поддържане на зелените системи в общината, превенция на риска от природни бедствия и други. Участието на лицата от уязвими групи в тези дейности ще допринесе за повишаване на тяхното екологично съзнание. Дейностите на социалното предприятие гарантират устойчивост, чрез трайно подобряване на обществените инфраструктури. 101 640.00 122 093.37

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).