Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

Dementia is a progressive degenerative disease of the nervous system that damages the intellectual, psychic and physical abilities of the patients and makes them incapable of taking care of themselves. Mainly affects people aged over 60 years and is gaining in importance due to the increase of human life span  and the aging trend of the population . The extreme medico-social significance of this condition is a result of high morbidity, progressive loss of patients’ autonomy and the specific health, moral and financial resources, connected with the care demand. On the territory of Varna municipality currently there are no delegated by the state or locally provided social services for elderly people with dementia. Therefore, residents of Varna are accommodated in institutions on the territory of other municipalities. The number of people seeking accommodation for social services of resident-type is 49 and that ranks Varna district first in the country, according to the analytical report of the Social Assistance Agency for 2017. In the same report, the lack of inclusive social and architectural environment, the insufficient number of social community services for adults and the lack of support from relatives and friends are considered to be the main factors influencing the life quality and the opportunities for social inclusion of people with different forms of dementia. In this context, we have developed a project for the construction of a social infrastructure offering facilities and modern opportunities for implementation of two services, "Day Center for support of people with different forms of dementia and their families" and "Care Center for people with different forms of dementia". The project idea is to improve the life quality of people with dementia, support their relatives with the health care and assistance activities, prevent institutionalization and unnecessary hospitalization as well as post hospitalization measures provision.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Управлението е ключова дейност, която се осъществява през целия период на проекта, осигурявайки неговото ефективно и качествено изпълнение. Екипът за управление на проекта /ЕУП/ се състои от трима членове, служители на Община Варна в състав: ръководител на проекта, счетоводител и координатор. Негови отговорности ще бъдат: Организирането, координирането и контрола по изпълнението на дейностите по проекта, респективно степента на постигане на заложените цели; Качественото изпълнение на дейностите и целесъобразното разходване на предвидените в бюджета средства; Прилагане на механизма за вътрешна оценка и контрол; Извършването на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; Изготвяне на отчетна документация. Характерна част от управлението на проекта е финансовото управление, което следва да гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за своевременно разплащане по договорите с изпълнители. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и указанията на Управляващия орган на ОП "Региони в растеж" 2014-2020, Вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по оперативни програми. През периода на извършване на СМР, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества, с цел по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Пряк контрол на извършваните СМР ще бъде осъществяван регулярно от ръководителя на проекта и неговия координатор, съвместно с представители на строителния и авторския надзор. Предвид това, че дейностите по управление на проекта ще бъдат изпълнявани от служители на Община Варна, при определяне възнагражденията на членовете на екипа ще бъде спазено ПМС № 189 от 28 юли 2016 год. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативни програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, европейския социален фонд, Кохезионния фонд на европейския съюз и от европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014 - 2020 г. 50 389.49 0.00
Изпълнение на СМР за обект: "Център за грижа за лица с различни форми на деменция" : Към момента на кандидатстване Община Варна разполага с одобрен технически инвестиционен проект и Разрешение за строеж № 131/ 30.10.2015 год. на "Център за настаняване от семеен тип на възрастни хора с деменция с капацитет 15 места", находящ се в УПИ III - 724, с идентификатор 10135.4504.724, кв.12а, по плана на ж.к "Владислав Варненчик", гр. Варна. Същият е разработен по ОП "Регионално развитие 2007 - 2013, съфинансирана от ЕС чрез Европейския фонд за регионално развитие, в рамките на проект БГ161ПО001-5.3.02-0011 "В подкрепа на Варна за програмен период 2014 - 2020 година". Обектът е със застроена площ 696 кв.м и стойност 1 041 390,58 лв. от проектно-сметна документация. Поради невъзможност да бъде финансово обезпечена реализацията на проекта в пълния му обем Община Варна възложи обследване на възможността за намаляване на застроената площ до 550 кв.м., при спазване на функционалните изисквания по настоящата процедура за Център за грижа за лица с различни форми на деменция и изготвяне на принципно идейно разпределение на помещенията. Същото бе разгледано и прието по време на заседание на Експертния съвет по устройство на територията при Община Варна, проведено на 31.07.20189 год. /Протокол № 29/ 31.07.2018 год./. Възложено бе да се представи проект по чл.154, ал.5 от ЗУТ. Проектното решение изменя административно-обслужващата част и дневната с хранене на одобрения на 30.10.2015 г., като съставна част на КПИИ, инвестиционен проект, по който е издадено Разрешение за строеж № 131/20.10.2015 год. на Главния архитект на Община Варна. Измененото разпределение се състои от еднопространствена дневна - трапезария с обща площ 133,50 кв.м., кухня с площ 16,1 кв.м., стая за персонала, съблекалня с баня - WC за персонала, сензорна стая, стая за рехабилитация, перално/ гладачно, склад и котелно. Не се изменя проектното решение на спалните помещения - 8 двойни стаи с площ 18,50 кв.м. със самостоятелна баня - WC с площ 5,50 кв.м., всяка от тях. Не се изменя одобрения проект по отношение на вида на конструкцията, довършителните работи на интериорните и екстериорните решения. С реализирането на тази дейност ще бъдат изпълнени задължения за Строителя съгласно чл. 163, 163а от Закона за устройство на територията, от сключването на договор за възлагане на строителството до въвеждането на обекта в експлоатация, носене на имуществена отговорност при скрити дефекти и при поява на дефекти в гаранционния срок за изпълнените СМР. Към Разрешението за строеж е издадена Заповед № А-75/ 28.11.2018 год. на Главния архитект на Община варна за презаверяването му. Стойността на СМР за обект: "Център за грижа за лица с различни форми на деменция", които са допустими по проекта е общо 565 662.04 лв. без ДДС, от които 532 367.70 лв. са планирани като безвъзмездна финансова помощ, а 33 294.34 - разходите за паркоустройство и благоустройство са за сметка на Община Варна. Най-близкият подходящ приемник за отпадните води от имота е смесена улична канализация, минаваща по бул. Константин и Фружин, на около 100 м. от обекта. За да е възможно гравитично включване в нея ще трябва да се изгради нова канализация, минаваща през съседния имот, който е отреден за обръщач и диспечерски пункт на тролея . Новото отклонение ще бъде положено безтраншейно и представлява недопустим разход за проекта на стойност 46 793,30 без ДДС /бюджетен ред 22.1/. 612 455.34 871 006.48
Преработка на инвестиционен проект „Център за настаняване от семеен тип на възрастни хора с деменция с капацитет 15 места“ по чл. 154, ал. 5 от ЗУТ с цел изграждане на „Център за грижа за лица с различни форми на деменция“ с капацитет 15 места и упражняване на авторски надзор при изпълнение на СМР на обект: "Изграждане на "Център за грижа за лица с различни форми на деменция"“ .: Община Варна разполага с одобрен инвестиционен проект "Център за настаняване от семеен тип на възрастни хора с деменция с капацитет 15 места", разработен по ОП "Регионално развитие 2007 - 2013, съфинансирана от ЕС чрез Европейския фонд за регионално развитие, в рамките на проект BG161ПО001-5.3.02-0011 "В подкрепа на Варна за програмен период 2014 - 2020 година" в изпълнение на договор № BG161PO001/5-02/2012/011-U с изпълнител „АРХПРО-ПР“ ООД. Съгласно чл. 23 (1) от същия, авторските права върху разработеното в рамките на договора принадлежат на Възложителя, Община Варна. За него има издадено Разрешение за строеж №131/ 30.10.2015 год. и Заповед за презаверяването му № А-75/ 28.11.2018 г. от Главния архитект на Община Варна. Обектът е със застроена площ 696 кв.м и стойност от проектно-сметната документация в размер на 1 041 390,58 лв. Поради невъзможност да бъде финансово обезпечена реализацията на одобрения проект в пълния му обем се налага промяна по чл. 154 от ЗУТ /промяна на инвестиционни намерения/, целяща намаляване на застроената площ на обекта до 550 кв.м. и синхронизирането му с функционалните изисквания по настоящата процедура. Изпълнителят на настоящата дейност ще осъществява функциите на Проектант по Закона за устройство на територията (ЗУТ) и ще извършва авторски надзор по всички части на инвестиционния проект като: - носи отговорност за изпълнение на строежа съобразно одобрените инвестиционни проекти и изискванията по чл. 169, ал. 1 и 2 от ЗУТ; - участва при съставянето на всички изискващи се протоколи и актове по време на строителството; - по искане на Възложителя участва при съставяне на актове и протоколи извън фиксираните в Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - не разрешава допускането на съществени отклонения от одобрения инвестиционен проект по време на строителството на обекта, а при необходимост да се спазва разпоредбата на чл. 154, ал. 5 от ЗУТ; - осъществява контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи и влаганите материали с договора за изпълнение на строителството; - съгласува сертификати и декларации за съответствие на строителните материали (фракции, арматури и т.н.), издадени от сертифицирани лаборатории и фирми, във връзка със спазването на синхронизираните европейски стандарти БДС EN; - прави предписания и дава технически решения за точното спазване на проекта и необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството; - съгласува предварително с Възложителя всяко свое решение/предписание/съгласие за извършване на работи, водещи до промяна в количествено-стойностните сметки; - извършва експертни дейности и консултации; - оказва техническа помощ при реализирането на обекта; - участва в работата на държавната приемателна комисия за въвеждане на обекта в експлоатация; - оказва всестранна техническа помощ и консултации за решаване на проблеми, възникнали в процеса на изграждане на обекта; - дава предписания при обстоятелства, които водят до изменения на проекта, допустими по Закона за устройство на територията. Стойността на настоящата дейност се формира като сбор от бюджетни редове 6.1 - 6720.00 лв. без ДДС и 10.1 - 12 500.00 лв. без ДДС . 19 220.00 16 104.00
Изпълнение на инженеринг за обект "Ремонт на сграда за "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства" : Дейността включва: предварителни проучвания /ако е необходимо/; изготвяне на инвестиционни проекти, технически и работни проекти и обхват, включващ следните части: 1. части за архитектура и конструкции: а) архитектурна; б) интериор и обзавеждане; в) конструктивна; 2. части за инсталации и мрежи на техническата инфраструктура: а) водоснабдяване и канализация; б) електрическа (електроснабдяване, електрообзавеждане и електрически инсталации); в) топлоснабдяване, отопление, вентилация и климатизация; г) енергийна ефективност, чийто обхват и съдържание са определени съгласно Наредба № 7 от 2004 г. за енергийна ефективност, топлосъхранение и икономия на енергия в сгради (ДВ, бр. 5 от 2005 г.); 3. части за устройство на прилежащия към обекта терен: а) геодезическа (трасировъчен план и вертикална планировка); б) паркоустрояване и благоустрояване; 4. част технологична; 5. част пожарна безопасност; 6. план по безопасност и здраве; 7. част организация и безопасност на движението; 8. част план за управление на строителните отпадъци; 9. други проектни части като: а) обща обяснителна записка; б) генерален план; в) сметна документация; 10. Упражняване на авторски надзор при изпълнение на строително-монтажните работи. с цел издаване на разрешително за строеж по всички части на инвестиционното проектиране, в съответствие с Наредба № 4/ 21.05.2001 год. за обхват и съдържание на инвестиционните проекти; съгласуване на скици и на разработени проекти с всички контролни органи и експлоатационни дружества, общински и държавни институции, съгласно нормативните изисквания, преди предаването на проектите на Възложителя за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите, одобрение и получаване на разрешение за строеж ; изготвяне на линейни графици по етапи на строителство и графици на работната ръка, които да отразяват разпределението на човешкия ресурс по време на изпълнение на работите от обхвата на поръчката; Изпълнение на СМР и пълно съдействие при въвеждане на обектите в експлоатация. На основание чл.82, ал.4 от ЗОП Община Варна организира вътрешно конкурентен избор по Рамково споразумение с рег. N:РД15025037ВН/ 12.10.2017г. с предмет „Обследване за енергийна ефективност на сгради, самостоятелна проверка за енергийна ефективност на водогрейни котли и климатични инсталации, оценка на съответствието на инвестиционни проекти на обекти със съществените изисквания за енергийна ефективност, оценка на енергийни спестявания в сгради“. Обект на поръчката бе „Извършване на обследване за енергийна ефективност по реда ЗЕЕ на Административна сграда на адрес: гр.Варна, ул. „Петко Стайнов“ N:7. Бе организиран и вътрешно конкурентен избор по Рамково споразумение с рег. N:Д16000120ВН/ 03.02.2016г. с предмет: "Консултантска услуга по чл. 166, ал.1 от Закона за устройство на територията за нуждите на община Варна“. Обект на поръчката бе "Извършване на обследване и изготвяне на технически паспорт на съществуващ строеж, съгласно Наредба N:5/28.12.20106г., с екзекутивно заснемане в минимален обхват: за установяване на действителните технически характеристики на Административна сграда на адрес: гр.Варна, ул. „Петко Стайнов“ N:7. Резултатите от тези дейности ще послужат при подготовка на документацията по процедурата за възлагане на "Инженеринг /проектиране, строителство и авторски надзор/ на обект "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства" в урегулиран поземлен имот, находящ се в гр. Варна, район „Младост“, ул. „Петко Стайнов“ 7, имот с идентификатор 10135.3513.148.24. 416 417.10 495 448.29
Извършване на консултантски услуги за оценка на съответствието и упражняване на строителен надзор при изпълнението на проект "Изграждане на "Център за грижа за лица с различни форми на деменция" и ремонт на сграда за "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства" на територията на община Варна" : При упражняване на строителен надзор на обектите, задължение на Консултанта ще бъде да осигури: 1. Оценка на съответствието на инвестиционните проекти за обекти: "Ремонт на сграда за "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства" и "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства". 2. Законосъобразно започване на строежа на двата обекта; 3. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 4. Изпълнението на строежите да бъде в съответствие с одобрените инвестиционни проекти и съгласно изискванията по чл. 169, ал. 1 и ал. 2 от ЗУТ; 5. Уведомяване на РДНСК при нарушаване на техническите правила и нормативи в тридневен срок от установяване на нарушението; 6. Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 7. Предприемане на мерки за недопускане увреждането на трети лица и имоти при строителството; 8. Спазване при строителството на всички изисквания към постоянните работи, за да бъде строежът годен за въвеждане в експлоатация; 9. Достъпност на строежа за лица с увреждания, в съответствие със законодателството; 10. Оценка за енергийна ефективност в съответствие със законодателството; 11. Изготвяне на технически паспрт, съгласно Наредба 5/ 28.12.2006 год. 12. Съответствие на строителните продукти на съществените изисквания по чл. 169а, ал. 1 от ЗУТ; 13. Документирането на всички обстоятелства, свързани със строежа, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други; 14. Вписване на предписанията си към Изпълнителя на СМР в заповедната книга на строежа, както и проверка и заверка на предписанията от страна на проектантите; 15. Спиране на строителството със заповед в случай че при проверката на достигнатите проектни нива се установят съществени отклонения от строителните книжа, като впише заповедта в заповедната книга на строежа, състави протокол за установените съществени отклонения от строителните книжа и го изпрати в тридневен срок в РДНСК; 16. Изпълнение на задълженията си като страна в строителния процес съгласно Наредба № 1 за обследване на аварии в строителството (ДВ 36/2007). 17. Цялостна координация на строителния процес от разкриването на строителната площадка до въвеждането на строежа в експлоатация, вкл. оценка за готовността на обекта за въвеждане в експлоатация и постигането на проектните критерии; Задълженията на Консултанта за техническа помощ на екипа на Възложителя при управлението на проекта включват: участие в работни срещи на екипа по проекта, координиране на дейностите по направления и между участващите отдели на Възложителя и външните изпълнители на дейности по проекта; участие и съдействие при комплектоването на цялата техническа и административна документация по управлението на инвестиционния проект. Общата стойност на разходите за реализация на настоящата дейност се формира като сбор от разходите по следните бюджетни редове: 8.1. Оценка на съответствието на проект за изграждане на "Център за грижа за лица с различни форми на деменция" - 1 080.00 лв. дез ДДС; 9.1. Оценка на съответствието на проект за ремонт на сграда за "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства" - 1 970.00 лв. без ДДС; 11.1. Разходи за строителен надзор на обект "Изграждане на "Център за грижа за лица с различни форми на деменция"" - 22 500.00 лв. без ДДС; 12.1. Разходи за строителен надзор на обект "Ремонт на сграда за "Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства"" - 16 666 лв. без ДДС; 42 216.00 0.00
Публичност и визуализация на проекта : Основна цел на тази дейност е информиране на широката общественост за целите, планираните дейности, целевите групи, очакваните резултати и ползи от проекта, финансовата подкрепа от ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския фонд за регионално развитие. Мерките за публичност и визуализация на проекта изцяло ще кореспондират с утвърдения Единен наръчник на бенефициента при прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., чиято цел е да даде ясни насоки за изпълнение на дейности за информация и комуникация при визуализация на подкрепата от Европейските фондове. Техническите характеристики при визуализация на дейностите по проекта ще бъдат в съответствие с Наръчника и с Регламент (ЕС) №821/ 2014 на ЕК за определяне на правилата за прилагане на Регламент (ЕС) 1303/ 2013 по отношение на някой разпоредби за прехвърлянето и управлението на приноса от програми, докладването относно финансовите инструменти, техническите характеристики на мерките за информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. В рамките на проекта ще бъдат реализирани всички мерки по информация и комуникация относно операциите и системата за записване и съхранение на данни. В рамките на проекта ще бъдат реализирани всички мерки за информация и комуникация, които имат задължителен характер, а именно: указване на финансирането от ЕС и от държавния бюджет, както и визуализация на емблемата на ЕС и упоменаването на Европейския съюз, наименованието на финансиращия фонд, общото лого за програмен период 2014-2020 г. със съответното наименование на финансиращата програма, общата стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; публикуване на уеб сайта на Община Варна на кратко описание на проекта; поставяне на билбордове и на постоянни обяснителни табели на местата на обектите на интервенция; провеждане на минимум две публични събития под формата на пресконференции; поставяне на информационни банери на публичните събития; провеждане на официални церемонии за ефективния старт на проекта -първа копка и за откриването на обектите, след приключване на строителството; изработване и разпространение на печатни информационни материали. 9 008.00 10 560.00
Одит на проекта: Основна цел на одита е да се формират констатации /потвърждения/, че отчетените от Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по договора за безвъзмездна финансова помощ са действително извършени, точни и допустими. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната финансова помощ, в съответствие с условията на договора за нейното получаване. Одитът на проекта ще бъде възложен на Звеното за вътрешен одит на Община Варна, като Доклад от извършен ангажимент за договорени процедури ще бъде приложен към окончателното искане за плащане. В зависимост от момента на извършване на ангажимента за договорени процедури ще бъдат направени: - междинни проверки - преди представяне на искане за междинно плащане пред УО; - окончателна проверка - преди представяне на искане за окончателно плащане пред УО. В обхвата на проверката Звеното за вътрешен одит задължително ще извърши проверка на съответствие относно законосъобразността на процедурите за възлагане на обществените поръчки, подписаните договори и анекси към тях, ако има такива. Докладът от извършения ангажимент за договорени процедури ще бъде изготвен в съответствие с Международен стандарт за свързани по съдържание услуги (МССУ) 4400. В него ще бъде включено описание на констатираните пропуски, по начин, който позволява на УО или на други контролни органи да идентифицират и оценят проблемите, в случай, че такива са налице. 5 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).