Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The current project proposal will be implemented by the ISD, which has specific competence in the prevention, counteraction, interception and detection of crimes committed by employees of the MoI.
The project is aimed at improving and intensifying the operational cross-border cooperation and coordination between the countries of the Western Balkans in the line of prevention and countering corruption through:
1. Increasing the operational capacity when conducting cross-border joint operations with the countries of the Western Balkans region;
2. A modern and reliable mechanism for transmitting information about illegal acts committed by police officers;
3. Ensuring a high level of security when conducting cross-border joint operations and higher efficiency in investigations of corruption crimes and other offenses committed by police officers;
4. Promotion and development of measures for implementation of optimally applicable practices.
The expected results of the project activities are:
1. Development of the existing Network for enhanced regional cooperation of the security services of the countries of the Western Balkans;
2. Increased operational capacity of the employees of ISD in line with anti-corruption for the conduct of cross-border operations;
3. Built operational support centers for conducting cross-border joint anti-corruption operations;
4. Delivered equipment and means of transport for conducting cross-border operations.
The set goals and results will be achieved through the implementation of the following main activities:
- Development of the existing Network for enhanced regional cooperation of internal security units of the Balkan countries NERCISU by holding two working meetings;
- Increasing the operational capacity of ISD employees by conducting seminars and work visits;
- Creation of operational support centers for conducting cross-border joint anti-corruption operations;
- Delivery and commissioning of mobile operating stations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта: Обхваща целия период за изпълнение на проекта и включва всички дейности по управлението му: • Мониторинг за постигането на заложените общи и конкретни резултати и индикатори и контрол на качеството; • Управление и администриране на бюджета; • Координационни срещи на екипа за управление; • Срещи на екипа за управление на проекта с подизпълнители; • Подготовка на документация, организиране и провеждане на процедури за избор на изпълнител; • Контрол на качеството на услугите/материалите, предоставени от подизпълнители; Екипът по управление включва: 1. Ръководител - Вера Методиева - началник сектор 03, отдел 01 при ДВС-МВР; Ще отговаря за цялостната проектна работа. Ще управлява осъществяването на дейностите за постигане на целите и резултатите, ще създава организация за изпълнение на заложените задачи в определените срокове и в пълно съответствие с целите на проекта. Ще подготвя и следи за изпълнението на плана на дейностите. Ще отговаря за контрола върху доставянето на новата техника и нейното стартиране в експлоатация. Ще провежда регулярни работни срещи на екипа по проекта. Ще контролира финансовото изпълнение, процедурите по възлагане на обществени поръчки, като ще информира упълномощения зам.-министър за възникнали трудности и предприемане на конкретни мерки. Ще предоставя регулярни доклади за напредъка на проекта на директора на ДВС-МВР, в качеството му на бенефициент и на министъра/упълномощения зам.-министър и на дирекция "Международни проекти". Ще организира и контролира дейностите по мониторинг и оценка на проекта, както и при оценката и одита на проекта. 2. Координатор по проекта - Михаела Ганчева, гл. експерт при ДВС-МВР; Ще координира цялостната дейност и ще подпомага работата на ръководителя на проекта. Ще отговаря за изпълнението на заложените дейности и за сътрудничеството с други институции, имащи отношение към проекта. Ще отговаря за постигането на заложените резултати на конкретните дейности. Ще контролира подготовката и провеждането на процедурите за възлагане на обществените поръчки , като ще следи за съответствие с националното законодателство. Ще информира ръководителя на проекта за напредъка на работата и своевременно ще го запознава с възникнали проблеми, забавящи или затрудняващи изпълнението на планувани дейности, като ще предлага предприемащи мерки. Ще координира и участва в дейностите по контрол, мониторинг и оценка на проекта. Ще участва в одита и последващата оценка, като координира процеса и създава организация и съдействие на органите. 3. Финансист по проекта - Мария Иванова Методиева - главен експерт в ДПУБ-МВР; Финансистът ще отговаря за правилното управление на средствата по проекта и ще работи в тясно сътрудничество с координатора и ръководителя. Ще отговаря за цялостната финансово-счетоводна отчетност. Ще подготвя, осъществява и проверява разплащания с контрагенти и ще следи за законосъобразното разходване на средствата, както и вътрешно ведомствени документи, регламентиращи финансово-отчетната дейност на МВР и изискванията на Програмата. Ще попълва база данни, свързани с финансовото управление и контрол и ще следи за допустимостта на разходваните средства по проекта и при нередности незабавно ще информира координатора и ръководителя. Ще участва в цялостната процедура по подготовка и провеждане на обществените поръчки за закупуване на новата техника, организация и провеждане на логистични услуги. Ще изготвя финансовите отчети във връзка с изпълнението на дейностите по проекта. Ще оказва съдействие на компетентните органи при проверки и финансов контрол. Ще участва в дейности по мониторинг и оценка на проекта, както и при неговата последваща оценка и одит. Размерът на непреките разходи е определен съгласно т. 13.3, б) от Насоките за кандидатстване - 15% от допустимите преки разходи за персонал. 69 813.83 5 046.30
Развитие на съществуващата Мрежа за засилено регионално сътрудничество на звената за вътрешна сигурност на страните от Западни Балкани NERCISU: Увеличеният миграционен натиск в последното десетилетие, необходимостта от пресичане на канали за контрабанда на мигранти, наркотици и нелегални стоки и общите предизвикателства пред сигурността, пред които са изправени органите за вътрешна сигурност, доведоха до идеята за разработване на инструменти за подобряване на сътрудничеството между регионалните структури на звена за вътрешна сигурност. От създаването си през 2016 г., Мрежата за засилено регионално сътрудничество на звената за вътрешна сигурност - NERCISU е успешен модел на регионално сътрудничество между органите за вътрешна сигурност в балканските страни, който трябва да се развие и разшири. Мрежата NERCISU предоставя на участващите страни (Главна дирекция „Антикорупция“ при Министерство на вътрешните работи на Румъния, Отдел „Вътрешни работи“ на Гръцката полицейска централа, Сектор „Вътрешни работи“ - Министерство на вътрешните работи - Сърбия, сектор „Вътрешен контрол и професионални стандарти“- МВР на Сев. Македония) възможност за постоянен активен контакт между органите за вътрешна сигурност, бърз обмен на оперативна информация, бързо координирани съвместни оперативни действия, споделяне на добри практики и опит и засилено трансгранично полицейско и експертно сътрудничество. Тези предимства на мрежата имат за цел да фокусират върху съвместни оперативни и разследващи дейности и наказателни разследвания от вътрешни структури за сигурност на страните партньори от региона. Дейността ще бъде изпълнена чрез разработване на механизъм за осигуряване на постоянен активен контакт между определените горещи точки, бърз обмен на оперативна информация, бързо координирани съвместни оперативни действия, споделяне на добри практики и засилване на трансграничното полицейско и експертно сътрудничество. В рамките на проекта е предвидено провеждането на две двудневни работни срещи в гр. София. Едната ще се проведе в началото на дейността. На нея ще бъдат поканени по двама представители от всяка една страна-членка на Мрежата (Румъния, Гърция, Сърбия и Северна Македония и България). За делегатите ще бъде осигурено хотелско настаняване (2 нощувки със закуски), работен обяд и официална вечеря. Ще бъде осигурена зала и оборудване, две кафе-паузи, минерала вода. ДВС ще изготви меморандуми за сътрудничество, които ще бъдат подписани на място от ръководителите им. Така ще се легитимира мрежата и ще се разпределят функциите на членуващите в нея. Всяка страна ще определи за себе си точка за контакт, която да гарантира 24 часово приемане и предаване на информация по оперативна линия и бърза и навременна реакция на оперативните единици. Всяка страна ще трябва да разполга с разследващи екипи, които да участват в съвместни трансгранични операции. Участниците в екипите могат да бъдат променяни, като брой и лица съобразно компетентността и необходимостта на всеки казус. ДВС, ще има задължение да създаде свои вътрешни звена/екипи, като ги съобрази с териториалната компетентност на служителите си и натовареността им. Задълженията на разследващите ще бъдат съобразени с тяхната професионална подготовка и компетентност, както и с длъжностните им характеристики. В края на дейността ще бъде проведена втора работна среща на ръководителите от звената за вътрешна сигурност на петте членуващи страни – Румъния, Сърбия, Гърция, България и Сев. Македония). На нея ще се отчете напредъкът от развитието на Мрежата и постигнатите резултати през периода на изпълнение на проекта. Условията за изпълнението на срещата са същите, както при първата. В двете срещи ще бъдат поканени по двама ръководни служители от всяка една от членките. Общият брой на участниците в една среща е 10 ръководни служители. С изпълнението на дейността ще се постигне индикатор Брой експертни срещи/семинари/проучвателни посещения/съвместни учения - 2 броя. Бюджетен ред 20.2 IV Разходи за услуги 20. Разходи за други услуги; 20.2 Организация на работни срещи, съгласно приложена Финансова обосновка Приложение Д, D8. 15 093.72 0.00
Повишаване на оперативния капацитет на служителите от дирекция "Вътрешна сигурност" при провеждане на трансгранични операции в областта на противодействие на корупцията: Изпълнението на дейността е насочено към повишаване на оперативния капацитет на експерти от дирекция "Вътрешна сигурност", чрез провеждането на два обучителни семинари/тренинги и четири работни визити. 1. Тренингите ще бъдат с практическа насоченост към подобряване на координацията и засилване на оперативното сътрудничество, съвместно преодоляване на разнообразни предизвикателства в работния процес, по-висока ефективност в разследванията на корупционни деяния, етика и интегритет, работа в екип и трансгранично сътрудничество, международно-правни аспекти в противодействие на корупцията. Тренингите ще бъдат проведени в гр. Велико Търново и ще бъдат водени от 2-ма обучители -експерти в областта на превенция и противодействие на корупцията. В тях ще вземат участие до 20 експерти в областта на противодействие на корупцията 10 служители на ДВС, 2 от ГДБОП, 2 ог ГДНП, 2 от АФКОС, 2 от СВР-Сърия и 2 от СВКПС- С. Македония. Предвиждаме лекциите да бъдат водени на бг. език и няма да има осигурен превод на английски, поради тази причина са включени само 4 експерти от други държави. Тренингите не се дублират с организираните и провеждани от CEPOL. Не се налага да бъдат координирани поради факта, че са с оперативна насоченост и предоставената информация ще бъде използвана само за оперативни цели и в частност при организирането, координацията и провеждането на трансгранични съвместни операции между звената за вътрешна сигурност на страните от Западни Балкани. Качественото изпълнение на тренингите, ще доведе до развитие на сътрудничеството в рамките на съществуващата мрежа NERCISU и ще доведат до планиране на трансграничните операции по начин гарантиращ високо равнище на сигурността. Повишаването на капацитета на експертите от ДВС ще доведе до по-висока ефективност при разследването на корупционни деяния с трансгранично измерение. Ще бъдат двудневни, като избран вследствие провеждане на процедура по ЗОП изпълнител, ще трябва да осигури хотелско настаняване (1 нощувка със закуска), 2 работни обяда , 1 вечеря за участниците (20 обучаеми, двама лектори и експерт по изпълнение на проекта, наем зала, информационен банер, оборудване и работни материали за участниците (флаш-памет, тефтер-органайзер). Екипът от експерти по изпълнение на проекта ще подпомага избрания изпълнител за провеждането на логистика и добра организационно-техническа подготовка. 2. Четирите четиридневни (два пълни работни дни и два дни за път) работни визити в страни-членки на Мрежата за засилено регионално сътрудничество на звената за вътрешна сигурност (Румъния, Сърбия, Гърция и Северна Македония), на 3-ма експерта от дирекция "Вътрешна сигурност". Визитите ще целят обмяна на опит и най-добри практики с останалите звена за вътрешна сигурност по линия на разследване и предотвратяване на престъпни посегателства, извършени от полицейски служители. Експертите на ДВС-МВР ще бъдат командировани, като разходите им за пътни, дневни и квартирни, както и застраховки ще бъдат поети от бюджета на проекта, в размер определен в Наредба за служебните командировки и специализации в чужбина. С изпълнението на дейността ще се изпълни индикатор "Брой експертни срещи/семинари/проучвателни посещения/съвместни учения" - 6 броя. 43 502.55 0.00
Създаване на центрове за оперативна подкрепа за провежданите трансгранични съвместни операции по противодействие на корупцията: Дейността е насочена към повишаване на ефективността на провежданите ТСО по ПК сред служителите на МВР, чрез обособяване на точки за контакт, посредством които страните-членки ще могат своевременно и по сигурни канали да обменят оперативна информация и да планират провеждането на ТСО. Необходимостта от обособяването на такива зони е породена от липсата на достатъчно дискретно място, с ограничен достъп за външни лица. Стратегическото планиране и набелязването на конкретни мерки са важни за провеждането на операциите, поради което предвиждаме обособяването на 5 контактни центъра в секторите на ДВС в страната, гарантиращи сигурността на информацията и конфиденциалност при организирането и провеждането на операциите. В тях ще се създават съвместните разследващи екипи, които ще планират всяка от трансграничните операции, с участието на членовете от Мрежата. ДВС разполага с помещения, но не и с оборудване. Поради тази причина се налага да създадем условия за стратегическо планиране и оперативен анализ на придобитата информация. Във всеки център ще са обособени по три работни места и едно обособено място за провеждане на съвещания с капацитет десет души. В тях ще работят създадените разследващи екипи по организиране и провеждане на оперативни действия по цикъла на политиката на ЕС/EMPACT - престъпни мрежи, участващи в корупционни практики сред полицейските служители. Оперативното действие по цикъла на политиката на ЕС/EMPACT попада в оперативен план "Високорискови престъпни мрежи" IDOC#1243725v5. От особено значение е закупуването на спец. техн. оборудване, което включва спец. комп. конфигурации за всяко обособено работно място и по едно МФУ за разпечатване на справки и документация при планиране и извършване на трансграничните оперативни дейности. За всеки център е предвидено един монитор/контролна стена, едно мултифункционално устройство. Всяка компютърна конфигурация ще осигурява достъп до мрежата за пренос на данни на МВР, като ще дава възможност за справки в информационните масиви. Ще бъде осигурен достъп до експлоатираната от експерти на ДВС информационна система за събиране, бърза обработка и визуализация на информационни потоци. Това ще доведе да лесно стратегическо планиране и анализиране на информация с оглед успешно протичане и висока ефективност на трансграничните съвместни операции. Ще подобри координацията и засили сътрудничеството между звената за сигурност в Мрежата. Контролният монитор/стена ще даде възможност за презентиране на информация, относима към конкретна операция. Във връзка със закупуването на техническо оборудване се налага закупуване и на офис оборудване, върху което да бъде поставена техниката и работните материали (работно бюро за компютър и офис стол - по 3 бр. за всеки център) и да се обособи място за провеждане на срещи за плануване и изпълнение на трансгранични операции за противодействие на корупцията(заседателна маса и десет посетителски стола и шкаф/етажерка за класьори - по 1 брой за всеки център). Оборудването ще се използва единствено от експертите, включени в трансграничните операции (съвместните разследващи екипи и оперативните действия по цикъла на политиката на ЕС/EMPACT), както и за постигане на общата цел на ФВС съгласно чл. 3, параграф 1 от Регламент (ЕС) 2021/1149, СЦ 2 от ФВС съгласно чл. 3, т. 2, буква б) от Регламент (ЕС) 2021/1149 и мярката за изпълнение съгласно Приложение II, т. 2, буква б от Регламента за ФВС - Ще се постигнат индикатори: "Брой трансгранични операции, отделно посочващи: етапна цел - целева стойност 3 бр, в т.ч. "брой на съвместните разследващи екипи 2 броя и "брой на оперативните действия по цикъла на политиката на ЕС/EMPACT 1 бр.; "Брой закупени единици оборудване" - 5 бр.; "Брой служители, участвали в трансгранични операции- 10бр. Раздел II Разходи за мат. активи, Бюджетен ред 8.1 Оборудване за оперативни центрове и Раздел I, Бюджетен ред 2.3 възнаграждения-експерти изпълнение и Бюджетен ред 2.4 осиг. вноски-експерти изпълнение. 243 395.41 4 196.39
Доставка на мобилни оперативни станции за провеждане на трансгранини съвместни операции: Дейността е насочена към подобряване и интензифициране на ТС и координация между стр. от ЗБ при предотвратяване и разследване на пре-я, като начин за справяне с основните заплахи за сигурността, ПК, тежката и орг. пр-т. Предвид динамична криминогенна среда в съвременното ни общество, ДВС-МВР се нуждае от транспортни средства с оборудване, за да участва в съвместни операции с партньорски организации от съседни държави за ПК в граничните райони (около 60% от състава на ДВС обслужва пограничните райони, а в частност и ГКПП). Тези структури не разполагат с адекватна техника със спец. оборудване, даващо възможност за установяване или документиране на престъпна дейност при провеждане на СТО. Това налага закупуването на 5 спец. мобилни оперативни станции за извършване на СТО. При извършване на разследване и предотвратяване на ТП, експертите са изправени пред редица предизвикателства, идващи от засиления нелегален трафик на мигранти, изключително високия корупционен риск в районите, ОПГ и др. Тези деяния се извършват от и с участието на полиц. служители, което налага отлична физическа и техническа подготовка на екипите от ДВС по разследването и предотвратяването им. Заложеното спец. оборудване ще даде възможност за криптиране на връзките с участниците в операцията, чрез използване на ТЕТРА радиотерминали, работещи в сигурни канали, за нуждите на разследването. Предвиденото видеооборудване ще гарантира сигурността на операцията, като освен доказателствени ср-ва по производството, ще визуализира и представя законността на действията на трансгр. екипи. С оборудването ще работят разсл. екипи по организиране и провеждане на оперативни действия по цикъла на политиката на ЕС/EMPACT по линия на разкриване на престъпни мрежи и при разкриване на КП сред полицейските служители. Визуалното обозначаване на принадлежността на мобилните станции ще бъдат изработени върху магнитни носители, даващи възможност за лесното им поставяне и отстраняване по време на извършване на секретни ОИД. С оборудването ще се правят справки в БД и за установяване на самоличност или притежание на обект, което ще дава възможност за бърза работа на терен. Видеозаписите ще могат директно да се прехвърлят към лаптопите, където да се анализират и подготвят за ползване в производството. Предвидено е закупуването на 5 операт станции, съобразени с терените на използване, в които ще бъде вградено ИКТ оборудване, което съдържа ТЕТРА-терминали, лаптоп, мобилни принтери, система за видеозаснемане за всяка станция, за участие в СТО на служителите в региони Благоевград, Русе, Стара Загора, Монтана и Варна. МОС и вграденото спец оборудване ще дадат възможност за прилагането явни и скрити методи за разследване и наблюдение на КП извършени от и с участието на пол. сл. Чрез тях ДВС ще участва в съвместни операции с службите за сигурност от съседните държави, с компетентност по КП в гран райони Дейността е съобразена изцяло със съображение 20 от Преамбюла на Р-т (ЕС 2021/1149), като спец. оперативни станции ще бъдат използвани само за подготовката и провеждането на ТСО между звената за сигурност, включващи: скрито наблюдение, проследяване и локализиране на престъпни действия и др. Използването им е насочено към подобряване и интензифициране на трансграничното сътрудничество между звената за ВС на страните от ЗБ. Предвижда се до 20 служители на ДВС да преминат теоретично и практическо спец. обучение за работа с МОС, проведени от изпълнителя по ОП "Доставка на мобилни оперативни станции за провеждане на трансгранични съвместни операции". С дейността ще се постигнат следните индикатори: "Брой закупени единици оборудване" - 5 броя, "брой транспортни средства, закупени за трансгранични операции" - 5 броя и е предпоставка за достигане само на индикаторът "Брой на съвместните разследващи екипи"-2 бр. Раздел II Р-ди за материални активи, Б. ред 8 Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане, т. 8.2 Мобилни оперативни станции и 8.3 ИКТ оборудване за мобилни станции и ФО Приложение Д. 321 913.64 0.00
Информация и публичност: Дейността е насочена към популяризиране на приноса на фонд "Вътрешна сигурност" за изпълнението на проекта. ДВС, като конкретен бенефициент, ще цели да повиши осведомеността и информираността на обществото за това, какво е постигнато с финансирането от Европейския съюз. Заложените дейностите представящи прозрачност, комуникация и видимост са от основно значение, за да се популяризира европейската подкрепа и ще се базират на вярна, точна и актуална информация. Всички документи, изготвяни от екипа по управление и изпълнение на проекта, както и всички доставки ще съдържат информация за това, че проектът се съфинансира от Европейския съюз. Изпълнението им ще бъде съобразено с разпоредбите на чл. 50 “ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/. При реализация на всички свои дейности, свързани с популяризиране на приноса на Съюза, ще бъде използвана емблемата на ЕС, неразделно от надписа „съфинансирано от Европейския съюз“, съгласно изискванията в Приложение IX от Регламент 2021/1060. Ако освен емблемата на ЕС, има изобразени и други логотипи, емблемата на ЕС е най-малко със същия размер, измерен по височина или ширина, като на най-големия от другите логотипи. Информираността и публичността по проектното предложение ще бъде стартирана още с подписване на договора за бъзвъзмездна финансова помощ, като в срок от един месец ще бъде организирана и проведена встъпителна конференция, представяща приноса на фонда, възможностите на проекта и очакваните резултати. Уводната и заключителната конференция ще бъдат организирани в помещения, собственост на МВР и за тях няма да има необходимост от финансиране на зали и оборудване. Разходът за конференциите се състои кетъринг за до 50 човека, включващ кафе, вода, дребни сладки и соленки и ще бъде осигурен от ДУССД-МВР. Един месец преди приключвяне на изпълнение на проекта ще бъде проведена заключителната конференция, която ще представи постигнатите резултати и приносът на фонда за тях. По време на уводната и заключителна коференция ще бъдат излъчвани мултимедийни презентации. За нуждите на настоящия проект е предвидено: - изработка и поставяне на информационна табела; - изработка на банер; - закупуването на рекламни материали, притежаващи горепосочените реквизити и представящи проектната идея - 100 бр. брошури, 100 бр. химикалки, 100 бр. флаш памет, 100 блузи с къс ръкав.(бройките са индикативни) Регулярно проектът ще бъде представян в официалната страница на ДВС в интернет, както и в профилите на дирекцията в социалните мрежи. Изпълнението на дейността ще допринесе за изпълнението на индикатор "Брой административни единици, които са разработили/адаптирали съществуващи механизми/процедури/инструменти/насоки за сътрудничество с други държави членки/органи, служби или агенции на Съюза/трети държави/международни организации" - 1 брой. 6 167.25 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).