Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 728 TREES
Български

Programme: All

Planning region: International

Description

The project aims to improve the water supply infrastructure in order to enable the development of the economy in the rural area, to create a better environment for living and working and to mitigate the depopulation trends of the Simeonovgrad Municipality. Achieving the set goal will be achieved through targeted investments in the gradual replacement of depreciated plumbing systems built more than 50 years ago. This project implements part of the program of the Simeonovgrad Municipality and Waterworks-Haskovo to improve the drinking water service of the population in the rural area through:
- The replacement of the water supply pipeline of the amortized supply water pipeline to the villages of Navusen and Svirkovo includes the replacement of 2600.05 linear meters of water pipeline with HDPE pipes with a working pressure of up to 10 MPa, connecting the pipes with electrocouplers, which ensures the working life of the water pipeline for about 100 years.
  - The project includes the idea of improving the water supply of populated areas by the municipality and by purifying the drinking water of villages with proven poor water quality. A method was adopted for purification by pre-filtration and ultra-filtration of the supplied water with automatic mobile stations sized for the corresponding number of equiv. residents.
The implementation of the project will improve the attractiveness of the settlement and the quality of life, which will lead to new opportunities for economic and social development, promotion of social inclusion, poverty reduction and economic development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
СМР по подмяна на хранителен водопровод и доставка и монтаж на инсталации за пречистване на питейни води: Водоснабдяването на селата Свирково и Навъсен се осъществява от съществуващ довеждащ водопровод, който осигурява водно количество около 10 л/сек. От същия водопровод водата постъпва в 2бр. напорни водоеми, в близост до населените места. Водопроводът обслужващ нуждите на село Свирково представлява гравитачен водопровод, изграден от азбестоциментови тръби DN150 Е, който се захранва от напорен резервоар в близост до селото. Водопроводът обслужващ нуждите на село Навъсен също представлява гравитачен водопровод, изграден от азбестоциментови тръби DN150 Е, който се захранва от напорен резервоар в близост до селото. Дебитите и на двата водопровода са достатъчни за захранване на двете села. Основен проблем представляват загубите на вода от аварии в двата водопровода захранващи селата и в сухите месеци заради загубата на голяма част от водата по трасето има недостиг на вода за населените места. За задоволяване нуждите на населението с питейна вода е разработен инвестиционния проект за подмяна на хранителния водопоровод, част от настоящото проектното предложение. В проекта са заложени тръби от полиетилен висока плътност с работно налягане до 10МРа. Материалът на тръбите е РЕ100, за които е необходима пясъчна подложка под тях в траншеята. Същите издържат на действащите продължително време точкови натоварвания и се осигурява експлоатационен живот ~ 100 години. ПЕВП тръби се свързват с челна заварка или ел.муфа. Извършване на земните работи - изкопните работи по водопроводната мрежа и съоръженията по нея се извършват механизирано с багер и ръчно за дооформяне на откосите. Минималната широчината на траншеите е приета 80 см. При дълбочина по голяма от 2 м, на всеки метър дълбочина, широчината се увеличава с 0,2 м. Изкопаната пръст се транспортира на депо, на място определено от кмета на селото или общината. Строителните отпадъци се транспортират до определеното за целта място. Съоръжения по мрежата - Шахтите по водопровода са от готови стоманобетонови елементи. Шахта калник (ШК) За изпразване на мрежата при аварии и / или ремонти са предвидени шахти калник (изпускател) с диаметър на изпразнителната тръба от 1/3 до1/2 от диаметъра на водопровода, но не по-малко от DN50. В проекта е представен един тип шахта - при равен (безотточен) терен, където част от водата ще се източи по гравитачен път, а останалата- принудително, с помощта на моторна помпа. Шахта автоматичен въздушник (ШАВ) За обезвъздушаване на мрежата при пълненето и/или за пускане на въздух при изпразването на даден участък от мрежата са предвидени автоматични въздушници с двустранно действие. Въздушниците се монтират в началото на падащите отделяния, при рязка смяна на наклона на нивелетата на водопровода и на разтояние 800~1000м в участъци с равномерен качващ или равномерно падащ наклон. Опорни блокове при чупките на водопроводите при ъгъл по-голям от 15°. Спирателни кранове - предвижда се всички кранове да са с охранителна гарнитура и за налягане PN 10; След изграждането ще се извърши изпитване и дезинфекция на водопровода. Вторият основен проблем, който се предлага да се реши с настоящото проектно предложение е пречистването на питейната вода на населени места с доказано лошо качество на водата. Това ще бъде осъществено чрез системата за предварително филтриране чрез филтър, състоящ се от различни филтрационни материали и модул за ултрафилтрация за отстраняване на бактерии, вируси и др. патогени. Ултрафилтрацията е процес, при който, посредством използването на налягането на захранващата помпа, водата се принуждава да премине през полупропусклива мембрана, като по този начин се задържат и отсраняват всички суспендирани твърди частици, разтворените вещества с високо молекулно тегло, както всички видове едноклетъчни, бактерии и вируси. Филтрираната вода има максимална мътност 0,1 NTU. Пречистената вода трябва да може безопасно да се използва за битови нужди на населението - пиене, готвене и миене, съгласно изискванията на националното ни законодателство. 1 487 941.21 0.00
Проектиране, изготвяне на комплексен доклад за съответствие и осъществяване на авторски и строителен надзор: Изготвянето на инвестиционния проект е осъществено преди подаване на проектното предложение. Към договора на проектанта са включени и клаузи за изпълнение на авторски надзор. Изготвен е и Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, съгласно чл.142, ал.6, т.2 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/. Разходите за това са допустими съгласно т.14.1.2 от Условията за кандидатстване. След провеждане на процедура за избор на изпълнител ще се сключи договор с изпълнител на строителен надзор на СМР. Консултантът, осъществяващ строителния надзор ще упражнява непрекъснат строителен надзор по смисъла на чл.168, ал.1 от ЗУТ при извършване на строителни-монтажни работи, както и в съответствие с Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти, приета с ПМС № 325 от 2006 г., посл. изм. от 22 Юли 2014 г., като носи отговорност за: законосъобразно започване на строежа; осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, контрол на влаганите в строежа строителни продукти, координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация и изпълнение на строежа съобразно одобрения инвестиционен проект и изискванията към строежите по чл.169, ал.1 и ал.3 на ЗУТ, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълняваните строителни и монтажни работи с договора за изпълнение на строителството; спиране на строежа, който се изпълнява при условията на чл.224, ал.1 и чл.225, ал.2 от ЗУТ; осъществяване на контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; ще осъществява мониторинг на строителните дейности по отношение на линейния график; ще прави предписания за оптимизиране на изпълнението и ще изготвя доклади, които се подлагат на съвместни обсъждания между страните в строителния процес; ще води работните срещи и ще съставя протоколи от тях, които ще се подписват от всички страни, участвали в тя; ще отговаря за годността на строежа и за въвеждането му в експлоатация. 31 900.00 0.00
Организация, информация, управление и отчетност: Консултантските услуги по управление на проекта ще включват: - Подпомагане процеса на документиране на изпълнението на проектите, вкл. комплектоване на пакета от документи към исканията за плащане, в т.ч. осъществяване на предварителен преглед на актовете, изготвяни по време на строителството и изискуемата документация при подаване на искания за плащане и предоставяне на препоръки относно оформянето и съдържанието им; проверка и корекция, при необходимост, на приемо-предавателни протоколи за извършени СМР между строителя и изпълнителя; предварителна проверка на разходооправдателни документи при изпълнение на проекта; проверка на извършени плащания по проекта и коректното им документиране; - Подготовка на необходимата кореспонденция между Възложителя и ДФ „Земеделие“ по повод изпълнението и отчитане на дейностите по проекта, изготвяне на искания за анекси към сключения ДФ „Земеделие“ договор за финансово подпомагане и други свързани с цялостното изпълнение на проекта; - Осъществяване на сътрудничество и координация между всички заинтересовани страни в рамките на проекта – Възложител, ДФЗ, изпълнители на договори; - Изпълнение на ежедневни дейности, свързани с отчитане изпълнението на проекта, вкл. компетентни отговори на поставени въпроси, възникнали в хода на изпълнение на проекта; - Изготвяне на справки във връзка с изпълнение на договора, при писмено искане от страна на Възложителя; - Подготовка и представяне на отговор на въпроси и питания от и към ДФ „Земеделие“ по изпълнение на проектите. Консултиране на Възложителя, относно изпълнение на препоръки, дадени от страна на Управляващия орган, получени в резултат на проведени проверки на място и одити на изпълнението на проекта; - Окомплектоване на изискуемата документация към исканията за плащане, свързани с отчитане на дейностите по проекта; - Отчитане на дейностите по проекта от извършване на цялата инвестиция по проекта до окончателно отчитане пред ДФ „Земеделие“. Мерките по информация и публичност ще се осъществяват от Община Симеоновград, съгласно задълженията й по договора. Разходите за тях ще са за сметка на общинския бюджет. Мерките по информация и публичност включват: 1) Поставяне на информационни табели: В началото на дейностите по проекта ще бъдат поставени времени информационни табели, със съдържание съгласно изискванията на Наръчника. Не по-късно от три месеца след приключване на проекта ще бъдат изработени и поставени информационни табели, със съдържание съгласно изискванията на Наръчника. 2) Публикуване на описание на проекта на официалния сайт на Общината, включително целите, дейностите, стойността на проекта, източник на финансиране. Периодично публикуване на актуална информация за проекта - за напредъка по изпълнението на дейностите, като във всички съобщения ще се подчертава финансовото подпомагане от ЕС; Във всички документи, свързани с изпълнението на проекта, които ще се използват за обществеността или за участниците ще са съгласно изискванията на Наръчника. 50 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).