Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 70 246 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Silistra

Description

The candidate for the project proposal is the "Chernorizets Hrabar" Primary School in the village of Kaynardzha, which partners with the "Maria Montessori" Secondary School in the town of Dobrich, the "Edelweiss" Primary School - Kaynardzha village, Kaynardzha Municipality and the "Yordan Yovkov - 1896" Primary School in the village of Kaynardzha. The project is diverse, as are our children and students. The project proposal includes all activities admissible under the procedure, namely:
Activity 1: Working with children and students
Activity 2: Training of pedagogical specialists
Activity 3: Support for intensive work with active parents
Activity 4: Conducting information campaigns
All activities will be carried out in mixed groups. The planned joint activities aim to improve communication between children and students in Bulgarian, getting out of the familiar environment and the opportunity to get to know the life and lifestyle of their peers from other settlements. Encounters with science and art are planned, which are difficult to realize in the settlement where they live. 
The main goal of the project is to improve the quality of life and prospects of children, students and their parents and the skills for intercultural education in a school environment.
The current project proposal includes 280 children and students and the same number of parents, 33 pedagogical specialists and 3 educational mediators from kindergarten, preschool, primary and lower secondary school, from two different municipalities in the districts of Dobrich and Silistra, North-Eastern region and North-Central region from Component 1.
Participants in the project will be children and students of Bulgarian, Roma, Turkish and Romanian ethnicities. It is planned that students of American, Canadian and Ukrainian nationalities will also participate.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование, Форма за обща подкрепа и личностно развитие: Дейност 1 по проекта включва: Занимания по интереси, Тематични срещи и беседи, Изнесени занимания, Междуучилищни дейности и Образователни екскурзии. 1. Занимания по интереси: В Кандидата - 6 см. групи, с ръководители - ПС от училището: Клуб по роботика – за мин. 10 уч. от прогимн. етап; Клуб по видеозаснемане с дрон –за мин. 10 уч. от прогимн. етап; Клуб по доброволчество – за мин. 10 уч. от нач. етап; Клуб по народно пеене и танци – за мин. 10 уч. от прогимн. етап; Клуб по екология – за мин. 10 уч. от нач. етап; Клуб по прил. изкуства – за мин. 10 уч. от нач. етап. Учениците от нач. етап ще провеждат 30 занятия на уч. срок, а учениците от прогимн. етап - 35 занятия на уч. срок с продължителност 1 уч. час - 40 мин. В П1 - 5 смесени групи, с ръководители - ПС от училището: Клуб по видеозаснемане с дрон – за мин. 10 уч. от прогимн. етап; Клуб по доброволчество – за мин. 10 уч. от начален етап; Клуб „Скаути“ – за мин. 10 уч. от прогимн. етап Клуб по роботика – за мин. 10 уч. от начален етап. Театрален клуб – за мин. 10 уч. от начален етап. В П2 - 3 смесени групи от по минимум 5 деца, с ръководители - ПС от училището: Клуб по роботика – с LEGO – роботи; Ателие за приказки и театър; Клуб по екология и една смесена група от минимум 5 деца, която ще се ръководи от ЕОД от Партньор 4 – НЧ „Отец Паисий – 1942“: Клуб по народни танци. 2. ТСБ - 4 ТСБ в рамките на 1 уч. срок на място в образователните институции. 1. В Кандидата, в ТСБ участват 84 ученици. Във всяка ТСБ ще участва 1 паралелка с 1 педагогически специалист. ТСБ ще се проведат от 2 ЕОД от П4 и 2 ЕОД от П3. Всяка среща включва 21 ученици и ще бъдат обхванати всичките 84 ученици. Така всеки 1 ученик ще има възможност да участва в поне 1 ТСБ. 1 ПС участва в 1 ТСБ, съвместно с ЕОД. 2 ЕОД от партньор 3 и 2 ЕООД от П4 участват по 1 час. 2. В П1, 4 ТСБ, всяка от които за мин. 22 ученици и ще бъдат проведени от 4 бр. външни ЕОД. 3. В П2 в ТСБ участват 108 деца. Във всяка ТСБ участва една група в присъствието на 1 ПС. Срещите ще се проведат от 2 ЕОД от Партньор 4 и 2 ЕОД от Общината - Партньор 3. Всяка среща включва 27 деца. Така 1 дете участва в 1 ТСБ. В ТСБ участват по 1 родител на всяко дете. 4. В П4, по ТСБ по проекта ще бъдат ангажирани 2 ЕОД, като всеки изнесе по 1 беседа в кандидата и партньор 2. 5. От П3, в тази дейност ще участват 2 ЕОД, които ще изнесат по една беседа в училището - кандидат и в детската градина - партньор 2. 3.Изнесени занимания ИЗ през първия учебен срок ще се проведат съвместно в гр. Добрич. Предвиждат се 2 ИЗ. 1. Посещение на ДКТ "Дора Габе" гр. Добрич с постановката: "Еко - приключение". Участват 45 деца и ученици от всяка от обр. институции, по 5 ПС от трите институции и от по 2 ЕОД от П3 и П4. Експертите ще разкажат на децата историята на кукления театър и как се правят куклите. 2. Второто ИЗ е в Художествената галерия в гр. Добрич в същия състав. 4. Междуучилищни дейности МУД В рамките на проекта са заложени 2 МУД на учебен срок с продължителност 8 ч. Едната МУД ще се проведе в с. Кайнарджа, домакини ще бъдат ОУ "Черноризец Храбър" и ДГ "Еделвайс", с подкрепата на по 2 ЕОД от П3 и П4. Втората МУД ще се проведе в гр. Добрич, като домакини ще бъдат ПС и учениците от П1". В МУД в с. Кайнарджа ще участват: 84 ученици, 9 ПС от Кандидата, 45 уч., 5 ПС от Партньор 1; 108 деца, 11 ПС от П2; 2 ЕОД от П3 и 2 ЕОД от П4. В МУД в гр. Добрич ще участват: 45 ученици, 5 ПС от Кандидата; 88 ученици, 9 ПС от Партньор 1; 45 деца, 5 ПС от П2; 2 ЕОД от П3 и 2 ЕОД от П4. 5. Образователни екскурзии 1 ОЕ на учебен срок с продължителност 10 ч. Посетените природни забележителности са извън населените места на кандидата и партньорите. През първия учебен срок ще бъде проведена екскурзия съвместно с всички партньори в Тракийско селище „Баджалията“ и Войновски скален манастир. Беседи ще изнесат 2 ЕОД от П3 и 2 ЕОД от П4, в зависимост от квалификацията си, относно Скалните манастири в областта. 337 281.60 0.00
Дейност 2: Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда: Уменията на педагогическите специалисти и образователните медиатори, придобити в различни форми на обучения, свързани с недопускане на дискриминация, приемане на различията, толерантност към етническото многообразие, създаване на родителски общности, превенция на отпадане от образованието, употребата на забранени субстанции, употребата на алкохол, тютюнопушене и др. по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура са от голямо значение за подобряване на комуникацията им с учениците и родителите от всички етнически групи. Учениците от уязвимите групи срещат редица социални, икономически и културни предизвикателства, които влияят на тяхното развитие и мотивация за учене. Обученията по подходящи за целта теми, ще позволят на педагогическите специалисти и образователните медиатори да разпознават правилно дефицитите при тези ученици и да прилагат както общи практики, така и индивидуален подход, съобразен със спецификата на личността на всеки отделен ученик или родител. Чрез адекватна подготовка, специалистите и образователните медиатори могат да насърчават равен достъп до образователни ресурси и да изграждат доверителна връзка с учениците, което е решаващо за интеграцията, мотивацията и успеха им. Не е маловажна и ролята на добре обучения медиатор в подкрепа и приобщаване на родителите от малцинствените групи, както и при разрешаване на конфликти в междуличностното общуване между представителите на различните общности. Всяка от трите групи от педагогически специалисти и образователни медиатори ще премине общо 3 обучения в рамките на изпълнението на проекта с присъждане на квалификационен кредит, като общият брой обучения за всички участници е 9. Обучението ще бъде с продължителност 16 часа, ще се провежда хибридно - 8 часа присъствени и 8 неприсъствени, с присъждане на 1 квалификационен кредит. Темите на обученията ще бъдат от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, които до момента не са били използвани за обучение на включените в проекта педагогически специалисти по други програми и проекти, в които училищата участват. Всяка група ще премине 3 различни обучения по различни теми в съответствие с ограничението от т. 13 на Условията за кандидатстване. Предпочитани теми за обученията са: „Разнообразни средства и форми за осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование в мултикултурна среда" „Позитивни поведенчески техники и развитие на толерантността чрез емпатия" 3 240.00 0.00
Дейност 3: Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: Интеркултурното образование не се ограничава само до взаимодействието между учениците в училищна среда. За да бъде наистина ефективно, то трябва да включва и активното участие на родителите и настойниците на учениците. Ролята на родителите в образователния процес се простира в няколко насоки: - родителите са първите и най-важни възпитатели на децата си. Те предават своите ценности, убеждения и нагласи, които оказват силно влияние върху формирането на личността на ученика. За съжаление те предават и своите убеждения, пороци и дефицити. Училището помага на тези ученици да отсеят това, което е стойностно и което си заслужава да бъде доразвито, както и да се откажат от това, което им пречи да се развиват успешно; - родителите могат да бъдат активни партньори на училището, като подкрепят образователните цели и участват в различни инициативи. За целта училището е планирало дейности по проекта, които ще бъдат интересни на родителите. Те ще се осъществяват под формата на тържества, викторини с малки награди, чествания, изнесени празници в отделните села и др.; - родителите са модели за подражание за своите деца. Ако те проявяват толерантност, уважение към различията и отвореност към други култури, децата им ще придобият подобни ценности още в семейната среда. Ако учениците нямат този опит от семейството, училището е мястото, където ще се възпитат в тези ценности. Затова този проект е особено значим за нашето училище и нашите ученици. Възможностите, които заложените дейности ни дават, ще имат силата да променят съдби. Допълнителната работа с родителите от различните етнически групи ще спомогне за задоволяване на следните потребности на всички участници в образователния процес: - уеднаквяване на родителските очаквания относно образованието, ролята на училището при възпитанието на децата; - премахване на езиковите бариери, които могат да затруднят комуникацията между училището и родителите, особено ако родителите не говорят на добро ниво езика на обучение; - изравняване на възпитателните практики, поради факта, че различните култури имат различни възпитателни стилове и ценности, които могат да се различават от тези, които се насърчават в училището; - премахване на предразсъдъци и стереотипи, които са наследени. Родителите, както и всички останали хора, имат своите предразсъдъци и стереотипи, които влияят на отношението им към училището и към ученици от други култури. Чрез активната работа с родителите ще се постигнат част от специфичните цели по проекта, свързани с приобщаване на родителската общност, преодоляване на дискриминацията и проявите на насилие. Ще бъде постигнато ограмотяване на родителите на ученици, чиито майчин език не е български, относно ролята на образованието за успешното бъдеще на учениците, възпитателната роля на родителите в семейството и ценността на общуването между децата с различен майчин език за усвояване на българския език и култура, за обмен на ценности и съпреживяване с цел сближаване и обединяване на общността, а в личен план – по-успешна реализация в живота за всеки ученик. В обхвата на дейността ще бъдат включени следните дейности: По проекта ще бъдат назначени по 1 образователен медиатор в трите образователни институции със заетост - 4 часа на ден за целия срок на проектните дейности. Във всяка образователна институция ще бъдат проведени по 6 срещи с родители - всеки месец, с участието във всяка среща, съответно на: - обучения в смесени групи, както следва: от ОУ "Черноризец Храбър" - 14 родители, 1 педагогически специалист; от ЧОУ "Мария Монтесори" - 15 родители, 1 педагогически специалист; от ДГ "Еделвайс" - 18 родители, 1 педагогически специалист. - индивидуална работа с родители - кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им в т.ч. срещи между ОМ, ПС и родители; - мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори; 74 412.00 0.00
Дейност 4: Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: Информационната дейност ще продължи през целия срок на проекта. На първия учебен ден в ОУ „Черноризец Храбър“, ще бъде символичното откриване на проекта. Тогава ще бъде обявена датата на провеждане на ИК. На нея ще присъстват Кмета на Община Кайнарджа и експерти, Председателя и секретаря на НЧ „Отец Паисий – 1942“ в с. Кайнарджа, всички ПС, участващи в проекта, родители, общественост. ИК ще бъде проведена под формата на училищен празник. Ще бъдат представени пред родителите представителни изяви на клубовете по Занимания по интереси. Ще се проведат беседи, на следните таматики: - недопускане на дискриминация, основана на пол, раса, етнически произход или религиозна принадлежност; - справяне с гнева и мирно решаване на конфликти; - преодоляване на негативни нагласи и стереотипи; - устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот и други. - превенция на зависимостите; - превенция на насилието между ученици от различни етнически групи, включително и домашното насилие; - информационни кампании за борба с фалшиви новини; - манипулиране на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност, др Кампанията ще бъде отразена на сайта на училището, общината и читалището – партньор. В кампанията ще вземат участие всичките ПС, които участват в проекта, всички ученици, родители, 1 ОМ, много гости. В организацията и провеждането на ИК ще участват по 2 ЕОД от Община Кайнарджа – Партньор 3 и читалището – Партньор 4. 21 648.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).