Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 274 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Silistra

Description

The project envisages providing an adapted working environment for employees in Pesticide EOOD, satisfying their need to prevent health risks and accidents at work, prevention of occupational diseases, maintaining health throughout working life, acquiring knowledge and skills to apply circular Construction.
The target group of the project is 97 employed persons in the enterprise.
The project aims to improve the quality of workplaces in Pesticide Ltd. by providing a healthy and safe work environment, introducing green models for the implementation of the principles of climate neutral economy and promoting social innovations in the enterprise.
Project activities will lead to sustainable working conditions and adaptation of the working environment to modern safety challenges, sustainable economy and decent work.
As a result of the project implementation, the working environment in Pesticide Ltd. will adapt to transition to an air -conditioning neutral economy, improve safety at work and will apply modern models of organization of the workflow, which in turn will improve the quality of the workpieces Places, applied standards for healthy and safety at work and will positively affect sustainable working conditions.
Main project activities:
1. Development and implementation of "green" models of labor organization according to the specifics of specific jobs in enterprises. Preparation of "green" cards for organization of work processes in specific jobs. Training of persons from the target group aimed at implementing "green" models of labor organization
2. Purchase of personal protective equipment and special work clothes
3. Providing collective protective equipment related to improving working conditions
4. Providing social benefits for workers
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и прилагане на „зелени“ модели на организация на труд съобразно спецификата на конкретните работни места в предприятията. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работни процеси на конкретните работни места. Обучение на лицата от целевата група насочено към внедряване на „зелени“ модели на организация на труд: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати Целта на дейността е да се въведат „зелени“ модели на организация на работните процеси за лицата, включени в целевата група. „Зелените“ модели ще бъдат свързани с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване въздействието върху околната среда и/или за повишаване устойчивостта на предлаганите услуги от компанията, като конкретната насоченост на тези нови за дружеството модели на организация на работните процеси ще бъдат определени на базата на преглед на моментното състояние и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. Този преглед ще се извърши в началото на дейността и той ще обоснове конкретните „зелени“ модели и „зелените“ карти за тях към всяка длъжност на лицата от целевата група. Ще се разработи и приеме план от мерки за прилагане на „зелените“ модели. Моделите на организация на работните процеси ще бъдат въведени в компанията, което ще включва и обучение на персонала – представителите на целевата група, за прилагането и изпълнението на съответните мерки. Кризите в последните няколко години, засегнали икономиката на България, Европа и Света, налагат спешна промяна в организацията на работа на компанията. Пандемия, инфлация, войните в Украйна и в ивицата Газа, високите цени на горивата, енергийна криза са все предизвикателства, които налагат адаптиране и адекватни действия от страна на кандидата. В сферата на строителството всички тези кризи се допълват от водната криза, дефицит на основни строителни материали, като напр. пясък, стомана, все по-засилващ се проблем с обезвреждането на строителните отпадъци. В резултат на изпълнение на дейността ще се подпомогне преходът на компанията към климатично неутрална икономика, за да може дружеството да се адаптира по-плавно и да продължи да поддържа висока степен на конкурентоспособност. Този преход не може да бъде осъществен без инвестиране в обучение и адаптиране на работниците за активно участие в процеса. С изпълнение на дейността компанията ще започне да прилага в своята работа основните принципи на кръговото строителство и ще осигури екологосъобразна трудова заетост. Дейността включва следните четири етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 1.1. Преглед на моментното състояние на предприятието и организацията на трудовата дейност, свързана с прилагането на „зелени“ практики. 1.2. Разработване на „зелени“ модели на организацията на труда и работните процеси, съобразно спецификата на предприятието и конкретните работни места. Изготвяне на „зелени“ карти за организация на работните процеси на конкретните работни места. 1.3. Разработване/приемане на план от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието. 1.4. Въвеждане/прилагане в предприятието на нови, „зелени“ модели на организация на работните процеси и управлението на човешките ресурси, вкл. обучение на персонала за въвеждането на съответните промени. 19 400.00 0.00
Закупуване на лични предпазни средства и специално работно облекло: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати Целта на дейността е да се създадат условия за намаляване на рисковете за здравето на работното място, за лицата от ЦГ. ПЕСТИЦИД спазва приложимото законодателство и стандарти за управление на здравето и безопасността при работа.Дружеството има сключен договор със СТМ. Изготвена е „Програма за намаляване и ликвидиране на риска за здравето и безопасността“,утвърдена от управителя. С цел подобряване условията на труд за лицата от целевата група по проекта се предвижда закупуване на ЛПС и СРО, определени в съответствие с Утвърдения списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС и СРО, съгласно чл. 17 от Наредба №3/2001 г. за мин.изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на раб.място. Кандидатът има изпълнен проект по процедура BG05M9OP001-1.008 на ОПРЧР, чрез който е осигурил ЛПС и СРО за заетите лица,затова с настоящия проект ще бъдат закупени нови такива, които имат по-високи технически характеристики от използваните в момента в дружеството. Чрез настоящия проект, кандидатът не просто ще постигне изпълнение на мерки и мероприятия за минимизиране на идентифицирани рискове и опасности, но ще надгради прилаганите в дружеството стандарти за ЗБУТ, като осигури на лицата от целевата група ЛПС и СРО с технически характеристики, които ще подпомогнат адаптирането на работниците и служителите към предизвикателствата на кризите, породени от климатичните промени. Характеристиките на включените в проекта ЛПС и СРО ще предостави защита при работа при неблагоприятни в условия и микроклимат, създаващи предпоставки за увреждане здравето на хората, в каквито условия работят лицата от ЦГ в производсвената и складово-ремонтната база. Организацията на труд и технологията работните процеси не винаги позволяват спиране на работа при неблагоприятни климатични условия и лош микроклимат, които постоянно съпътстват в основната дейност в компанията. Работата на в производствения, складово-ремонтен процес и дори в търговския и административен отдел налага осигуряване на ЛПС, които предпазват заетите от опасности при работа с опасни химични вещества и смеси (торове и препарати), при работа в среда с производствен прах. Тези ЛПС следва да бъдат с достатъчно добро качество, за да осигурят на лицата от ЦГ висока степен на защита по време на изпълнение на ежедневните им трудови задължения. Всичко това обуславя необходимостта от закупуване на ЛПС и СРО за лицата от целевата група по проекта. В резултат от изпълнение на дейността ще се осигурят лични предпазни средства с технически характеристики от по-висок клас, които ще предпазват заетите лица от наранявания и увреждания по време на работа. Липсата на ЛПС и СРО би довела до сериозно увреждане на здравето на работещите, дори наранявания, които биха довели до смърт. Осигуряването на ЛПС за заетите ще намали трудовия травматизъм. Предвидени са ЛПС и СРО за заетите лица на длъжности: Ръководител отдел в транспорта - 1 лице, Механик гараж на транспортни средства – 1 лице, Шофьор ТТА - 12 и повече тона – 23 лица, Шофьор ТТА - 1 лице, Шофьор ЛТА – 1 лице, Шофьор – 1 лице, Машинист пътно-строителна механизация – 3 лица, Оператор производствена линия – 4 лица, Мотокарист – 1 лице, Общ работник – 4 лице, Портиер – 1 лице, Началник склад – 3 лица, Склададжия – 2 лица, Мърчандайзер продажби – 33 лица, Продавач-консултант – 6 лица, Организатор производство – 1 лице, Лаборант – 1 лице, Технически ръководител строителство – 1 лице, Агроном – 1 лице, Технически секретар – 2 лица, Отчетник счетоводство - 1 лице, Счетоводител - 2 лица, Касиер – 1 лице, Главен счетоводител – 1 лице, Регионален мениджър – 1 лице. 62 859.89 0.00
Осигуряване на колективни предпазни средства, свързани с подобряване условията на труд: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на цели и резултати. Цел: да се постигнат по-добри стандарти за ЗБУТ, чрез инвестиции в КПС за лицата от целевата група, осигуряващи минимизиране на рисковете и опасностите при работа от най-висок клас. Дейността цели да постигне нива на безопасност и здраве, които не просто удовлетворяват минималните изисквания на законодателството, а създават условия за постоянно поддържане на високо качество в безопасността при работа и устойчиви условия на труд. Това ще повиши качеството на работните места. ПЕСТИЦИД ЕООД спазва приложимото законодателство и стандарти по ЗБУТ. Във връзка с това, има сключен договор със СТМ. Изготвена е „Програма за намаляване и ликвидиране на риска за здравето и безопасността“, утвърдена от управителя. За изпълнение на Програмата, дружеството кандидатства за финансиране на мерки за подобряване на ЗБУТ и за намаляване на рисковете за здравето на работното място. Проектът въздейства на следните идентифицирани опасности и рискове: За лицата от ЦГ, които работят в адмистрацията и аргоаптеките: 1.Риск от неправилна и принудителна поза-закупуване на ергономични столове за осигуряване на физиологично издържана работна поза 2.Риск от лош микроклимат (температура, скорост на движение на вятъра)- изграждане на климатизация за предпазване от прегряване, преохлаждане, силни въздушни течения, увреждащи здравето Посочените КПС представляват по смисъла на пар.1, т.6 от ЗБУТ технологично решение, което изолира пространството, в което се проявява опасност от увреждане за работещите. В офисите и агроаптеките липсват климатици с пречиствателни филтри, съществуващите са стари, задържат прахови частици, микроби, бактери и вируси, които отново и отново се връщат в работните помещения, като това обославя наличието на не добър микроклимат на работните места. Настоящиет столовете не са ергономични, а продължителното врема за заемане на една и съща поза води до проблеми, свързани с опорно-двигателния апарат, умора и намаляване капацитета на полезно действие на работещите. Използването на КПС осигуряващи защита от по-висок клас, ще позволи извършването на доставките в технологична последователност и срокове, гарантиращи по-качествена работа и в същото време при осигурена защита на работещите и предотвратяване на професионални болести. КПС за администрацията осигурява безопасна работна среда и комфорт за лица, работещи в офис в седяща поза на компютър. Предвидени са КПС за 6 лица продавач-консултанти в агроаптеките и 6 лица от административния персонал. Дейността включва два етапа: 2.1 Провеждане на процедура за избор на външен изпълнител–доставка на колективни предпазни средства 2.2 Доставка на КПС за лицата от целевата група на проекта 31 262.52 0.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати. Целта на дейността е да се постигнат по-високи стандарти в прилагане принципите на корпоративната социална отговорност в компанията и да се осигурят социални придобивки за лицата от целевата група, удовлетворяващи потребностите им от добри условия за почивка в рамките на работния ден. Работното място на основната част от лицата от целевата група е в складово-ремонтната база. Те работят целогодишно в базата и във времето за почивка и хранене имат нужда от санитарно-битови помещения, отговарящи на санитарно-хигиенните изисквания и осигуряващи им нормален комфорт от гледна точка на температура, пространство, комфорт. Проектът предвижда ремонт и подмяна на дограма и преустройство на съществуващо помещение за място за хранене, място за почивка и място за съхранение на лични вещи в складовата и ремонтна база в с. Царев брод. Към момента помещенията не са годни за осъществяване на хранене и почивка, няма климатизация, дограмата е стара, стените и тавана са с олющена мазилка. Предвижда се поставяне на климатици, монтиране на кухненски мебели и оборудване, маси и столове за хранене, гардероби за дрехи, столове за почивка. Климатиците ще осигурят комфортна среда по време на почивката на заетите. Кухненското оборудване и уреди ще позволи ЦГ да си приготвят прясна и топла храна по време на почивките. Масите и столовете ще се използват по време на хранене от лицата. Шкафовете ще се използват за съхранение на дрехите на заетите при преобличане и за съхранение на храната на лицата от целевата група. В резултат на изпълнение на дейността кандидатът ще успее да осигури на заетите условия за почивка и хранене на същото високо ниво, на което ще бъдат и безопасните и здравословния условия на труд. Цялостната фирмената политика на кандидата изисква поддържане на високо ниво на предоставяните комплексни социални услуги за заетите лица, което задължително включва осигуряване на подходящи санитарно-битови помещения, удобни за приготвяне и консумиране на храна и безалкохолни напитки, преобличане, съхраняване и изсушаване на работното и личното облекло, условия за кратък отдих, осигуряване на лична хигиена. Предвиден е ремонт и закупуване на оборудване за социални придобивки, което ще се използва от заетите лица на следните длъжности: Ръководител отдел в транспорта – 1 лице, Механик гараж на транспортни средства – 1 лице, Шофьор тежкотоварен автомобил - 12 и повече тона – 23 лица, Шофьор тежкотоварен автомобил – 1 лице, Шофьор лекотоварен автомобил – 1 лице, Шофьор – 1 лице, Машинист пътно-строителна механизация - 1 лице, Мотокарист – 1 лице, Общ работник – 3 лица, Портиер – 1 лице, Началник склад – 1 лице, Лаборант – 1 лице. Дейността включва следните два етапа, които са задължителни и се реализират в посочената логическа последователност: 2.1 Провеждане на процедура за избор на външен изпълнител – доставчик на оборудване за социални придобивки 2.2 Доставка на оборудване за социални придобивки за лицата от целевата група 192 414.84 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).