Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 333 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Silistra

Description

The current project proposal is aimed at providing appropriate and effective social infrastructure on the territory of the Municipality of Silistra for the provision of residential services for adults with physical disabilities for 60 users and a center for specialized support for persons with disabilities and their families. The planned activities include building and equipping the residential services provided for in the Map, approved by the Interdepartmental Working Group for Management and Coordination of the Process of Deinstitutionalization of the Elderly, a material base for the creation of 4 new social services on the territory of the municipality of Silistra, namely: Residential care for adults with physical disabilities for 60 users and a Center for specialized support for persons with disabilities and their families.
The included services will be located in a municipal property on the territory of Aydemir village, Silistra municipality.
The buildings will be in accordance with the functional requirements developed and approved by the Ministry of Labor and Social Policy regarding the material and technical base of the services.
The total value of the project is in accordance with the maximum amount of the determined grant for the Municipality of Silistra in its capacity as a specific beneficiary under the procedure and with the indicative values ​​for each individual service.
The implementation of the project will contribute to ensuring equal access to quality care and services for adults with physical disabilities by building the necessary infrastructure to provide individuals with residential services in the community.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изграждание на центрове за РГПЛФУ и ЦСПЛУТС: След одобрение на проектното предложение и сключване на договор за безвъзмездна финансова помощ ще стартира реалното изпълнение на проекта, както следва: Поддейност 1: Провеждане на процедура за избор на изпълнители за изграждане на следните обекти: - 4 бр. центрове за резидентна грижа за пълнолетни лица с физически увреждания, с капацитет от по 15 потребителя, находящ се в с. Айдемир - 1 бр. център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства, находящ се в с. Айдемир. Поддейност 2: Изграждане на центрове за РГПЛФУ: В рамките на дейността се предвижда да бъдат изградени четири центъра за пълнолетни лица с физически увреждания, всеки с капацитет от 15 потребителя, находящ се в с. Айдемир. В една сграда ще се помещават по две социални услуги всяка с капацитет за по 15 потребителя. За всяка соц. услуга ще има отделен вход и изход. Сградите ще бъдат изградени в пълно съответствие с изискванията на стандартите за качество за резистентна грижа за възрастни хора в над трудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата. Общата РЗП на една сграда ще бъде 1 184,40 кв.м. В рамките на дейността се предвиждат следните видове строително монтажни работи: • Строително монтажни дейности за изграждане на сградите в груб строеж: изграждане на основи, плочи, стени, колони, пояси и покрив; • Строително монтажни дейности за довършителни дейности по сградата: изграждане на всички видове инсталации, топло и хидроизолации по покрив и стени, монтаж на дограма, шпакловки, боядисване, настилки по подове, благоустрояване на външните пространства и др. • Изграждане на достъпна архитектурна среда за хората с уреждания; След изграждането на центровете същите ще бъдат в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 09.11.2022 г. за техническите характеристики на сградите, т.е. сградите ще бъдат с потребление близо до нулевото. Дейностите, които ще бъдат изпълнени по проекта ще бъдат в пълно съответствие с Функционални изисквания по отношение на материално -техническата база на услугите за РГПЛПР, РГПЛИЗ, РГПЛФУ, РГПЛД и РГПЛСУ. Поддейност 3: Изграждане на Център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства В рамките на дейността се предвижда да бъде изграден център за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства. Този център ще бъде ситуиран в непосредствена близост на центровете за резидетна грижа. Общата РЗП на сградата ще бъде 560,30 кв.м. съгласно стандартите за качество за резистентна грижа за възрастни хора в над трудоспособна възраст по отношение на специализираната среда за предоставянето на услугата. В рамките на дейността се предвиждат следните видове строително монтажни работи: • Строително монтажни дейности за изграждане на сградите в груб строеж: изграждане на основи, плочи, стени, колони, пояси и покрив; • Строително монтажни дейности за довършителни дейности по сградата: изграждане на всички видове инсталации, топло и хидроизолации по покрив и стени, монтаж на дограма, шпакловки, боядисване, настилки по подове, благоустрояване на външните пространства и др. • Изграждане на достъпна архитектурна среда за хората с уреждания; След изграждането на центъра същият ще бъде в съответствие с изискванията на Наредба № РД-02-20-3 от 09.11.2022 г. за техническите характеристики на сградите, т.е. сградата ще бъде с потребление близо до нулевото. Дейностите, които ще бъдат изпълнени по проекта ще бъдат в пълно съответствие с Функционални изисквания по отношение на материално -техническата база на ЦСПЛУТС. 6 492 180.00 27 360.00
Организация и управление на проекта: За изпълнение на проекта ще се сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Структурата за наблюдение и докладване към Министерство на труда и социалната политика и нормативната уредба на Р. България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите, заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост. Задачите на екипа ще бъдат следните: - Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта; - Организация и контрол на процедурите за избор на изпълнители - Екипът на проекта ще се придържа към изискванията на подписания договор за БФП и Закон за обществени поръчки; - Отчитане на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети, подаване на документи за верифициране на разходите. Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията за изпълнение на проекти за директно предоставяне на средства от Механизма за възстановяване и устойчивост. При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като ще бъдат съобразени всички правила на ЕС за комуникация и визуализация, както и насоките за осъществяване на мерките за информация и комуникация и публичност. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от Европейския съюз и за целта са предвидени следните мерки: • Изработване на билборд с информация за проекта – 1 бр. Ще бъде поставен на работната площадка на обекта и ще съдържа информация за размера на европейското финансиране на проекта, името на проекта, флагът на ЕС с упоменаването „финансирано от Европейския съюз – NextGenerationEU“, датите за начало и край на проекта. Билборда ще бъде отстранен след приключване на СРР и ще бъде заменен с постоянна информационна табела. • Изработване на постоянна информационна табела– 5 бр. Табелата ще бъде поставена в срок до 1 седмица след приключването на строителството на обекта и ще съдържа същата информация като билборда. • Отпечатване на информационни брошури – 200 бр. Брошурите ще съдържат информация за финансирането на проекта, етапите на осъществяването му, резултатите от него и всички останали задължителни компоненти. Ще се разпространяват в сградите на общината и училището, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта, както и да се популяризират изпълнените дейности в обекта. • Провеждане на информационни събития – 2 бр. пресконференции в началото и в края на проекта Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще представи информация за предстоящите дейности. Втората ще бъде с фокус върху постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕС. Ще бъдат поканени представители на обществеността и медии. • Публикации - информация за проекта в сайта на общината – периодично. • Информационни стикери (Лепенки) – Ще бъдат изработени стикери и ще бъдат поставени на закупеното оборудване и обзавеждане - 10000 бр. 27 180.00 0.00
Продължение Дейност 1 : Поддейност 4: Извършване на авторски надзор на обектите Екипът от проектанти в рамките на изпълнението на строително монтажните работи на обекта ще осъществява и Авторският надзор на обекта, съгласно чл. 162 ал. 2 от Закона за устройство на територията (ЗУТ). Условията и редът за осъществяване на авторски надзор по време на строителството се определят чрез договор между Възложителя и проектанта. Авторският надзор по част "Конструктивна" е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Освен това съгласно чл. 162, ал. 3 от ЗУТ предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Поддейност 5: Извършване на независим строителен надзор на обектите Съгласно българското законодателство по време на строителните дейности да бъде упражняван независим строителен надзор. За изпълнението на строителни дейности за строежи от първа до четвърта категория строителния надзор е задължителен, следователно за обектите в настоящото проектно предложение, които са 4 категория, ще бъде извършен такъв. В този смисъл строителния надзор на обектите ще се извършва качествен контрол в полза на Възложителя, което представлява второ ниво на осъществяване на вътрешен мониторинг. Дейността упражняване на непрекъснат строителен надзор включва: • Изпълнение на цялостен строителен контрол върху изпълнението на СМР, съгласно инвестиционните проекти и изискванията на нормативните актове; • Законосъобразно започване на строежите; • Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; • Изпълнение на строежите съобразно одобрените инвестиционните проекти и изискванията; • Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; • Годността на строежите за въвеждане в експлоатация; • Оценката за достъпност на строежите от лица с увреждания. Поддейност 6: Въвеждане на обектите в експлоатация След приключване на строително – монтажните работи на обектите съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, ще се пристъпи към искания за издаване на Удостоверения на въвеждане на обектите в експлоатация от Община Силистра. Към удостоверенията ще бъдат приложени изготвени окончателни доклади от лицата, упражняващи строителен надзор, Констативни актове за установяване годността на строежите образец 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство и др. документи съгласно изискванията за въвеждане в експлоатация на строежите 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).