Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The current project proposal will create a basic educational model for inclusive non-formal education for children and young people with developmental problems. The participants will develop their abilities and promote their personal development by giving them opportunities for socialization and realization in life in the arts, tourism, crafts and culture. The project foresees work with 16 to 20 children and young people between 13 and 29 years of age who will be involved in mixed interest-development workshops to develop skills and concentration and team-building skills. There are 5 key activities for developing and implementing programs for individual and group work:
•	psychological and social counseling of children and young people from the project target group
•	development of an innovational program “Model – composing and development of the cognitive skills and creativity” for children and young people from the target group
•	discovering and developing specific skills and talents, and promoting communication and teamwork among participants
•	appointing a team and creative staff for the art workshops
•	organizing and conducting social marketing for the promotion and sustainability of project activities
The planned project activities are in line with the overall objective of the procedure: “Preventing institutionalization, encouraging the social inclusion of children and youngsters with disabilities, even those at risk, which are residing in residential services, by implementing measures to build self-sufficiency, learning and work skills and support for the personal development.”
Expected results:
1.	A working program for personal and professional development of the project target group.
2.	An equipped center for inclusive and non-formal education.
3.	Changing public attitude towards tolerance and acceptance of differences.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на психологическо и социално консултиране на деца и младежи от целевата група на проекта. : Психологическото и социално консултиране на децата/младежите е един от решаващите фактори при подпомагане на процесите на социализация и социално включване. Психологическата подкрепа е изключително важна, особено в тази рискова група, където е наложителна промяна в мотивацията, насочена към създаване на автономност, повишаване на капацитета за интерпретация на околния свят и комуникацията. 1. В проекта ще участват деца и младежи в неравностойно положение на възраст от 13 до 29 години, със специални потребности от София-град. 2. Преди началото на провеждането на сесиите, психолог, учител и социален педагог, ще изготвят първоначална оценка на нуждите на всяко дете/младеж– участник в проекта, която ще се има предвид при работата през предстоящите сесии. За целта ще бъде изготвена оценка на нуждите от допълнителна психологическа помощ, професионално и личностно ориентиране, както и мотивацията им да участват и да бъдат включени в дейностите. Фондацията ще съблюдава всички законови норми, целящи избягване на всякакви дискриминационни практики. Ще бъде оценена личната мотивация за включване в проекта. Ще се изготви индивидуален план за работа и постигане на резултати въз основата на индивидуалните потребности на децата и младежите. За нуждите на дейността ще бъде назначен един психолог, който заедно с учителя по проекта и социалния педагог, ще реализира предвидените консултации с участниците от целевата група по проекта, ще подготви психологическа карта на всяко дете и/или младеж от целевата група, и индивидуален план; ще обобщи резултатите и направи препоръки. Етапи на реализация: 1. Изготвяне на първоначална анкета за мотивация на участниците. 2. Оценка на капацитета на участниците - входно, междинно ниво и финал. 3. Ролеви игри за въвеждане в проектните дейности. 734.40 873.33
Разработване на иновативна програма програма за професионално и специфично личностно развитие на деца и младежи сс проблеми в развитието - "МОДЕЛ- ТВОРИЛНИЦА ЗА РАЗВИТИЕ НА КОГНИТИВНИТЕ УМЕНИЯ И ПОВИШАВАНЕ НА КАПАЦИТЕТА": „Развитие на когнитивните умения и повишаване на креативността“ по проекта е програма за личностно, мотивационно и професионално развитие на деца и младежи с проблеми в развитието чрез иновативни успешни модели, които развиват мисловните способности за постигане на по-високи видими резултати. Иновативен елемент, който ще използваме за генерирането на качествен модел и умения за ползите от мисленето - „OUT OF THE BOX”. Ще бъдат представени и апробирани различни методи, средства и техники на принципа на метода „Mind mapping“-иновация в мисленето и запомнянето. 1./ Методология и логистична карта на иновативната програма: • Модулното съдържание ще бъде разделено на лесно усвоими дялове структурирано логически. • Обучителният процес да се направи развлекателен, интересен и забавен, за да не се отблъснат участниците от трудните за тях задачи. • Темповете на учене да бъдат нагодени към индивидуалните способности на участниците в проекта. • Интерактивна динамика и възприятие на външната среда чрез мултимедийни и видеопрезентации. • Изработване на логически мисловни карти за работа с представителите на целевата група. • Изграждане на интерактивния продукт (обучителната информална урочна единица) на основата на свойствата на интерактивните методи. • Визуализиране на най-близкия до житейския опит на участниците контекст, който да им позволи да прилагат новополучените знания и умения. • Разграничаване чрез различни ефекти на мултимедийната среда на представите и понятията, които ще се актуализират, от тези, които ще се формират. • Дозиране на плътността на визуализирания материал и умело съчетаване на интерактивни методи с оглед на предоставяне на възможност за творчески познавателни действия. 2./ Инструментариум: Проектът ще ползва свободен софтуер с инструментариум с универсални илюстрации, анимации и интересни възможности за презентации, както и софтуер с интуитивен интерфейс за потребителите от целевата група. 3./ Практически занимания: • В разработените нови образователни модули ще доминира атмосфера на внимание, интерес към ученето и мотивация за интеракция. Децата и младежите с проблеми в развитието ще бъде поставени в позиция на активен партньор в процеса на обучение и ще бъдат мотивирани целенасочено да работят в естествена среда. • Свободата на преподаването ще рефлектира и върху свободата при ученето, като по-големите участници в обучителния процес, ще бъдат насърчавани да подпомагат по-малките с цел емпатийни преживявания и приучване към работа в екип. Дейността ще се визуализира като форма на младежка медиация. • Ще има възможност за постоянно използване на Интернет и дигитални подкрепящи технологии. 4./ ДОБРА ПРАКТИКА, която ще надграждаме: Проект „Mодел за обучение и заетост в ИКТ сектора на хора с разтройства от аутистичния спектър” (2010 -2011) между ИТ фирми от БАСКОМ (Българска Асоциация на Софтуерните Компании), ЕСИ (Европейският Софтуерен Институт), Център Източна Европа, реализиран заедно с Асоциация АУТИЗЪМ, за предлагане на работни места за хора с увреждания, който включва както тренинг на ИТ фирмите, така и практическо обучение на кандидатите за работа. 4./Търсени резултати: • Видима ефективност и по-голяма свобода за нов и креативен обучителен процес, в който преобладават практическите занимания. • Генериране на нови дигитални помагала с 3D модели. • Използването на лесен и достъпен образователен софтуер. 0.00 0.00
Откриване и развиване на специфични умения и таланти, и насърчаване на комуникацията и екипността между участниците от целевата група. Транспортни разходи за участниците от целевата група до мястото - творилница на проекта.: Като начало ще се обособи необходимата гъвкава пространствена организация във всяко едно от помещенията, където ще се провежда обучителния процес. Нашият опит показва, че специфичните умения се откриват и развиват най-добре чрез различни творчески дейности, организирани в групи по интереси. Творческото задание е ключов инструмент за апробиране на образователния модел, който ще създадем и внедрим. Затова ще създадем първо ТВОРИЛНИЦА, която ще включва: (1) ателие по приложни изкуства - керамика и работа с глина; (2) ателие за работа с текстил, вълна и други материали; (3) ателие по графичен дизайн. I. Описание на ателиетата в Творилницата: 1.1. Описание на примерно ателие по керамика с оборудване и ДМА: Кът "Творилница - керамика" , оборудван с обезопасена пещ, маси и подходящи столове за 8 до 10 лица. * На децата и младежите ще бъдат показани различни техники при работа с глина - техники за точене на грънчарско колело, изграждане на съдове с фуршове, шамотна глина, декориране и глазиране. Ще могат да работят по зададена тема /например: кукерска маска, касичка, костенурка, жаба, както и по собствени идеи – пана, чаши, моливници; пластики, пространствени фигури. Предвижда се да има няколко калъпа, изработени от професионален керамик, които да представляват тематични сувенири, подходящи за Великден, Коледа, Св. Валентин, както и типични фолклорни, прабългарски, археологически /артефакти/ и др. 1.2. Описание на примерно ателие по текстил с оборудване и ДМА: Кът "Творилница - текстил", оборудван с: 2 маси с по 4 стола ( за работа с вълна и шев) и пространство за тъкане с 2 стола. Станове - хоризонтален и вертикален; шевни машини - електрическа и ръчна; малък ръчен дарак за вълната; машина за предене; шкафове за платове, прежди, вълна и допълнителни материали. * На децата и младежите ще бъдат предствени различни техники, така че всеки да се включи и да усети какво би работил и напредвал в знания и умения. В ателиетата по шев ще бъдат показани и изработени декоративни възглавници, малки несесери, пачуърк одеала, кукли, малки сувенири за различните празници, чанти, дрехи. В ателиетата по тъкане ще бъдат представени и изработвани малки декоративни черги с чан, пътеки от вълнени прежди и от рециклирани материали, малки пана с различни изображения и цветови комбинации. В ателиетата по плъсти ще се изработват различни по големина пана с тип акварелна техника, пана с техниката за иглонабиване, кукли от вълна, малки несесери, чанти, шалове, детски одеала, брошки, декоративни предмети. 1.3. Описание на примерно ателие по дизайн с оборудване и ДМА: Кът "Творилница - графичен дизайн", оборудван с: маса за проектиране, принтери, таблети, аудио-визуална техника, възможност за работа със съвременни средства за комуникация при търсене на информация, специализирани програмни продукти за създаване на художествена творба. * В ателието по 'Графичен дизайн' участниците от целевата група ще се обучават да общуват в динамично променящата се визуална среда. Ще изучават рекламни послания. Ще изграждат графична култура за изработка на плакат, билборд, фирмен знак /лого/, шрифт, пощенска марка, визуална комуникация, средства за масова комуникация. Ще се поощрява творческата индивидуалност, инициативност, целенасоченост и отговорност. Ще се стимулира се търсенето на новаторски изразни средства. ВАЖНО: Предвид спецификата на обяваване на процедурите за разходите за обзавеждане, оборудване и консумативи за ателиетата, то те са изнесени и описани подробно в дейност 5 на настоящия формуляр. II. Разходи за транспортни услуги./ Придвижване участниците от целевата група по проекта до мястото на ателиета и обученията, ще се извършва с 2 МПС-та. 7 580.00 22 280.00
Назначаване на екип на проекта и творчески персонал за ателиетата по изкуства. / (1) Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на преките дейности по проекта; (2) Разходи за експерти, ангажирани с реализацията на специфичните обучения в творилницата; (3)Разходи за стипендии на лицата от целевата група.: Проектът ще осигури заетост с различно времетраене за 4 лица на трудов договор: I. Разходи за трудови възнаграждения по реда на КТ и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на лицата, пряко ангажирани с изпълнението на преките дейности по проекта: 1.1. Специален педагог, 1 лице (14 м. на 8 часа) – консултира участниците в проекта; участва в изготвянето на индивидуални оценки и планове, поддържа досиета на всяко дете, в което са описани промените, настъпили следствие на участието в проекта; 1.2. 1 Учител И 1 Логопед - 2 лица (12 м. на 4 ч.) - подпомага провеждането на творческите процеси в тематичните ателиета на Творилницата. 1.3. Медиатор творчески дейности (18 месеца на 4 часа) - представител на целевата група, мотивиран за приобщаване на участниците от целевата група към дейностите на проекта и личностна собствена реализация на трудовия пазар. * Целта на тази дейност е да се обезпечи кадрово реализацията на всички дейности, които са предвидени в проектното предложение. Дейността пряко ангажира в заетост всяко едно от лицата, включени в проекта. С всички лица ще бъдат сключени трудови договори, които ще бъдат регистрирани в НАП в законоустановения срок. Работната седмица на лицата ще е петдневна с нормална продължителност на седмичното работно време до 40 часа. Ще бъде изготвен правилник за вътрешния трудов ред, в който се определят правата и задълженията на служителите и на работодателя по трудовото правоотношение и който урежда организацията на труда в социалното предприятие, съобразно особеностите на неговата дейност. С това се цели изграждане на цялостния административен и професионален капацитет, осигуряване на добро управление и създаване на добра работна среда. Всяко лице ще бъде запознато с длъжностна характеристика, задължения и отговорности за конкретната длъжност. Индивидуалният размер на основната заплата е определен в зависимост от нивото на заеманата длъжност и изискването за квалификацията за всяка длъжност. Трудовите и осигурителните отношения на наетите лица ще бъдат уредени при условията на българското трудово и осигурително законодателство. При назначаването на лицата ще се спазват принципите на равнопоставеност и недопускане на дискриминация. II. За реализацията на специфичните обучения в Творилницата на проекта, ще бъдат на назначени на почасова ставка 9 квалифицирани експерти с правоспособност да извършват подобни дейности, а именно: 2.1. Художник приложник - 2-ма 2.2. Текстилен дизайнер - 2-ма 2.3. Художник графичен дизайнер - 2-ма 2.4. Музикален педагог- 1-н 2.5. Логопеди - 2-ма * Задачи на експертите, които ще преподават в ателиетата на Творилницата на проекта: да подпомогнат участниците от целевата група в осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността им; да съдействат за премахване на пречките в неформалната среда; да предоставят компетентен съвет, актуална информация, опит, знания и умения; да взаимодействат с целевата група спрямо конкретните й нужди. III. Стипендии на лицата от целевата група / Съгласно Условията за кандидатстване, стипендиите са допустим разход по проекта в случаите, когато обученията на лицата се провеждат извън местата за настаняване от резидентен тип и са в размер на 10,00 лв. за всеки присъствен учебен ден. 54 873.94 39 863.08
Други дейности: организиране и провеждане на социален маркетинг за популяризиране и устойчивост на дейностите по проекта - събития с кауза, изнесени ателиета на открито, дни на отворените врати в смесена среда и др. социално значими мероприятия и др.: Дейността е от изключително важно значение, както за постигане целите на настоящото проектно предложение, така и за устойчивото развитие на проектните дейности. Практическото приложение на маркетинга през специални събития ще окаже положително влияние върху целевите общности, като основната цел е чрез инструментариума и каналите на маркетинга да се подобри както благосъстоянието на целевата общност, така и да има положителен отзвук в обществото. Маркетингът е последователен и дълъг процес, който трябва да се извършва от самото начало на проектните дейности. Този процес е комбинация от гъвкави подходи и техники за ефективно присъствие в социалните мрежи, културния и социалния живот на съвременното общество. Първоначално ще бъде разработена стратегия за постигане на целите. I. Специални събития с кауза: 1.1. Предвид значимостта на маркетинга с кауза, по проекта ще бъде организиран календар от събития с кауза: (1) КОЛЕДНА РАБОТИЛНИЦА и (2) ВЕЛИКДЕНСКА РАБОТИЛНИЦА, с основен фокус популяризирането на приобщаващото неформално образование. 1.2. Лостове за брандиране на новата социална и образователна практика, която имаме намерение да изведем и промотираме ще бъдат социалните мрежи: - Фейсбук, YouTube канал и собствена образователна платформа - "Арт и Скок". 1.3. Организиаране на "Групова конна езда участници в проекта - връстници - родители" - 5 поредни месеци, от 5-ти до 10-ти м. на проекта. / Пример на добра практика за приобщаващо образование. 1.4. Организиране на месене на хляб в партньорство с Мрежа Хлебни къщи. хлебна къща в София - 5 пъти , от 11-ти до 16-ти месец на проекта. /въвличането на всички в една обща мисия, каквато е месенето на хляб заедно, е доказано успешен начин, за да се случи позитивна и устойчива промяна или дори да се появи намерението за такава/. Подкрепа за усвояване на знания и умения за нова професия. * Специални участници в тези събития ще бъдат, както децата и младежите от целева група на проекта и техните преподаватели - ментори, но и представители на социални институции и организации, общини и други организации работещи с деца и младежи от рискови групи, изложени на риск от отхвърляне. Чрез използването на СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ и комбиниране на различни подходи, ще се провокира изграждане на емпатия, приемане и взаимопомощ у обществото. II. Помощни събития: 2.1. Барабанотерапия в партньорство с Либера институт - 2 пъти за времето на пректа 2.2. Тиймбилдинг с ритъм карти „Дъга“, включващ родители, доброволци и връстници, в партньорство с Либера институт – 1 път 2.3. Спортни дейности на открито с доброволци от БЧК. 2.4. Зумба парти - 4 пъти за времето на проекта. 2.5. Пленер - Творилница на открито в с. Орешак, Троянско / https://oreshak.bg/index.php?route=information/newsamp;news_id=8 2.6. Пленер - Творилница на открито в с. Бусинци, Трън / https://opoznai.bg/view/muzei-na-grancharstvoto-busintzi 9 800.00 12 226.84
Дейности: (1) Закупуване на материални активи и оборудване; (2) Разходи за материали и консумативи.: За децата и младежите, които ще бъдат включени в проектните дейности като целева група, ще бъде адаптирана база под наем. Ще бъде създадена безопасна среда, в която да се провеждат творческите занимания, игрите и дейности на открито. Със средства от проекта ще бъдат обзаведени и оборудвани две основни помещения: - зала "Творителница - керамика, дизайн, моделиране и тъкачество"; - "мека" стая за почивка на участниците деца и младежи по проекта с проблеми в развитието./ Съгласно НАРЕДБА № 1 от 23 януари 2009г. за обучението на деца и ученици със специлни образователни потребности. I.За стартиране на дейностите по проекта кандидатът ще закупи: 1.1. Обзавежане и оборудване за организация на дейности на образователни ателиета в Творилница, разпределени по пера, както следва/обща стойност 24 000лв. ПЕРО (ОБОРУДВАНЕ – ТЕХНИКА) / ателие ГРАФИКА 1./ Лаптоп с конфигурация офис пакет - 4 бр. 2./ Таблети – 10 бр. 3./ Интерактивна дъска - 1 бр. / или тъчскрийн екран около 32 инча 4./ Мултимедия и проектор - 1 бр. 5./ Мултифункционално устройство (принтер, скенер и копир) -1 бр. 6./ Принтер за текстил, сублимационен печат - 1 бр. 7./ Принтер за цветни снимки – 1 бр 8./ Фотоапарат / видеокамера – 1 бр. ПЕРО (ОБОРУДВАНE) / ателие ГЛИНА 1./ Керамична пещ с предно отваряне за печене на глина 2./ Комплект ластрини (плотни) за пещта 3./ Ролер за платки от глина 4./ Комплекти инструменти за моделиране ПЕРО – ОБЗАВЕЖДАНЕ - офис и обучителна зала 1./ Модулна система за офис – 1 бр. 2./ Сгъваеми офис маси – 3 бр. 3./ Посетителски стол с масичка – 10 бр. 4./ Посетителски стол, обикновен – 20 бр. 5./ Метален шкаф за документи – 1 бр. 6./ Офис стол – 2 бр. 7./ Въртящо се столче – 1 бр. 8./ Закачалки за стена - 3 бр. 9./ Стояща закачалка – 1 бр. ПЕРО (ОБОРУДВАНЕ) / ателие ТЕКСТИЛ 1./ Шевна машина – 2 бр. 2./ Иглонабивна машина – 1 бр. 3./ Устройство за плетене – 1 бр. 4./ Малки станчета – 10 бр. ПЕРО (ОБЗАВЕЖДАНЕ) / МЕКА СТАЯ 1.2. Обзавеждане на "мека" стая: 1./ Параван – 1 бр. 2./ Пуф фотьойл – 1 бр. 3./ Пуф барбарон ябълка – 1 бр. 4./ Пуф барбарон голяма круша, мебелна бежова дамаска – 1 бр. 5./ Балансиращ конус - 1 бр. II. Разходи за материали и консумативи: 2.1. Разходи за материали и консумативи на "Творилница" / 15 000 лв.: - инструменти за музикотерапия (тарамбуки, перкусии, барабани, бонгос, звънчета, маракаси, клавеси) и др. - пясъчни часовници за онагледяване на времето - 3 бр.; - хартия; - акварелен, бирен, цветен, картон; - акварелни бои – 20 комплекта; - акрилни бои – 20 комплекта; - глина, глазури, ангоба, оцветители, комплекти за гравиране, шликер; - бои за рисуване върху текстил; - бои за рисуване с пръсти; - терапевтични ножици; - велкро; - вълна; - памучни и копринени платове; - зърнест пластелин; - гел топчета, - масажори (гривни, пръстени, цилиндри); - за кинетична стимулация - кинетичен лунен пясък; - емоционални топки с различни изображения; - ритъм карти; - монтесори материали, - парти гримове и др. *Допълнителни материали за заниманията по шиене - шевни игли, карфици, ножици, порачки, шаблони, списания за пачуърк, копчета, декоративни ширити и ивици, подлепващо, панама, мъниста, ципове, платове, дантели и др. *Допълнителни материали за заниманията по тъкане - прежди - памучни, вълнени, копринени, платмасови игли, шаблони, ножици, гребени, чанове и хлопки *Допълнителни материали за заниманията по плъсти - вълна, коприна, мерино, лен, подложки за иглонабиване, игли за иглонабиване, фолио с балончета, калъпи, различни цветове боя за вълна, книги, шаблони, рамки, основи за брошки и обеци, игли за ръчен шев, конци за бродерия. 2.2. Разходи за хартия, тонер и канцеларски материали за обслужване и администриране на дейностите по проекта. 48 800.00 39 290.37
Разходи за информация и комуникация.: Съгласно изискванията на ОП РЧР разписани в "Единен наръчник на бенефициента за работа по ОПРЧР, програмен период 2014 - 2020", ще бъдат използвани следните комуникационни канали: национална преса, социална мрежа, пресконференции и собствения сайт. Дейностите за информация и публичност са насочени към осигуряване на информация и публичност относно постигане на целите и резултатите на проекта и финансирането му по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Тази дейност подпомага предвидените в проекта цели, дейности и постигнати резултати да получат широка публичност. Планираните дейности включват: 1.Дейности по информиране, публичност и визуална идентификация на проекта: - провеждане на 2 конференции, популяризиращи проекта, неговите цели и резултати; - публикуване на статии в печатни издания - 3 бр. 2.Изработване и разпространение на рекламни материали: - предпечатна подготовка на плакати, пластмасови табели и брошури, папка, стикери и винил; - отпечатване на 1000 бр. презентационни брошури; - отпечатване на 2 бр. пластмасови табели с означенията и символите, задължителни за проекта; - отпечатване на 1000 бр. рекламни папки; стикери – 100 бр., постери – 50 бр., винил – 1 бр. Всички информационни и комуникационни материали включително и тези разпространявани по електронен път ще съдържат информация за ролята на ЕС и Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. Основна цел на дейността е информиране на широката общественост за дейностите по проекта със съдействието на ОП РЧР и ЕСФ. 2 920.41 2 398.22

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).