Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

Working with children and students is a challenge for the teachers. Teachers have to be well prepared to deal with all the challenges they will encounter in their work. Such a specific one is working in a multicultural environment and developing multicultural skills in children during the educational process.
At a first glance, this is an easy task in a normal working environment, especially for teachers living in a multicultural regions who have many years of experience working with children from different ethnic groups. The project will increase the capacity and provide successful practices for each teacher, so that they in turn can easily and efficiently meet the needs of children and students, such as increasing motivation to learn and improving of their results, supporting their cultural identity, creating an appropriate sociology-psychological climate in school and society.
During the preparation of the proposal, the partners have held online discussions on the weaknesses and possible solutions to address these issues. They, as common as they are for all, are also specifically determined given the ethnicity, social status of children and students, age differences, the degree of interaction at school-family level, the level of participation of the local community, the level of readiness of pedagogical specialists to work in a multicultural environment, the presence or complete absence of educational mediators, etc.
The review of all these indicators and of the existing documents for work in a multicultural environment gave the directions for the development of the proposal, namely: to identify the needs of the partners for improving the work in a multicultural environment; to prepare a plan and to conduct trainings for work in such environment; to study the need for educational mediators and to prepare such, and where there are present mediators, to analyze their activities and contribution to the work in a multicultural environment.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване и актуализиране на стратегии, планови и аналитични документи и др. на образователните институции-партньори за работа в мултикултурна среда : В процеса на подготовка на проекта от партньорите беше събрана информация за наличието на съществуващи стратегии, планови и аналитични документи и др. за работа в мултикултурна среда. Това е необходимо за да се идентифицират нуждите от последващи действия, така, че да бъда оптимизирана работата в мултикултурна среда за тези образователни институции, както и да се направи предварителен план за обема и съдържанието на подходящи теми за обучения на техните служители. Ето какво показаха предварителнити резултати: СУ"Хр.Ботев", гр.Ихтиман са налични: "Училищна програма за прилагане на институционалните политики за подкрепа на гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование през учебната 2019/2020 г.", "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи за учебната 2019/2020 г." ОУ „Св. П. Хилендарски“ гр.Каблешково и ОУ„Хр.Ботев“, с.Бата: "Училищна програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на деца и ученици от уязвими групи", "Механизъм за оценяване на риска от отпадане на ученици от училище". ДГ „Осми март“, гр.Първомай: "План за действие в изпълнение на Националната стратегия за повишаване на грамотността" и "Програма за намаляване дела на преждевременно напусналите образователната система" В ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, Силистра: "Стратегия за развитие на ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ за периода 2016/ 2020 г.", и "Програма за предоставяне на равни възможности и приобщаване на децата и учениците от уязвими групи за учебната 2019/ 2020 година". СУ „Никола Йонков Вапцаров“, Айтос: "Програма за предоставяне на равни възможности","Програма за превенция на ранното напускане на ученици от уязвими групи", "План за квалификационната дейност на педагогическите специалисти 2019-2020" Обединено училище „Св. Кл.Охридски“, с. Проф. Иширково: "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата и учениците от уязвими групи" ДГ „Здравец“, гр.Ихтиман: "План за гражданското, здравното, екологичното и интеркултурното образование", "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на децата от уязвими групи", В ПГСС, с.Ситово: "Програма за предоставяне на равни възможности и за приобщаване на деца и ученици от уязвимите групи /2016-2020/", и "Програма за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование за периода 2019/2020г." В ПГПП “Ев. Георгиев”, гр.Силистра: "Програма за предоставяне на равни възможности за приобщаване на учениците от уязвими групи". Както е видно от предоставената информация при голяма част от партньорите липсват планови и стратегически документи, а там където има сходни такива, те са с обхват до 2020г. което на практика означава, че през следващата учебна 2020/2021г. трябва да актуализират и/или разработят нови такива. Освен това наличните документи са често с общ характер и без конкретни мерки, фокусирани върху работа с деца от етнически малцинства и мултикултурно образование. Същността на Дейност 1 е именно да подпомогне образователните институции в процесите на идентифициране на техните нужди по отношение подобряване на работата в мултикултурна среда. Нещо много важно: именно, чрез резултатите от дейността ще се изготви адекватен анализ на нуждите от обучение и план за провеждане на обучения за работа в мултикултурна среда на педагогическите специалисти и директорите в партниращите образователни институции. Така, за всяко една от тях ще бъдат подбрани и предложени най-подходящите теми за обучения, което пък от своя страна е гаранция за успех и устойчивост в дългосрочен аспект. От страна на Кандидата ще участва един експерт, от страна на партньорите по един експерт. Сумата на разходите за Дейност 1 са определени на база квалификацията на персонала, приложимата часова ставка и броя на планираните часове за всеки интелектуален продукт, който е планиран да бъде създаден по Дейност 1. Приложени са сравнителни оферти за разработени продукти със сходен обем и съдържание. 21 600.00 21 456.00
Провеждане на краткосрочни обучения на учители, педагогически специалисти и директори от училища и детски градини за работа в мултикултурна образователна среда: Дейността ще се изпълни от Кандидата. СНЦ"АРГИ" е вписано в Информационния регистър на одобрените програми за квалификация (ИРОПК) на педагогическите специалисти към МОН, като одобрените програми за обучение на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, които сме заложили като потенциални теми за провеждане на обучения по проекта с присъждане на 1 квалификационен кредит са: "Мотивация за учене при учениците с различна степен на обучаемост", УИН 50410008, Заповед No РД09-2826/17.07.2017г. "Активно учене–интеграция на знания и емоции в образователния процес", УИН 50410013, "Kак да работим с родителите–стратегии за ефективно взаимодействие между училището и семейството", УИН 50410016, "Подходи за работа в мултикултурна среда – образователен театър", УИН 50410035, "Междукултурни различия, толерантност и конструктивни взаимодействия", УИН 50410042, "Възпитание в общочовешки ценности", УИН 50410049, „Глобално образование за глобално гражданство“,УИН 50410053 АРГИ подготви програма за вписване към МОН „Култури и междукултурен шок. Практически подходи за осъзнаване и справяне с междукултурните различия в клас“ - 16 акедемични часа. Обучението е насочено към създаване на емоционални предпоставки за осъзнаване характеристиките и влиянието на културата. То цели и да изгради умения за анализ и справяне с културните конфликти в мултикултурната класна стая. В изпълнение на разпоредбите на Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, срока за подаване на програми за одобрение е изместен с един месец от отмяната на извънредното положение. Към датата на подаване на проекта все още не съществува възможност от подаване на заявление за одобрение, затова и залагаме темата за обучение към обхвата обучения, завършващи без издаване на квалификационен кредит. Към тях предвиждаме още следните теми: "Ролята на изкуството и културата за формиране на мултикултурна среда в образователната система", 16/24 академични часа. Използването на изкуството и културата като инструмент за развитие и израстване. Програмата ще даде конкретни насоки как и по какъв начин мултикултурните различия могат да се използват като мотивиращ фактор в подкрепа на деца от етнически малцинства, вкл. със специфични потребности. "Иновации в поднасянето на учебното съдържание в мултикултурна среда" - 16/24 академични часа. Програмата изгражда и усъвършенства уменията на педагогическите специалисти за създаване и прилагане на иновации в методите, процесите и организацията на поднасяне на учебното съдържание, заложено в ДОС за работа в мултикултурна среда. Ще представи четиристъпков модел за създаването на иновативни добри практики, който се прилага в практическата част на обучението. "Летящата класна стая "- методи и подходи за прилагане на мултикултурно образование в класната стая" -16/24 академични часа. Програмата ще подпомогне учителите да променят методите на преподаване така, че чрез новите технологии ефективно и интересно да ангажират децата/учениците с по-ниски резултати в учебно-образователния процес. Като резултат от Дейност 1 ще се конкретизират темите, по който всеки партньор ще премине обучения. Всички програми са на различни теми в тематиката за работа в мултикултурна среда. Предвиждат се по две обучения с присъждане на квалификационни кредити за 578 педагогически специалисти и по 2 обучения (едно двудневно и едно тридневно) без присъждане на квалификационни кредити за 608 лица( вкл.30 медиатори). 352 350.00 329 575.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).