Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project proposal is implemented by two partners:Konstantin Fotinov Primary School Lom,and Kiril i Metodiy Primary School,Zamfir village,on the territory of LAG Lom.The pedagogical specialists from both schools are looking for an answer to the question whether the quality education and the integration of children and students from marginalized groups,including Roma,can be carried out only within the traditional educational form-lesson.Through the implementation of the project we will prove that extracurricular activities based on compassion and sincerity, uncon ditional acceptance of the other,self-initiative and dedication are applicable in the Bulgarian educational system.The set and implemented innovative activities will confirm the intercultural perspective as an integral part of the educational integration of children and students from the Roma community.The innovative teaching methods and approaches that we will use in these activities in Bulgarian,sports and art will enable students to systematize learning, acquire lasting knowledge,make sense of free time and their social inclusion.This ensures the sustainability of the project results.The implementation of the project increases the opportunities for prevention of early school leaving, reduction of illitera cy,building social skills,empathy for the society of children from the target group on the territory of Lom in the implementation of SWOMR.Through joint initiatives,involvement of parents in the project and education in the spirit of tolerance,the deficit of communication between children is reduced and conditions for ethnic tolerance are created.The implementation of the project will lead to the achievement of the specific goal "Increasing the number of successfully integrated through the education system children and students from marginalized communities,including Roma from Priority Axis 3 of OPNOIR2014-2020, LAG Strategy in the field of education and MDP of Lom (2014-2020) Section "Education".
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез ползване на иновативни методи за допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности по български език и литература и подобряване на материално техническите условия в училището.: Дейността предвижда сформиране на група от 10 ученици представители на целевата група от училището- кандидат . Създаването на група за допълнителна подготовка по български език и литература има за цел подобряване на знанията, четивната грамотност на учениците, както и преодоляване на бариерите за общуване между тях. Посещавайки групата за допълнително обучение по български език и литература, учениците ще имат възможност да преодолеят затрудненията си в изучаването на българския език и литературата. Това ще създаде условия за успешна социализация в образователния процес. Ще се използват иновативни методи за обучение чрез внедряване и използване на ИКТ. Ще се упражнява писане, четене на литература, ще се използват интерактивни игри за усъвършенстване на четенето, писането и изразяването на български език. Ще се организират две състезания по грамотност. Учениците от този модул посредством играта и интерактивни методи ще повишат грамотността си, ще овладеят книжовната норма на българския език, ще овладеят по-добре техниките на четене и разказване, писане под диктовка и създаване на кратки текстове. Ще дискутират, ще гледат филми по изучени произведения, като за целта ще бъде закупен LCD проектор. Ще участват в литературна композиция по повод деня на народните будители и деня на славянските първоучители. Посредством използването на съвременните технически средства ще се поднови издаването на училищния вестник "Любословие". Учениците ще се научат да изработват флаери за рекламиране на училищни и проектни дейности. Вестникът и флаерите ще бъдат публикувани на интернет страницата на училището. Ще бъдат закупени таблети за създаване на подходящи условия за работа. Чрез интерактивното обучение ще се усъвършенстват възможностите на учениците - за разработването на училищния вестник, домашни работи, ще намират важна информация, свързана с образователния процес. Поднесеният по този начин учебен материал ще бъде запомнен по-лесно и ще бъде интересен за децата. Обучението ще има и практическа насоченост. В допълнителното обучение по български език и литература ще се използва и електронната платформа Microsoft Teams. Учениците ще усвоят правила при писане на заявление, молба и други документи от административно-деловия стил и ще могат да бъдат полезни и на родителите си, които имат ниска грамотност. По този начин ще бъде създадена ангажираност и пряко включване на родителите в учебния процес. В рамките на дейността се предвижда пътуване с образователна цел под мотото " По стъпките на нашите първоучители". Членовете на целевата група ще имат възможност да се запознаят с творчеството на бележити български автори, както и с делото на светите братя Кирил и Методий. Практическото приложение на наученото е включването им в подготовка на рецитали за училищни тържества и радиопредавания. За целта ще бъде закупена и монтирана радио-озвучителна система, която ще бъде закупена и монтирана в рамките на Дейност 3. Петима от най-добре справящите се ученици по БЕЛ ще участват в лагер- школа с образователна насоченост на Боровец и ще подготвят репортажи за работата на художниците и спортистите от двете училища. Четирима ученици ще участват в обучителното пътуване до Велико Търново, за да отразят участието на учениците във фолклорния фестивал. След приключване на даден етап от обучението на учениците ще се проведат 2 състезанията по български език и литература, като за целта ще бъде подсигурен награден фонд от произведения на художествената литература, купи и медали. В края на проекта ще се организира състезание по грамотност „Пиша, чета, анализирам и говоря правилно“ . Групата ще се водят от висококвалифициран преподавател. Изпълнението на дейността ще гарантира равен достъп до качествено образование и успешно интегриране на 10 ученици от целевата група. 17 639.06 11 858.39
Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез използване на иновативни методи за допълнително обучение за спортни занимания, изобразителнои приложно изкуство, танцово и музикално изкуство. : Тази дейност е насочена към развитие на потенциала на целевата група за съхраняване на културната идентичност в интеркултурна среда и спортния дух,чрез създаване на 4 групи по интереси.С извънкласните форми,насочени към спорт и изкуство,ще се даде възможност за осмисляне на свободното време на учениците,привличане и задържане в училище.Децата ще се почувстват значими и полезни,лесно ще се адаптират към училищния живот.В група по интереси„Заедно в спорта"ще бъдат включени 13 ученици-10 от маргинализирани групи, вкл. роми и 3 деца от немаргинализирани групи,които ще развиват спортни умения и дух.По този начин ще се удовлетворят потребностите на учениците от движение и спорт.Чрез дейността ще се укрепи здравето на учениците,ще се създадат навици за здравословен начин на живот.В групата ще работят заедно деца от маргинализирани и немаргинализирани групи.Заниманията ще са в две направление-колективни спортове и колоездене.Дейността предвижда провеждане на състезания по баскетбол,футбол,майсторско управление на велосипед и лагер-школа на планина с обучителна насоченост,където участниците от двете училища партньори ще имат възможност за пряко общуване между си,да тренират,да се състезават съвместно,което ще допринесе за едно пълноценно възпитаване в толерантност и екипност.За провеждане на заниманията ще бъдат закупени спортни пособия,а за състезанията купи и медали.Създаване на 2 групи за музикално и танцово изкуство "Пеем и танцуваме".Ще участват 26 ученици-20 ученици от маргинализирани групи,вкл. роми и 6 деца от немаргинализирани групи.Децата ще развият творческия си потенциал,въображение и фантазия посредством музикалното и танцовото изкуство.Ще обогатят двигателната и музикалната си култура,ще се създадат положителни емоции,а училището ще се превърне в привлекателно място за учениците.В групата ще се разучават танци и песни,които биха могли да се използват при различни училищни мероприятия.В процеса на работа децата ще общуват помежду си и това ще създаде възможност за естествено интегриране и преминаване на бариерата в общуването.Дейността е насочена към музикалното развитие на детската личност.Възпитава естетическо отношение към музиката и танца,уважение към българския фолклор,обичаите и традиции на другите етноси.Учениците ще имат възможност да направят връзка между фолклора и модерния танц и съвременна музика.По този начин ще се разнообразят формите на педагогическия процес,ще се създаде интерес и желание за общуване с танца и музиката.За целта ще бъде закупена необходимата техника, която ще се използва, както при представителните изяви,така и в мероприятията,организирани в училището.В рамките на две обучителни пътувания децата ще вземат участие във фестивали на фолклорното изкуство.Двамата партньори по проекта ще проведат обучителните пътувания съвместно, което ще създаде предпоставки за по-добри партньорски отношения както между учениците,така и между ръководителита на групите. Създаване на група по приложно и изобразително изкуство „Ателие на изкуствата”.Дейността предвижда сформиране на една група от 13 ученици-10 ученици от маргинализирани общности,вкл. роми и 3 ученици от немаргинализирани групи от училището-кандидат.В творческото ателие децата ще се запознаят с различните видове и жанрове на изобразителното и приложното изкуство,материали,техники,ще общуват помежду си с езика на изкуството.Ще усвоят техниките на работа в изящното и приложното изкуство,знания за българските традиции,ще развият и стимулират индивидуалността и творческите си заложби,сръчност,работа в екип,толерантност.Ще се създадат навици за системни посещения на музеи,художествени галерии и изложби.Предвижда се участие в образователен пленер на планина и 2 изложби. Предвижда се всяка група да провежда занятията по 2 астрономически часа седмично-45 мин. занимания с учениците и 15 мин. подготовка на учителя за учебния час,работа с документация:/70 астрономически часа за първата година и 70 астрономически часа за втората година, която обхваща проекта. 59 496.29 47 185.78
Съвместни изяви за насърчаване общуването между маргинализираните и немаргинализираните групи и подобряване на МТБ.: Като основна цел на дейността "Съвместни изяви за насърчаване общуването между маргинализираните и немаргинализираните групи " стои подобреното общуване между всички участници в проекта в рамките на училището и подобряване възможността за приобщаване на родителите в училищните дейности. В изпълнението на описаните по горе дейности "Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез ползване на иновативни методи за допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности по български език и подобряване на материално техническите условия в училището" и дейност " Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез ползване на иновативни методи за допълнително обучение за спортни занимания, изобразително и приложно изкуство и танцово изкуство" общуването между маргинализираните и немаргинализираните групи са широко застъпени.Във всяка от изявите на представителите на маргинализираните групи са включени и представители на немаргинализираните групи. Подобряването на материална база също е предпоставка за повишаване качеството на образователния процес, привличане на децата в училище и мотивиране на родителите за участие във възпитателно-образователния процес.Тя е и условие за включване на повече деца от маргинализирани групи, включително роми в училищната система и по-голяма ефективност на интеграционния процес. За подобряване на комуникативната среда ще се достави и монтира озвучителна техника за училището и двора. Ще се създаде училищна радиоуредба, вътрешно и външно оповестяване,както и автоматичен училищен звънец.Всичко това е предпоставка за една по-добра комуникация в училищната среда, а самото училищно радио е сред иновациите, чрез която учениците ще могат да развиват и показват своите таланти и заложби.Чрез училищната радиоуредба учениците ще изнасят рецитали, посветени на бележити дати и личности, ще имат възможност да съобщават новини, да излъчват емисии за актуални и предстоящи събития.В радиопредаванията основно ще се включват учениците от групите за допълнително обучение по български език и литература, подпомагани от представители на немаргинализирани групи. В дейностите ще бъдат включени и представители на родителската общност от маргинализирани и немаргинализирани групи. В рамките на проектното предложение ще се проведат два тренинга на теми „Добре ли мотивираме своите деца за училище”, „Каква е рецептата за добри родители”. Провеждането на тези тренинг-обучения имат за цел повишаване информираността и придобиване на практически умения на родителите за установяване на хармонични взаимоотношения между родители и деца, повишена ангажираност на родителите за включване в училищните мероприятия,повишена мотивация на родителите да изпращат децата си в училище, повишено доверие на родителите към институцията училище. Тренингите ще се водят от висококвалифициран психолог с опит в работата с родители.Родителите ще бъдат привлечени и при изпълнението на някои от дейностите заложени в проектното предложение - при подготовката на празниците, спортните състезания и изложби.По този начин те ще бъдат приобщени към училищната общности съпричастни към дейността ѝ.В инициативите,организирани от участниците в проекта ще се включат и деца от цялото училище, а при провеждането на образователните пътувания ще се включат и участници от групите по проекта от немаргинализираните общности.Всичко това е предпоставка за по-пълна интеграция и социализация на представителите от маргинализираните групи и ще създаде условия за изява и насърчаване на общуването, както в училищна, така и в извън училищна среда.Предвижда се инициативите да имат повторяемост в рамките на двете учебни години, през които ще се реализира проекта, а след това те да вземат място в културния календар на училищата, с което да се създадат условия за устойчивост на проекта. 22 951.88 23 109.53
Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез използване на иновативни методи за допълнително обучение за спортни занимания, изобразително и приложно изкуство, танцово и музикално изкуство. : Тази дейност е насочена към развитие на потенциала на целевата група за съхраняване на културната идентичност в интеркултурна среда и спортния дух, чрез създаване на 2 групи по интереси. С извънкласните форми, насочени към спортуване и изкуство, ще се даде възможност за осмисляне на свободното време на учениците, както и тяхното привличане и задържане в училище. Децата ще се почувстват по-значими и полезни, по-лесно ще се адаптират към училищния живот. Създаване на група по интереси „Заедно в спорта". В групата ще бъдат включени 10 ученици от маргинализирани групи, включително роми, които ще развиват спортни умения в различни видове спорт. По този начин ще се удовлетворят потребностите на учениците от движение и спорт. Ще се изгради основата на мотивационна система за занимания със спорт в учебната дейност и свободното време. Чрез дейността ще се укрепи здравето на учениците, ще се създадат навици за здравословен начин на живот чрез занимания със спорт. Спортът ще даде възможност учениците да бъдат възпитани в спортен дух, толерантност и екипност. В групата ще работят заедно деца от маргинализирани и немаргинализирани групи. Учениците ще провеждат занимания в две направление - колективни спортове и колоездене. Дейността предвижда провеждане на състезания по баскетбол, футбол, лека атлетика и майсторско управление на велосипед, както и лагер-школа на планина с обучителна насоченост ,където участниците в проекта от двете училища ще имат възможност за пряко общуване между си, да тренират и да се състезават съвместно, което ще допринесе за едно пълноценно възпитаване в толерантност и екипност. За провеждане на заниманията ще бъдат закупени спортни пособия, а за състезанията купи и медали. Създаване на 1 група за музикално и танцово изкуство "Пеем и танцуваме". В групата ще участват 11 ученици от маргинализирани групи, включително роми. Децата ще развият творческия си потенциал, въображение и фантазия с особеностите на музикалното и танцовото изкуство. Ще обогатят двигателната и музикалната си култура, ще се създадат положителни емоции, а училището ще се превърне в привлекателно място за учениците. В групата ще се разучават обработени танци и песни, които биха могли да се използват при различни училищни мероприятия.В процеса на работа децата ще общуват помежду си и това ще създаде възможност за естествено интегриране и преминаване на бариерата в общуването.Дейността е насочена към развитие на детската личност, нейното музикално развитие в различните жанрове на музикалното и танцовото изкуство. Участето на децата в група "Пеем и танцуваме" възпитава естетическо отношение към музиката и танца, уважение към българския фолклор,обичаите и традиции на другите етноси.Учениците ще имат възможност да направят връзка между фолклора-народния танц и народната музика и модерния танц и съвременна музика. Учениците ще изучават и съвременни танци. По този начин ще се разнообразят формите на педагогическия процес,ще се създаде интерес и желание за общуване с танца и музиката. За целта ще бъде закупена необходимата техника, която ще се използва, както при представителните изяви, така и в мероприятията, организирани в училището. В рамките на две обучителни пътувания децата ще вземат участие във фестивали на фолклорното изкуство. Двамата партньори по проекта ще проведат обучителните пътувания съвместно, което ще създаде предпоставки за по-добри партньорски отношения както между учениците,така и между ръководителите на групите. Предвижда се всяка група да провежда занятията по два астрономически часа седмично-45 мин. занимания с учениците и 15 мин. подготовка на учителя за учебния час, работа с документация:/70 астрономически часа за първата година и 70 астрономически часа за втората година, която обхваща проекта/. 33 165.69 11 738.56
Съвместни изяви за насърчаване общуването между маргинализираните и немаргинализираните групи и подобряване на МТБ.: Като основна цел на дейността "Съвместни изяви за насърчаване общуването между маргинализираните и немаргинализираните групи " стои подобреното общуване между всички участници в проекта в рамките на училището и подобряване възможността за приобщаване на родителите в училищните дейности. В изпълнението на описаните по горе дейности по дейност " Подобряване достъпа до училищно образование и намаляване процента на учениците от маргинализираните групи, преждевременно напуснали системата чрез ползване на иновативни методи за допълнително обучение за спортни занимания, изобразително и приложно изкуство и танцово изкуство" общуването между маргинализираните и немаргинализираните групи са широко застъпени. Във всяка от изявите на представителите на маргинализираните групи ще бъдат включени и представители на немаргинализираните групи. Подобряването на материална база също е предпоставка за повишаване качеството на образователния процес, привличане на децата в училище и мотивиране на родителите за участие във възпитателно-образователния процес. Тя е и условие за включване на повече деца от маргинализирани групи, включително роми в училищната система и по-голяма ефективност на интеграционния процес. За подобряване на спортната среда ще бъдат закупени спортни уреди и велосипеди, които ще се ползват не само от участниците в проекта, но и от останалите ученици в училището. Озвучителната техника ще се използва при провеждането на общоучилищни мероприятия и тържества, в които активно ще се включат участниците в проекта -- Националния празник, Ден на народните будители и 24 май- деня на славянската писменост и българската култура, 8 април - Ден на ромите, което ще продължи и след приключване на проекта и ще се осигури устойчивост на проекта чрез ежегодното им празнуване и приобщаване на деца и родители, независимо от етническия им произход и социален статус. За запознаване на учениците с различните жанрове музикално и танцова изкуство ще бъде закупен и LCD проектор, който ще се използва и в по-нататъшната работа при провеждане на учебно-възпитателния процес и при родителски срещи. В дейностите ще бъдат включени и представители на родителската общност. В рамките на проектното предложение ще се проведат два тренинга на теми: „Добре ли мотивираме своите деца за училище”, „Каква е рецептата за добри родители”. Провеждането на тези тренинг-обучения имат за цел повишаване информираността и придобиване на практически умения на родителите за установяване на хармонични взаимоотношения между родители и деца, повишена ангажираност на родителите за включване в училищните мероприятия, повишена мотивация на родителите да изпращат децата си в училище, повишено доверие на родителите към институцията училище. Тренингите ще се проведат съвместно с родителите на учениците от Основно училище "Константин Фотинов" град Лом. Тренингите ще се водят от висококвалифициран психолог с опит в работата с родители. Родителите ще бъдат привлечени и при изпълнението на някои от дейностите заложени в проектното предложение - при подготовката на празниците, спортните състезания и изложби. По този начин те ще бъдат приобщени към училищната общности съпричастни към дейността ѝ. В инициативите, организирани от участниците в проекта ще се включат и деца от цялото училище, което ще създаде условия за изява и насърчаване на общуването, както в училищна, така и в извън училищна среда. Предвижда се инициативите да имат повторяемост в рамките на двете учебни години, през които ще се реализира проекта, а след това те да вземат място в културния календар на училищата, с което да се създадат условия за устойчивост на проекта. 1 435.76 1 712.92

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).