Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 674 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

“Workshop of Caritas” is a soap and candle maker social enterprise, founded in 10.2018. The company employs 12 persons from the target groups of disabled people and disadvantaged persons on the labor market. Through the activities planned under this project we will work in three main directions:
1. Increase the volume of produced products, by reallocating the operations carried out and recruiting new persons from vulnerable groups. It will be employed a "packer" who will take over some of the duties of workers producing soaps and candles. In this way, they will not need to interrupt the production process to pack and label manufactured products, as well as various finishing operations that greatly slow them down. A person in a"host warehouse" position will be hired, which will be responsible already produced and packaged goods to be properly stored. He will also be responsible for moving the merchandise to the store that will be revealed to the workshop and to the person handling the online orders. This person will also be responsible for the proper storage, receipt and removal of raw materials for soap and candle making.
2. Establish a small shop to the enterprise where the products of the workshop and other social enterprises will be sold. In this way we will expand our business and provide some permanent market for the products. For this purpose, two persons from the target group, will be hired to work in the shop like "sales consultants".
3. Develop an online store to sell products of the enterprise and other social enterprises. In this way our products will be able to reach a wider range of people and thus help to promote social entrepreneurship in Bulgaria.
By implementing the activities under these three guidelines, we will be able to provide a larger market for our products and tangibly expand the business of the social enterprise.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Обособяване на нови работни места, осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, техническо и материално обезпечаване на работния процес: Дейността включва: 1. Обособяване на малък магазин към социалното предприятие, в който да се продават произведените в предприятието продукти, както и продукти, произведени в други социални предприятия, реорганизиране на складовото помещение, така че да поеме повече наличност на готова продукция и обособяване на ново работно място за опаковане и етикетиране на готовите продукти. 2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия, трудова медицина – всички лица, които ще бъдат наети на трудов договор към предприятието ще бъдат регистрирани в служба по трудова медицина и ще бъдат направени от службата по трудова медицина необходимите замервания на помещенията за условията на труд. За осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, предприятието ще се нуждае и от наемането на хигиенист, който да поддържа чистота в помещенията. 3. Закупуването на необходимото работно облекло, предпазни материали и санитарни материали и пособия за почистване, които да гарантират безопасност и хигиена по време на работния процес за всички служители на работното предприятие. Цели на дейността: - Обезпечаване на работния процес - Осигуряване на удобни, приятни и безопасни условия за труд на наетите лица - Опазване здравето и живота на наетите лица - Изграждане на необходимата среда за извършване на работните процеси 0.00 12 359.58
Подбор и психо-социална диагностика на лицата, включени в подбора: Още докато трае подготовката на новите работни места, ще стартира и подбора на лицата от целевите групи, които да бъдат наети. Ще бъде реализирана процедура на подбор на лица от целевите групи, които да стартират дейност на новооткритите работни места в социалното предприятие. Ще бъдат подбрани 6 представители на целевите групи – 4 ще бъдат наети + 2 „в резерв“ в случай, че някое лице от одобрените се откаже. Самият подбор ще се проведе с помощта на екипа на социалното предприятие, като ще бъде извършена диагностика на силните и слабите страни на лицата от целевите групи, използвайки тестови и диагностични инструменти. В случай на нужда, ще бъде поканен външен експерт, който да супервизира екипа по време на подбора. Цели на дейността: - Да бъдат подбрани най-подходящите 6 лица за наемане в социалното предприятие - Да бъдат диагностицирани силните и слабите страни на всяко едно лице от целевите групи, което проявява интерес към работа в социалното предприятие 0.00 0.00
Осигуряване на заетост за период от 12 месеца на 4 нови лица от целевите групи: След като бъдат подбрани 6 лица от целевите групи, 4 от тях ще бъдат включени в заетост на следните позиции и съответната продължителност на работно време: 2 бр. продавач консултант, всеки с продължителност на работното време от 6 часа. Код по НКПД - 5223 2001, Възнаграждение и всички дължими данъци и осигуровки за 12 месеца + заложен резерв за двама продавач консултанти - 14225 лв. 1 бр. опаковач с работно време от 4 часа на ден. Код по НКПД - 9321 0006, Възнаграждение и всички дължими данъци и осигуровки за 12 месеца + заложен резерв - 4742 лв. 1 бр. домакин склад с работно време от 4 часа на ден. Код по НКПД - 4321 3023, Възнаграждение и всички дължими данъци и осигуровки за 12 месеца + заложен резерв - 4742 лв. Общо за всички лица от целевите групи: 23 709 лв. Други разходи, пряко свързани с осъществяването на тази дейност са: - Разходи за наем на помещението и режийни разходи – ток, вода, телефон, интернет, счетоводни услуги - разходи за гориво и техническа поддръжка на превозното средство, с което се транспортират лицата от целевите групи, закупуват се различните материали, разнася се стока и др. - разходи за материали, опаковки, канцеларски и др. Цел на дейността: - Да се осигури заетост на наетите лица от целевите групи – 4 бр - Да се даде възможност на трудно-подвижните лица, наети в социалното предприятие, да достигат безпроблемно и редовно до работното място Етапи: 1. Осигуряване на заетост в продължение на 12 месеца на новонаетите лица от целевите – тази част от дейността, ще заеме периодът от 4-ти месец до 15-ти месец на изпълнение на проекта. Наетите лица ще имат ежедневни работни занимания в рамките на работната седмица, като работата ще се осъществява на смени. В процеса на работа те ще бъдат подкрепяни постоянно от директора на предприятието, мениджъра производство и социален работник. 2. Транспорт на наетите лица, които имат затруднения с придвижването от дома до социалното предприятие – в случай на необходимост (ако някое от лицата от целевите групи е трудно-подвижно), общия работник ще има задължението да транспортира от дома до предприятието и обратно тези лица. 0.00 22 044.40
Психо-социална подкрепа и професионална интеграция на наетите лица от целевите групи: Цели -Развитие на умения за общуване и работа в група -Развитие на различни навици и умения за независим живот -Придружаване и подкрепа по време на работа, формиране на трудови навици -Помагане на лицата от целевите групи да осъзнаят индивидуалните си способности и ресурси -Разработване и прилагане на индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи -Справяне със стреса и повишаване на самооценката на наетите лица от целевите групи -Подкрепа на вътрешната мотивация за устойчива заетост -Стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда. Етапи 1.Като резултат от диагностиката на силните и слабите страни и на оценка на възможностите и уменията на подбраните лица от целевите групи ще бъде изготвена индив. програма за психо-социална подкрепа, към която в последствие всеки член на екипа ще се придържа в процеса на взаимодействие и работа с наетите лица. Прилагането й ще се осъществява ежедневно от целия екип, като всеки ще има своите задачи и отговорности. 2.Осъществяване на непрекъснат контакт по време на работния процес между членовете на екипа и наетите лица от целевите групи: 2.1.Непрекъснато придружаване и напътствие от страна на мениджъра производство, който ще взаимодейства с наетите лица по време на работния процес и ще осигури тяхната подкрепа от гледна точка на технологията на производство и всякакви други технологични операции, свързани с производството. 2.2.Психо-социална подкрепа по време на работния процес и извън него, която ще бъде оказвана чрез социален работник, който, опирайки се на индивидуалния план, разработен според потребностите на всяко лице ще взаимодейства с лицата от целевите групи, за да ги стимулира и мотивира да работят, да осъзнаят своите индивидуални способности, да развива уменията им за общуване, работа в група и т.н. Освен подкрепата, която ще оказва по време на работния процес, социалният работник ще осъществява и групови дейности извън работния процес с лицата от целевите групи, поне веднъж на всеки два месеца, с цел придобиване на нови умения и знания, които да са в подкрепа на лицата 2.3.Взаимодействие между директора на предприятието и наетите лица – директорът на предприятието, заедно с мениджъра производство, ще следи за правилното и безопасно протичане на работния процес и ще подкрепя и придружава наетите лица от целевите групи в процеса на работа и усвояване на знания и умения. Освен всички административни задължения, които произтичат от работата му, той ще участва и в процеса на мотивиране на лицата от целевите групи да работят, ще работи за формирането на трудови навици, а също така ще въвлича наетите лица в процесите на взимане на решения относно продуктите, които ще се произвеждат и продават – модели, цветове, аромат и възможните пазари за продукцията. Това би допринесло за осъзнаването от страна на всяко наето лице на своите индивидуални способности, би го въвлякло много повече в работния процес, а съответно ще повиши и желанието и мотивацията им да работят. 3.Осъществяване на комуникация и работни срещи между членовете на екипа с цел планиране на работния процес, отчитане на напредъка на наетите лица, споделяне на проблеми и решения за справянето с тях, оказване на по-адекватна и пълноценна подкрепа на наетите лица от целевите групи и правилно следване и прилагане на разработените индивидуални трудови, терапевтични и интеграционни програми за хората от целевите групи. 0.00 47 620.65
Повишаване на пазарната реализация на произведените продукти чрез разкриване на магазин, онлайн магазин и сътрудничество с други социални предприятия. : Етапи: 1. Разкриване на магазин към предприятието: На територията на град Раковски липсва такъв вид магазин, в който да се предлагат ръчно изработени продукти. Често хората идват на място в работилницата, за да закупят продукти или направят свои конкретни поръчки за определен повод. Това породи в нас идеята, да отделим малко място за магазин, в което да могат както веднага да закупят продукт, така и да разгледат продуктовия ни каталог и да направят поръчка за своя специален повод. По този начин бихме повишили продажбите, съответно и приходите на предприятието. 2. Създаване на онлайн магазин и поддръжка за 6 месеца: Покупателните навици на населението през последните години все повече и повече са насочени към онлайн пазаруването. Онлайн пазаруването позволява продуктите да достигнат до много по-голям кръг от хора, което от своя страна ще доведе до увеличаване на пазарната реализация на произвежданите продукти. Ограничаването на продажбите само до територията на града или до определени базари и отделни поръчки, значително намалява възможността за осъществяване на регулярни продажби, което от своя страна би довело до намаляване както на приходите на предприятието, така и до не добро уплътняване на работното време на заетите лица, поради липса на необходимост от произвеждане на нови продукти. Създаването на онлайн магазин и информацията, която посетителите на магазина ще могат да намерят в него за социалните предприятия, чиито продукти биват предлагани, ще бъде в подкрепа и за популяризиране на социалната икономика и социалното предприемачество. 3. Осъществяване на бизнес отношения с други социални предприятия: Тъй като в Работилница на Каритас се произвеждат засега само свещи и сапуни и различни декорации включващи свещи и сапуни, смятаме, че от полза за повишаване на продажбите, съответно приходите, би било да добавим и други продукти, произвеждани в други социални предприятия. Поради което възнамеряваме да осъществим контакт с други социални предприятия от България и да предложим да продаваме техни продукти както в магазина, който ще разкрием в гр. Раковски, така и в онлайн магазина. Цели: - разширяване на пазара за произвежданите в "Работилница на Каритас" продукти - увеличаване на приходите от продажби на социалното предприятие - установяване на добри бизнес отношения с други социални предприятия - предлагане на по-широка гама от продукти, чрез добавяне на такива, произведени в други социални предприятия - популяризиране на социалното предприемачество 0.00 8 255.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).