Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 815 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The overall objective of the project is to contribute to improving the quality of life and the consequences of social exclusion and poverty of people with disabilities and people over 65 years of Hayredin Municipality by improving access to integrated services for social inclusion. To achieve this objective we are planning construction and equipment of Unit for hourly service provision for social inclusion in the community and in the home environment and the provision of integrated services to representatives of the target groups. To expand the volume, diversity and targeting of services, will be built a multidisciplinary team of specialists - social worker, a health worker and a psychologist. 
In the Unit disabled people will use social, administrative and medical services, they will have the opportunity for social contacts, access to current information. In their homes will be provided home services assistant and personal assistant. Users involved in the project will use motivational and psychological support from a qualified specialist. 
It will be carried out an individual assessment of the needs of each user of the Unit in order to ensure that each user will receive a service or range of services that are needed. The project will be appointed 18 home assistans and 33 personal assistants who will take care of 69 people with disabilities and people over 65 who can not serve themselves.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1 Организация и управление на проекта: Дейността цели постигане на ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта при спазване на изискванията на програмата и Управляващия Орган за постигане на очакваните резултати. Добрата организация на работата ще гарантира коректното разходване и отчитане на средствата от бюджета по проекта, спазването на процедурите за подбор на потребители и доставчици на социални услуги. Екипът за организация и управление на проекта ще включва 1 ръководител проект, 1 координатор, 1 счетоводител. Основните дейности по управлението на проекта ще включват: - Разпределение на отговорностите и задълженията между членовете на екипа; - Разработване и определяне на времеви график на изпълнението на дейностите по проекта - Финансово управление на проекта; - Контрол и мониторинг върху изпълнението и разходването на средствата от бюджета; - Подготовка, разработване, съставяне и архивиране на проектната документация; - Минимизиране на проблемите и трудностите в изпълнението на проекта чрез пряко взаимодействие с представителите на УО; - Изграждане на организационна структура, която да позволи качественото и навременно изпълнение на проектните дейности; - Спазване на изискванията за информираност и публичността и провеждането на събитията за информиране на обществеността относно проекта. 32 690.00 26 595.65
Дейност 2 Сформиране на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда (наричан за целите на проекта „Звеното”): Звеното ще бъде разположено в помещения, които са общинска собственост. Не е необходим ремонт на помещенията, необходимо е осигуряването единствено на допълнително обзавеждане. Под дейност 1. Осигуряване на необходимото оборудване и обзавеждане на Звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда - Офис на Звеното – работно място за организатора на звеното, който ще е пряко отговорен за оперативното ръководство на дейността, съгласно изискванията на проекта. Офисът е място за провеждане на месечни срещи с домашните помощници, личните асистенти за отчет на дейността и планиране на услугите за следващия месец. Тук ще се провеждат консултациите и супервизията на персонала, предоставящ услугите. Помещението ще бъде оборудвано с бюро, офис стол, 3 бр. шкафове за документи. - Зала за социални контакти – работно място за социалния работник и място за срещи на потребителите с цел подобряване на социалните контакти и преодоляване на социалната изолация. Помещението ще бъде оборудвано с маси - 2 бр. и столове - 10 бр. за потребителите, 2 бр. бюра, 2 бр. столове, които ще се ползват от социалния работник и от другите специалисти, които предоставят почасови услуги и от потребителите, лаптоп -1 бр. за социалният работник и за ползване от потребителите при необходимост. Ще бъде осигурено и работно място за здравният работник с необходимото оборудване. Необходимо е закупуването на медицински шкаф и 2 бр. апарати за кръвно налягане, 2 бр. апарати за мерене на кръвна захар, 1 бр. спешна чанта с основни медикаменти и др. консумативи, произтичащи от работата на здравното лице. Целта на създаването на Звеното е по този начин да се предоставят социални, медицински, информационни, административни услуги и друг вид услуги, произтичащи от потребностите и желанията на потребителите. Затова е необходимо закупуване на следното оборудване и обзавеждане на Звеното : - за офиса на Звеното – бюро- 1 бр., шкафове за документи – 3 бр., офис стол – 1бр. - за помещението за социални контакти - маси – 2 бр. столове - 10, 2 бюра и 2 стола , лаптоп -1 бр.медицински шкаф - 1 бр., 2 бр. апарати за кръвно налягане, 2 бр. апарати за мерене на кръвна захар, 1 бр. спешна чанта с основни медикаменти. Под дейност 2. Осигуряване на необходимия човешки ресурс за Звеното. Екип – към Звеното за почасови социални услуги ще работят на трудов договор: организатор на Звеното, социален работник, здравен работник на 4 часов работен ден. Организаторът на звеното ще се грижи за предоставянето на социални грижи в домашна среда и правилното протичане на работни процес на личните асистенти и домашни помощници. Той ще контролира работата им, както и ще обезпечава с необходимите материали и консумативи здравният и социалният работник. Социалният работник ще консултира потребителите с цел улесняване работата с институциите, преодоляване на административни и други пречки насърчава включване в обществото.Всеки месец ще извършва мониторинг на предоставяните социални услуги от доставчиците. Здравният работник ще извършва медицински манипулации и допустими в сферата му на компетентност консултации на потребителите на социални услуги. Той/тя ще извършва услуги като измерване на кръвно налягане и кръвна захар, превръзки и други такива в зависимост от необходимостта от здравна грижа. 22 856.40 23 447.69
Дейност 3 Подбор на потребителите и доставчиците на социални услуги за осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка.: Дейността предвижда разработването на методика за оценка и подбор на потребителите на социална услуга, която да гарантира равнопоставяне, честен и лоялен подбор в зависимост от нуждите на лицата от грижа. За целта партньорът по проекта Сдружение "Нов път" ще разработи методиката и анкетна карта , по които да се извърши изборът на потребителите. Условие за участие в проекта ще имат лица и деца с увреждания и техните семейства, както и хора над 65 г. с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Водещ принцип при планирането и изпълнението на проекта ще бъде поставянето в „центъра“ нуждите и потребностите на „отделния човек”. Осигуряването на интегриран достъп до здравни, социални и други услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение се основава на индивидуалната му оценка на потребностите. Дейността включва и подбор на личните асистенти и домашни помощници, които ще предоставят съответните социални услуги на потребителите отговарящи на индивидуалните им потребности. 2 000.00 1 933.84
Дейност 4 Предоставяне на интегрирани социални и здравни услуги на хора с увреждания в община Хайредин : Предоставянето на услугите Личен асистент и Домашен помощник в домашна среда на хора в неравностойно положение ще се извършва въз основа на направените социални оценки и в зависимост от индивидуалните потребности от грижи. Партньорът по проекта Сдружение „Нов път“ ще разработи Правила за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда , в съответствие с изискванията на минималните стандарти за качество разписани в Правилника за прилагане на Закона за социално подпомагане (ППЗСП). Предоставянето на интегрирани услуги в Звеното за интегрирани социални и здравни услуги на хора с увреждания в община Хайредин ще бъде в пълно съответствие с целите на проекта. Партньорът по проекта ще разработи и предостави на екипа на проекта необходимите формуляри – заявление за участие в проекта, оценъчна карта на всеки един потребител, образец на договор за социални услуги и т.н. 425 122.84 418 976.72
Дейност 5 Обучение на доставчиците на социални услуги и супервизия: Дейността ще се изпълни изцяло от партньора по проекта. Предвижда провеждането на едно въвеждащо двудневно обучение на назначените 18 домашните помощници по проекта и едно обучение на всички 51 лица назначени доставчици на услугите в първите дни на проекта за запознаване с разработената Методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда . По време на изпълнение на договора ще се проведат още четири поддържащи обучения на всички домашни помощници и лични асистенти, разделени на две групи. Партньорът по проекта ще проведе следващите пет надграждащи обучения като разработи програма и материали, които да са в помощ в процеса на ежедневната работа на лицата при упражняване на професията на домашен помощник и личен асистент. Супервизиите, които предвиждаме в проекта ще включват провеждане на срещи с доставчиците на социални услуги, които срещат трудности при упражняване на професията си или се нуждаят от консултация или психологическа подкрепа за преодоляване на проблеми, които имат в ежедневната си работа.Супервизията ще предложи на личните асистенти и домашни помощници пространство за привилегировано слушане, т.е. преките доставчици ще имат възможност да говорят, да бъдат изслушвани, да обсъждат въпросите, които ги вълнуват в атмосфера на доброжелателност и конфиденциалност. По време на индивидуалните и групови супервизии личните асистенти и домашни помощници ще бъдат подкрепяни при разрешаването на конкретни проблеми или ситуации, ще получат отговори на въпроси, които ги вълнуват, ще споделят своите затруднения в пряката работа с потребителите и ще получат професионална подкрепа и съвет. Супервизията на персонала ще е с продължителност от 250 часа и ще включва както групова, така и индивидуална работа през време на предоставяне на социалната услуга от 18 месеца. След всяка супервизия ще бъде изготвян протокол от експерта предоставящ услугата. 7 110.00 5 490.26
Дейност 6 Подкрепа за потребителите на услугите – мотивационна, психологическа и др.: Спецификата на целевата хора - хора с увреждания и възрастни лица над 65 годишна възраст предполага психологическа работа за преодоляване на социалната изолация, депресивните състояния и нуждата от грижа от близки до тях хора. За целта се предвижда да бъде нает на граждански договор психолог, който да работи с целевата група и да подпомага предоставянето на социални услуги от страна на домашните помощници и личните асистенти. Целта на дейността е да се идентифицират първо хората, които ще имат нужда от психологическа подкрепа, да се осигури спокойно място за работа с нуждаещите се - в Звеното, създадено по проекта или в домашна среда, и се работи с потребителите за преодоляване на отрицателните емоции и социалната изолация. От друга страна, психологическата подкрепа ще бъде ефективен начин за справяне със стреса на работното място от страна на личните асистенти и домашни помощници и ще подпомага процеса на тяпната работа по качественото предоставяне на грижи, преодоляване на напрежението (в случай, че такова възникне) между социалните работници и потребители на социална услуга. Психологическата и мотивационна подкрепа цели и подобряване на работната атмосфера, повишаване на професионалната компетентност на персонала, създаване на адекватни реакции при нужда, превенция от наранявания, обвинения от страна на хората с увреждания и изграждане на компетенции у асистентите за навременно сигнализиране или помощ. 1 790.05 1 740.20
Дейност 7 Информация и публичност по проекта: С цел осигуряване на публичност на безвъзмездната помощ и оповестяване на изпълнението на проекта е предвидено да бъде проведена информационна кампания, която ще бъде напълно съобразена с изискванията на Единният наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Дейностите по информиране и публичност на проекта са от първостепенно значение за неговата реализация и предоставяне на информация на широката общественост за целите, финансовите източници и възможностите, които той предоставя в дългосрочен план. Те са изцяло съобразени и отговарят на изискванията на Регламент 1303/2013г. на Европейския Парламент и на Съвета от 17 декември 2013г. При всички мерки за информация и публичност, предприети от община Хайредин, изрично ще бъде указвано съфинансирането от фондовете на ЕС. 3 910.00 3 461.00
Разработване на Методология за дейността на Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда : Целта на дейността е да се гарантира качеството и мултидисциплинарния подход при осъществяване на интегрираните социални и здравни услуги, съответстващи на потребностите на целевата група. Дейността включва разработване на детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят от Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда (наричан за по-кратко Звеното). Методологията ще включва раздели, свързани със същността на предоставяните интегрирани социални и здравни услуги в Звеното, целевите групи, към които са насочени услугите, принципи в работата, правила и процедури при предоставяне на всяка една услуга (вкл. предоставяне на информация за услугите, процес на кандидатстване за ползване на услугите в Звеното, оценка на потребността от интегрирани социални и здравни услуги, процедура за подбор на потребителите, насоки при изготвянето на индивидуален план за предоставяне на услугите и сключването на договор между доставчика и потребителя, управление на основните рискове за потребителите на интегрираните социални и здравни услуги, организация и управление на предоставянето на интегрирани социални и здравни услуги, вкл. правилник за вътрешния ред на Звеното, структура, подбор и назначаване на персонал в него, обучения на персонала в Звеното, оказване на подкрепа и супервизия на персонала, вътрешна система за наблюдение и повишаване качеството на съответните интегрирани социални и здравни услуги, процедура за подаване и разглеждане на жалби и сигнали, водене на документация, финансово управление и отчетност, местоположение и материална база на Звеното. 4 500.00 6 197.34

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).