Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project proposal, which will be implemented in partnership with the most influential Roma organization in Lom - the Roma-Lom Foundation, aims to improve the quality of school education and to improve access to school education in Lom as a small town with large groups Roma population and marginalized communities. With an innovative approach - an online platform and modern techniques for working with it, it will also intrigue to provoke the attention of students to more easily overcome educational gaps.
The project is interesting with the inclusion of 12 children with special educational needs who are included in the mass lessons of the school. Engaging parents and parents in training and retention at school will increase the effectiveness of young people's efforts in general and special subjects through 3 round tables explaining the reasons for dropping out of the education system.

The vocational training of upper classes at the Lomp School of Lom and the intertwining of Roma and Bulgarian cuisine in the weekends and holidays of the Lom population is another special element in the project proposal. Gathering authentic and traditional recipes for both ethnicities and putting them into practice in homes and in the school restaurant will lead to cultural rapprochement and tolerance between students. The exchange of experience with students from the GHG in tourism and food technology "Nikola Stoychev" in Razlog, in turn, will broaden the outlook and increase the confidence of Lom students. Appraisal by renowned chefs like Andre Tokev and Stella Kostova - author of the only Roma recipe book will make young cooks feel meaningful and useful in their community and at school.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване нагласите на родителите към образователната система и професионалното образование на децата, членове на целевата група.: Партньорът по проекта съвместно с екипа ще организира кръгла маса на тема „Нужно ли е в 21 век човек да се образова?“с родителите на децата от целевата група, за да бъдат анализирани причините за отпадане на учениците от професионалното обучение в училище . Кръглата маса за ученици и родители ще бъде проведена по групи - 1 група за деца със СОП, 1 група за маргинализирани семейства от град Лом, 1 група за маргинализирани семейства от селата на Община Лом. За правилното провеждане на кръглите маси училището ще осигури зала, озвучаване, мултимедия, както и транспорт, кетъринг и индивидуални материали за всеки участник. Партньорът по проекта Фондация "Рома-Лом" ще осигури медиатори, работещи в ромската общност с познания и умения за комуникация в общността. Проучването и анализа ще бъде извършено от външен изпълнител - консултантска фирма с осигурени експерти според спецификата , който ще предложи методика за извършване на проучването. След изясняване на причините на база направения анализ от консултантската фирма-външен изпълнител, ще бъдат набелязани методите и начините за въздействие върху семействата и родителите на децата от целевата група . 6 230.00 0.00
Обмяна на опит и добри практики на ученици и учители на ПГХЗ - Лом с ПГТХТ "Никола Стойчев " град Разлог.: Качественото образование в професионалните гимназии по туризъм и хранителни технологии са от ключово значение за бъдещата професионална реализация на учениците от ПГХЗ - Лом. С тази цел да бъде подобрено практическото знание на учениците в областта на ресторантьорството ще бъде организирана обмяна на опит и добри практики с Професионална гимназия по туризъм и хранителни технологии "Никола Стойчев" град Разлог. Училището е избрано, защото географски се намира в район със силно развит туристически бизнес и съвременна учебна и ресторантьорска база. Целта на дейността е учениците и преподавателите да видят и участват в демонстрации на умения на свои колеги и връстници в обслужването в туристически обекти от висока класа, което ще формира стремеж към усъвършенстване, дисциплина и работа в екип за получаване на висококачествена услуга. Дейността ще се осъществи с външен изпълнител, осигуряващ комплексна услуга за 50 човека. Тя ще включва: транспорт с 50 местен автобус, настаняване в комплекс "Катарино" - 4 нощувки със закуски и вечери, обучителна програма за провеждане на тренинг-обучение на целевата група, организиране на туристически тур с цел с запознаване с културно-историческото наследство на района. Обмяната на опит Иновативните практики на ПГ по туризъм и хранителни технологии "Никола Стойчев" град Разлог ще стимулират и учители и ученици към разширяване на полето за действие в областта на ресторантьорството и кетъринга, които са на по-ниско ниво в района на Лом и Северозападна България. 15 000.00 0.00
Създаване на училищно радио: Училищното радио е сред иновациите, чрез които училищното ръководство се стреми към подобряване на качеството на образователния процес и развитие на талантите и заложбите на учениците. Радиопредаватели ще бъдат монтирани във всяка от класните стаи, административните звена и коридорите на училището. Осигурената транслираща и студийна техника на училищното радио ще бъде използвана за създаване и излъчване по предавателите в училището на училищни радиопредавания, емисии новини и съобщения за актуални събития. Програмната схема ще включва : музика, новини, коментари, спортни събития и отразяване на актуални за местната общност въпроси. Ще се разпредели кой ще отговаря за музиката, репортерите ще пишат текстове, други ще създават клипове, рубрики. Ще се създадат и „Фейсбук“ група, за да разменят мнения и идея с техни връстници от други градове на страната. Децата в риск трябва пълноценно да общуват и обществото да чува техния глас и ще са първите стъпки на учениците, които искат да се посветят на журналистическата професия. Радиото ще включва и много важни, а понякога дори тежки за говорене теми като тази как да помогнем на болни деца, да се чувстват отново деца. В програмите няма да липсват и откровени събеседвания с родители. В рамките на една година известни водещи, професионални новинари и музикални журналисти ще се срещнат с ученици в риск, ще разговарят с тях и ще им дадат професионални насоки за създаване на работещи екипи. Училищното радио ще бъде официално открито преди училищното тържество за Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост на 2021 г.. 20 000.00 0.00
Подготовка и издаване на каталог и диск „ Ромски и български ястия за общите ни празници и делници“ : Дейността е свързана с основната дейност на професионално училище по хранене и земеделие “ Дмитрий. Ив. Менделеев“. Тя събужда любопитството, инициативата и възможностите за лична изява в учениците при събиране на автентичен материал в областта на кулинарията – рецепти на баби и майки по етнос. С приготвянето в съвременни учебни условия на традиционни ястия за празници и делници учениците ще покажат на практика получените специализирани знания и умения. Оценката на приготвеното от учениците от видни майстори готвачи като Андре Токев и Стела Костова ще повиши самочувствието на учениците и ще даде увереност в собствените им възможности. Издаденият иновативен каталог, ще бъде представен по интересен начин по време на празника на града – 17 септември 2021 година под мотото „Вяра , Надежда и Любов за всички!“, което ще вдигне рейтинга на образователната институция. Лъскавото и полезно издание ще бъде нов и не съвсем популярен начин за интегриране на българската култура и кухня в ромските квартали на града. 0.00 0.00
ДОПЪЛВАЩО ОБУЧЕНИЕ НА ДЕЦАТА ОТ ЦЕЛЕВАТА ГРУПА: Дейността е продиктувана от необходимостта да се прилага индивидуален начин на обучение за деца със СОП и от маргинализирани групи, съобразен с техните психологически и когнитивни особености . Системата за обучение за всеки член на целевата група може да бъде пригодена според степента на адаптивност на всеки отделен ученик – към това, което той вече знае и може (способностите му), към целите, които иска да постигне, към интересите му и т.н. (потребностите му). Класно-урочната (обичайната) форма на обучение не е съобразена с различията в способностите на децата и нуждите им от подкрепа за развитие. В действителност преподавателите, даже и да искат да създадат подходяща обучителна среда, обикновено нямат никакви средства, чрез които да приложат индивидуален подход към децата (независимо, дали имат проблеми или не). От друга страна новите информационни технологии създават изключително добри възможности за илюстриране и демонстрация на по-голяма част от учебния материал. Обучителната платформа MOODLE разполага с невероятни възможности, чрез които да провокирате интереса на своите ученици. Като споменахме "ученици" - защо да изключваме и колегите - учители? Интерактивното е-обучение дава разгърнати възможности както на учениците, така и на преподавателите! Разработване на проекти в група, задаване на домашно, което не натоварва ученика, а напротив - му дава възможност да използва съвременни средства за изразяване на идеите си, и за научаване на нови, полезни и интересни неща. Доказано е, че интересно поднесеният материал се запомня много по-лесно и дълготрайно - с телефон, таблет или компютър в час. Мобилните приложения и онлайн платформите правят часа по-интересен, а ученето забавно и ефективно и така технологиите могат да улеснят усвояването на знания и преподаването. 34 920.00 20 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).