Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: All

Planning region: Community-led local development (CLLD)

Description

The project "District administration - Ruse through the eyes of the civil society" will be implemented by the Open Society Club - Ruse Association in partnership with the District Administration - Ruse. The project aims to improve the monitoring and evaluation of the policies implemented by the District Administration - Ruse, as well as to create opportunities for increased participation of the civil society in governance. The project objectives correspond to Strategic Objective 2 of the OP "Good Governance" - "Partnership with Citizens and Business" and Strategic Objective 3 "Open and Responsible Governance".  The project is related to studies, analyzes and recommendations for the work of the District Administration - Ruse, good European practices, a model related to improving civic participation in policy formulation and implementation processes, civil monitoring on the actions of the administration, increased capacity of the regional administration employees, a broad information campaign to disseminate the results. The target group of the project is: the employees from the District administration, NGOs, business organizations, municipal administrations, citizens. The activities will contribute to: Enhancing the interaction between the administration and the citizens; analysis of opinions and recommendations of citizens, NGOs and business and local authorities on the work of the District Administration - Ruse; studied attitudes of the District Administration's employees to improve the dialogue with citizens; a model developed to improve civic participation in policy-making at district level, improving the work of the administration; improved the public image of the District Administration - Ruse.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на проучвания, анализи и препоръки за работата на Областна администрация - Русе: Целта на тази дейност е установяване на актуалното равнище на общественото познаване и доверие в ОА - Русе сред ключови групи като НПО, бизнес, граждани. Предвижда се и анкетно проучване сред служителите в ОА –Русе и общини от Русенска област за техните нагласи и очаквания от гражданското общество. Задачата на проучванията е обобщената информация от анкетираните вътрешни и външни публики на ОА -Русе да проследи евентуална промяна в нагласите, оценките и доверието сред обществеността в бъдещ период от време, както и за предприемане на конкретни корекционни мерки в дейността на институцията. Посредством анкетни карти, изработени съобразно характеристиките на отделните групи, се цели измерване на нивото на обществено доверие и на степента на информираност и източниците на информация. Дейност 1 е в изпълнение на специфични цели 1 и 2 , съответно : Усъвършенстване на мониторинга и оценката на провежданите политики от Областна администрация – Русе и Създаване на възможности за засилено участие на гражданското общество в управлението. Дейността попада в допустими дейности по група 1 : Дейности по разработване на анализи, проучвания, оценки и други сходни дейности, свързани с подобряването на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Дейност 1 включва следните поддейности: 1.1 Анкетно проучване сред минимум 100 граждани . 1.2 Анкетно проучване сред минимум 20 НПО. 1.3 Анкетно проучване сред минимум 20 фирми. 1.4 Анкетно проучване сред служителите Областна администрация – Русе и представители на 8-те общни в Русенска област – поне 49 лица. Поддейностите включват изработване на методика за провеждане на проучването, разработка на анкетни карти за всяка група, анкетиране, събиране, обработка и анализ на получените резултати. Проучването ще бъде по метода на пряката анкета, което предполага бързо събиране на много и разнообразна информация. Анкетите ще бъдат анонимни. Предвижда се за участници в проучването да бъдат с извадка въз основа на възраст, пол, образование, социално положение. Анкетата ще съдържа въпроси от затворен тип с предложени отговори към тях, както и въпроси от отворен тип. Ще се предостави възможност за отговор в свободен текст. За всяко едно от проучванията ще има пояснителен текст, съобразно целевите групи. За тях ще бъдат създадени отделни анкетни карти. - Граждани – анкетата е съдържа въпроси като: запознати ли сте с работата на ОА -Русе, доколко е прозрачна работата на администрацията; кои са основните проблеми в общуването с институцията; от къде получавате информация за работата на ОА и др. - НПО- анкетната карта ще съдържа въпроси като: как оценявате нивото на обществено доверие ОА-Русе и изпълнителната власт като цяло; как може да се подобри нивото на обществено доверие в администрацията и др; - Бизнес - анкетната карта ще съдържа въпроси като: как оценявате нивото на обществено доверие в ОА -Русе; запознати ли се със работата на администрацията, как оценявате работата й, препоръки за подобряване работата на ОА-Русе и др. - Служители на ОА-Русе и 8-те общини на Русенска област- Предвид обстоятелството, че голяма част от изготвянето на стратегически документи, планове и отчети е относимо и за общините на територията на област Русе е необходимо да се проучи и анализира взаимодействието между държавната и местната власт. Не на последно място общините са членове на почти всички областни комисии и съвети, което също изисква добра съвместна работа. Анкетната карта ще съдържа въпроси като: как оценявате нивото на обществено доверие в ОА-Русе и изпълнителната власт като цяло; какви конкретни мерки са необходими за повишаване на ефективността на работата на институцията добро ли взамиодействието с общинските администрации. и др. Докладите с резултатите и препоръките ще бъде внесени в деловодството на ОА – Русе и ще бъдат оповестени на предвидената в края на проекта кръгла маса по Дейност 7. 15 840.00 17 143.16
Извършване на проучвания на добри практики за гражданско участие в работата на администрацията в страните членки на ЕС: Целта на тази дейност е да се проучат добрите европейски практики, изводи и препоръки за ефективна работа на регионалните власти в районите NUTS 3. Участието на гражданите при вземане на решения е директно свързано с принципа на доброто управление. То води до по-голяма прозрачност и отчетност на институциите. Когато хората са запознати с начина, по който се вземат решения, това спомага за предвидимостта на изработваните норми. Дори и това да води до известно забавяне при приемане на решения , това се компенсира многократно от другите ползи. В последните години намалява общественото доверие в институциите. По-прозрачния процес на вземане на решения и възможността за включване на всички заинтересувани в процеса има директно влияние за възвръщане на доверието.Откритият процес и възможността на всеки гражданин или на групи заинтересовани страни да се включат в процеса на вземане на решения, което води до различни гледни точки. По този начин се подобрява и качеството на вземаните решения, защото институциите получават информация за различните възможни ефекти, които дадено решение може да има, до която те иначе не биха имали достъп. Не на последно място, един от важните ефекти на участието на гражданите е върху прилагането на взетите решение. Целта на различните политики е те да бъдат прилагани, след като бъдат приети. Когато всички заинтересовани страни участват реално в изработването на правилата, които трябва да се спазват, впоследствие тези правила не само ще бъдат прилагани по-лесно, но и хората ще ги спазват с по-голяма готовност. Това са само част от положителните ефекти на по-активното включване на гражданите и техните организации в процеса на вземане на решения. Добрите практики могат да бъдат примерни инициативи, методи, дейности и т.н., с положително въздействие върху ефикасното функциониране на институциите, които заслужават да бъдат трансферирани и приложени на местно ниво. Ще се търсят примери за ефективни модели, при които публиката може да се информира и да бъде запозната с дейността на областна администрация - Русе. Дейност 2 е в изпълнение на специфична цел 3 на проекта : Трансфер на добри практики за гражданско участие от страните – членки на ЕС. Дейността попада в допустими дейности по група 1 : Дейности по разработване на анализи, проучвания, оценки и други сходни дейности, свързани с подобряването на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Анализът с добрите практики и препоръките ще бъде представен на ръководството на Областна администрация – Русе, ще бъе публикуван на Интернет страниците на партньорите по проекта и ще бъде представен на предвидената кръгла маса по Дейност 7. 4 752.00 4 560.00
Разработване модел , свързан с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране и изпълнение на политики.: Целта на тази дейност е превръщането на гражданското участие в основен принцип и необходим етап от процеса на вземане на решения и разработването на всички стратегически документи, гарантиране на по- голяма прозрачност на работата на Областна администрация – Русе, подобряване на качеството на вземане на решения и процеса на тяхното прилагане, създаване на адекватни канали за комуникация с местната общност и за ефективна обратна връзка. Ще бъдат съблюдавани следните принципи при разработване на инструментариума: 1. Прозрачност – участието на гражданите води до по-голяма прозрачност, защото гражданите разбират по-добре как работи изпълнителната власт. 2. Отчетност – процесите на вземане на решение са обект на директен обществен контрол. 3. Легитимност – всяко решение взето от по-широк кръг хора води до по-голяма степен на легитимност. 4. Качество – несъмнено гражданското участие води до проучване на мнението на най-различен кръг хора, което дава възможност да се вземат предвид повече възможности и да се получи информация, която иначе не би била достъпна за хората вземащи решение. 5. Ефективност – участието на по-широк кръг хора води и до по-добро прилагане и спазване на законите. Дейност 3 допринася за изпълнение на специфична цел 4 на проекта: Въвеждане на иновативен механизъм за обратна връзка с гражданите от Областна администрация –Русе. Дейността попада в изпълнение на допустими дейности от група 2 : Дейности по разработване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг и осъществяване на граждански мониторинг върху действията, решенията, политиките и законодателството, провеждани от държавата. Моделът ще включва следната примерна структура: • Предоставяне на информация за граждани, граждански организации и бизнес; • Консултация със заинтересованите страни при формирането на политики; • Активно участие на гражданското общество във всеки етап на планиране, изпълнение и мониторинг на политики на областно ниво. Предоставянето на информация означава, че гражданите на първо място знаят какви политики или закони се подготвят или обсъждат, за да могат да се включат със своето мнение. Предоставянето на информация включва, както „пасивното“ право на такава (правото да получиш обществена информация, когато я поискаш по реда на законите за достъп до обществена информация), така и активното предоставяне на информация посредством Интернет, различни медии и др. Консултацията е една стъпка по-напред по отношение на участието на гражданското общество – тя означава, че администрацията се интересува от мнението на хората (или на част от тях) и иска да разбере каква е тяхната позиция по конкретен въпрос. В процеса на консултация може да се прибягва до създаване на работни групи, организиране на обществени дебати, писмени консултативни процеси и др. При консултацията е много важно процесът да е наистина открит и гражданите да са убедени, че от тяхното участие ще има полза. Процеси, които се провеждат формално т.е. не се вземат под внимание направените предложения могат на практика да доведат до обратен ефект – по-малко участие на хората. Затова изключително важна част от процеса е всъщност обратната връзка, която може да не е индивидуална (т.е. до всеки изпратил становище), а обобщена и в електронен вид в Интернет, но е важно да има такава. Обратната връзка представлява обобщение на получените мнения и обяснение кои мнения са взети под внимание и защо останалите не са възприети. Активното участие е по-скоро рядкост в досегашната практика и при тази форма на взаимодействие се възприема, че администрацията и гражданското общество са равнопоставени и всеки от тях може да инициира предложения за политики или проекти. Докато при консултациите институциите са това, което поставят въпросите и дават срокове за отговорите, както и избират начините на консултация, теоретично в този случай всичко е въпрос на диалог между двете страни 14 868.00 14 868.00
Граждански мониторинг върху действията на администрацията.: Целта на тази дейност е осъществяване на граждански контрол и подпомагане процеса на увеличаване на гражданското участие в работата на ОА- Русе, като съдейства за повишаване на ефективността и прозрачността на ОА- Русе. Главната цел на системата за граждански мониторниг е да се осъществи граждански контрол върху дейността и работата на ОА- Русе и по- конкретно при работата на областните съвети и комисии.Двама граждански наблюдатели ще следят точно зададени параметри за правилното прилагане на наблюдавани специфични закони и кодекси, за работата на администрацията, развитието на стратегически документи, общественото им обсъждане, ефективност, прозрачност и безпристрастност на работата на администрацията. Предметът на проучване включва и нагласата и възможността на гражданите да търсят и намират информация и да предлагат своето мнение при формирането на политики. На фокус в настоящото наблюдение ще бъдат подложени стратегическите документи на областно ниво и указанията, които се предоставят на общините в Русенска област. Преди началото на наблюдението избраните граждански наблюдатели ще преминат двудневно обучение. Те ще получат указания за прилагането на Системата за гражданско наблюдение, методология и инструментариум за гражданско наблюдение, мотивационен тренинг и общообразователни беседи. Ще им бъде предоставен и модел на доклад. Гражданските наблюдатели ще отразяват впечатленията си в специални карти за наблюдение. Видовете карти са: - За наблюдение на комисии и обществени съвети - За наблюдение на граждански искания, отправени към администрацията - За наблюдение на отправени препоръки към администрацията от гражданите и бизнеса и др. Специалните карти за наблюдение ще съдържат и статистически данни като пол, представител на целева група и др. Докладът от гражданските наблюдатели ще се анализира и коментира от експертите на партньорските организации и ще се предостави обратна информация на Областния управител. Информацията ще включва изводи, констатации и препоръки по основни ключови проблеми. Докладът ще бъде представен пред широката общественост на предвидената в края на проекта конференция . Ролята на гражданския наблюдател е да присъства на заседания на обществени съвети, комисии и пресконференции, като осъществява гражданско наблюдение и контрол върху дейността на Областната администрация. Дейността е в изпълнение на специфична цел 1, 2 ,6 и 7 на проекта- съответно: Усъвършенстване на мониторинга и оценката на провежданите политики от Областна администрация – Русе; Създаване на възможности за засилено участие на гражданското общество в управлението ; Създаване на предпоставки за увеличаване на прозрачността в работата на администрацията и подобряване на имиджа й като орган на изпълнителната власт и Повишаване капацитета на партньорските организации за съвместна работа при реализиране на съвместни проекти. Дейността кореспондира на допустими дейности от група 2 Дейности по разработване на механизми и инструментариум за граждански мониторинг и осъществяване на граждански мониторинг върху действията, решенията, политиките и законодателството, провеждани от държавата. 20 889.00 20 641.70
Медиен мониторинг и изготвяне на докладс препоръки: Целта на тази дейност е анализ на медийното отразяване на дейността на Областна администрация –Русе. Дейността включва ежедневно проследяване на публикациите в пресата и информационния поток в електронните медии за създаване на пълна и точна представа за приъствието на ОА – Русе в медийното пространство. Ще се направи архив на публикаците и в края на периода на наблюдение от 10 месеца ще се направи доклад. Анализът ще бъде съпроводен с предложения за последваща работа с медиите, оформен като ПР стратегия. Дейността ще се реазира от 2 медийни анализатори , който трябва предварително да е запознат с правната рамка и медийната среда. Анализът ще се състои от количествена и качествена оценка. Медийният клипинг трябва да обхваща минимум регионалните телевизии, регионалните радиостанции, регионалните вестници, основните новинарски интернет сайтове и специализираните издания по темата. Предвид интензивното развитие на медийния пазар, при необходимост, този списък следва да бъде актуализиан и /или допълван и/или съкращаван. Медийният клипинг ще представлява файл с текстове, подреден по типове медии. Медийния анализс направени препоръкище бъде представен на ръководството на Областна администрация – Русе и ще бъде представен на конференцията, която се предвижда по Дейност 7. Дейността е в изпълнение на специфича цел 1 - Усъвършенстване на мониторинга и оценката на провежданите политики от Областна администрация – Русе и попада в обхвата на допустими дейности от Група 2 Дейности по разработване намеханизми и инструментариум за граждански мониторинг и осъществяване на граждански мониторинг върху действията, решенията, политиките и законодателството, провеждани от държавата. 11 880.00 11 400.00
Провеждане на обучение за комуникационни умения на служителите на Областна администрация- Русе: Курсът предлага тридневно практическо обучение за служителите на Областна администрация – Русе как да се подобрят уменията за правене и презентации и общуване с гражданите. Фокусът е поставен върху ефективното използване на езика на тялото и развитието на индивидуален стил на представяне. Той падпомага увереността за представяне пред широка аудитория. Програмата включва още работа в екип, как да се изготви ефективна презентации, която да резонира с аудиторията и да оставят запомнящо се позитивно впечатление. Този курс ще помогне да се подобрят комуникационните умения по практически и ангажиращ начин. Програмата включва: Въведение: Език на тялото • Личен имидж – възприятие и идентичност • Създаване на силно и позитивно първо впечатление • Разбиране на езика на тялото • Използване на езика на тялото за създаване на въздействие • Използване на жестовете за подсилване на думите • Важността на контакта с очи Ефективно използване на гласа: • Осъзнавяне на значението на гласа • Техники за контрол на гласа • Използване на гласа за създаване на въздействие • Да говорим с увереност • Създаване на ваш „уникален” стил Аудитория: • Разбиране на вашата аудитория • Модифициране на вашия стил на презентиране към типа аудитория • Изграждане на доверие и хармония с вашата аудитория • Използване на вдъхновяващи истории за създаване на връзка, която да доведе до ангажираност с вашата аудитория • Използване на правилния език и стил за създаване на влияние • Слушане на аудиторията и прилагане на емоционална интелигентност Създаване на ваш уникален стил на презентиране: • Създаване на ваше собствено присъствие и развитие на харизма • Изявяване на вашата персоналност • Развитие на уверен, фокусиран стил, който да създава позитивно въздействие Структуриране на презентацията: • Как да открием и закрием презентацията • Представяне на основните ви тези и теми в първите минути на презентацията • Придържане към посланието и поддържане нa последователен фокус през цялата презентация • Управление на времето Ефективно управление на въпросите: • Очакване на въпроси и подготовка на отговори • Управление на сесията “Въпроси и oтговори” • Справяне с трудни и предизвикателни въпроси и др. Дейност 6 е в изпълнение на специфична цел 5 и 7 , а именно: Повишаване на капацитета на администрацията за ефективна комуникация с гражданите, техните организации и бизнеса и Повишаване капацитета на партньорските организации за съвместна работа при реализиране на съвместни проекти. Дейността кореспондира на допустими дейности от Група 3 Съвместни дейности между НПО, като посредници на гражданите и бизнеса, и администрацията за реализиране на публични политики, законодателство и управление. 8 900.00 8 792.00
Организиране на широка информационна кампания за разпространение на резултатите: Целта на дейността е популяризиране и разпространение на резултатите достигнати при изпълнение на предходните дейности: проучвания, анализи и доклади, гражданско наблюдение, препоръки.Очаква се представители на заинтересованите страни да получат достатъчно изчерпателна и независима информация за работата на Областна администрация – Русе, да повишат знанията си за работата на администрацията, както и за добрите практики в България и страните членки на ЕС. Дейността ще се реализира в следните етапи: 7.1 Организиране на еднодневна кръгла маса Целта на събитието да се направи широка обществена разгласа за мнението на различни публики-външни и вътрешни за работата на Областна администрация и направените препоръки за подобряване на дейността й. Кръглата маса ще се проведе в гр. Русе и ще бъдат поканени представители на Русенска област: кметове на общини,инстууции, НПО и медии. Програмата на форума включва презентации на докладите с анализи от направените проучвания в дейност 1- доклад с препоръки от направените 4 анкетни препоръки сред граждани, НПО, бизнес и служителите на Областна администрация; по Дейност 2 - Анализ на добри практики с препоръки, дискусия. 7.2 Реализиране на две инициатива „Отворени врати” в ОА- Русе и разпространение на брошури. В рамките на проекта се предвижда се състоят 2бр. инициативи „Ден на отворените врати в Областна админинстрация – Русе”. Целта на инициативата е да се популяризира работата на Областна – администрация – Русе. Ще бъдат поканени граждани, ученици, студенти. В тази поддейност ще бъдат издадени брошури с информация за работата на администрацията, които ще бъдат разпространени в дните на отворени врати и ще бъдат на разположение на гражданите в Център за административни услуги и информация на Областна администрация - Русе. Очакванията са в отворените врати да участват поне 100 участника. 7.3 Провеждане на еднодневна конференция в град Русе за оповестяване на резултатите по проекта и всички продукти. Програмата включва представяне на всички резултати от проектните дейности с фокус върху модела, разработен в дейност 3, граждански мониторинг по Дейност 4 и медийния мониторинг от Дейност 5. Поканени ще бъдат представители на областни администрации от Северен централен район за планиране, кметове на общини, НПО, медии и граждани. Дейността е в изпълнение на специфични цели 6 и 7 на проекта : Създаване на предпоставки за увеличаване на прозрачността в работата на администрацията и подобряване на имиджа й като орган на изпълнителната власт и Повишаване капацитета на партньорските организации за съвместна работа при реализиране на съвместни проекти. Дейността попада в допустими дейности от Група 4: Дейности по повишаване на обществената осведоменост и насърчаване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение ии мониторинг на политики и законодателство. 5 571.00 5 528.10
Организация и управление: Целта на тази дейност е да се обезпечи с ефективен мениджмънт реализирането на проекта, да се ограничат евентуални рискове в хода на изпълнение на проектните дейности, да се координират действията за гарантиране качеството на проектните дейности и постигането заложените цели и индикатори по проекта. Дейността включва: - създаване, поддържане и подобряване при необходимост на организационната структура, формите за комуникация, процедурите за администриране, отчетност, начините и периодите на информационен обмен; - административно обслужване на дейностите по проекта и екипа; - детайлизиране и актуализиране при необходимост на план-графика за дейностите и етапите за изпълнението им; - установяване формите за информационен обмен между водещата организация, партньора, обучители и външни експерти, целевата група и др. институции; - разпределение на задълженията на членовете на екипа; - техническо и материално осигуряване на управлението на проекта; - вътрешен мониторинг и контрол, непрекъснато наблюдение, периодично анализиране и прилагане на корективни действия при необходимост и/или по препоръка от Управляващия орган. - Провеждане на ежемесечни партньорски срещи за проследяване напредъка на проекта. Ръководителят - Отговоря за цялостния технически и финансов мениджмънт на проекта в съответствие с договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на ОП„Добро управление“. Координира действията на ангажираните и участващите в изпълнението на проекта; отговаря за навременната подготовка и изпълнение на отделните дейности по проекта, съобразно времевия график, планираните обхват и ресурси; организира и изготвя междинни и заключителен технически и финансови доклади; поддържа вътрешни и външни комуникации на екипа по проекта с УО, преките бенефициенти, партньори и др. във връзка с реализацията на проекта. Координаторът подпомага работата на ръководителя, осъществява комуникацията с партньора, следи за работата на експертите свързани с преките дейности, участва пряко при изпълнение на проектните дейности, изготвя и съхранява проектната документация, следи за движението на входящата и изходяща кореспонденция, свързана с изпълнението на проекта . Дейността се осъществява от кандидата Клуб „Отворено общество”, но всяка стъпка ще бъде съгласувана с партньора Областна администрация – Русе на работни срещи. 0.00 0.00
Публичност и прозрачност: Дейността е изцяло съобразена с изискванията за публичност на Единния наръчник за изпълнение на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. Предвижда се всички материали създадени за публичност по проекта да съдържат: - Описание: Поставяне на емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия с упоменаване на Европейския съюз; - Упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на проекта (наименованието на фонда е посочено в договора между бенефициента и УО); - Поставяне на общото лого за програмен период 2014 – 2020 г. с наименованието на финансиращата оперативна програма: „Добро управление“; - Изписване на номера и наименованието на проекта. За дейността отговорност носи Клуб „Отворено общество” - Русе Дейността включва: 2.1. Откриваща пресконференция Целта на провеждане откриващата пресконференция е да се информират представители на регионалните медии, както и други заинтересовани лица за целите и дейностите на проекта, както и финнасиращата програма, както и партньорите. 2.2. Финална пресконференция При провеждането на финалната пресконференция ще бъдат представени резултатите от реализирането на проекта 2.3. Прессъобщения Периодично по време на проекта ще се изпращат прессъобщения до регионалните медии, които ще отбелязват напредъка на проекта и важни междинни резултати. 2.4. Публикации в Интернет страниците на партньорите. На Интернет страниците на двете партньорски организации ще бъде публикувана информация за проекта, анализи, доклади и постигнати резултати. 2.5. Изработване на материали за публичност, което включва информационни табели за двамата партньори, банери за двамата партньори. 0.00 3 227.87

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).